UnniB Skrevet 7. april 2019 #7021 Del Skrevet 7. april 2019 (endret) 1 time siden, Amber skrev: Hva synes du om boka? Det jeg husker: Den har noen interessante ymt som det dessverre gjøres for lite ut av,som hvordan det er bak fasaden hos bloggportaler og spons vs skatt og inntekt. Den surfer på overflaten og går ikke i dybden. Jeg synes den mangler en god struktur/oppbygging. Kapitlene er for springende og jeg får følelsenav at Anne Brith ikke har helt klart for seg hva slags bok hun vil skrive. Hun går brått fra å være personlig til å skrive mer infopreget. Det burde vært lest en skikkelig språklig korrektur. Noen steder blir det i tillegg så overdramatisert og patosfylt at ønsket effekt på leseren uteblir. Forordet er interessant, men resten av boken lever ikke opp til det, tenker da på det jeg sa om at boken oppleves litt schizofren på meg der den veksler mellom personlig, nærmest dagbokaktig bloggstil og plutselig mer saklig form. Jeg syntes den var kjedelig. Ja, det gjorde inntrykk hvordan bloggeren sier hun har opplevd deler av tilværelsen. Men som bok generelt var den lett lest og lett glemt. Endret 7. april 2019 av UnniB 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 8. april 2019 #7022 Del Skrevet 8. april 2019 (endret) 10 timer siden, UnniB skrev: Det jeg husker: Den har noen interessante ymt som det dessverre gjøres for lite ut av,som hvordan det er bak fasaden hos bloggportaler og spons vs skatt og inntekt. Den surfer på overflaten og går ikke i dybden. Jeg synes den mangler en god struktur/oppbygging. Kapitlene er for springende og jeg får følelsenav at Anne Brith ikke har helt klart for seg hva slags bok hun vil skrive. Hun går brått fra å være personlig til å skrive mer infopreget. Det burde vært lest en skikkelig språklig korrektur. Noen steder blir det i tillegg så overdramatisert og patosfylt at ønsket effekt på leseren uteblir. Forordet er interessant, men resten av boken lever ikke opp til det, tenker da på det jeg sa om at boken oppleves litt schizofren på meg der den veksler mellom personlig, nærmest dagbokaktig bloggstil og plutselig mer saklig form. Jeg syntes den var kjedelig. Ja, det gjorde inntrykk hvordan bloggeren sier hun har opplevd deler av tilværelsen. Men som bok generelt var den lett lest og lett glemt. Det er i grunnen trist at forlaget har gjort såpass dårlig jobb. Temaet er interessant, og det fortjener virkelig en bok. En bok som objektivt diskuterer både netthets og hvorfor noen blir mer utsatt for dette, enn andre. Denne boken er subjektiv og lite bearbeidet, og når derfor ikke opp som bedattbok. Endret 8. april 2019 av Pust 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 8. april 2019 #7023 Del Skrevet 8. april 2019 20 minutter siden, Pust skrev: Det er i grunnen trist at forlaget har gjort såpass dårlig jobb. Temaet er interessant, og det fortjener virkelig en bok. En bok som objektivt diskuterer både netthets og hvorfor noen blir mer utsatt for dette, enn andre. Denne boken er subjektiv og lite bearbeidet, og når derfor ikke opp som bedattbok. Ja det er trist at boken om netthets ikke ble bedre bearbeidet og mer objektiv. For en god bok om dette viktige emnet hadde vært et godt bidrag til debatten. Boken til AB legger dessverre ikke opp til annen debatt enn diskusjoner om sannhetsgehalten i påstandene hennes og om hvor og i hvilken sammenheng sitatene er plukket fra. Jeg vil gå så langt som å påstå at denne boken har trukket netthets-debatten bakover i stedet for å løfte den. Trist ja. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaSays Skrevet 8. april 2019 #7024 Del Skrevet 8. april 2019 https://www.nettavisen.no/nyheter/merete-hodne-ma-ut-med-367571-kroner-etter-nazifrisor-saken/3423657525.html Er det mulig at ABD vil komme igjennom med anmeldelsene sine av det hun kaller "hets", når dommen over har blitt rettskraftig? Det må vel være ganske mye verre å bli kalt nazifrisør enn det ABD har fått av kommentarer? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnniB Skrevet 8. april 2019 #7025 Del Skrevet 8. april 2019 1 time siden, Pust skrev: Det er i grunnen trist at forlaget har gjort såpass dårlig jobb. Temaet er interessant, og det fortjener virkelig en bok. En bok som objektivt diskuterer både netthets og hvorfor noen blir mer utsatt for dette, enn andre. Denne boken er subjektiv og lite bearbeidet, og når derfor ikke opp som bedattbok. Panta er ikke et forlag som er kjent for å ha de aller beste redaktørene og en god redaktør er alfa og omega for hvordan en bok blir til slutt. Boken burde vært gått nøyere gjennom på flere områder. Det er mulig å skrive en god debattbok om netthets som både er subjektiv og informativ uten at boken oppleves schizofren. Mange debattbøker har et personlig islett nettopp fordi det virker enda sterkere på leseren og kan av og til understreke bokens budskap. Men å få til en slik balanse er vanskelig. I denne boken fungerte det ikke. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 8. april 2019 #7026 Del Skrevet 8. april 2019 Litt hemmelighetsfull på snap for tiden, holder på med (skulle gjøre) noe hun har drømt om i 16 år, men vil ikke røpe... selvsagt. På foto shoot med sin "nye", unge venninne, Isabell og en eller annen fyr... kjempespennende! Kan nesten ikke vente på at hun røper mer..... 🙄🙄 -eller ikke 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sannhet Skrevet 9. april 2019 #7027 Del Skrevet 9. april 2019 Bokanmeldelse fra Adina 🤩: https://bloggomtoppbloggere.com/2019/04/09/anmeldelse-av-kvinner-som-hater-kvinner/#comments Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ostepooopp Skrevet 9. april 2019 #7028 Del Skrevet 9. april 2019 https://www.tv2.no/nyheter/10535971/ 👏🏻 Jeg håper at noen bloggere også få smake av dette! 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogspike Skrevet 9. april 2019 #7029 Del Skrevet 9. april 2019 2 minutter siden, Ostepooopp skrev: https://www.tv2.no/nyheter/10535971/ 👏🏻 Jeg håper at noen bloggere også få smake av dette! 👏🏼👏🏼 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 10. april 2019 #7030 Del Skrevet 10. april 2019 På 8.4.2019 den 23.13, Fjugur skrev: Litt hemmelighetsfull på snap for tiden, holder på med (skulle gjøre) noe hun har drømt om i 16 år, men vil ikke røpe... selvsagt. På foto shoot med sin "nye", unge venninne, Isabell og en eller annen fyr... kjempespennende! Kan nesten ikke vente på at hun røper mer..... 🙄🙄 -eller ikke Jeg får ikke helt med meg hva slags "business" hun holder på med lenger jeg tror jeg. Jeg har ikke fulgt med like mye som mange andre, men det lille jeg har fått med meg er at det er veldig mange ideer, og "teasere" ang spennende prosjekter, men hvor blir det av gjennomføring, vekst og resultater (på lengre sikt) etter lansering. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 10. april 2019 #7031 Del Skrevet 10. april 2019 2 timer siden, Isild skrev: Jeg får ikke helt med meg hva slags "business" hun holder på med lenger jeg tror jeg. Jeg har ikke fulgt med like mye som mange andre, men det lille jeg har fått med meg er at det er veldig mange ideer, og "teasere" ang spennende prosjekter, men hvor blir det av gjennomføring, vekst og resultater (på lengre sikt) etter lansering. Enig... ikke lett å vite. Det drypper teasere for å skape spenning og forventning... (litt a'la "Vår, dæ bli et jorskjælv") -spørs om det er noe i det hele tatt... 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ispahan Skrevet 10. april 2019 #7032 Del Skrevet 10. april 2019 1 time siden, Fjugur skrev: Enig... ikke lett å vite. Det drypper teasere for å skape spenning og forventning... (litt a'la "Vår, dæ bli et jorskjælv") -spørs om det er noe i det hele tatt... Franskemakroner skulle åpne 1/4, men det ble med intensjonen. Med tanke på pengene det firmaet har lagt ut er det utrolig at det ikke forsøker å få penger inn. Hun er ivrig på å starte prosjekter og firmaer, men lite flink til å følge opp. Jammen godt hun skaffet seg et holdingselskap, for her blir det mange millioner å holde styr på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lkk Skrevet 10. april 2019 #7033 Del Skrevet 10. april 2019 På 8.4.2019 den 23.13, Fjugur skrev: Litt hemmelighetsfull på snap for tiden, holder på med (skulle gjøre) noe hun har drømt om i 16 år, men vil ikke røpe... selvsagt. På foto shoot med sin "nye", unge venninne, Isabell og en eller annen fyr... kjempespennende! Kan nesten ikke vente på at hun røper mer..... 