Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lurer bare på hvordan hun nesten går konkurs når hun tjener så bra og sparer til hus? Sparer hun istedet for å betale regninger?

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at d i bunn og grunn er synd på henne. Har lært at i utg pkt skal jeg ikke kaste ut diagnoser uten å undersøke noen først. Men Gud så fristende. Alt dama tar i, blir jo drama. Hun er larger than life- og da mener jeg det ikke på en god måte. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Men der var vel ikke saken at de var anonymiserte? Eller var de det i starten? Det er så lenge siden, og jeg husker knapt den striden, men husker de (eller deler av familien) kom til Norge for å delta i rettsaken. 

Nettopp. Og når de tapte så tror jeg det blir vanskelig for en som er anonym for store deler av Norges befolkning å kunne vinne frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, sannhet skrev:

Tror dere Anne Brith kommer til å svare Helene Drage?  🙃

#annebrithmåsvare 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, innhold med opphavsrett og svar til dette. Husk at link/kildehenvisning må være med. Elaine Marley, mod.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

@Stillfaret

Det finnes andre perspektiver på det å delta i diskusjon rundt bloggere. Feks det faktum at mange blogglesere også leser Rampelys. Rett som det er dukker det opp «stille lesere» som retter en takk til bidragsytere i trådene, fordi de har blitt bevisstgjort på feks problematikken rundt blogg som markedsføringskanal, eksponering av barn, kroppspress og utseendefokus og differansen mellom bloggerens narrativ og virkeligheten. 

Jeg har selv lært mye av de andre deltagerne i trådene. 

Og det kan ikke gjentas for ofte at bloggerne er en trussel mot tradisjonelle medier fordi de spiser stadig større deler av annonsemarkedet. Det er en skremmende utvikling som ingen er tjent med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinnesomikkehater
8 hours ago, Aricia said:

Godt poeng, jeg merket meg det samme i går.

Det var faktisk alt som skulle til for at beskyldninger og karakteristikker begynte å hagle i retur i går kveld og den generelle tonen i diskusjonen ble tilsvarende skjerpet over de påfølgende sidene - et "tja". Da blir man ikke gitt mye slingringsmonn i måten å formulere seg på som debattdeltaker, altså.

Det var ikke bare det enkle tja, (du må gjerne få tro dette selv). Ble bedt om å spørre / kontakte eks-bloggeren selv for å bli blokkert, samt for å være forsvarer av henne. Ja, og litt sånne "følger du ikke med" holdninger. 

Jeg tåler såpass. Spørsmålet kom etter rundt to sider (?) med diskusjon rundt hennes dårlige økonomi. Og ble fyrt opp for min del av svaret "hun får ikke banklån". Det ble for drøyt. Alt hva man skal legge seg borti. At man ikke ser at nettopp det, bare er triste greier. 

Nå leste jeg meg gjennom flere sider her i går, mens diskusjonen pågikk. Dette ut av nysgjerrighet. Flere svar vitner om at en blir aggresiv og ja noe småkvalm dersom man mistenker at noen er her inne for å ytre andre meninger enn flertallet. Da må  jeg også minne om at Kvinneguiden er nettopp et diskusjonsforum som flere dro frem i går.

Jeg støtter ikke ABD. Tvert imot. Synes måten hun driver på er svært kritikkverdig. Skremmende rett og slett! Blir jeg provosert? JA! Skulle jeg ønske norske medier tok tak i alle løgnene, spesielt denne som jeg anser grovest, å lyve om at blogg legges ned grunnet trussel mot datter. JA! 

Men at viktig debatt forsvinner i fjas det er jeg helt sikker på. Det diskuteres opp og ned om en stjålet kjole kommentar, hvorvidt dama lyver om en "føflekk historie" osv ... osv... 🙄 Ordentlig i-lands problematikk.

Ja, hun lyver og herjer på. Men mener en at Dagbladet, VG eller NRK skal skrive om dette? Hvem en kjole kommentar egentlig tilhører, løgn rundt en føflekk? 

Ja mitt opprinnelige spørsmål var rundt interesse for hennes økonomi. Dette er en avsporing. Leste meg opp på tråden i går.

