Populært innlegg Giggi Skrevet 22. mars 2019 Populært innlegg #6341 Skrevet 22. mars 2019 4 timer siden, Theresetu skrev: Hvordan vet du at disse påstandene ikke er sanne? Det finnes nok en hemmelig gruppe for ansatte i bokbutikker hvor de blir enig om hvilke tittler de skal gjemme neste uke..... (leter etter ironiflagget). Ærlig talt, dette blir for dumt rett og slett. 66
Rev. Revenge Skrevet 22. mars 2019 #6342 Skrevet 22. mars 2019 5 minutter siden, ServiceManagerFrue skrev: Det er mer sannsynlig at noen som har vært i butikken og tittet eller handlet har snudd den fordi de ikke støtter AB, enn at det er de ansatte som snur den. Jeg trodde da virkelig at når en bok står med ryggen ut i hylla, så står den med navn og tittel-siden ut og ikke med bladsidene ut. 26
Inocybe Skrevet 22. mars 2019 #6343 Skrevet 22. mars 2019 2 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev: Jeg trodde da virkelig at når en bok står med ryggen ut i hylla, så står den med navn og tittel-siden ut og ikke med bladsidene ut. Ja ut over blant enkelte overivrige interiørdesignere så er det da normalt at bøker står med ryggen ut? 16
frk.Helene Hare Skrevet 22. mars 2019 #6344 Skrevet 22. mars 2019 12 minutter siden, Rørleggerfrue skrev: Helsekontrollen intervjuet kjendisen/bloggeren, ikke privatpersonen Anne Brith. Hun ble presentert som kjendis og blogger, og de viste til og med bloggen hennes. Kunne sagt det samme om Erna Solberg, uten at jeg kommenterer hu som privatperson. Men jeg hadde kommentert hu som statsminister. Det er to forskjellige ting. Erna er en god sammenligning. Privat er hun en helt annen person enn statsminister-Erna. Men hun har en rolle hun fyller med sin egen person, på godt og vondt. Snakker om å bli hetset på nett... Det samme gjelder bloggerne - hvem de er privat vet vi lite/bryr vi oss ikke om. Men de må selv forholde seg til det produktet de fronter med seg selv som fasade. 30
Vipser Skrevet 22. mars 2019 #6345 Skrevet 22. mars 2019 Kan det være bokhandlere som av plassårsaker har valgt å prioritere innkjøp av andre titler, som de vet vil selge? 🤔 Jeg har aldri opplevd en bokhandel som har nektet å bestille bøker på forespørsel, så det er mye rart her.. 26
DianaV Skrevet 22. mars 2019 #6346 Skrevet 22. mars 2019 (endret) 1 time siden, Giggi skrev: Det finnes nok en hemmelig gruppe for ansatte i bokbutikker hvor de blir enig om hvilke tittler de skal gjemme neste uke..... (leter etter ironiflagget). Ærlig talt, dette blir for dumt rett og slett Liker vi ikke Lovecraft, så selger vi ikke bøkene hans. Samme med Murakami, Hamsun, King og Tolle. Eller, nei, sånn er det ikke å selge bøker.. Endret 22. mars 2019 av DianaV 30
Rosalie Skrevet 22. mars 2019 #6347 Skrevet 22. mars 2019 19 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev: Jeg trodde da virkelig at når en bok står med ryggen ut i hylla, så står den med navn og tittel-siden ut og ikke med bladsidene ut. Hun mente nok baksiden opp. 2
Gjest Skrevet 22. mars 2019 #6348 Skrevet 22. mars 2019 Den var i hylla på Norli i Drammen forrige uke. Tilogmed med forsiden ut!
Snaskesnusken Skrevet 22. mars 2019 #6349 Skrevet 22. mars 2019 2 timer siden, Inocybe skrev: Ja ut over blant enkelte overivrige interiørdesignere så er det da normalt at bøker står med ryggen ut? Ja, slik er det på biblioteket også. 6
Populært innlegg rebella81 Skrevet 22. mars 2019 Populært innlegg #6350 Skrevet 22. mars 2019 På 21.3.2019 den 20.24, Theresetu skrev: Jeg støtter og forsvarer Anne Brith uansett hva du mener og skriver. Og DER er det bare å gi seg med å debattere med brukeren. Tror det kan pøses på med reelle fakta uten stans, her har resistensen slått inn. 54
Diamant Skrevet 22. mars 2019 #6351 Skrevet 22. mars 2019 Jeg mener det var ihvertfall èn bokhandel som nektet å selge boka til Sylvi Listhaug? 3
MissLucy Skrevet 22. mars 2019 #6352 Skrevet 22. mars 2019 3 timer siden, ServiceManagerFrue skrev: Det er mer sannsynlig at noen som har vært i butikken og tittet eller handlet har snudd den fordi de ikke støtter AB, enn at det er de ansatte som snur den. det er jo helt normalt at en bok i en bokhandel står med ryggen ut. Det er ikke noen som har snudd dem med ryggen INN. De står bare ikke med forsiden ut, og det er vel ikke så rart nå midt i mammutsalget. 11
Gjest ServiceManagerFrue Skrevet 22. mars 2019 #6353 Skrevet 22. mars 2019 (endret) 8 minutter siden, MissLucy skrev: det er jo helt normalt at en bok i en bokhandel står med ryggen ut. Det er ikke noen som har snudd dem med ryggen INN. De står bare ikke med forsiden ut, og det er vel ikke så rart nå midt i mammutsalget. Jeg svarer utfra at jeg antar hun mener boken står med baksiden ut, siden hun virker å mene dette er noe som kan bevise at AB har rett i sin paranoia. Om boken står med ryggen ut, slik den normalt ville i en bokhylle antar jeg at hun ikke hadde reagert. Men som sagt, mine antagelser. Mulig AB mener seg motarbeidet av Ark fordi boka ikke står utstilt på pidestal med forsiden ut, men står med ryggen ut mellom andre bøker. Endret 22. mars 2019 av ServiceManagerFrue Feil
mikrobe Skrevet 22. mars 2019 #6354 Skrevet 22. mars 2019 14 minutter siden, Diamant skrev: Jeg mener det var ihvertfall èn bokhandel som nektet å selge boka til Sylvi Listhaug? Osebro Antikvariat i Porsgrunn. De selger brukte bøker. 26
Diamant Skrevet 22. mars 2019 #6355 Skrevet 22. mars 2019 1 minutt siden, mikrobe skrev: Osebro Antikvariat i Porsgrunn. De selger brukte bøker. Ok
Snaskesnusken Skrevet 22. mars 2019 #6356 Skrevet 22. mars 2019 39 minutter siden, Diamant skrev: Jeg mener det var ihvertfall èn bokhandel som nektet å selge boka til Sylvi Listhaug? Stemmer! Det er også andre bøker enkelte bokhandlere har nektet å selge.. Davidsen er på bærtur atter en gang! 1
Christiane_W Skrevet 22. mars 2019 #6357 Skrevet 22. mars 2019 5 timer siden, Christiane_W skrev: Jeg så boka i hylla hos Norli på Liertoppen tidligere i uka. De hadde tre stykker, stod sammen med biografier og lignende. Alle tre eksemplarene stod med ryggen ut, så de stakk seg ikke akkurat frem. Siterer meg selv fordi jeg ser at @ServiceManagerFrue har misforstått og tror jeg mener bokhandelen saboterer boksalget til AB og at AB har rett i sin paranoia fordi bøkene stod med ryggen ut. Det er overhodet ikke det jeg mener i det hele tatt. Dette var ment som et svar til de som lurte på om boka kun selges i Ark-bokhandlene, en opplysning om at boka også finnes i andre bokhandler. Det er godt mulig AB føler seg motarbeidet fordi den super-duper-viktige (i hennes øyne) boka hennes står med ryggen ut i hylla blant andre bøker og ikke er fremhevet på noen måte, men som det påpekes av andre er det jo helt normalt at bøkene står med ryggen ut i hylla, også i bokhandelen. 27