🙄🙄 -eller ikke Kan det være å få seg en jobb som gir inntekter 🤡 dette blir spennende 🤥 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
persona Skrevet 11. april 2019 #7034 Del Skrevet 11. april 2019 Så på Instagram nå at Anne Brith vil hjelpe 10 bloggere i gang med å bli toppbloggere. Har noen hørt noe mer om hva det går ut på? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 11. april 2019 #7035 Del Skrevet 11. april 2019 11 minutter siden, letc skrev: Så på Instagram nå at Anne Brith vil hjelpe 10 bloggere i gang med å bli toppbloggere. Har noen hørt noe mer om hva det går ut på? Nei, men det fortsetter å irritere meg at voksne mennesker bruker ordet passion i en setning på norsk. For meg ser det ut som om de rett og slett er så tette i huet at de ikke vet at ordet betyr lidenskap. Og da kan man kanskje gi faen i å bruke engelsk, vel? Når man åpenbart ikke behersker språket. 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
persona Skrevet 11. april 2019 #7036 Del Skrevet 11. april 2019 19 minutter siden, Vipser skrev: Nei, men det fortsetter å irritere meg at voksne mennesker bruker ordet passion i en setning på norsk. For meg ser det ut som om de rett og slett er så tette i huet at de ikke vet at ordet betyr lidenskap. Og da kan man kanskje gi faen i å bruke engelsk, vel? Når man åpenbart ikke behersker språket. Det går vel helt greit at de bruker engelske ord i sånne sammenhenger vel? Siden disse menneskene bruker nettet til å gjøre en innflytelse på andre og for å tjene penger, så må de være så internasjonale og oppdaterte som mulig. Da bruker de ord (deres fagspråk) som influencer, passion, up to date etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Vipser Skrevet 11. april 2019 Populært innlegg #7037 Del Skrevet 11. april 2019 12 minutter siden, letc skrev: Det går vel helt greit at de bruker engelske ord i sånne sammenhenger vel? Siden disse menneskene bruker nettet til å gjøre en innflytelse på andre og for å tjene penger, så må de være så internasjonale og oppdaterte som mulig. Da bruker de ord (deres fagspråk) som influencer, passion, up to date etc. Fagspråk som blogger, faktisk! Jøss. Jeg synes det er utrolig flåsete. Skal de være internasjonale, må de nesten skrive på engelsk da, ikke putte inn engelske ord her og der. Jeg synes det ser ufattelig teit ut 😂 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 11. april 2019 #7038 Del Skrevet 11. april 2019 Jeg visste ikke at toppbloggere spekulerer i mulig konkurser, men det får være opp til hver enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
persona Skrevet 11. april 2019 #7039 Del Skrevet 11. april 2019 19 minutter siden, Vipser skrev: Fagspråk som blogger, faktisk! Jøss. Jeg synes det er utrolig flåsete. Skal de være internasjonale, må de nesten skrive på engelsk da, ikke putte inn engelske ord her og der. Jeg synes det ser ufattelig teit ut 😂 "Fagspråk" = måten bloggere og influensere skriver på for å treffe rett (sitt) publikum. Det er da ikke noe å henge seg opp i og irritere seg over. Det er bare sånn det er. Nå ble det avsporing fra det som det egentlig ble spurt om: AB skal hjelpe 10 bloggere i gang med å bli toppbloggere, har noen hørt noe mer om det? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabeth 123 Skrevet 11. april 2019 #7040 Del Skrevet 11. april 2019 Tenker at det er ikke hjelpe hun skal. Hun tar nok betalt 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg