Infinity Skrevet 31. mars 2019 #6761 Skrevet 31. mars 2019 AB sa til Dorthe at med boken sin så hadde hun fått dratt trollene frem eller noe i den dur. Har hun det ? Jeg har ikke helt forstått hvem trollene hennes er, da ingenting er dokumentert. Hvis trollene er Kvinneguiden, så stemmer det jo ikke, for rampelyset er jo her fortsatt i samme innpakning. Det sier meg at det ikke er vi som er trollene, men det visste jeg jo. Så hvor er jordskjelvet ? 38
terteskjell Skrevet 31. mars 2019 #6762 Skrevet 31. mars 2019 29 minutter siden, Nor skrev: 1. At jeg er en av de mest ivrige her viser jo bare den manglende troverdigheten din. Jeg har vært utestengt i et par mnd etter en her inne ikke taklet min kritikk.... kritikk skal gis, ikke mottas ! ( sarkasme) Men når jeg er innom her noen minutter rett som det er og lar meg imponere over engasjementet til en del av dere som bruker tid på AB sine barn, dere kunne brukt på deres egne. Jeg vet jo hvem et par av dere er. Mine barn er voksene, og jeg sitter selvfølgelig ikke inne på dette forumet når de er på besøk. 2. Dette interesserer meg, eller rettere sagt fascinerer meg slik jeg skrev tidligere. Hvorfor i all verden bry deg om AB når du ikke liker henne? Dere kommenterer jo blogg, Facebook , snapp, boken hennes.... uten at noen av dere har lest dette selvfølgelig 😂 Hva får deg til å tro at vi sitter og leser på KG når vi har besøk? Skjønte ikke den😊😊 11
terteskjell Skrevet 31. mars 2019 #6763 Skrevet 31. mars 2019 8 minutter siden, Halle-Palle skrev: Jeg såg ikke intervjuet (orket ikke) på GKN, og har ikke Sumo. Jeg er spent på hva AB svarte på programlederens spørsmål om hvorfor hun fremdeles eksponerer barna sine? Noen som orker å oppdatere meg? For meg så virket det som hun ble "irritert" på spørsmålet. Hun gikk i forsvar å mente hun hadde sin fulle rett til og dele bilder. Å det ville hun fortsette med fordi hun er en stolt mamma 22
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6764 Skrevet 31. mars 2019 7 minutter siden, Infinity skrev: AB sa til Dorthe at med boken sin så hadde hun fått dratt trollene frem eller noe i den dur. Har hun det ? Jeg har ikke helt forstått hvem trollene hennes er, da ingenting er dokumentert. Hvis trollene er Kvinneguiden, så stemmer det jo ikke, for rampelyset er jo her fortsatt i samme innpakning. Det sier meg at det ikke er vi som er trollene, men det visste jeg jo. Så hvor er jordskjelvet ? Hun sier at hun har dratt trollene opp med rota. Men jeg skjønner ikke helt hva hun mener - for det eneste som har skjedd, er at hun har blitt saksøkt. 59
minister-mio Skrevet 31. mars 2019 #6765 Skrevet 31. mars 2019 17 minutter siden, Halle-Palle skrev: Jeg såg ikke intervjuet (orket ikke) på GKN, og har ikke Sumo. Jeg er spent på hva AB svarte på programlederens spørsmål om hvorfor hun fremdeles eksponerer barna sine? Noen som orker å oppdatere meg? hun sa at dattera hadde vunnet nm og em i cheerleading og det kom hun til å poste fordi hun var stolt 7
Populært innlegg Lizbeth Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6766 Skrevet 31. mars 2019 5 minutter siden, minister-mio skrev: hun sa at dattera hadde vunnet nm og em i cheerleading og det kom hun til å poste fordi hun var stolt Du glemmer å legge til at det ble sagt i en hard og kvass tone, i sterk kontrast til den gråtkvalte stemmen hun hadde like før da hun snakket om hvor redd hun var for barna og at hun måtte stenge ned bloggen på grunn av deres sikkerhet... 75
minister-mio Skrevet 31. mars 2019 #6767 Skrevet 31. mars 2019 Akkurat nå, Lizbeth skrev: Du glemmer å legge til at det ble sagt i en hard og kvass tone, i sterk kontrast til den gråtkvalte stemmen hun hadde like før da hun snakket om hvor redd hun var for barna og at hun måtte stenge ned bloggen på grunn av deres sikkerhet... Det er helt sant 20
Skogspike Skrevet 31. mars 2019 #6768 Skrevet 31. mars 2019 (endret) 7 minutter siden, minister-mio skrev: hun sa at dattera hadde vunnet nm og em i cheerleading og det kom hun til å poste fordi hun var stolt Ja, det var et intelligent svar... Hva svarte programlederen til det? Endret 31. mars 2019 av Skogspike Skrivefeil 8
Isild Skrevet 31. mars 2019 #6769 Skrevet 31. mars 2019 49 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev: Jeg har friskt i minne Anne Brith Davidsens oppfordring om å spre kjærlighet hos Kvinneguiden. Men den kjærligheten som spres her, er ikke akkurat til Davidsens fordel. Med mindre man tror kjærlighet er "å verbalt tukte sin neste". Kjærligheten #NoHate-kampanjen til AB sprer her inne varmer skikkelig. 18
Populært innlegg Christiane_W Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6770 Skrevet 31. mars 2019 8 minutter siden, Halle-Palle skrev: Jeg såg ikke intervjuet (orket ikke) på GKN, og har ikke Sumo. Jeg er spent på hva AB svarte på programlederens spørsmål om hvorfor hun fremdeles eksponerer barna sine? Noen som orker å oppdatere meg? GKN innslaget oppsummert: Innledes med at AB sitter tårevått og leser diverse sitater fra boka om at hun bør drepe seg selv, hoppe i Glomma og er en hore eller noe sånt. Klippes over til sukkersøt pastellfarget baking med Dorthe hvor det fortelles litt om bakgrunnen til AB. Så går de og setter seg i sofaen sammen. AB forteller at hun aldri ville tatovert øyenbryn om det ikke var for haterne og at hun heller ikke ville stått foran speilet og tenkt på hvor stygg hun er om det ikke var for haterne. Dorthe spør om det ikke er sånt man bare hever seg over. AB svarer at når det blir daglig mobbing fra de samme personene som går på utseende, klær og henne som person så blir det så mye at "du har ikke lyst til å stå i det lenger, det er ikke det du har lyst til å fylle dagen din med". Så fortelles det at AB har utgitt bok om haterne. AB innleder med å fortelle at hun har revet trollene opp med rota med boka si og forteller videre at hatet starter i kommentarfeltene og at folk drar det videre i det virkelige liv og kontakter skole, idrettslag, barnevern osv. og hevder at folk misbruker posisjonene sine (uten at hun forklarer det noe videre) og at det er det boka handler om. Dorthe stiller spørsmål ved hvorfor hun går så ekstremt til verks at hun lagrer og katalogiserer hatmeldinger. AB svarer at hun gjør det for å ha bevis/dokumentasjon ved anmeldelse og at når folk er rasshøl på nett mot en person i to år så må den personen få lov til å forsvare seg og si at det er nok. Litt mer sukkersøt baking før Dorthe forteller at AB valgte å legge ned bloggen da hun fryktet for barnas sikkerhet. AB sitter tårevått og sier at hun tenker på barna sine først og når hun kjente inni seg at det ikke var verdt det var det slutt på bloggen. Dorthe følger opp med at AB har lagt ut bilder av barna sine i etterkant av at hun har lagt ned bloggen av hensyn til barna. AB blir tydelig satt ut og svarer defensivt, i en krass tone. "At e deler bilder av dattera mi som e Norgesmester eller Europamester i cheerleading på et event, det kommer e til å fortsætt med. E e stolt mamma og at e viser et bilde eller legger ut et bilde av barna mine så skal ikke det vær grunn til å ta livet av mæ liksom." Dorthe ser ikke helt overbevist ut. Avsluttes med sukkersøte makroner og litt pjatt om at AB er dårlig på kjærestelivet og en "søknad" til "Kjendis søker kjæreste 2". 67
minister-mio Skrevet 31. mars 2019 #6771 Skrevet 31. mars 2019 2 minutter siden, Skogspike skrev: Ja, det var er intelligent svar... Hva svarte programlederen til det? fra alvor til noe annet, vi holder på å glemme makronene 7
Marriet Skrevet 31. mars 2019 #6772 Skrevet 31. mars 2019 (endret) 5 minutter siden, Skogspike skrev: Ja, det var et intelligent svar... Hva svarte programlederen til det? Hele intervjuet er et sammensurium av klipp og lim. Spørsmålene blir ikke fulgt opp av programleder slik at det AB sier blir stående, uoppklart. Sånn som f.eks at hun er en stolt mamma og det er derfor hun eksponerer barna. Derfor forherliger intervjuet AB og hun får nok en gang bruke media som talerør for å spre det dramatiske budskap om hvor urettferdig verden er mot henne og hvor usedvanlig viktig den boken er. Endret 31. mars 2019 av Marriet 11
Lkk Skrevet 31. mars 2019 #6773 Skrevet 31. mars 2019 53 minutter siden, Nor skrev: 1. At jeg er en av de mest ivrige her viser jo bare den manglende troverdigheten din. Jeg har vært utestengt i et par mnd etter en her inne ikke taklet min kritikk.... kritikk skal gis, ikke mottas ! ( sarkasme) Men når jeg er innom her noen minutter rett som det er og lar meg imponere over engasjementet til en del av dere som bruker tid på AB sine barn, dere kunne brukt på deres egne. Jeg vet jo hvem et par av dere er. Mine barn er voksene, og jeg sitter selvfølgelig ikke inne på dette forumet når de er på besøk. 2. Dette interesserer meg, eller rettere sagt fascinerer meg slik jeg skrev tidligere. Hvorfor i all verden bry deg om AB når du ikke liker henne? Dere kommenterer jo blogg, Facebook , snapp, boken hennes.... uten at noen av dere har lest dette selvfølgelig 😂 😂 jeg vet hvem dere er , den har jeg hørt før , tror ikke du skremmer noen med den setningen 🤡 36
Populært innlegg skruf Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6774 Skrevet 31. mars 2019 (endret) En ting er å legge ut bilde av barnet når det vinner NM eller EM, men det skurrer jo ganske så høyt når man i tillegg legger ut link til instakontoen til ungen i samme slengen. Den samme ungen som liksom skal ha blitt truet og som var årsaken til at moren slettet bloggen og vistnok aldri skulle blogge mere. Jaja, vi er vel alle utstyrt med ulike moralske kompass her i livet.. Endret 31. mars 2019 av skruf 82
Skogspike Skrevet 31. mars 2019 #6775 Skrevet 31. mars 2019 9 minutter siden, skruf skrev: En ting er å legge ut bilde av barnet når det vinner NM eller EM, men det skurrer jo ganske så høyt når man i tillegg legger ut link til instakontoen sin til ungen i samme slengen. Den samme ungen som liksom skal ha blitt truet og som var årsaken til at moren slettet bloggen og vistnok aldri skulle blogge mere. Jaja, vi er vel alle utstyrt med ulike moralske kompass her i livet.. Nettopp! 12
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6776 Skrevet 31. mars 2019 12 minutter siden, skruf skrev: En ting er å legge ut bilde av barnet når det vinner NM eller EM, men det skurrer jo ganske så høyt når man i tillegg legger ut link til instakontoen sin til ungen i samme slengen. Den samme ungen som liksom skal ha blitt truet og som var årsaken til at moren slettet bloggen og vistnok aldri skulle blogge mere. Jaja, vi er vel alle utstyrt med ulike moralske kompass her i livet.. Dette er jo bare himmelstomende fælt - at hun kan oppfordre folk til å følge datteren bare et par uker etter at hun la ned bloggen for åpen scene på grunn av hat og trusler mot den samme datteren. Det er jo helt hinsides å gjøre noe sånn etter at datteren har blitt truet. Så da tenker jeg at 1) truslene ikke var reelle/alvorlige -det var løgn - eller 2) AB lider av alvorlig hukommelsestap eller total mangel på evne til å tenke konsekvenser. Og hvordan KG kommer inn i dette er jeg faktisk usikker på. Alle meldingene hun leste opp som var skrevet i du-form, kommer jo ikke herfra. Antakelig går også den svært ofte saklige kritikken hun får herfra, veldig inn på henne - men den kan hun jo ikke skrive bok om og sanke sympatistemmer rundt på samme vis. 66
Gjest Ispahan Skrevet 31. mars 2019 #6777 Skrevet 31. mars 2019 18 minutter siden, skruf skrev: En ting er å legge ut bilde av barnet når det vinner NM eller EM, men det skurrer jo ganske så høyt når man i tillegg legger ut link til instakontoen sin til ungen i samme slengen. Den samme ungen som liksom skal ha blitt truet og som var årsaken til at moren slettet bloggen og vistnok aldri skulle blogge mere. Jaja, vi er vel alle utstyrt med ulike moralske kompass her i livet.. Jeg tenker at det moralske kompasset til Anne Brith ikke er så ulikt ditt. Eller mitt. Hun vet at det hun gjør er galt! Det er derfor hun prøvde å framstille det som at det dreide seg om bilder av ETT barn på ETT event, som i tillegg er så stort at hun hadde blitt eksponert uansett. Hun utelater bevisst de tre andre barna og alle de dagligdagse situasjonene de blir eksponert i nesten hver dag. Det er jo fordi hun vet at hun driter seg ut, og klarer ikke helt å finne gode argumenter for å fortsette med eksponeringen. Er det ikke hun som er så opptatt av at man må stå for det man gjør? Det gjelder visst alle andre enn henne.
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6778 Skrevet 31. mars 2019 I dag deles det film av et barn som støvsuger hjemme. Det er kanskjw en likw stor sensajon som å vinne et stort mesterskap? 56
Kollontaj Skrevet 31. mars 2019 #6779 Skrevet 31. mars 2019 Jeg tror at enkelte bloggere mener at de har så mye cred hos grunnfjell-fansen at de kan si en ting og gjøre noe helt annet - konstant. Veldig forunderlig for oss andre som faktisk får med oss all motstridende kommunikasjon. 32
Populært innlegg ashera Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6780 Skrevet 31. mars 2019 (endret) Les Hilde Østbys kommentar i dagens Aftenposten (side 5), "Tid for en Vær varsom-plakat for sakprosa"! Hun siterer Tuva Ørbeck Sørheim, forlegger i Kagge, som har lansert et forslag til sjekkliste for forlagene: "Pass på at du ikke blir fanget av forfatterens perspektiv. Hvordan ser boken ut fra andre perspektiv? Bør det være et metodekapittel? Er kildene gode nok, bør vi bruke fagkonsulenter?" Østby skriver videre om Sørheims forslag: "Hun føyer til en "alarmen bør gå"-liste når barn blir nevnt, noen blir beskyldt for lovbrudd, og noen kommer dårlig ut av det. Amen, amen amen!!! Skulle tro det var ABs bok hun skrev om! (Nå peker Østby riktignok på at Sørheim selv som forlegger kan rammes av disse punktene, jfr. Alle skal med. Men uansett er hennes forslag fornuftlige). Endret 31. mars 2019 av ashera skrivefeil 58
Fremhevede innlegg