Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
7 timer siden, Anna Nas skrev:

Som @Rosalie skrev her om dagen, for bare noen få innlegg siden, eies domenet franskemakroner.no av Anne-Brith AS. 

For å finne eier av et domene, søk her 👇🏻

https://www.norid.no/en/domeneoppslag/

Domeneeier er ikke synonymt med hvem som drifter nettbutikken. 

Edit: Domeneeier av «Blogghuset.no» er også Anne Brith, men CEO er Isabel. 

Endret av Pust
Lagt til en linje
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 timer siden, Pust skrev:

Ja, hvem vet hva de driver med ... 🙄 Det som er sikkert er at boken har solgt like dårlig i Sørumsand som i Bergen, og at salg fra forlaget og ut til butikkene danner grunnlaget for de mystiske bestselgerlistene vi ser noen ganger, og da mener jeg de listene som dukker opp allerede en av de første dagene en bok er i salg, nesten før noen vet at boken eksisterer. Jeg anbefaler denne lille oversikten https://influencere.wordpress.com/2019/04/06/anne-brith-bok-og-toppliste/

For ordens skyld tviler jeg ikke på at hun ikke er på noen offisielle bestselgerlister ;)

Jeg lurte bare på om hun kunne bruke en eller annen lokal/fordelaktig liste som begrunnelse/bevis for uttalelsene sine ;)

Endret av *Emma*
  • Liker 9
Gjest Picketfence
Skrevet

Det er litt utrolig at AB kan gå ut med så mange påstander og usannheter uten at dette tas opp av media. De skriver bare om hennes egne opplevelser. 

Tenker at det svekker all troverdighet til alt disse mediene skriver.

Skrevet

Bokhandlerlista som har med salgstall fra de største bokhandlerne, viser boka som nr 2, generell litteratur, i uke 11, uka etter var den nr 12, deretter borte fra lista. Fire uker på lista til sammen. 

http://www.bokhandlerforeningen.no/boklista

• Liker 22
Gjest loveli
Skrevet (endret)

Ble det jordskjelv?? :klo:

Har knapt hørt om denne boka, sist jeg hørte noe var da Anne Brith selv sa at dette blir heftig på "God Morgen Norge". Riktignok var dette før lanseringen... så ble det stille gitt.

Endret av loveli
Skrevet (endret)
31 minutter siden, vedsidenav skrev:

Var innom 2 loppemarkeder igår. Smestad og Stabekk. Boken til AB "Kvinner som hater kvinner"  var å finne på begge. Jeg falt ikke for fristelsen, selv om boken nå bare kostet  30 kr siden den jo er innbundet. Ikke noe folk som har kjøpt boken vil ha stående i bokhylla md andre ord😉

Jeg er ofte på loppemarked og der finner du også bøker av forfattere som Jo Nesbø, Vigdis Hjorth, Jørn Lier Horst, Åsne Selerstad, Charles Dickens, Sigrid Undseth etc Og nyere titler av kritikerroste forfattere. Utvalget på et loopemarked sier ikke noe om hva folk ønsker å ha i bokhyllen eller ikke. Selv må jeg ofte kvitte meg med bøker pga plassmangel, uavhengig av hvor god boken er. I tillegg er jeg opptatt av miljøaspektet rundt gjenbruk.

Man kan jo snu på kommentaren din og si at boken må være populær siden den alt er å finne på flere loppemarkeder. Det blir for dumt å bruke dette som et tegn på hva folk mener om en bok, og senker nivået på diskusjonen.

Endret av UnniB
  • Liker 19
Gjest Anna Nas
Skrevet
1 time siden, Pust skrev:

Domeneeier er ikke synonymt med hvem som drifter nettbutikken. 

Jeg så bare at det ble spekulert i hvem som eier franskemakroner.no. Svaret er Anne-Brith AS. 

