Zenhouse Skrevet 14. april 2019 #7101 Del Skrevet 14. april 2019 1 time siden, CecilieX skrev: Med erfaring fra tre konkurser hva gjelder «jobb» så tenker ville det jo være naturlig at hun kanskje hadde lært å være litt mer forsiktig med utgifter. Jo dyrere bil, jo dyrere leasingavtale. Økonomisk forståelse er dermed fortsatt relevant. Tilføyelse: Du kan ha rett i at det er noen andre som skal betale og at hun er vanlig ansatt. Men hun har jo i mange år nå satset på å drive for seg selv og startet egen business, så det ville være litt overraskende faktisk. Dog definitivt noe å applaudere for å sikre seg økonomisk. Ang det at andre muligens betaler lønnen hennes, så postet hun nylig noe i denne duren: at det var «rart» å lønne seg selv. Og viste frem en slags lønnsslipp(?) der det sto AB. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 14. april 2019 #7102 Del Skrevet 14. april 2019 7 minutter siden, Zenhouse skrev: Ang det at andre muligens betaler lønnen hennes, så postet hun nylig noe i denne duren: at det var «rart» å lønne seg selv. Og viste frem en slags lønnsslipp(?) der det sto AB. Takk for info. Tiden vil vise om byggesteinene i hennes økonomiske katedral er solide nok. Pussig at alt vi kan ettergå ikke stemmer med hvordan AB fremstiller det. Jeg får dermed problemer med å stole på at andre ting går så det suser. Troverdighet er vel ordet jeg er ute etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet 14. april 2019 #7103 Del Skrevet 14. april 2019 36 minutter siden, Pust skrev: Vi får da sannelig håpe det er en oppdragsgiver som har bestemt dette og at det er denne som skal betale gildet, for: Et nystartet AS med så dyr «firmabil», burde få alle varsellamper til å lyse. Hvorfor trenger Blogghuset AS (ABD har en eierandel), Anne-Brith AS, Franskemakroner.no (eies av Blogghuset AS?), eller Bake AS (styremedlem) en sjuseter? Davidsen har helt sikkert ikke tenkt å benytte bilen privat. Hun har jo utdannelse innen økonomi og har nok satt seg inn i skattereglene rundt dette. https://influencere.wordpress.com/2019/04/12/anne-brith-rett-person-til-a-hjelpe-andre/ En firmabil kan også brukes privat, er det yrkesbil hun skal ha er reglene litt anderledes. Har du en firmabil med en verdi på 600 000 (inkl utstyr) får du et inntektspåslag på ca 150 000 som du må skatte av. En hybrid gir ikke lavere skattefordel, i motsetning til el-bil 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 14. april 2019 #7104 Del Skrevet 14. april 2019 I fjor sommer skrev hun at hun skulle jobbe som markedssjef for to firmaer. Ble dette noe av? https://www.bloglovin.com/blogs/anne-brith-14147719/den-nye-jobben-min-6407142643 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ispahan Skrevet 14. april 2019 #7105 Del Skrevet 14. april 2019 5 minutter siden, Firestone skrev: I fjor sommer skrev hun at hun skulle jobbe som markedssjef for to firmaer. Ble dette noe av? https://www.bloglovin.com/blogs/anne-brith-14147719/den-nye-jobben-min-6407142643 Hun har skrevet flere ganger at hun ikke skal jobbe med noe hun ikke har eierandeler i, så da må det i så fall være i Blogghuset, Franskemakroner eller Annebrith.no. Eller det rant ut i sanden, som alt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 14. april 2019 #7106 Del Skrevet 14. april 2019 1 time siden, Ispahan skrev: I tillegg etterlyser hun entreprenør som kan gjøre grunnarbeidet til huset hun skal bygge. Huset på Snap koster drøye 1,8 som byggesett og familien ser allerede på fliser og maling. Kemneren er sikkert imponert over hvor fort de fikk inn pengene sine, for man skulle tro at hun måtte fullføre den nedbetalingsavtale først? Så det lønner seg altså med skattesmell og null økonomisk styring? Så fint, da. Der lærte jeg noe nytt av Anne Britt Davidsen. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 14. april 2019 #7107 Del Skrevet 14. april 2019 (endret) 59 minutter siden, Ellenn skrev: En firmabil kan også brukes privat, er det yrkesbil hun skal ha er reglene litt anderledes. Har du en firmabil med en verdi på 600 000 (inkl utstyr) får du et inntektspåslag på ca 150 000 som du må skatte av. En hybrid gir ikke lavere skattefordel, i motsetning til el-bil Skattereglene ved privat bruk av firmabil har nok Davidsen satt seg godt inn i, ettersom hun går ut offentlig med planer om ny bil på grunn av jobb. Hun har jo bachelor i økonomi og ledelse. Har hun ikke? Men, hvem vet. Kanskje det ikke dreier seg om firmabil, men om yrkesbil, den må jo ha sju seter - så kanskje det er et nytt transportfirma på gang? 🤔 Endret 14. april 2019 av Pust 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lkk Skrevet 14. april 2019 #7108 Del Skrevet 14. april 2019 1 time siden, Revenge of Cthulhu skrev: Så det lønner seg altså med skattesmell og null økonomisk styring? Så fint, da. Der lærte jeg noe nytt av Anne Britt Davidsen. Hvis barna også denne gangen er involvert i husdrømmen , får jeg håpe det ikke blir med bare med drømmen . 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 14. april 2019 #7109 Del Skrevet 14. april 2019 Håper hun en dag får kjøpt et hus siden det har vært ønsket i så mange år. Det bør være viktigere enn en rådyr bil vel? Ting henger vanligvis ikke helt sammen da hun var på visninger på hus samtidig som hun ikke klarte betjene den store skattegjelden. Det er viktig å overholde betalingsavtalen der så hun unngår varsel om konkurs igjen. Å ha alt i orden er fornuftig både når det gjelder bedriftsøkonomi og privatøkonomi. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 14. april 2019 #7110 Del Skrevet 14. april 2019 I denne tråden står det at det private skattekravet ble nedbetalt i januar 2018? Angående bilen og hvem som skal betale for leasing, er ABD ikke bare eier av Anne-Brith AS, hun er også en vanlig ansatt i selskapet sitt. Som ansatt kan hun få mulighet til å disponere firmabil, et gode hun må skatte av på samme måte som annen lønnsutbetaling. Om denne løsningen er tilfellet her vet jeg ikke, men det er en mulighet. Hvis selskapet eventuelt tar kostnaden med bilen og alle utgiftene som påløper på toppen av selve leasingbeløpet, betyr det jo bare at et eventuelt overskudd i Anne-Brith AS reduseres, i tillegg til at hun må betale skatt av den private fordelen hvis hun bruker bilen privat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ispahan Skrevet 14. april 2019 #7111 Del Skrevet 14. april 2019 7 minutter siden, Anna Nas skrev: I denne tråden står det at det private skattekravet ble nedbetalt i januar 2018? Angående bilen og hvem som skal betale for leasing, er ABD ikke bare eier av Anne-Brith AS, hun er også en vanlig ansatt i selskapet sitt. Som ansatt kan hun få mulighet til å disponere firmabil, et gode hun må skatte av på samme måte som annen lønnsutbetaling. Om denne løsningen er tilfellet her vet jeg ikke, men det er en mulighet. Hvis selskapet eventuelt tar kostnaden med bilen og alle utgiftene som påløper på toppen av selve leasingbeløpet, betyr det jo bare at et eventuelt overskudd i Anne-Brith AS reduseres, i tillegg til at hun må betale skatt av den private fordelen hvis hun bruker bilen privat. Hvis hun ikke henviste til enda et skattekrav, var det løgn. I boken skriver hun at hun måtte i retten i januar 2019, fordi kemneren avslo nedbetalingsavtale hun foreslo. For å unngå konkurs måtte hun gå med på en nedbetalingsavtale bestemt i retten. Hvordan denne er vet vi ikke, men 660 000 er mye penger.... Det er vanlig å få firmabil, men det krever jo at firmaet har råd til bilen. Om noen av firmaene til Anne Brith har det, vet vi ikke, det blir spekulasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 14. april 2019 #7112 Del Skrevet 14. april 2019 9 minutter siden, Anna Nas skrev: I denne tråden står det at det private skattekravet ble nedbetalt i januar 2018? Angående bilen og hvem som skal betale for leasing, er ABD ikke bare eier av Anne-Brith AS, hun er også en vanlig ansatt i selskapet sitt. Som ansatt kan hun få mulighet til å disponere firmabil, et gode hun må skatte av på samme måte som annen lønnsutbetaling. Om denne løsningen er tilfellet her vet jeg ikke, men det er en mulighet. Hvis selskapet eventuelt tar kostnaden med bilen og alle utgiftene som påløper på toppen av selve leasingbeløpet, betyr det jo bare at et eventuelt overskudd i Anne-Brith AS reduseres, i tillegg til at hun må betale skatt av den private fordelen hvis hun bruker bilen privat. Det stemmer, det kan være et alternativ. Supert hvis bedriftene til Anne Brith går så bra at den eller de allerede har høy nok omsetning til å dekke en leasingavtale. En bil av den klassen hun har lagt ut bilde av vil nok ligge på en 7-10.000 i mnd + et evt innskudd. Om en annen samarbeidspartner eller arbeidsgiver er inne i bildet er det en virkelig stor investering i Anne Brith sine prosjekter, så jeg regner med hun har landet en skikkelig gullkantet deal her. Fordel av firmabil som kan brukes privat (siden den må ha 7 seter antar jeg at den kan brukes privat) er antagelig bare en del av lønna, da jeg ikke tror AB ville blitt ansatt av noen kun for en fin bil. Det blir spennende å se hvilken bil hun velger, og hvem den nye, lukrative og inntil videre hemmelige arbeidsgiveren er! 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 14. april 2019 #7113 Del Skrevet 14. april 2019 1 minutt siden, Ispahan skrev: Hvis hun ikke henviste til enda et skattekrav, var det løgn. I boken skriver hun at hun måtte i retten i januar 2019, fordi kemneren avslo nedbetalingsavtale hun foreslo. For å unngå konkurs måtte hun gå med på en nedbetalingsavtale bestemt i retten. Hvordan denne er vet vi ikke, men 660 000 er mye penger.... Det er vanlig å få firmabil, men det krever jo at firmaet har råd til bilen. Om noen av firmaene til Anne Brith har det, vet vi ikke, det blir spekulasjon. Det er stort sett spekulasjon som skrives her om ABDs økonomiske disposisjoner, men ja - det sier seg selv at et firma må ha råd til firmabil for å tilby firmabil til ansatte. Hva angår skattekravet vet jeg ingenting om det. Derav spørsmålstegnet etter setningen om at det var ute av verden. Hvis det står i boken at hun skylder skatt, gjør hun sikkert det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 14. april 2019 #7114 Del Skrevet 14. april 2019 (endret) Fritt etter hukommelsen var det gjeld etter konkurs som hun var ferdig med å nedbetale i 2018. Også det noe som hun hadde holdt skjult for leserne, samtidig som hun frontet suksess og businessteft. Jeg mener ikke at dette er noe hun har plikt til å fortelle leserne, men det er pussig hvordan kart og terreng ikke stemmer og hvordan hun iscenesetter seg selv på en lite sannferdig måte. Endret 14. april 2019 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ispahan Skrevet 14. april 2019 #7115 Del Skrevet 14. april 2019 2 minutter siden, Anna Nas skrev: Det er stort sett spekulasjon som skrives her om ABDs økonomiske disposisjoner, men ja - det sier seg selv at et firma må ha råd til firmabil for å tilby firmabil til ansatte. Hva angår skattekravet vet jeg ingenting om det. Derav spørsmålstegnet etter setningen om at det var ute av verden. Hvis det står i boken at hun skylder skatt, gjør hun sikkert det. Nå ble jeg nyskjerrig på hva