Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Mimko skrev:

Anne Brith kan kritiseres for mye, men jeg synes det er et steg i riktig retning at hun har startet opp et magasin. Jeg har sett mange her inne som savnet bakebloggen, og når jeg titter på hjemmesiden så er det nesten bare bakeoppskrifter å se. Dersom hun ønsker å fornye seg så unner jeg henne den muligheten. 

Vi får se hvor lenge det holder seg slik da. Og hun fortsetter å eksponere barna på firmakontoen, så det er langt ifra bra.. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Mimko skrev:

Anne Brith kan kritiseres for mye, men jeg synes det er et steg i riktig retning at hun har startet opp et magasin. Jeg har sett mange her inne som savnet bakebloggen, og når jeg titter på hjemmesiden så er det nesten bare bakeoppskrifter å se. Dersom hun ønsker å fornye seg så unner jeg henne den muligheten. 

Enig. La oss håpe at hun tar steget i riktig retning nå. 

En innrømmelse av de kritiserte sidene av tidligere "forretningsdrift" ville lilevel ikke vært feil.... 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Lambigirl skrev:

Terningkast 10 🙄 Jorden kaller. Hvordan få fansen til Anne Brith til å forstå hvordan alt henger sammen? De lever i en egen fantasiverden og nekter å høre på fornuft. Jeg blir irritert når slike som denne bloggeren og andre motarbeider fornuften.

https://dixierose.blogg.no/anne-brith-sin-rorende-og-kjemepflotte-bok-far-terningkast-10.html

Jeg vet vi ikke skal diskutere andre bloggere her inne men blir provosert når jeg leser hvordan hun svarer en leser som etterlyser saklig diskusjon av mobbing/hets. Hun går så langt at hun kaller leseren sin for dum. Det er døfødt og diskutere med en dust som den leseren. Å fremstår som en dust i kommentarene sine.

Jeg er målløs

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, terteskjell skrev:

Jeg vet vi ikke skal diskutere andre bloggere her inne men blir provosert når jeg leser hvordan hun svarer en leser som etterlyser saklig diskusjon av mobbing/hets. Hun går så langt at hun kaller leseren sin for dum. Det er døfødt og diskutere med en dust som den leseren. Å fremstår som en dust i kommentarene sine.

Jeg er målløs

Kanskje hun ønsker å bli en stor blogger og provoserer med vilje for å dra lesere inn til bloggen sin? Eller hun er rett og slett bare veldig naiv?

Har lagt merke til at enkelte, selv etter å ha fått massevis av dokumentasjon, fortsatt står på sitt...

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Diamant skrev:

Kanskje hun ønsker å bli en stor blogger og provoserer med vilje for å dra lesere inn til bloggen sin? Eller hun er rett og slett bare veldig naiv?

Har lagt merke til at enkelte, selv etter å ha fått massevis av dokumentasjon, fortsatt står på sitt...

UFF ja... Det hun skriver til den leseren ville ha blitt tatt bort her inne rimelig fort.

Man kaller ikke andre folk for dumme

Endret av terteskjell
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest no. 72
2 minutter siden, Pust skrev:

Det verste er at en av de mest ureflekterte kommentarene er skrevet av en lærer. 

https://dixierose.blogg.no/anne-brith-sin-rorende-og-kjemepflotte-bok-far-terningkast-10.html

«For to uker siden da elevene hadde om temaet nettvett fikk elevene i oppgave å gå gjennom trådene på rampelyset. De skulle trekke frem hva som var mobbing og hva som ikke var mobbing. Elevene i klassen min var enstemmige alt på tråden om Anne Brith var mobbing. Og noen av de andre trådene var også mobbing. Men trådene der var snillere som elevene sa. Når elever i 11-12 års alderen enstemmig mener noe er mobbing er det en pekepinn for alle anonyme nettroll på rampelyset»

Hvordan kan man tro at såpass små barn har forutsetning for å forstå hva kritikken i denne og andre tråder dreier seg om? Og hvordan kan denne tråden være verre enn andre.

Her lukter det fri fantasi.

Flott at barna skal lære om nettvett, syns ikke det høres lurt ut å sende de inn på KG altså. Det ligger ganske mye drøyt her som barn på 11 år ikke bør lese om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pust skrev:

Det verste er at en av de mest ureflekterte kommentarene er skrevet av en «lærer».