Populært innlegg Fuju Skrevet 23. mars 2019 Populært innlegg #6358 Skrevet 23. mars 2019 Litt kjedelig vending i debatten dette, at det nu kun handler om hvor vi har sett boken til ABD. Men jeg liker kjedelige ting jeg, så ... Jeg jobber i en av Oslos største bokhandlere. Vi har 26 stk av boken til ABD inne. Det ble tatt inn 30 av den. Boken promoteres godt synlig på veggen av bestselgere og står ellers i «debatt»-avdelingen, med bokryggen ut mot rommet. Ingen av våre butikker, noe som er ganske mange, har fått beskjed fra forlaget/ andre personer og/eller hovedkontoret om at vi ikke kan selge den. Det er kjipt og ulønnsomt å sitte igjen med mange bøker som vi ikke får solgt, så om den blir etterspurt henter vi den velvillig frem til kunden, vi spanderer til og med et lite smil. Ikke at det skjer for ofte, den siste boken vi solgte ble kjøpt 15.mars og den før der igjen den 13. Jaja, godt natt alle sammen. God natt til deg også AB 😴🌙✨ 89
Gjest ServiceManagerFrue Skrevet 23. mars 2019 #6359 Skrevet 23. mars 2019 6 timer siden, Christiane_W skrev: Siterer meg selv fordi jeg ser at @ServiceManagerFrue har misforstått og tror jeg mener bokhandelen saboterer boksalget til AB og at AB har rett i sin paranoia fordi bøkene stod med ryggen ut. Det er overhodet ikke det jeg mener i det hele tatt. Dette var ment som et svar til de som lurte på om boka kun selges i Ark-bokhandlene, en opplysning om at boka også finnes i andre bokhandler. Det er godt mulig AB føler seg motarbeidet fordi den super-duper-viktige (i hennes øyne) boka hennes står med ryggen ut i hylla blant andre bøker og ikke er fremhevet på noen måte, men som det påpekes av andre er det jo helt normalt at bøkene står med ryggen ut i hylla, også i bokhandelen. Ja, jeg leste for fort og misforstod deg. Beklager 😊
Gjest CecilieX Skrevet 23. mars 2019 #6360 Skrevet 23. mars 2019 (endret) Det føyer seg bare inn i der verdensbildet AnneBrith tviholder på. Hun blir motarbeidet av kvinner som hater kvinner. Er det ikke KG så er det mødre i klassen til barna (merk fedrene er unntatt ref 17.mai innlegg), dame i Skatt Øst, kvinnelige bloggkolleger, tidligere kvinnelige familiemedlemmer av eks og kvinnelige lesere som hetser henne og nå bokhandlere. Det jeg alltid har lurt på er hvorfor det er så viktig for henne å lage et slikt fiendebilde. Alle mot AnneBrith. Samtidig registrerer jeg dette fokuset på henne som alenemor, som voldsutsatt og offer for utroskap og svik. Hun som et offer for andre menneskers dårlige handlinger. Det har for lenge siden vippet over og blitt et mønster, en villet strategi. Min hypotese er at det er for å nå en viss gruppe lesere. Hvis man leser en del på KG (utover rampelys) så vil man raskt oppdage at folk tar med seg egne erfaringer inn i diskusjoner og ofte mister av syne hva problemstillingen var. Man bruker sine opplevelser og speiler dem i brukeren som har opprettet en tråd, selv om opplevelsene er ulike. Det jeg forsøker å si er at AnneBrith på denne måten skaper seg et lojalt publikum som identifiserer seg med henne. Felles skjebne er felles trøst. Et angrep på AnneBrith blir da et angrep på leseren med tilsvarende respons. Endret 23. mars 2019 av CecilieX
Fremhevede innlegg