Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

55 minutter siden, UnniB skrev:

Og her står også det jeg har hevdet, at alt koker ned til om folk kan bli gjenkjent. 

Vi får vente og se hva utfallet blir.

Jeg vet bare at dersom jeg var en av dem forfatteren har omtalt på en så lett gjenkjennelig måte, hadde det ikke spilt noen rolle om noen mener det er viktig at «alle» skal kunne kjenne meg igjen. Det holder at jeg hadde blitt kjent igjen av naboer, familie, kolleger og klienter, for at jeg skulle klart å vinne en slik sak. Dette er jo ikke en bok med beskyldninger mot rikskjendiser, akkurat. 

Edit At pressen ikke har gitt boken oppmerksomhet, sier mer om bokens og forfatterens format, enn om de «anonymiserte». 

Endret av Pust
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhall
På 1.4.2019 den 22.47, Justlooking skrev:

Jeg tror @Kvinnesomikkehater ble litt misforstått for å være en av de som kommer innom, provoserer, hetser, lager brukerdebatt og rot, for deretter å stikke av. Det har vært en del av de her inne i det siste 😊

Om en ikke har fulgt bloggen, hvor det har vært mange hårreisende innlegg, er det forståelig at hun ikke har vært oppdatert på det mange andre kjenner til. Som feks økonomien som har vært frontet MYE. Om huskjøp rett rundt hjørnet i mange år, store inntekter, gjeld nedbetalt (det var kanskje i bloggerne) osv.

Selv ble jeg så overrasket og lei meg en søndag, da det kom fram at hun hadde store økonomiske problemer og ikke penger til mat, at jeg fikk så vondt av de fine barna at jeg hadde lyst til å vippse penger.. Skjønte imidlertid at det var å gå for langt.

Det er ingen som ønsker henne noe vondt, men hun har vært så drøy i innlegg, hun har truet så mange og det er så mye løgner og det er nettopp det folket engasjerer seg i. For kartet stemmer aldri med terrenget. 

Aller først:Skulle ikke ha skrevet Skaff dere et liv

Her er ikke alle velkommen. Hvis man stiller spørsmål ved noe som helst, så passer det ikke inn...

Hva er egentlig bakgrunnen for deg som skriver her? Hvis du er så indignert over denne damens måte å tjene penger på, så bidrar akkurat du til det.

Hvis du er så opptatt av barna hennes, som kan lese det du skriver, så hvorfor skriver du det du gjør? Whataboutism. Du kan ikke gjøre noe med hva hun skriver, men du kan gjøre noe med hva du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhall
På 31.3.2019 den 0.55, Revenge of Cthulhu skrev:

Okay. Det er lett å fremstå litt enkel og provokativ med gjentagende, likelydende utgytelser.  Føler med deg hvis lørdagsnatten kjennes tom og lite fruktbar ut etter GKN. God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhall
På 1.4.2019 den 20.15, Peaky Blinders skrev:

Anne Brith Davidsen er sitt eget AS. Det er en sammenblanding av privatperson og firma, som gjør privatpersonen slik hun fremstiller seg i diverse medier til selve firmaet. Det er uheldig, men nå er det nå en gang slik hun har valgt å gjøre det. 

Nå er det gjelder økonomien er det AB som tar opp alt dette selv, og da blir det også kommentert her. Hadde hun holdt egen økonomi utenfor bloggen så ville det heller ikke vært noe andre kunne stusset på. 

Så lenge AB tar opp ting, så blir det kommentert her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, UnniB skrev:

Ikke når det gjelder en rettssak som denne som kommer. Da må man feks kunne vise til hvor skadelig dette har vært for vedkommende. Hvis det kun er snakk om et lite miljø som vil ha mulighet til å gjenkjenne vedkommende, regnes ikke skadeomfanget nødvendigvis som like stort som når man navngir et menneske og alle da vet hvem det er. 

Det er langt mer skadelig at nærmiljøet kjenner personen igjen, enn at folk som ikke vet hvem det er får vite navnet eller hvordan man ser ut.

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Valhall

Jeg gidder ikke din fremstilling av brukerdebatt og hersketeknikk. Den er bare irriterende og løfter på ingen måte debatten.

Endret av Revenge of Cthulhu
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, UnniB skrev:

Og her står også det jeg har hevdet, at alt koker ned til om folk kan bli gjenkjent. 

Nå har jeg ikke lest boka, men mener noen sa at denne saken var nevnt i boka? https://www.dn.no/markedsforing/blogg/bloggere/markedsforing/toppblogger-ringte-arbeidsgiver-og-truet-med-anmeldelse-av-kritiske-lesere/2-1-471746

I såfall er jo gjenkjennelsegrunnlaget rimelig stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anki skrev:

Nå har jeg ikke lest boka, men mener noen sa at denne saken var nevnt i boka? https://www.dn.no/markedsforing/blogg/bloggere/markedsforing/toppblogger-ringte-arbeidsgiver-og-truet-med-anmeldelse-av-kritiske-lesere/2-1-471746

I såfall er jo gjenkjennelsegrunnlaget rimelig stort.

Jepp, den saken er viet noen sider i boken, ja.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble det av «Franskemakroner.no»? Skulle ikke det nettstedet lanseres 1/4? Eller var det en aprilspøk?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Pust skrev:

Hvor ble det av «Franskemakroner.no»? Skulle ikke det nettstedet lanseres 1/4? Eller var det en aprilspøk?

Apropos nettsiden, tror dere hun har tillatelse fra Megan Hess til å bruke illustrasjonen hennes? Hess utgir bøker og leverer illustrasjoner til magasiner og store motehus som Chanel. Hva er sannsynligheten for at hun har sagt ja til dette? Var det ikke Davidsen selv som gikk ut høyt og lavt om bildetyveri?

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
12 minutter siden, bun9 skrev:

Apropos nettsiden, tror dere hun har tillatelse fra Megan Hess til å bruke illustrasjonen hennes? Hess utgir bøker og leverer illustrasjoner til magasiner og store motehus som Chanel. Hva er sannsynligheten for at hun har sagt ja til dette? Var det ikke Davidsen selv som gikk ut høyt og lavt om bildetyveri?

De må jo ha kjøpt rettighetene til bildet, noe annet virker helt galskap. 

Edit: men tipper det er en stiv pris i så fall. 

Endret av no. 72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
59 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

De må jo ha kjøpt rettighetene til bildet, noe annet virker helt galskap. 

Edit: men tipper det er en stiv pris i så fall. 

Franskemakroner sponset også slippfesten til hat-boka, så det er tydeligvis masse penger i firmaet på tross av at det ikke er i drift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
21 minutter siden, Ispahan skrev:

Franskemakroner sponset også slippfesten til hat-boka, så det er tydeligvis masse penger i firmaet på tross av at det ikke er i drift.

Stemmer! Men, det er litt rart at et firma som fremdeles ikke er oppe og går, som ikke har begynt å tjene penger - kan sponse en fest, er det ikke? De delte i alle fall ut svarte lakrisdemonmakroner til de frammøtte. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
47 minutter siden, Pust skrev:

Stemmer! Men, det er litt rart at et firma som fremdeles ikke er oppe og går, som ikke har begynt å tjene penger - kan sponse en fest, er det ikke? De delte i alle fall ut svarte lakrisdemonmakroner til de frammøtte. 

Kan hende de har noen gode investorer så firmaet har mye kapital å ta av? Jeg aner ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Kan hende de har noen gode investorer så firmaet har mye kapital å ta av? Jeg aner ikke. 

Det er sant, og vi vet jo ikke. Firmaet er ikke i Brønnøysundregisteret?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...