du mener med "stort sett spekulasjoner", for så vidt jeg har sett er påstandene om hennes økonomi dokumentert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 14. april 2019 #7116 Del Skrevet 14. april 2019 Akkurat nå, Ispahan skrev: Nå ble jeg nyskjerrig på hva du mener med "stort sett spekulasjoner", for så vidt jeg har sett er påstandene om hennes økonomi dokumentert? Ok, da er det feil at det er spekulasjoner. Jeg har ikke oppfattet at alt som vedrører ABDs og selskapenes økonomi er dokumentert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 14. april 2019 #7117 Del Skrevet 14. april 2019 1 minutt siden, Anna Nas skrev: Ok, da er det feil at det er spekulasjoner. Jeg har ikke oppfattet at alt som vedrører ABDs og selskapenes økonomi er dokumentert. Det meste har hun delt selv. Dette med bilen vet vi ikke nok om men det er et ledd i en diskusjon om hvorvidt det er økonomisk smart å gå for en så dyr bil. Det er som @Aricia sier, AB sin MO å legge ut slike agn for å skape spekulasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 14. april 2019 #7118 Del Skrevet 14. april 2019 14 minutter siden, FruJohansen skrev: Det stemmer, det kan være et alternativ. Supert hvis bedriftene til Anne Brith går så bra at den eller de allerede har høy nok omsetning til å dekke en leasingavtale. En bil av den klassen hun har lagt ut bilde av vil nok ligge på en 7-10.000 i mnd + et evt innskudd. Om en annen samarbeidspartner eller arbeidsgiver er inne i bildet er det en virkelig stor investering i Anne Brith sine prosjekter, så jeg regner med hun har landet en skikkelig gullkantet deal her. Fordel av firmabil som kan brukes privat (siden den må ha 7 seter antar jeg at den kan brukes privat) er antagelig bare en del av lønna, da jeg ikke tror AB ville blitt ansatt av noen kun for en fin bil. Det blir spennende å se hvilken bil hun velger, og hvem den nye, lukrative og inntil videre hemmelige arbeidsgiveren er! Litt usikker på hva som gjør at det svært generelle og nokså nøytrale innlegget mitt er interessant å diskutere, men enig i at det er supert hvis bedrifter går bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ispahan Skrevet 14. april 2019 #7119 Del Skrevet 14. april 2019 (endret) 18 minutter siden, Anna Nas skrev: Ok, da er det feil at det er spekulasjoner. Jeg har ikke oppfattet at alt som vedrører ABDs og selskapenes økonomi er dokumentert. Jeg tenkte mest på alle konkursene hennes, samt det hun selv har skrevet i boka/bloggen. Men du har litt rett også. De bildene hun legger ut av whiteboard-tavla si viser ofte et slags budsjett. Blant annet skulle hun tjene 20 000 på Franskemakroner i april, og det har blitt skrevet at det er usannsynlig siden det ikke engang har åpnet. Det vi derimot har sett er at firmaet har BRUKT endel penger. Men vi har ikke sett regnskapet, selskapet drar kanskje inn millioner, så det kanskje kalles spekulasjoner? Husdrømmen hennes er en annen ting. Vi vet at hun har enorm skattegjeld, men å skrive at hun ikke har råd til å bygge splitter nytt hus kan gå inn under spekulasjoner. Selv om jeg vil kalle det sannsynlighetsberegning med tanke på historie og ting hun har lagt ut selv. Endret 14. april 2019 av Ispahan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 14. april 2019 #7120 Del Skrevet 14. april 2019 36 minutter siden, CecilieX skrev: Det meste har hun delt selv. Dette med bilen vet vi ikke nok om men det er et ledd i en diskusjon om hvorvidt det er økonomisk smart å gå for en så dyr bil. Det er som @Aricia sier, AB sin MO å legge ut slike agn for å skape spekulasjoner. Ja, jeg vet jo at kommunikasjonsstrategien er som du og @Aricia nevner. Som oftest mye støy som ender med lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg