Kollontaj Skrevet 31. mars 2019 #6741 Skrevet 31. mars 2019 Å være på GKN er da ikke å «gjøre noe som helst», for de fleste SoMe-folk er det en stor greie. Ellers enig med deg i at det var en nedtur for ABD. 39
Gjest Theresetu Skrevet 31. mars 2019 #6742 Skrevet 31. mars 2019 1 minutt siden, Firestone skrev: Å være på GKN er da ikke å «gjøre noe som helst», for de fleste SoMe-folk er det en stor greie. Ellers enig med deg i at det var en nedtur for ABD. Jeg skrev ikke at det å være med på God kveld Norge var å «gjøre noe som helst».
hvermerjeg Skrevet 31. mars 2019 #6743 Skrevet 31. mars 2019 Hurra for brukerdebatt og generalisering! Alle på KG er visst like i følge enkelte reddende engler❤️ 32
Populært innlegg Justlooking Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6744 Skrevet 31. mars 2019 5 timer siden, Christiane_W skrev: Bra at Dorthe Skappel faktisk stilte spørsmål ved at AB har fortsatt å dele bilder av barna i sosiale medier etter at hun la ned bloggen pga trusler mot dem. Syns ikke AB svarte så godt for seg, "stolt mamma" bør da ikke trumfe barns sikkerhet?🤦♀️ Jeg ble litt overrasket over at Dorthe faktisk stilte et uventet spørsmål. AB har ikke vært vant til det og ble tydeligvis satt ut av at andre enn nettroll og haters skjønner at kartet ikke stemmer med terrenget 😊 76
Populært innlegg Halle-Palle Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6745 Skrevet 31. mars 2019 6 timer siden, Theresetu skrev: Når skal enkelte her inne la Anne Brith være i fred, egentlig? Hun kan ikke gjøre noe som helst uten at det blir omtalt i denne tråden. Jeg forstår ikke hvorfor flere av dere gidder å sitte time inn og time ut hver eneste dag for å skrive på denne tråden, og for å kritisere Anne Brith for hver minste ting. Dorthe kan ha vært hos Anne Brith i mange timer og snakket med henne, men som regel er det utrolig mye som ikke kommer med på TV. Jeg er imidlertid også helt enig med Nor, og synes det er fascinerende hvor mye enkelte godter seg over hennes nedturer. Hun vil jo ikke være i fred? Hva skulle hun levd av da? 69
terteskjell Skrevet 31. mars 2019 #6746 Skrevet 31. mars 2019 7 timer siden, Theresetu skrev: Når skal enkelte her inne la Anne Brith være i fred, egentlig? Hun kan ikke gjøre noe som helst uten at det blir omtalt i denne tråden. Jeg forstår ikke hvorfor flere av dere gidder å sitte time inn og time ut hver eneste dag for å skrive på denne tråden, og for å kritisere Anne Brith for hver minste ting. Dorthe kan ha vært hos Anne Brith i mange timer og snakket med henne, men som regel er det utrolig mye som ikke kommer med på TV. Jeg er imidlertid også helt enig med Nor, og synes det er fascinerende hvor mye enkelte godter seg over hennes nedturer. PS... Jeg sitter ikke her time etter time.. Dag etter dag... Men vil også opplyse deg om at med alle dine svar den siste tiden så er også du en av de som tilbringer mye tid her inne. 38
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6747 Skrevet 31. mars 2019 8 timer siden, Theresetu skrev: Når skal enkelte her inne la Anne Brith være i fred, egentlig? Hun kan ikke gjøre noe som helst uten at det blir omtalt i denne tråden. Jeg forstår ikke hvorfor flere av dere gidder å sitte time inn og time ut hver eneste dag for å skrive på denne tråden, og for å kritisere Anne Brith for hver minste ting. Dorthe kan ha vært hos Anne Brith i mange timer og snakket med henne, men som regel er det utrolig mye som ikke kommer med på TV. Jeg er imidlertid også helt enig med Nor, og synes det er fascinerende hvor mye enkelte godter seg over hennes nedturer. Kjære @Theresetu. 1) Jeg er veldig glad for at Dorte spurte AB om hvorfor hun velger å eksponere ungene når hun hevdet at hun måtte legge ned bloggen på grunn av trusler mot dem. Det er god journalistikk å stille slike spørsmål - særlig når AB har vært høyt på banen med beskyldningene sine om hat mot barna. At noen er glad for st Dorte stilte spørsmålet, kan ha sammenheng med at mediene har stilt alt for lite spørsmål ved alle de sjokkerende utsagnene AB har kommet med, og at det var fint at noen endelig stilte dette spørsmålet til AB. 2) Noen av oss som debatterer her inne, er opptatt av at det er lite sammenheng mellom det AB sier og handlingene hennes. Jeg er ikke ute etter å «lete etter feil». Men jeg er opptatt av mediene våre og både forskrekket og fascinert over at man kan fortelle en historie i offentligheten som ab gjør, uten å bli konfrontert med hverken selvmotsigelser eller manglende konsistens i historien(e) som fortelles. 3) Jeg bruker aldri timevis her inne, dette innlegget tok det meg seks minitter å skrive. Og 4) hvis du ønsker å debattere en spesiell forumdeltakers innlegg eller påstand, synes jeg du skal quote vedkommende direkte og svare. Å bruke et generelt «dere» er ikke måten å skape en god debatt på. 102
Populært innlegg Isild Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6748 Skrevet 31. mars 2019 (endret) Jeg så ikke GKN, men jeg syns det er fint at Dorthe spurte. Ingen her inne ønsker at AB skal "crash and burn" tror jeg, men mange lurer på hvorfor hun fortsatt eksponerer barna - og også gir ut informasjon om de (snap-adresse eller hva det var) Hvorfor gjør hun det etter å ha hatt store dramatiske oppslag i media om at hun måtte legge ned bloggen pga trulser mot det ene barnet sitt ? - et par uker før. "Hennes eget valg" holder på en måte ikke som svar. "Sutt å ta henne på alt" holder ikke helt som argument for at vi skal slutte å spørre. Jeg hadde lurt like mye dersom det var Dorthe som hadde gjort det, eller hvilken som helst annen kjendis. Endret 31. mars 2019 av Isild 54
Populært innlegg Pust Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6749 Skrevet 31. mars 2019 23 minutter siden, Isild skrev: Jeg så ikke GKN, men jeg syns det er fint at Dorthe spurte. Ingen her inne ønsker at AB skal "crash and burn" tror jeg, men mange lurer på hvorfor hun fortsatt eksponerer barna - og også gir ut informasjon om de (snap-adresse eller hva det var) Hvorfor gjør hun det etter å ha hatt store dramatiske oppslag i media om at hun måtte legge ned bloggen pga trulser mot det ene barnet sitt ? - et par uker før. "Hennes eget valg" holder på en måte ikke som svar. "Sutt å ta henne på alt" holder ikke helt som argument for at vi skal slutte å spørre. Jeg hadde lurt like mye dersom det var Dorthe som hadde gjort det, eller hvilken som helst annen kjendis. Ingen gjør slikt. ABD er i særklasse, og det er noe underlig at ikke andre journalister har turt /ikke har giddet å gjøre det DS gjorde. Plutselig ble GKN mer seriøs enn samtlige aviser som har omtalt ABD i forbindelse med bokutgivelse og uttalelsen hun kom med på GMN. 52
minister-mio Skrevet 31. mars 2019 #6751 Skrevet 31. mars 2019 1 minutt siden, Zenhouse skrev: Går det an å se klippet fra GKN noe sted? Sumo 2
Zenhouse Skrevet 31. mars 2019 #6752 Skrevet 31. mars 2019 2 minutter siden, minister-mio skrev: Sumo Takk. 1
Lkk Skrevet 31. mars 2019 #6753 Skrevet 31. mars 2019 9 timer siden, Nor skrev: Da tar dere feil. Jeg er mer fascinert av dere enn AB. 😊 Undrer meg over at noen bruker så mye tid på et menneske de ikke kjenner, og spekulerer og godter seg over alle henne nedturer. Ren underholdning og lese og ikke minst og ase opp og terge et par av de som bruker mye tid av sine liv på laaaaaange innlegg her. 😎 Så du er fascinert av innlegga her 👍 Undrer meg over at du bruker så mye tid på menneskene her inne som du ikke kjenner 😊 For all del hyggelig det , men du er nå en av de mest ivrige her inne på forumet 🤔 skjønner ikke du gidder bruke så mye tid på noe som ikke interesser deg . 32
Justlooking Skrevet 31. mars 2019 #6754 Skrevet 31. mars 2019 Det er litt fascinerende med nye brukere som kun kommer for å forsvare AB. Det er fint med fans som bruker tiden sin til dette, bevares. Det som imidlertid har gått igjen med disse er at de ikke tror på masse fremlagt dokumentasjon den ene veien men tror blindt på hun som ikke har dokumentert noe. Hun som har anmeldt alt og alle på sin vei med 17++ anmeldelser.. Det mange håpet på med boken var vel at det ville komme frem skikkelig dokumentasjon og en seriøs debatt om den og selve temaet. Full belysning og ikke bare løse påstander. I tillegg til hennes massive eksponering av barn er vel dette hovedtemaene til mange i denne tråden. 39
Nor Skrevet 31. mars 2019 #6755 Skrevet 31. mars 2019 5 minutter siden, Lkk skrev: Så du er fascinert av innlegga her 👍 Undrer meg over at du bruker så mye tid på menneskene her inne som du ikke kjenner 😊 For all del hyggelig det , men du er nå en av de mest ivrige her inne på forumet 🤔 skjønner ikke du gidder bruke så mye tid på noe som ikke interesser deg . 1. At jeg er en av de mest ivrige her viser jo bare den manglende troverdigheten din. Jeg har vært utestengt i et par mnd etter en her inne ikke taklet min kritikk.... kritikk skal gis, ikke mottas ! ( sarkasme) Men når jeg er innom her noen minutter rett som det er og lar meg imponere over engasjementet til en del av dere som bruker tid på AB sine barn, dere kunne brukt på deres egne. Jeg vet jo hvem et par av dere er. Mine barn er voksene, og jeg sitter selvfølgelig ikke inne på dette forumet når de er på besøk. 2. Dette interesserer meg, eller rettere sagt fascinerer meg slik jeg skrev tidligere. Hvorfor i all verden bry deg om AB når du ikke liker henne? Dere kommenterer jo blogg, Facebook , snapp, boken hennes.... uten at noen av dere har lest dette selvfølgelig 😂 3
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6756 Skrevet 31. mars 2019 Jeg har friskt i minne Anne Brith Davidsens oppfordring om å spre kjærlighet hos Kvinneguiden. Men den kjærligheten som spres her, er ikke akkurat til Davidsens fordel. Med mindre man tror kjærlighet er "å verbalt tukte sin neste". 57
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6757 Skrevet 31. mars 2019 (endret) Jeg sier dette igjen - jeg er ikke interessert i personen ABD - men veldig interessert i fenomenet. Dette hendler ikke om en person - dette handler om massemedia og hvordan de utvikler seg og hva som skjer - hvordan fenomener omtale og ikke omtales. Dette handler ikke om privatpersonen ABD. Dette handler om hva hun bedriver i sine ulike SOMe-kanaler - og hva hun sier i øvrige media når hun får taletid der. Jeg er av den oppfatning at barn skal slippe å eksponeres av sine foreldre på plattformer med tusenvis av helt ukjente lesere. Helt uavhengig av hvem foreldrene deres er. EDIT: Og selvsagt t har jeg lest boken til AB, alle avisartiklene og mye av det hun selv poster. -Jeg har også hørt podkasten og sett GKN. Så kritikken min er kun basert på det HUN har skrevet og sagt. Forøvrig så er det moderatorerene som bestemmer hvem som stenges ute fra forumet - ikke vi som skriver her. Endret 31. mars 2019 av pøbelsara 52
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 31. mars 2019 #6758 Skrevet 31. mars 2019 (endret) 1 time siden, Nor skrev: 1. At jeg er en av de mest ivrige her viser jo bare den manglende troverdigheten din. Jeg har vært utestengt i et par mnd etter en her inne ikke taklet min kritikk.... kritikk skal gis, ikke mottas ! ( sarkasme) Men når jeg er innom her noen minutter rett som det er og lar meg imponere over engasjementet til en del av dere som bruker tid på AB sine barn, dere kunne brukt på deres egne. Jeg vet jo hvem et par av dere er. Mine barn er voksene, og jeg sitter selvfølgelig ikke inne på dette forumet når de er på besøk. 2. Dette interesserer meg, eller rettere sagt fascinerer meg slik jeg skrev tidligere. Hvorfor i all verden bry deg om AB når du ikke liker henne? Dere kommenterer jo blogg, Facebook , snapp, boken hennes.... uten at noen av dere har lest dette selvfølgelig 😂 ... Slettet, gidder ikke. Utenom dette: Forresten, setningen din "kritikk skal gis, ikke mottas" er passende i denne tråden om Anne Brith, som blokkerer over lav sko. Endret 31. mars 2019 av lamorte Flyttet sitatet ditt til slutten av innlegget i stedet.
Halle-Palle Skrevet 31. mars 2019 #6759 Skrevet 31. mars 2019 Jeg såg ikke intervjuet (orket ikke) på GKN, og har ikke Sumo. Jeg er spent på hva AB svarte på programlederens spørsmål om hvorfor hun fremdeles eksponerer barna sine? Noen som orker å oppdatere meg? 2
Populært innlegg Malum Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg #6760 Skrevet 31. mars 2019 Kan dere være så snille og rapportere brukerdebatt framfor å besvare den? 50
Fremhevede innlegg