Pocahontas10000 Skrevet 31. mars 2019 #6801 Del Skrevet 31. mars 2019 Barn på blogg blir aldri bra 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mme Blavatsky Skrevet 31. mars 2019 #6802 Del Skrevet 31. mars 2019 «Det er er grunn til å stille spørsmål ved disse og andre historier, da det ser ut til å være uklarhet rundt tidslinjer, hva som har blitt sagt og hvor, samt hva som er troverdig?» Nytt innlegg på bloggen «Influencere»: https://influencere.wordpress.com/2019/03/31/anne-brith-om-de-som-har-plaget-henne/ 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nor Skrevet 31. mars 2019 #6803 Del Skrevet 31. mars 2019 9 timer siden, lamorte skrev: ... Slettet, gidder ikke. Utenom dette: Forresten, setningen din "kritikk skal gis, ikke mottas" er passende i denne tråden om Anne Brith, som blokkerer over lav sko. Da er det om og gjøre og ikke legge seg på samme niva som henne. 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevennen Skrevet 31. mars 2019 #6804 Del Skrevet 31. mars 2019 38 minutter siden, Mme Blavatsky skrev: «Det er er grunn til å stille spørsmål ved disse og andre historier, da det ser ut til å være uklarhet rundt tidslinjer, hva som har blitt sagt og hvor, samt hva som er troverdig?» Nytt innlegg på bloggen «Influencere»: https://influencere.wordpress.com/2019/03/31/anne-brith-om-de-som-har-plaget-henne/ Dette innlegget på Asti sin blogg🤗 sitter litt på sidelinjen og følger det som sies og tror nesten ikke det man ser.. Mange utsagn som ironisk nok ikke samsvarer med egne utsagn - altså, nok er nok... stå for det man sier og vær ærlig - på et eller annet tidspunkt må bobla sprekke for resten av fansen også. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6805 Del Skrevet 31. mars 2019 På 30.3.2019 den 8.30, Isild skrev: Hørte "Power Ladies"-podcasten i går.. Kort sammendrag til dere som ikke har to timer til å høre den : Haterne skal ha sendt mail(er) til samarbeidspartner(e) og skrevet at hun er en "ræva person", et dårlig menneske, og at hun mishandler barna sine. Fikk inntrykk av at det siste der var skrevet i en mail til Cecilie Melli (som skal ha blitt rystet på Anne Brith sine vegne) Ellers ble innlegget om thigh gap brukt som eksempel på hvordan haterne plukket fra hverandre og brukte noe som var ment som spøk og ironi. *latter i podcast-studio* Samarbeidspartnerne har slått ring om henne etter bokutgivelsen, for nå forstår de hva hun har stått i, og hun kommer til å ennå mer å se på TV og i media fremover. Hun takker visst haterne i boken for å hjulpet henne å nå målet om å nå toppen (jeg har ikke lest boken) Det er visst ca 1000 meldinger daglig (på IG tror jeg det var) fra mennesker som vil takke for boken og gi sin støtte - det er svært få negative tilbakemeldinger. "Nettrollene er dradd opp med rota, og nå skjelver de" *latter i podcast-studio*. Da har jeg hørt hennes egne ord om egne opplevelser, det syns jeg absolutt at jeg skylder henne og debatten hun har fått igang om nettmobbing. PS: fikk inntrykk av at mye av hetsen det hele handler om ikke kom fra anonyme forumtroll, men fra mennesker som har tatt kontakt med henne privat, og som også har oppsøkt familien hennes og vennene hennes (det er jo ikke greit i hele tatt) - og også tatt kontakt med idrettslag og barnevern. En av de har oppsøkt henne i hele 7 år fortalte hun. Jeg må kommentere det om tigh gap-innlegget. Innlegget var ikke morsomt vinklet, det handlet om at det har vært vanskelig å alltid ha vært veldig tynn, at hun alltid har hatt tigh gap, at noen får de beste genene fra foreldrene og at hun er velsignet med stram og myk hud. Her kan det leses. https://web.archive.org/web/20170606112638/http://annebrith.blogg.no/1493973563_livet_med_thigh_gap.html 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Theresetu Skrevet 31. mars 2019 #6806 Del Skrevet 31. mars 2019 16 timer siden, Halle-Palle skrev: Hun vil jo ikke være i fred? Hva skulle hun levd av da? Hun lever