Skrevet
32 minutter siden, UnniB skrev:

Jeg er ofte på loppemarked og der finner du også bøker av forfattere som Jo Nesbø, Vigdis Hjorth, Jørn Lier Horst, Åsne Selerstad, Charles Dickens, Sigrid Undseth etc Og nyere titler av kritikerroste forfattere. Utvalget på et loopemarked sier ikke noe om hva folk ønsker å ha i bokhyllen eller ikke. Selv må jeg ofte kvitte meg med bøker pga plassmangel, uavhengig av hvor god boken er. I tillegg er jeg opptatt av miljøaspektet rundt gjenbruk.

Man kan jo snu på kommentaren din og si at boken må være populær siden den alt er å finne på flere loppemarkeder. Det blir for dumt å bruke dette som et tegn på hva folk mener om en bok, og senker nivået på diskusjonen.

Akkurat dette er jeg veldig enig i.  Blir for dumt om absolutt alle ting skal tolkes negativt folkens... 

• Liker 12
Skrevet

Jeg synes det er helt utrolig barnslig å blokkere folk på instagram fordi de har skrevet en støttende kommentar til Helene Drage. #annebrithmåsvare

Hvor mange følgere vil du ha, når en etter en blir blokkert?  

• Liker 45
Skrevet
52 minutter siden, UnniB skrev:

Her er jeg enig med deg jeg også. At boken er på loppemarked sier ingenting om hvorvidt den er bra eller dårlig. Mange leser veldig mange bøker og har bøker fra "gulv til tak" hjemme. Lesehester gir ofte bøker de er ferdig med videre til venner, loppemarked eller andre bytteløsninger for bøker.. 

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, UnniB skrev:

Jeg reagerte mer på at den er kommet såpass raskt på Loppemarkeder, knapt 1 måned siden den kom i butikk. 

• Liker 43
Skrevet
22 minutter siden, vedsidenav skrev:

Jeg reagerte mer på at den er kommet såpass raskt på Loppemarkeder, knapt 1 måned siden den kom i butikk. 

At folk leverer bøker til loppemarked forstår jeg. Men det er 31 dager siden boka kom ut så her har de jo knapt rekt og lese boka før den er gitt bort. 

• Liker 29
Skrevet

Rimelig lettlest, tipper jeg.

• Liker 16
Gjest tranedatter
Skrevet

Blogghusets nettside ligger nede. Franske makroner skulle åpne 1 april, der har det heller ikke skjedd noe. Verken på hjemmesiden eller Instagram.

Blogghusets domene ligger til og med ute for salg. 

AB sin insta er ikke oppdatert siden slutten av mars. På Facebook var det innlegg 1 april og 4. april. Ikke særlig ofte for et såkalt online "magasin". På Facebook er den dessuten omtalt som blogg, og ikke magasin...

https://www.facebook.com/annebrith.no/

Skrevet (endret)
40 minutter siden, tranedatter skrev:

Blogghusets domene ligger til og med ute for salg. 

Hvor ser du det? Jeg ser et parkert domene (som er svært vanlig). Men om det er meningen at det skal være registrert på Blogghuset AS, så har de nok ikke utført eierskifte på det enda da det stadig står under AB AS.

Endret av Emmelise
skriveleif
  • Liker 4
Skrevet (endret)
4 timer siden, vedsidenav skrev:

Det er vanlig. Jeg har funnet mange nye bøker på loppemarked. Hvis du går på Finn finner du også mange nye bøker til salgs, blant annet Camilla Läckbergs nyeste som utkom tre uker etter Anne Brith sin bok 😊 

Endret av UnniB
  • Liker 2
Skrevet
4 timer siden, terteskjell skrev:

At folk leverer bøker til loppemarked forstår jeg. Men det er 31 dager siden boka kom ut så her har de jo knapt rekt og lese boka før den er gitt bort. 

Viser til min kommentar over, men kan også legge til at jeg leste ut denne boken på en kveld så det er neppe noen stor, negativ greie bak at boken alt er på loppemarked 😊

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, UnniB skrev:

Viser til min kommentar over, men kan også legge til at jeg leste ut denne boken på en kveld så det er neppe noen stor, negativ greie bak at boken alt er på loppemarked 😊

Har skjønt nå at dette er en helt vanlig greie å gjøre.. Var faktisk ikke klar over det

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, UnniB skrev:

Hva synes du om boka?

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...