Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Gjest sannhet
Skrevet (endret)

Er det vanlig blant influensere å kjøpe likes på bilder på IG?  😊

Endret av sannhet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke uvanlig, men slett ikke innafor, å kjøpe seg følgere. Aner ikke om ABD har gjort det.

• Liker 6
Gjest sannhet
Skrevet (endret)
2 timer siden, Rosalie skrev:

Ikke uvanlig, men slett ikke innafor, å kjøpe seg følgere. Aner ikke om ABD har gjort det.

Ok.

Endret av sannhet
Gjest sannhet
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Blubird skrev:

https://socialblade.com/instagram/user/annebrith.no/legacy

Her historisk data over følgerantall til annebrith.no sin IG profil. Sett bort fra et veldig stort hopp i månedsskifte Jan/feb 2017 og september 2017, ser det ut til å være en jevn økning/nedgang i følgere. 

Likes var det jeg lurte på, om det er vanlig blant influensere å kjøpe likes til IG bilder? Folk på jobb stusset på at flere av likes' ene til ABD sitt siste IG bilde kom fra utenlandske IG kontoer som mest sannsynlig ikke var interessert i baking/bakebilder, men meget mulig det bare var/er helt tilfeldig 😊

Endret av sannhet
Skrevet

Jeg holder meg helt unna bloggen, men må spørre. Har hun restartet bloggen? Var det ikke det hun skulle slutte med? Bloggen?

• Liker 11
Skrevet (endret)
15 minutter siden, sannhet skrev:

Likes var det jeg lurte på, om det er vanlig å kjøpe likes til IG bilder? Folk på jobb stusset på at flere av likes' ene til ABD sitt siste IG bilde kom fra utenlandske IG kontoer som mest sannsynlig ikke var interessert i baking/bakebilder, men meget mulig det bare er helt tilfeldig 😊

Det er nok kontoer som liker og følger (for ofte å avfølge) alt og alle. Får jo selv i perioder nå forespørsler fra et titalls scam-, modell- og salgskontoer -og jeg har privat konto. Tviler sterkt på at det er kjøpt noe da disse trykker liker og følger bare for å få klikk tilbake på sine egne kontoer. "Vanlige folk" ser ut til å trykke liker mindre, og da fyller disse kontoene automatisk en god del av kvoten på bildet. Skjønner at du lurer da.

Det å kjøpe følgere og likes er nok ikke normalt, og kun et fåtall som gjør. Instagram hadde jo også nettopp en renskning i akkurat dette.

Endret av Moonwalker
  • Liker 9
Skrevet
9 timer siden, Pust skrev:

Jeg skulle ønske det fantes en journalist som var i stand til å analysere det som skjer i blogglandia. En som kunne se at bloggerne helt har tatt over der avisene tidligere hersket. Som kunne formulere og drive fram en seriøs debatt der de viktigste områdene innenfor bloggverden ble belyst og diskutert.

De seriøse avisene mister flere og flere lesere, mens markedet blir tatt over av FB, reklameblogger, noen få seriøse blogger, pluss konspirasjons-nettsteder og tabloid-nettaviser. For den jevne leser, den som konsumerer det som finnes på nettet uten å reflektere, blir disse sidestilt med de seriøse nyhetskanalene, for hvem kan se om det er fri fantasi av noen med en helt personlig agenda, eller en artikkel der forfatteren må forholde seg til VVP? På nettet er Aftenposten og reklamebloggen konkurrenter, og hvem gidder lese noe langt og vanskelig i Aftenposten - når man kan få en kortfattet (men kanskje feil!) forklaring av samme tema - i en blogg? Og hvem kan, med hånden på hjerte, si at de ikke tror bittelitt på det reklamebloggerne skriver? Selv etter at de har stått frem og fortalt nøyaktig hva de gjør for å fange publikum, er følgerne ute av stand til å se at de blir manipulert. Og den som tilfeldigvis er innom en blogg og ikke kjenner noe til forhistorien til bloggeren, vil automatisk tro det hun leser der, fordi vi er oppdratt til å tro på det som står skrevet, i alle fall når det presenteres som en uimotsagt sannhet og i en form som ligner avisen eller nyhetskanalen. For vi tror jo på nyhetene i NRK, TV2 og TV Norge? Gjør vi ikke? Så når rosabloggeren skriver om fantastiske produkter og viser troverdige før-og-etter-bilder, så tror vi på det, i alle fall litt? Eller når en annen rosablogger skriver en hel bok om at hun har blitt forfulgt og hetset, så tror man jo på det!? For er det i en bok, så det jo være sant! Gjennom hele vår oppvekst og alle år på skolen har vi lært at det som står i en faktabok, her selvbiografisk bok, er sant. Fordi vi stoler på forlaget, at redaktørene har sikret seg at det de gir ut - er sant. Som i historieboken. Og når en bok har masse illustrasjoner av fæle uttalelser, klippet fra nettet, så tror vi jo på det? Det er jo sant fordi vi kan se selv at det står der! Vi ser jo selv at det er klippet rett fra nettet! Selv om det mangler kontekst - er det jo «sant» ...

Forlaget Panta gjør slikt med vilje. De ser hva som selger, og om det er jug er det i alle fall innbringende jug. Om forfatteren dummer seg ut og forteller historier som ikke er sanne, mener vel forlaget at det er forfatterens problem at hun mister ansikt og troverdighet, selv om det nettopp er troverdighet hun trenger for å få oppdrag.

Det trengs noen klare retningslinjer for hva bloggere kan skrive på nettet, og de bør alle som en bli nødt til å signere på VVP.

Pft.

Måtte bare blåse ut litt, og dere får overse alle skrivefeilene.

🙄

Veldig bra skrevet!

Og nettopp derfor er faktisk Kvinneguiden en viktig stemme i samfunnet. Her settes et kritisk lys på dette fenomenet. Her er det utrolig mange gode og vel dokumenterte innlegg. En del sleivspark, men det er det jammen i bloggverden også!

• Liker 31
Gjest sannhet
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Moonwalker skrev:

Det er nok kontoer som liker og følger (for ofte å avfølge) alt og alle. Får jo selv i perioder nå forespørsler fra et titalls scam-, modell- og salgskontoer -og jeg har privat konto. Tviler sterkt på at det er kjøpt noe da disse trykker liker og følger bare for å få klikk tilbake på sine egne kontoer. "Vanlige folk" ser ut til å trykke liker mindre, og da fyller disse kontoene automatisk en god del av kvoten på bildet. Skjønner at du lurer da.

Det å kjøpe følgere og likes er nok ikke normalt, og kun et fåtall som gjør. Instagram hadde jo også nettopp en renskning i akkurat dette.

Okei.. Det virket rart at feks et tatoveringsstudio fra Oregon gikk inn og trykte "like" på et bilde av cake pops hos ABD, men da er det mye mer forståelig 👍😊

Endret av sannhet
Skrevet (endret)
8 minutter siden, sannhet skrev:

Okei.. Det virket rart at feks et tatoveringsstudio fra Oregon gikk inn og trykte "like" på et bilde av cake pops hos ABD, men da er det mye mer forståelig 👍😊

Det skjønner jeg godt virker rart! Samtidig er det slik instagram virker å fungere i dag. Du kan også kjenne igjen disse ved at mange legger igjen en generisk kommentar som f.eks "great pictures" på et helt tilfeldige bilder. Det krever jo ikke mye, så får en ofte oppmerksomheten tilbake. Kan sammenligne det litt med de som sender samme melding til 20+ på en datingside. Sjansen er at de vil få napp på minst en av disse med det som er relativt lite innsats fra deres side.

Endret av Moonwalker
  • Liker 8
Skrevet
1 time siden, Lambigirl skrev:

Terningkast 10 🙄 Jorden kaller. Hvordan få fansen til Anne Brith til å forstå hvordan alt henger sammen? De lever i en egen fantasiverden og nekter å høre på fornuft. Jeg blir irritert når slike som denne bloggeren og andre motarbeider fornuften.

https://dixierose.blogg.no/anne-brith-sin-rorende-og-kjemepflotte-bok-far-terningkast-10.html

Terningkast 10 er det ikke lett å få så den boken må være veldig spesiell 😊 Lurer på hvor mange anmeldelser politet har fått inn og hva de gjør med dem?

• Liker 20
Skrevet
7 timer siden, Lambigirl skrev:

Terningkast 10 🙄 Jorden kaller. Hvordan få fansen til Anne Brith til å forstå hvordan alt henger sammen? De lever i en egen fantasiverden og nekter å høre på fornuft. Jeg blir irritert når slike som denne bloggeren og andre motarbeider fornuften.

https://dixierose.blogg.no/anne-brith-sin-rorende-og-kjemepflotte-bok-far-terningkast-10.html

Vi får vel holde oss til å diskutere AB og ikke fansen hennes ;) 

• Liker 22
Skrevet (endret)

Å kalle klipp&lim-boka "Kvinner som hater"... til Anne Britt Davidsen "rørende" er spesielt. Det er ingenting rørende med kapitlene som serverer udokumenterte påstander, manglende kildehenvisninger, feilsiteringer, og siteringer uten kontekst sauset sammen med dårlig skrevne emosjonelle utbrudd basert på føleri. Det kan ikke engang kalles litteratur.

Trekker frem denne omtalen på nytt, da den beskriver boken så godt: http://frujohansen.no/?p=6080

Endret av Revenge of Cthulhu
  • Liker 40
Skrevet (endret)
1 time siden, Vipser skrev:

Har akkurat lest denne anmeldelsen med stor interesse.. Skulle ønske noen hadde gått gjennom boken til Anne Brith med samme lupe. 🙄

https://morgenbladet.no/boker/2019/03/et-kunnskapstyveri

Ser at BOTB skal vel komme med en bokomtale, kanskje det blir noe lignende?

Jeg tror ikke aviser kommer til å anmelde boken til AB. De anmeldelsene ville kanskje uansett ikke blitt sånn AB hadde ønsket. Da er det bedre for AB at hun heller får dure på og bruke mediene som et talerør for sin agenda.

AB var heldig, og fikk en pangstart i salget, etter en heller laber lansering uten mye omtale. Plutselig var boken bare ute i bokhandelen uten at det var så veldig mye i media om det. Det var iallfall ikke snakk om noe jordskjelv! Så fikk boken krav om tilbakekallelse og om å bli stoppet, noe både Panta og AB visste å utnytte seg av. Det ble avisskriverier og AB selv delte snapper om at det ikke var snakk om at boken skulle stoppes, men «vi» burde likevel skynte oss å sikre oss et eksemplar sånn i tilfelle. Og i følge AB var jordskjelvet nå i gang.

Og da er det klart at mange av både fans og andre som vurderte å kjøpe boken velger å kjøpe den, sånn i tilfelle de plutselig skulle miste muligheten. Og det skaper også enda mer nysgjerrighet rundt boken, for mange lurer jo på hva som står i den som er så ille at den kreves stoppet? Og kanskje vil denne type nysgjerrighet også bidra til et økt salg? Vi har jo både boken til annijor og Northug som har vært utsatt for det samme. Da kom det frem i media hvem og hva som førte til at noen ønsket deres bøker stanset. I AB sitt tilfelle vet vi bare at noen (men det en kvinne selvsagt!) ønsket boken stanset på grunn av noe som står i boken. 

Men det ble raskt slutt på mediaomtalen rundt dette også, annet enn at AB fremdeles spiller videre på det. For i følge henne er det nå mange som nå har fått beskjed om at de ikke får kjøpe bøkene i flere bokhandlere rundt om. 

Jordskjelvet uteblir, men AB har i det minste fått en pangstart på salget, og har noe hun kan spinne videre på innimellom igjennom snap om hun skulle ønske oppmerksomhet rundt seg selv og boken. 

Jeg har ikke lest boken, og har heller ingen planer om det, så innholdet i boken skal jeg ikke uttale meg om. Men jeg er spent på bokomtalen til BOTB, da jeg har fått med meg at noe av det som presenteres som sannheter i boken kanskje ikke stemmer helt overens med både bevis og dokumentasjon som finnes og andre sine sannheter. Jeg håper BOTB i så fall tar for seg noe av det i omtalen.

Tilføyelse: frukohansen sin anmeldelse er god! Takk til Revenge of cthulhu for en påminnelse om denne anmeldelsen😊

Endret av Kinder
Tilføyelse
  • Liker 47
Skrevet

Anne Brith kan kritiseres for mye, men jeg synes det er et steg i riktig retning at hun har startet opp et magasin. Jeg har sett mange her inne som savnet bakebloggen, og når jeg titter på hjemmesiden så er det nesten bare bakeoppskrifter å se. Dersom hun ønsker å fornye seg så unner jeg henne den muligheten. 

• Liker 10
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...