Ps! Du var opptatt av å fortelle meg at du svarte tålmodig. Det er da ikke barn som sitter her inne.

Siste note; leser flere kommentarer fra KG "veteraner" som er lei disse nye brukere. Må nok "dessverre" meddele at en ny bruker har akkurat samme rett til å være her inne som de eldre 😁🤗

Jeg melder meg ut. Ser ikke at disse diskusjoner kan være særlig bra for helsa, heller ikke spesielt givende 😆 Riktig god kveld! 

Ciao 

Endret av Kvinnesomikkehater
ett ord lagt til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinnesomikkehater
7 hours ago, Stillfaret said:

Takker for svar. Og jeg ser mye av det jeg "fryktet" her. Jeg synes det et skummelt å se hvordan velformulerte, tilsynelatende oppegående mennesker lager kampsaker inne på forum som ikke har noe som helst betydning for omverdenen annet enn å generere tilfredstillende "likes" eller støtterop. Jeg syns mange av dere burde engasjert dere i andre saker enn bloggere og kjendiser, der dere kunne gjort en viktig forskjell. Det eneste dere har oppnådd med denne debatten er at AB har fått mulighet til å utgi en bok som hun tjener enda mer penger på. For all del, det kan godt hende dere allerede er engasjert i andre saker, men skal jeg være helt ærlig så tror jeg ikke det. Bruk ressursene deres på viktigere ting enn en rampelys tråd på et kvinneforum, så skal dere se at hverdagen deres helt sikkert blir mer meningsfull også. Med dette sagt, forstår dere helt sikkert at jeg ikke var ute etter hyggelige svar eller å lese gjennom 345 sider med svada. Jeg konkluderer med at AB kommer til å fortsette å tjene godt over gjennomsnittet av hva en 4-barns alenemor har av forventet inntekt, takket være like dobbelmoralske kvinner som leser blogger, diverse sladdertråder på anonyme nettforum og nærer inntektsgrunnlaget hennes og andre bloggere. Logger av og takker for meg

🙂

👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sannhet

🙈 Jeg er også ny, men jeg har absolutt ikke samme oppfatning av ABD tråden som @Kvinnesomikkehater og @Stillfaret

Det er mange meget godt skrevne innlegg her i tråden som belyser problematikken rundt ABD sin UETISKE og UMORALSKE måte å drive business på! ❤️

Endret av sannhet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, UnniB skrev:

Jeg oppfatter dette som troverdig ut fra andre ting jeg har lest og hørt rundt omkring. Jeg synes det blir litt rart å tenke at alt hun skriver automatisk er usant

Når det gjelder hetsen i boken opplever ikke jeg den som mer eller mindre enn hva andre bloggere har sagt at de opplever. Sophie Elise har også opplevd liknende. Forskjellen på de to er at Sophie Elise bruker alt enda mer bevisst. Hun spiller på et image hun vet selger og skaper debatt. Man kan mene mye om henne, men hun er en dyktig forretningskvinne som vet å tjene penger.  Og Sophie Elise har dessuten fått ekstremt mer tyn i form av kronikket og artikler hvor hun fremstilles som et dårlig forbilde, at det er skadelig å lese bloggen hennes etc. 

Ellers tror jeg ikke saksøker kommer noen vei. Eneste vedkommende har oppnådd er økt salg for boken. Ytringsfriheten står sterkt i Norge og etter at lovverket for injurier ble endret skal det mer til å bli dømt for ærekrenkelser. Beskrivelser av handlingene til anonyme mennesker som folk flest ikke vet hvem er (jeg har ikke peiling ut fra det som står i boken) blir neppe dømt i retten. Det har vært trykket styggere ting med navn som får stå til tross for klager, blant annet i sakprosa om 2 verdenskrig. Her holder jeg med Panta forlag selv om jeg ikke liker forlaget all verden. 

Skjønner forøvrig ikke hvorfor det er galt å oppfordre til boikott av henne til annonsører. Det er forbrukermakt. I ledere i aviser, artikler etc hender det stadig vekk at det oppfordres til boikott av merkevarer, bedrifter og så videre på grunn av ulike saker. Det er jo ikke ulovlig. Og det er ikke hets. Om så det var en en vond vilje bak fra noen som ville en noe vondt, så er det fortsatt ikke hets. 

Jeg har ikke skrevet at jeg tror alt AB skriver er usant kun fordi det er hun som skriver det, så det er en mening du tilegner meg som ikke eksisterer. Jeg kommenterte at jeg mener det virker som det er en gjenganger hos henne å tilegne andre dårlige motiver, ja, men jeg mente ikke å si at jeg tror hun bare lyver. Dog har hun blitt tatt i løgner ganske mange ganger nå. Å si at man er forbauset over enda en sterk påstand er vel ikke akkurat noe rart. 

Ikke meningen å kverulere her men jeg er for ærekjær til å godta at jeg liksom har sakt at noen bare lyver når jeg kun kommenterer at det virker som hun ofte tildeler mørke motiv til de som ikke er enige med henne. 😊

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, UnniB skrev:

Nettopp. Og når de tapte så tror jeg det blir vanskelig for en som er anonym for store deler av Norges befolkning å kunne vinne frem. 

Hvordan vet du at personen er anonym? I tillegg er det forskjell på de omtalte menneskene i boka til Seierstad, de bodde i Afghanistan og svært få i Norge kjente dem. De ønsket forøvrig saken vurdert etter loven i eget land. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes synd på AB når jeg så hun gråt på videoen, men etter å ha lest hvordan hun var mot bloggomtoppbloggere så synes jeg hun virker ustabil og skummel. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått fulgt med på alt fordi jobb og diverse krever sitt.. Men jeg skjønner godt at mange er skeptiske til nye brukere som «sprer kjærlighet» og nekter å se dokumentasjon på hva AB selv har bedrevet i forkant for å kunne se sammenhengen.. Og derfor ikke skjønner hvorfor flere her stiller store spørsmålstegn med hva annet intensjonen er enn å blindt forsvare, uansett. Bare rent fanopplegg uten å VILLE se forhistorien til kritikken... Tror kanskje ikke @kvinnersomikkehater er blant dem. I hvertfall ikke i utgangspunktet, med det fine førsteinnlegget som viste at hun så at ting skurret..

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ispahan
29 minutter siden, Firestone skrev:

Artig at noen mener de kan bestemme hvilke sider ved ABDs virksomhet som skal tas opp her. Økonomi skal ikke diskuteres. Føflekken, som AB mener er snakket om her i 8 år, skal ikke diskuteres. At man ikke forstår at alt AB deler rundt dette er narrativ, er utenfor min fatte-evne. Hun bygger både image og fiendebilder. Alt for å holde seg i rampelyset. 

Så enig! Økonomien hennes er en stor del av annebrith.no. Ikke bare forretningsdelen, at hun er tilsynelatende er ute av stand til å få en bedrift til å gå rundt. Husdrømmen er en stor del av blogg og andre SoMe også. Hun har snappet at hun bilde av drømmehuset over senga, hun prater om at de skal ta ut fliser og maling, og hun etterlyser entreprenør til graving og grunnmur på bedriftens sosiale medier. Det er en salig blanding av privat og bedrift, men vi skal ikke diskutere det? Hva er det greit at vi diskuterer da?

Og den føflekken har aldri vært diskutert på KG i 8 år! Vi har diskutert at Anne Brith påstår at den har blitt diskutert. Men selve føflekken? Nope!

Bare en liten ting: Det bilde hun snappet fra huskatalogen til Fiskerhedenvillaen, det er vel et brudd på åndsverksloven (slik Anne Brith tolker den)? Hun selv gikk til frontalangrep fordi noen screenshotet bilde av whiteboard-tavla over senga hennes. Men å stjele et bilde fra en huskatalog synes hun er greit? 

Endret av Ispahan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skriver «føflekken, som AB osv» mener jeg selvsagt ikke føflekken per se, men beskyldningene fra AB om at den er diskutert her i 8 år. Fint at du presiserer @Aricia, greit å huske at ikke alle som leser her har fått med seg kontekst og forhistorie. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...