Gjest Ispahan Skrevet 8. mai 2019 #7281 Skrevet 8. mai 2019 2 minutter siden, Navigasjon skrev: Se siste bilde på AB sin IG konto. 786 likes på 1 time???........., og så går enn inn å ser på hvem som har gitt likes-.......... Fy f..... for noe lureri. Tatiana og vennene på kontoer som er kjøpt opp som følgere....... Wow! Hun er skikkelig stor i Øst Europa 😂
Gjest 2ney Skrevet 8. mai 2019 #7282 Skrevet 8. mai 2019 (endret) 38 minutter siden, Navigasjon skrev: Se siste bilde på AB sin IG konto. 786 likes på 1 time???........., og så går enn inn å ser på hvem som har gitt likes-.......... Fy f..... for noe lureri. Tatiana og vennene på kontoer som er kjøpt opp som følgere....... Ingen tvil om at det er kjøpte likes. Så flaut. Bare å se på navnene og gå inn på et par tilfeldige av profilene... 🙈 Endret 8. mai 2019 av 2ney
Lkk Skrevet 8. mai 2019 #7283 Skrevet 8. mai 2019 13 minutter siden, 2ney skrev: Ingen tvil om at det er kjøpte likes. Så flaut. Bare å se på navnene og gå inn på et par tilfeldige av profilene... 🙈 Sier bare hvor lite interessant hun er , blir patetisk . 28
Fiji Skrevet 8. mai 2019 #7284 Skrevet 8. mai 2019 (endret) Ja, de russiske cupcake entusiastene liker i vei på ABs insta gitt! 😳 Endret 8. mai 2019 av Fiji 38
Grennellik Skrevet 8. mai 2019 #7285 Skrevet 8. mai 2019 😂 når man kjøper likes, vet de personene at det gjelder at de har liket et visst bilde? Ser at flere av de øst-europeiske kvinnene slett ikke følger AB 20
Gjest CecilieX Skrevet 8. mai 2019 #7286 Skrevet 8. mai 2019 (endret) Hva som har skjedd vet jeg ikke, men når man ser på profilene til disse følgerne så er det en del fellestrekk. Mange av dem har i seg selv få bilder, og svært få (under 5) likes på egne bilder. Dessuten ingen tekst på bildene. Ekte mennesker har ikke slike konti. Jeg synes dette er å lure annonsører. Tallene og engasjementsraten pumpes kunstig i været, og gjenspeiler ikke realiteten. Hvis disse tallene brukes som når man selger inn AnneBrith sine kanaler, så er det virkelig uetisk forretningsførsel. Endret 8. mai 2019 av CecilieX
Yann Skrevet 8. mai 2019 #7287 Skrevet 8. mai 2019 (endret) https://www.socialmediadaily.biz Her kan du kjøpe deg noen tusen likes for en neve dollar. Sikkert ok så lenge du ikke bruker de i kommersiell sammenheng, da er det reinspikka svindel https://ansattnett.no/2018/11/28/se-hvem-som-har-kjopt-folgere-pa-instagram/ Her kan annonsører finne ut at de er blitt lurt Endret 8. mai 2019 av Yann 38
Gjest 2ney Skrevet 8. mai 2019 #7288 Skrevet 8. mai 2019 2 timer siden, Fiji skrev: Ja, de russiske cupcake entusiastene liker i vei på ABs insta gitt! 😳 Er det ABD som har laget alle kakene som er avbildet på profilen hennes, eller er det bilde av andres kaker?
Inocybe Skrevet 8. mai 2019 #7289 Skrevet 8. mai 2019 Asti er på saken https://influencere.wordpress.com/2019/05/08/anne-brith-er-det-kjopt-likes-pa-instagram/ 37
Chrisssi Skrevet 8. mai 2019 #7290 Skrevet 8. mai 2019 (endret) 5 timer siden, Fiji skrev: Ja, de russiske cupcake entusiastene liker i vei på ABs insta gitt! 😳 Det er sikkert de russiske instagrammerne som handler på franskemakroner.no 😂 Endret 8. mai 2019 av Chrisssi Feilstavet 23
Pust Skrevet 8. mai 2019 #7291 Skrevet 8. mai 2019 6 timer siden, Inocybe skrev: Asti er på saken https://influencere.wordpress.com/2019/05/08/anne-brith-er-det-kjopt-likes-pa-instagram/ 👏 11
Mme Blavatsky Skrevet 8. mai 2019 #7292 Skrevet 8. mai 2019 (endret) (Innlegg fjernet grunnet feilposting.) Endret 8. mai 2019 av Mme Blavatsky 🤣 4
Populært innlegg Pitofinaa Skrevet 8. mai 2019 Populært innlegg #7293 Skrevet 8. mai 2019 Franske makroner. På Instagramprofilen står det at nettbutikken åpner 01.04.19. Går du inn på siden kan du bare legge inn bestilling? Gud vet hva man skal bestille siden man ikke engang ser hva de kan tilby av makroner enda? Det er heller ikke kommet noen bilder på Instagramsiden 11 mars.. Det virker jo ikke veldig lovende for kunder som ønsker å bestille. Instagramprofilen til AB blir også veldig sjeldent oppdatert etter at hun begynte med å lage alle disse foretakene sine. Regel nummer 1 for å gjøre deg godt i sosiale medier er vel at Instagram må oppdateres jevnlig. Dette lærer hun bort på Influencerkursene sine, men hvor bra ser deg ut at hun ikke klarer å opprettholde det selv? Samme med blogghuset. Ingen oppdateringer der heller på Instagram. Anne Brith ønsker å være Isabella Lowengrip, og ønsker bare å ha flest mulige foretak. Det virker bare som hun glemmer at hun ikke bare kan opprette et foretak og så er det i boks😅 52
Miss.Wildfox Skrevet 8. mai 2019 #7294 Skrevet 8. mai 2019 13 timer siden, Ispahan skrev: Wow! Hun er skikkelig stor i Øst Europa 😂 Send proviant(.no) ! 18
Fru Uperfekt Skrevet 8. mai 2019 #7295 Skrevet 8. mai 2019 På 7.5.2019 den 7.38, Isild skrev: Samme her. Skatt er jo noe man vet man skal betale, og når man driver noe for seg selv, så må man ta ansvar for å sette av de pengene. Selv setter jeg det bort til en regnskapsfører. Aner ikke hva som skjedde som gjorde at hennes skatt kom som en "smell" fremfor at hun satt av penger i inntektsåret, men det var vel noe med sponsede produkter osv hvis jeg forsto det rett. Men hun vet jo at hun skal skatte av det, produktene er jo endel av hennes inntekt. Jeg tar regnskapet selv for å ha full kontroll, kan ikke skjønne uavhengig av om hun bruker regnskapsfører eller gjør det selv at hun ikke avsetter til skatt (og evt baksmell) 14
Fru Uperfekt Skrevet 8. mai 2019 #7296 Skrevet 8. mai 2019 På 7.5.2019 den 16.45, Littlewoman skrev: Nei ikke enig. Hun spisser markedsføringen mot de som faktisk vil noe, som allerede er i gang men ønsker noe mer. Helt riktig strategi for så og bygge dem. Toppblogger er ikke vanskelig å bli om en bruker riktig strategi men om det er levedyktig om hun baserer seg på annonsesalg er usikkert. Hun har jo selv klart en del selvom vi alle er helt enige om strategien. Minuset er at for markedsførere der ute er hun Anne Brith som har vært på tv og i aviser......hun kan dette og derav om hun kan vise til tall, noe hun garantert er god på, lesertall da altså, så kan hun nok selge dem inn.....jeg tenker jeg avventer før jeg dømmer for ALLE grundere har gått på trynet MANGE ganger før de lykkes....om de lykkes. Ikke i mitt tilfelle. De fleste jeg kjenner som har startet selv har klart seg (men selvfølgelig det er beintøft i starten) 8
Isild Skrevet 9. mai 2019 #7297 Skrevet 9. mai 2019 4 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Men hun vet jo at hun skal skatte av det, produktene er jo endel av hennes inntekt. Jeg tar regnskapet selv for å ha full kontroll, kan ikke skjønne uavhengig av om hun bruker regnskapsfører eller gjør det selv at hun ikke avsetter til skatt (og evt baksmell) Jeg forstår ikke at man tør jeg heller, og jeg forstår ikke helt hvordan det kan skje (annet enn at ingen har forklart henne at hun også må skatte av sponsede produkter f.eks. Men det hørtes enormt ut å ha fått produkter som genererer en skatt i den målestokken. My guess er at det må gjelde annen inntekt også) 17
Gjest CecilieX Skrevet 9. mai 2019 #7298 Skrevet 9. mai 2019 (endret) 5 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Men hun vet jo at hun skal skatte av det, produktene er jo endel av hennes inntekt. Jeg tar regnskapet selv for å ha full kontroll, kan ikke skjønne uavhengig av om hun bruker regnskapsfører eller gjør det selv at hun ikke avsetter til skatt (og evt baksmell) Problemet er vel at det ikke har vært konkrete penger. Hun har mottatt varer som det skal skattes av. I et tenkt eksempel en genser. Da kan du ikke klippe av det ene ermet og legge det bort og bruke det som betaling når du skal skatte av verdien av genseren. Hun har mottatt store mengder sponsede varer, men ren inntekt i kroner har det vært mindre av. Hvordan AB kunne gjøre en slik feil, er vanskelig å forstå. Dette har vært kjent lenge og flere bloggere har vært i media og fortalt om massiv gjeld på grunn av sponsede produkter og reiser. Det er ikke gratis, verdien av det du får beregnes som inntekt/fordel og du må betale en prosentvis andel i skatt. https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/rapportering-og-bransjer/bransjer-med-egne-regler/internett/blogging/ Endret 9. mai 2019 av CecilieX
Fru Uperfekt Skrevet 9. mai 2019 #7299 Skrevet 9. mai 2019 3 minutter siden, Isild skrev: Jeg forstår ikke at man tør jeg heller, og jeg forstår ikke helt hvordan det kan skje (annet enn at ingen har forklart henne at hun også må skatte av sponsede produkter f.eks. Men det hørtes enormt ut å ha fått produkter som genererer en skatt i den målestokken. My guess er at det må gjelde annen inntekt også) Ikke jeg heller Er en i tvil, selv den minste, bør en undersøke. Har et regnskapsguru som jeg tar kontakt med om jeg er i tvil om noe, ringte han mye i starten mindre nå. (Greit å ha en eldre revisor å ringe til når en trenger det) Tror nok du har rett, er nok en miks. 6
Fru Uperfekt Skrevet 9. mai 2019 #7300 Skrevet 9. mai 2019 2 minutter siden, CecilieX skrev: Problemet er vel at det ikke har vært konkrete penger. Hun har mottatt varer som det skal skattes av. I et tenkt eksempel en genser. Da kan du ikke klippe av det ene ermet og legge det bort og bruke det som betaling når du skal skatte av verdien av genseren. Hun har mottatt store mengder sponsede varer, men ren inntekt i kroner har det vært mindre av. Hvordan AB kunne gjøre en slik feil, er vanskelig å forstå. Dette har vært kjent lenge og flere bloggere har vært i media og fortalt om massiv gjeld på grunn av sponsede produkter og reiser. Det er ikke gratis, verdien av det du får beregnes som inntekt/fordel og du må betale en prosentvis andel i skatt. Du kan nok ikke klippe av et erme, nei, men ofte selger de plagget etter kort tid slik at de får inn litt til skatt. (Skatteinntektene vil jo ikke være lik med butikkpris vil jeg anta) Bloggerne burde vært flinkere til å legge inn i kontrakten at de skal ha en tilleggsytelse som gjør at de ikke går i minus om de f.eks reklamerer for et reisemål, gjerne med utbetaling litt før restskatt forfallet 1
Fremhevede innlegg