iallfall ikke av å bli omtalt flere ganger om dagen her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Theresetu Skrevet 31. mars 2019 #6807 Del Skrevet 31. mars 2019 15 timer siden, terteskjell skrev: PS... Jeg sitter ikke her time etter time.. Dag etter dag... Men vil også opplyse deg om at med alle dine svar den siste tiden så er også du en av de som tilbringer mye tid her inne. Jeg tilbringer vesentlig mye mindre tid her inne enn flere av dere, men at jeg tilbringer noe av tiden min her er riktig. Dog er jeg bare her inne for å støtte henne i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Emmelise Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6808 Del Skrevet 31. mars 2019 41 minutter siden, Theresetu skrev: Dog er jeg bare her inne for å støtte henne i denne tråden. Jeg forstår ikke hva du helt mener med dette. Hvordan støtter man noen uten å være i direkte kontakt med dem? Hvordan støtter man noen når selve støtten ikke "sendes" til dem direkte? Altså at du f. eks. sender personlige meldinger til dem om at du forstår hva de går igjennom og føler med dem. Eller tilbyr en skulder å gråte på og/eller en kaffekopp å snakke over. Hvordan støtter man noen ved å kritisere hva andre bruker tiden sin til? Det er vel ikke relevant er det? Tråden handler tross alt om AB AS, ikke hvor mye tid vi tilbringer på et forum i hverdagen. Det finnes egne tråder om rampelyset hvor du kan diskutere det. Skal jeg finne link til en av de for deg? 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 1. april 2019 #6809 Del Skrevet 1. april 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 1. april 2019 #6810 Del Skrevet 1. april 2019 (endret) 9 timer siden, Nor skrev: Da er det om og gjøre og ikke legge seg på samme niva som henne. 😉 Ja, det er jeg enig i. Endret 1. april 2019 av lamorte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Støttemedlem MH Skrevet 1. april 2019 Populært innlegg #6811 Del Skrevet 1. april 2019 (endret) 9 timer siden, Theresetu skrev: Jeg tilbringer vesentlig mye mindre tid her inne enn flere av dere, men at jeg tilbringer noe av tiden min her er riktig. Dog er jeg bare her inne for å støtte henne i denne tråden. Hvis AB var min venninne ville jeg fortalt henne at hun ikke kan gå ut i media å lyve og vri på sannheten, bevisene ligger der. Så ville jeg bedt henne om å beklage det som allerede er kommet ut og bedt henne slutte med det. Det er den eneste måten jeg ser at kunne ha støttet henne som person. Endret 1. april 2019 av Støttemedlem MH Tilføyelse. At AB ville tatt det til seg er vel heller tvilsomt, men da hadde jeg hvertfall prøvd å få henne fra å synke dypere. Man hjelper ingen i det lange løp å støtte oppunder løgn og bedrag. 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 1. april 2019 #6812 Del Skrevet 1. april 2019 (endret) I anledning dagen: P2s nyhetsmorgen hadde innslag i dag om at praktisk talt alle aviser og nyhetsmedier generelt har sluttet med aprilspøk nå. Faktisk skjedde dette for lenge siden - googler man, er de første treffene ang. dette fra 2017, året etter at "post-truth" ble kåret til årets ord i Storbritannia. Anne Brith viser tydelig hvorfor det ikke lenger er morsomt eller engang mulig å narre folk i media 1. april, i hvert fall ikke hvis man etterpå vil bli tatt alvorlig når man ikke tuller: Det er rett og slett ikke lenger avgjørende eller relevant om det man påstår offentlig er sant eller ikke. Alt er posisjonering og maktkamp, den som skriker høyest og mest innstendig vinner uavhengig av om man lyver eller ikke, og virkemidler som ironi og parodi mister slik sin retoriske kraft og funksjon. Når kampen om sannheten er blitt reell og prekær er det ikke så gøy å tøyse med det lenger. Endret 1. april 2019 av Aricia 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 1. april 2019 #6813 Del Skrevet 1. april 2019 Artikkel hos dinside om en av samarbeidspartnerne i AB-magasinet : https://www.dinside.no/okonomi/familie-pa-fem-bruker-5000-kroner-pa-mat-i-maneden/70913472 Jeg visste ikke at det var henne før jeg fulgte linken til bloggen hennes, der fant jeg et innlegg hun har skrevet om samarbeidet hun skal ha med AB. "På denne korte tida har hun lært meg mye om å ta risiko." https://www.forbrukerfrue.no/hjem/sist-men-ikke-minst Jeg syns bloggen til forbrukerfrue virket informativ, voksen og bra, men jeg kommer nok desverre ikke til å følge med videre for å finne råd der. Jeg tror ikke det å indirekte å lære om risiko av AB er det riktige for meg. Jeg forstår ikke helt det med den skattesmelllen hvis jeg skal være ærlig. Jeg er svært opptatt av økonomi, sparing og planlegging selv, og det å få en sånn skattesmell når man er dreven forretningskvinne forstår jeg ikke noe av. (det må være lov å si uten at det er "hets". Hun har selv snakket åpent om den skattesmelllen. Veldig glad på hennes vegne for at hun har fått en god avtale for å få den unna :) 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ispahan Skrevet 1. april 2019 #6814 Del Skrevet 1. april 2019 12 minutter siden, Isild skrev: Artikkel hos dinside om en av samarbeidspartnerne i AB-magasinet : https://www.dinside.no/okonomi/familie-pa-fem-bruker-5000-kroner-pa-mat-i-maneden/70913472 Jeg visste ikke at det var henne før jeg fulgte linken til bloggen hennes, der fant jeg et innlegg hun har skrevet om samarbeidet hun skal ha med AB. "På denne korte tida har hun lært meg mye om å ta risiko." https://www.forbrukerfrue.no/hjem/sist-men-ikke-minst Jeg syns bloggen til forbrukerfrue virket informativ, voksen og bra, men jeg kommer nok desverre ikke til å følge med videre for å finne råd der. Jeg tror ikke det å indirekte å lære om risiko av AB er det riktige for meg. Jeg forstår ikke helt det med den skattesmelllen hvis jeg skal være ærlig. Jeg er svært opptatt av økonomi, sparing og planlegging selv, og det å få en sånn skattesmell når man er dreven forretningskvinne forstår jeg ikke noe av. (det må være lov å si uten at det er "hets". Hun har selv snakket åpent om den skattesmelllen. Veldig glad på hennes vegne for at hun har fått en god avtale for å få den unna :) Man lærer mer enn nok om risiko ved å følge Anne Brith med et halvt øye, man trenger ikke gå omveien om Forbrukerfrue. Anne Brith sier hun lever så sparsommelig at det nesten ikke er til å tro. Og hun tjener så fett at det nesten ikke er til å tro. Og så får hun en skattesmell på 660 000 ETTER at mye er nedbetalt. (Og den nedbetalingsavtale er neppe så god som hun skulle ønske. Husk, hun måtte i retten fordi kemneren ikke godtok hennes egen nedbetalingsplan.) Og det er ikke bare på økonomifronten hun liker risiko, skal vi tro det hun sier (og gjør). Å legge ned bloggen fordi et barn blir truet, samtidig som man pøser på med bilder og oppfordrer til å følge samme barn, må sies å være og ta en STOR risiko! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 1. april 2019 #6815 Del Skrevet 1. april 2019 3 minutter siden, Ispahan skrev: Husk, hun måtte i retten fordi kemneren ikke godtok hennes egen nedbetalingsplan.) Det har jeg ikke fått med meg. Det er vel også et par konkurser i årene før den skattesmellen? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Pust Skrevet 1. april 2019 Populært innlegg #6816 Del Skrevet 1. april 2019 (endret) 2 timer siden, Isild skrev: Det har jeg ikke fått med meg. Det er vel også et par konkurser i årene før den skattesmellen? Hun skryter av at hun har gått konkurs flere ganger og at i USA er det en bra ting 🙄 Men hva med de som har tapt penger på at AB blir slått konkurs? Kan hun argumentere med at det også er en bra ting i USA? https://www.helg.no/kultur/slutt-pa-festen-for-festkaker-as/s/1-63-4686178 https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2015/11/Ukens-99-konkurser ... og kanskje flere. Kom bare på disse i farta. Eller hva med å betale den skatten man skal? Den går jo til fellesskapet, og fellesskapet