«For to uker siden da elevene hadde om temaet nettvett fikk elevene i oppgave å gå gjennom trådene på rampelyset. De skulle trekke frem hva som var mobbing og hva som ikke var mobbing. Elevene i klassen min var enstemmige alt på tråden om Anne Brith var mobbing. Og noen av de andre trådene var også mobbing. Men trådene der var snillere som elevene sa. Når elever i 11-12 års alderen enstemmig mener noe er mobbing er det en pekepinn for alle anonyme nettroll på rampelyset»

Hvordan kan man tro at såpass små barn har forutsetning for å forstå hva kritikken i denne og andre tråder dreier seg om? Og hvordan kan denne tråden være verre enn andre.

Her lukter det fri fantasi og nå skal jeg ikke bidra til mer avsporing. 🙊🙈

Både det svaret, og svaret til hun som skriver bloggen virker rimelig aggressivt. Når man svarer med personangrep og hets slik de har gjort blir de ikke tatt særlig seriøst heller. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, terteskjell skrev:

Jeg er målløs

akkurat den bloggeren har holdt på sånn i ukesvis om AB, så det er jo interessant at hun faktisk ikke har lest boken før nå. I motsetning til de som kommenterer, som leste den for tre uker siden. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MissLucy skrev:

akkurat den bloggeren har holdt på sånn i ukesvis om AB, så det er jo interessant at hun faktisk ikke har lest boken før nå. I motsetning til de som kommenterer, som leste den for tre uker siden. 

Anonym ber om å få se innlegget bloggeren hevder å ha tatt printscreen av.. Jøye meg for en oppførsel nevnte blogger viser på egen blogg.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Flott at barna skal lære om nettvett, syns ikke det høres lurt ut å sende de inn på KG altså. Det ligger ganske mye drøyt her som barn på 11 år ikke bør lese om. 

Jeg ville faktisk brukt nevnte blogg som eksempel om jeg skulle undervist om nettmobbing og nettvett. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, letc skrev:

Både det svaret, og svaret til hun som skriver bloggen virker rimelig aggressivt. Når man svarer med personangrep og hets slik de har gjort blir de ikke tatt særlig seriøst heller. 

Hiver meg på her. Har ikke lest alle kommentarene som "Anonym" har lagt igjen på bloggen, men den som er linket til var jo bare en helt ordinær etterspørsel. Og så blir det den skriftlige utskjellingen i retur. Hva i alle dager sier jeg bare. Og så er det rett på stråmannsargumentasjon, for "Anonym" spurte ikke hva definisjonen av mobbing er. 

Antar dette blir slettet om litt, men jeg måtte bare kommentere på dette.... 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pust skrev:

Det verste er at en av de mest ureflekterte kommentarene er skrevet av en «lærer».

Her lukter det fri fantasi og nå skal jeg ikke bidra til mer avsporing. 🙊🙈

Hvis det er tilfelle at en lærer leder barna inn på KG for å avgjøre hva som er mobbing , bør denne læreren øyeblikkelig se seg om  etter noe annet å gjøre . Dette er selvfølgelig en for tidlig 1.april spøk 🤥🤥 Ingen kalte det for hat 😊

Endret av Lkk
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, terteskjell skrev:

Jeg er målløs

Har aldri opplevd et så aggressivt menneske. Jeg blir rett og slett redd. Hun maser fremdeles om at leserne skal anmelde. Jeg lurer på hvor mange anmeldelser politiet har fått inn. Skulle ønske det gikk an å finne informasjon om dette.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, Snaskesnusken said:

Anonym ber om å få se innlegget bloggeren hevder å ha tatt printscreen av.. Jøye meg for en oppførsel nevnte blogger viser på egen blogg.

Hadde jeg vært ABD hadde denne tilhengeren virkelig skremt meg...

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Diamant said:

Nei, her ligger det nok helt andre personlige årsaker til grunn.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, filifjonka skrev:

Hadde jeg vært ABD hadde denne tilhengeren virkelig skremt meg...

Ja, ser den.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2019 den 11.48, Jobbermedbarn skrev:

🙏👏 Må bare takke for dine velformulerte og to the point innlegg🙏 Bøyer meg i støvet! 

Det beste innlegget som har blitt skrevet på de siste 40 sidene av denne tråden 🙏🙏🙏 word og respekt og akkurat sånn det skal sies 🙌

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...