Honey Dew Skrevet 31. mars 2019 #6781 Skrevet 31. mars 2019 1 time siden, Christiane_W skrev: GKN innslaget oppsummert: Innledes med at AB sitter tårevått og leser diverse sitater fra boka om at hun bør drepe seg selv, hoppe i Glomma og er en hore eller noe sånt. Klippes over til sukkersøt pastellfarget baking med Dorthe hvor det fortelles litt om bakgrunnen til AB. Så går de og setter seg i sofaen sammen. AB forteller at hun aldri ville tatovert øyenbryn om det ikke var for haterne og at hun heller ikke ville stått foran speilet og tenkt på hvor stygg hun er om det ikke var for haterne. Dorthe spør om det ikke er sånt man bare hever seg over. AB svarer at når det blir daglig mobbing fra de samme personene som går på utseende, klær og henne som person så blir det så mye at "du har ikke lyst til å stå i det lenger, det er ikke det du har lyst til å fylle dagen din med". Så fortelles det at AB har utgitt bok om haterne. AB innleder med å fortelle at hun har revet trollene opp med rota med boka si og forteller videre at hatet starter i kommentarfeltene og at folk drar det videre i det virkelige liv og kontakter skole, idrettslag, barnevern osv. og hevder at folk misbruker posisjonene sine (uten at hun forklarer det noe videre) og at det er det boka handler om. Dorthe stiller spørsmål ved hvorfor hun går så ekstremt til verks at hun lagrer og katalogiserer hatmeldinger. AB svarer at hun gjør det for å ha bevis/dokumentasjon ved anmeldelse og at når folk er rasshøl på nett mot en person i to år så må den personen få lov til å forsvare seg og si at det er nok. Litt mer sukkersøt baking før Dorthe forteller at AB valgte å legge ned bloggen da hun fryktet for barnas sikkerhet. AB sitter tårevått og sier at hun tenker på barna sine først og når hun kjente inni seg at det ikke var verdt det var det slutt på bloggen. Dorthe følger opp med at AB har lagt ut bilder av barna sine i etterkant av at hun har lagt ned bloggen av hensyn til barna. AB blir tydelig satt ut og svarer defensivt, i en krass tone. "At e deler bilder av dattera mi som e Norgesmester eller Europamester i cheerleading på et event, det kommer e til å fortsætt med. E e stolt mamma og at e viser et bilde eller legger ut et bilde av barna mine så skal ikke det vær grunn til å ta livet av mæ liksom." Dorthe ser ikke helt overbevist ut. Avsluttes med sukkersøte makroner og litt pjatt om at AB er dårlig på kjærestelivet og en "søknad" til "Kjendis søker kjæreste 2". Uff. Jeg innser nå at det var bra jeg ikke så det programmet. Jeg hadde gjemt meg bak en pute av bare flauhet 14
minister-mio Skrevet 31. mars 2019 #6782 Skrevet 31. mars 2019 Jeg syntes det var pussig at hun argumenterte med at det at hun la ut bilder av barna etter de var truet ikke var noen grunn til å ta liv av henne. Neida, det er ingen som skal ta liv av deg, men det kan jo stille spørsmål ved det du gjør uten å gå så drastisk til verks 39
Pust Skrevet 31. mars 2019 #6783 Skrevet 31. mars 2019 (endret) Er det noen her som har lagt inn dette for moro skyld? Hvis det er seriøst ment og lagt inn av bloggeren selv, blir jeg virkelig bekymret. https://www.celebsmoney.com/net-worth/anne-brith-davidsen/ Endret 31. mars 2019 av Pust 8
terteskjell Skrevet 31. mars 2019 #6784 Skrevet 31. mars 2019 1 minutt siden, Pust skrev: Er det noen her som har lagt inn dette for moro skyld? Hvis det er seriøst ment og lagt inn av bloggeren selv, blir jeg seriøst bekymret. https://www.celebsmoney.com/net-worth/anne-brith-davidsen/ Hva i all verden er dette? 7
Pust Skrevet 31. mars 2019 #6785 Skrevet 31. mars 2019 14 minutter siden, terteskjell skrev: Hva i all verden er dette? Jeg tror det er en tulleside hvor man skal kunne se hvem som er de rikeste i verden. Antagelig full av virus, og den som legger inn personopplysninger e.l. bør regne med at det ikke er så bra. Jeg ble bare supernysgjerrig på hvordan ABD hadde havnet der. 16
Populært innlegg Ultiva Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6786 Skrevet 31. mars 2019 (endret) Det er merkelig å se Davidsen gråte sårt fordi hennes barns sikkerhet er truet pga hennes utlevering av dem på internett. For så å smelle til med at hun må da få lov til å fortsette med å utlevere barna sine på internett!! Goddag mann økseskaft #hunsomalltiderpå #a-innlegg Endret 31. mars 2019 av Ultiva 107
Populært innlegg Flettfrid Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6787 Skrevet 31. mars 2019 Tror pulsen økte betraktelig i det programleder spurte om hvorfor hun fortsatte å dele bilder når hun la ned bloggen pga at ungene ble truet. Hun mistet kontrollen i ett lite øyeblikk der 🙈 55
Gjest no. 72 Skrevet 31. mars 2019 #6788 Skrevet 31. mars 2019 33 minutter siden, Pust skrev: Er det noen her som har lagt inn dette for moro skyld? Hvis det er seriøst ment og lagt inn av bloggeren selv, blir jeg virkelig bekymret. https://www.celebsmoney.com/net-worth/anne-brith-davidsen/ CBE har det samme https://www.celebsmoney.com/net-worth/caroline-berg-eriksen/
Rev. Revenge Skrevet 31. mars 2019 #6790 Skrevet 31. mars 2019 1 time siden, minister-mio skrev: Jeg syntes det var pussig at hun argumenterte med at det at hun la ut bilder av barna etter de var truet ikke var noen grunn til å ta liv av henne. Neida, det er ingen som skal ta liv av deg, men det kan jo stille spørsmål ved det du gjør uten å gå så drastisk til verks Hvis Davidsen har mottatt reelle drapstrusler fordi hun eksponerer barna sine er det bare to ting som er smart å gjøre: 1. Anmelde, 2. Ikke eksponere barna overhodet. Det er bare det at hun ikke har noen troverdighet, spesielt ikke hvis hun uttrykker seg på denne måten for å skape enda mer dramatikk. Det der var utrolig dumt gjort. 45
Pust Skrevet 31. mars 2019 #6791 Skrevet 31. mars 2019 31 minutter siden, Peaky Blinders skrev: CBE har det samme https://www.celebsmoney.com/net-worth/caroline-berg-eriksen/ 😂😂😂 6
Gjest no. 72 Skrevet 31. mars 2019 #6792 Skrevet 31. mars 2019 Akkurat nå, Pust skrev: 😂😂😂 Tror som deg at dette er en særdeles useriøs side, hvor de kanskje plotter inn de som er "liksom kjendiser", alt ut fra om de er i media eller ikke. Tjener kanskje penger på reklameinntekter?
Isild Skrevet 31. mars 2019 #6793 Skrevet 31. mars 2019 34 minutter siden, hundeeier skrev: hva heter podcasten hennes? Vet ikke om den er oppe og går ennå? Vet så langt bare om den episoden hun spilte inn sammen med Yrja som har "Power Ladies" -podcasten (den finner du på Spotify i tilfelle. 3
Gjest Kvinnesomikkehater Skrevet 31. mars 2019 #6794 Skrevet 31. mars 2019 (endret) Anne-Brith Om du leser dette. Jeg er ikke en kvinne som hater, heller ei hetser. Har aldri engasjert meg for din blogg. Ikke helt i min gate. Men ett intervju fikk meg til å bli oppmerksom på deg. Hvor du, en kvinne kledd i sort, med en alvorlig mine satt på God Morgen Norge for å levere et alvorlig budskap. Du legger ned bloggen grunnet at din datter har blitt truet. Her henvises til en heller barnslig Instagram melding med skrivefeil som ser ut til å være utdatert i forhold til timing på nedleggelse av blogg. Din datter har blitt truet, du er redd. Løsningen er å legge ned din blogg av sikkerhetsmessige årsaker. Det høres veldig dramatisk ut det hele. Men så var det dette fakta da. Et enkelt søk på deg og dine SOME kanaler og man ser at du i aller høyeste grad utleverer akkurat samme datter. Du oppfordrer faktisk ukjente mennesker til å følge denne datteren på hennes private Instagram profil. Dette etter den påståtte trusselen. Da sitter man igjen med spørsmålet, var trusselen aldri reell? Brukte denne kvinnen sin egen datter som en brikke i en PR-kampanje for å selge bøker? Kan man virkelig bli såpass kynisk? Bloggen den gjenoppsto to uker senere i form av et magasin. Eksponering av barn pågår for fullt. Det hadde stått mer respekt av å bare si det som det (sikkert) er; du tenkte re-branding. Magasin istedet for blogg. Det er fremtiden ikke sant? Vil legge til en takk til Dorthe Skappel som gjør bedre journalistisk arbeid enn noe annet Norsk media i denne saken 😮 Takk for meg! Endret 31. mars 2019 av Kvinnesomikkehater Edit
UnniB Skrevet 31. mars 2019 #6795 Skrevet 31. mars 2019 (endret) På 29.3.2019 den 17.05, Eveliina skrev: Ja, her er vi inne på den diskusjonen som jeg sletta i forrige svaret mitt. Det gikk en debatt omkring dette på nyåret. Det er simpelthen ikke riktig, at Bokhandlerforenings lister baserer seg på salg fra forlag til butikk - det må @UnniB i så fall framlegge en kilde på. Bokhandlerforeningen baserer seg på salg over disk i butikk. Forlagene har blitt kritisert for å ofte oppgi opplagstall, som kan gi svært feilaktig bilde. Det er lett å trykke opp et stort opplag, ikke like lett å selge det. Salgstallene er ikke oppgitt i Bokhandlerforeningen sine lister, etter tradisjon/avtale med forlagene - men listene er likevel basert på faktiske salgstall. Debatten i januar gikk bl.a på at bransjen/forlagene ser ut til å være moden for at salgstallene også kan trykkes i listene. Sitat to her handler om Bokhandlerforeningen sine lister: https://www.vg.no/rampelys/bok/i/qno1re/forlag-vil-ha-slutt-paa-hemmelighold-om-salgstall?utm_content=recirculation-matrix&utm_source=92w1l Den saken du postet fra Aftenposten, er fra 2008 - og innholdet der er ikke aktuelt lenge. Bokhandelforeningen sine lister har blitt endra flere ganger de senere årene, og det er gjort endringer for å imøtegå den kritikken. Det gikk på at før var det kun bøker i fastprisperioden som ble tatt med på bestselgerlistene. Sånn er det ikke lengre http://www.bokhandlerforeningen.no/boklista/Generell+litteratur/724 Beklager sent svar. Jeg skjønner at dette er forvirrende, men det jeg sier stemmer. Jeg har jobbet i bransjen i mange år. Det er forøvrig en enkel måte dere kan se dette på selv. For å ta et eksempel: Camilla Läckbergs nyeste bok ble lansert fredag 22. Mars og kom ut i butikkene noen dager før. Allerede fredag 22. Mars lå boken på førsteplass på bestselgerlisten. Denne bestselgerlisten blir som regel sendt til media på onsdager, og sammenstilles da litt før dette, altså før Läckbergs bok var kommet (ordentlig) i handelen. Hvis listen baserte seg på salg over disk ville det ikke vært mulig for henne å komme inn på bestselgerlisten før uken etter. Det eksperimentet dere kan gjøre selv er å finne ut når bøker av kjente bestselgerforfattere, som trolig vil bli nye bestselgere, kommer til salg i butikk. Så sjekker dere når boken går inn på bestselgerlisten, og ta da i betraktning tidspunktet for når listene sammenstilles. Gjør dette over tid så ser dere fort at dette dreier seg om bestillinger inn til butikk, ikke salg over disk. (beklager stor skrift, får ikke endret det) Endret 31. mars 2019 av UnniB 12
Pust Skrevet 31. mars 2019 #6796 Skrevet 31. mars 2019 1 minutt siden, UnniB skrev: Beklager sent svar. Jeg skjønner at dette er forvirrende, men det jeg sier stemmer. Jeg har jobbet i bransjen i mange år. Det er forøvrig en enkel måte dere kan se dette på selv. For å ta et eksempel: Camilla Läckbergs nyeste bok ble lansert fredag 22. Mars og kom ut i butikkene noen dager før. Allerede fredag 22. Mars lå boken på førsteplass på bestselgerlisten. Denne bestselgerlisten blir som regel sendt til media på onsdager, og sammenstilles da litt før dette, altså før Läckbergs bok var kommet (ordentlig) i handelen. Hvis listen baserte seg på salg over disk ville det ikke vært mulig for henne å komme inn på bestselgerlisten før uken etter. Det eksperimentet dere kan gjøre selv er å finne ut når bøker av kjente bestselgerforfattere, som trolig vil bli nye bestselgere, kommer til salg i butikk. Så sjekker dere når boken går inn på bestselgerlisten, og ta da i betraktning tidspunktet for når listene sammenstilles. Gjør dette over tid så ser dere fort at dette dreier seg om bestillinger inn til butikk, ikke salg over disk. Tusen takk! 👍 Jeg skulle ønske det kunne bli en ærlig sak å oppgi hva de baserte tallene sine på og kuttet ut manipuleringen av publikum. En bok blir jo ikke bedre av å stå øverst på listen, men den kan lure mange til å kjøpe - fordi det da ser ut som om det er en god bok som mange setter pris på. Det du sier forklarer også hvorfor ABDs lille bok sank raskt, og hvorfor bøker som knapt har kommet ut - ligger øverst på listen. 18
UnniB Skrevet 31. mars 2019 #6797 Skrevet 31. mars 2019 2 timer siden, minister-mio skrev: Jeg syntes det var pussig at hun argumenterte med at det at hun la ut bilder av barna etter de var truet ikke var noen grunn til å ta liv av henne. Neida, det er ingen som skal ta liv av deg, men det kan jo stille spørsmål ved det du gjør uten å gå så drastisk til verks Caroline Berg Eriksen sluttet å eksponere barna på nett etter at hun fikk beskjed at bildene av dem ble brukt på andre nettsteder hvor man ikke ønsker at bilder av ens barn skal ligge. Tar hun bilder av dem nå er det ofte med ryggen til, tror jeg. Nå fikk man se mer av dem i bloggerne på tv, men synes dette er et godt eksempel på en blogger som fremstår troverdig ved å ta grep når hun oppdager medaljens bakside ved å dele gjenkjennelige bildet av barna sine. 1
UnniB Skrevet 31. mars 2019 #6798 Skrevet 31. mars 2019 (endret) 12 minutter siden, Pust skrev: Tusen takk! 👍 Jeg skulle ønske det kunne bli en ærlig sak å oppgi hva de baserte tallene sine på og kuttet ut manipuleringen av publikum. En bok blir jo ikke bedre av å stå øverst på listen, men den kan lure mange til å kjøpe - fordi det da ser ut som om det er en god bok som mange setter pris på. Det du sier forklarer også hvorfor ABDs lille bok sank raskt, og hvorfor bøker som knapt har kommet ut - ligger øverst på listen. Forlaget gjorde etter min mening en stor feil ved ikke å slippe den ut i ebok-format før denne uken. Hadde boken vært tilgjengelig som ebok når alt bråket i pressen oppsto ville hun trolig tjent på det. (Tok også tid før Annijors bok ble ebok). Davidsens bok er heller ikke en satsingstittel i alle kjeder (dette skjer gjennom avtaler mellom forlag og kjede) og forklarer nok også manglende salg. Så sant ikke en bok får massiv oppmerksomhet og høye terningkast kan mye av boksalget bestemmes på forhånd gjennom hvilke bøker kjedene bestemmer seg for å satse på. Det er ikke tilfeldig hvilke bøker som frontes på nett og i butikk. Det bestemmes som oftest lenge før boken kommer ut. Endret 31. mars 2019 av UnniB 9
Populært innlegg Ultiva Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6799 Skrevet 31. mars 2019 (endret) 24 minutter siden, UnniB skrev: Caroline Berg Eriksen sluttet å eksponere barna på nett etter at hun fikk beskjed at bildene av dem ble brukt på andre nettsteder hvor man ikke ønsker at bilder av ens barn skal ligge. Tar hun bilder av dem nå er det ofte med ryggen til, tror jeg. Nå fikk man se mer av dem i bloggerne på tv, men synes dette er et godt eksempel på en blogger som fremstår troverdig ved å ta grep når hun oppdager medaljens bakside ved å dele gjenkjennelige bildet av barna sine. Eriksen eksponerer fremdeles barna sine på både blogg og Instagram, i form av både bilder og tekst. Som regel ser man barna fra siden eller med ryggen til, men det dukker stadig opp bilder rett forfra også. Vi blir også jevnlig invitert med inn på barnas soverom for å se hvordan det ser ut der, og vi ser stadig bilder av barna i pysjen mens de kysser mamma på munnen. Så nei, jeg syns ikke at Eriksen er en å trekke frem som flink til å skjerme barna. Jenny Skavlan derimot, som er en langt større kjendis enn bloggerne, skjermer sine barn på en eksemplarisk måte. Endret 31. mars 2019 av Ultiva 108
UnniB Skrevet 31. mars 2019 #6800 Skrevet 31. mars 2019 8 minutter siden, Ultiva skrev: Eriksen eksponerer fremdeles barna sine på både blogg og Instagram, i form av både bilder og tekst. Som regel ser man barna fra siden eller med ryggen til, men det dukker stadig opp bilder rett forfra også. Vi blir også jevnlig invitert med inn på barnas soverom for å se hvordan det ser ut der, og vi ser stadig bilder av barna i pysjen mens de kysser mamma på munnen. Så nei, jeg syns ikke at Eriksen er en å trekke frem som flink til å skjerme barna. Jenny Skavlan derimot, som er en langt større kjendis enn bloggerne, skjermer sine barn på en eksemplarisk måte. Da tok jeg feil. Jeg leser ikke bloggen eller følger henne i sosiale medier lenger, hadde bare et inntrykk av at hun hadde tatt grep. 11
Fremhevede innlegg