betaler for blant annet sykehus, skole, skolebøker, eldreomsorg og tannhelsetilbud ... PS Jeg skylder kanskje å forklare at jeg er en av dem som har tapt på andres konkurs. Tapt honorar betydde den gangen at jeg måtte gi opp egen bedrift. Det finnes ikke noe positivt i det å drive et AS på en slik måte at andre må betale for egen risikoadferd, det er ikke tøft i USA en gang. Endret 1. april 2019 av Pust La til et PS 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ispahan Skrevet 1. april 2019 #6817 Del Skrevet 1. april 2019 2 timer siden, Isild skrev: Det har jeg ikke fått med meg. Det er vel også et par konkurser i årene før den skattesmellen? I boka skriver hun at hun hadde nedbetalt mye skattegjeld, og hadde levert en nedbetalingsplan på de resterende 660 000. Men kemneren godtok ikke denne, så det ble rettssak. Anne Brith skriver i boka at hun tror at de tok henne til retten for at pressen skulle få greie på den dårlige økonomien hennes. Dette ble underbygget, i følge Anne Brith, av at det sto Anne Brith Davidsen mot Staten utenfor rettssalen. Anne Brith kommer da med en konspirasjonsteori om at Politiet, Skatt Øst og Kemneren kollektivt er ute etter henne. Bevis for dette er at ansatte fra to av etatene bor på samme tettsted, og en ansatt i den tredje etaten sto på blokkeringslista hennes. Det er fryktelig tynne beviser, men i Anne Briths bok er alt mulig! I tillegg til de to konkursene @Pust dokumenterte, startet hun også Hilleborgs Hus i 2005 https://www.helg.no/lokale-nyheter/vil-skape-nytt-liv-i-hilleborgs-hus/s/1-63-1825223, som gikk konkurs i 2006 https://www.regnskapstall.no/informasjon-om-hilleborgs-hus-as-101923271S0 Hun har altså gått konkurs i 2006, 2009 og 20015. Og nesten i 2019. Det må da bli vel mange konkurser, selv for amerikanske investorer 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg ashera Skrevet 1. april 2019 Populært innlegg #6818 Del Skrevet 1. april 2019 29 minutter siden, Ispahan skrev: I boka skriver hun at hun hadde nedbetalt mye skattegjeld, og hadde levert en nedbetalingsplan på de resterende 660 000. Men kemneren godtok ikke denne, så det ble rettssak. Anne Brith skriver i boka at hun tror at de tok henne til retten for at pressen skulle få greie på den dårlige økonomien hennes. Dette ble underbygget, i følge Anne Brith, av at det sto Anne Brith Davidsen mot Staten utenfor rettssalen. Sånne plakater står det da utenfor alle rettslokaler. Og bilde av plakaten med "Anne Brith Davidsen mot staten" sørget bloggeren selv for å snappe. Om ikke hun hadde gjort det hadde i alle fall jeg vært intetanende om at det pågikk en rettssak. 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ispahan Skrevet 1. april 2019 #6819 Del Skrevet 1. april 2019 48 minutter siden, ashera skrev: Sånne plakater står det da utenfor alle rettslokaler. Og bilde av plakaten med "Anne Brith Davidsen mot staten" sørget bloggeren selv for å snappe. Om ikke hun hadde gjort det hadde i alle fall jeg vært intetanende om at det pågikk en rettssak. Snappet hun den?? Da punkterte hun jo sin egen konspirasjonsteori! Hadde hun vært litt mer enn c-kjendis, hadde pressen tatt agnet og sannsynligvis dukket opp. Det virker nesten som om hun ville at de skulle skrive om saken, og det stemmer dårlig med at hun var så fryktelig redd for at de skulle finne det ut. Hadde det kommet ut kunne i hvert fall ikke den ansatte i Kemneren klandres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lkk Skrevet 1. april 2019 #6820 Del Skrevet 1. april 2019 Tall er ikke hennes sterke side , men hun satser alltid så vanvittig høyt . Alle prosjekt skal forrandre hennes liv på kortest mulig tid , har ikke tall på hvor mange ganger hun har gått ut med at nå vil penga strømme inn og blant mye annet er husdrømmen i ferd med å gå i oppfyllelse . Hva med litt bakkekontakt og heller bygge seg opp litt etter litt , for dama har jo pågangsmot . 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg