Jobbermedbarn Skrevet 22. mars 2019 #6301 Del Skrevet 22. mars 2019 1 time siden, Aricia skrev: Jeg er helt enig med deg, men tenker i tillegg at det i det store bildet ikke er så farlig om Rampelyset stenges. Det prinsipielt viktigste her er at en enkeltblogger på denne måten kan være en aktør i debatten om henne på nett, der hun bevisst provoserer fram sterke reaksjoner, skjermdumper dem, sletter alle spor etter de opprinnelige provokasjonene, og så bruker skjermdumpene i kombinasjon med samme sensasjonspregede clickbait-strategi for å manipulere offentligheten/media. Dette er falske nyheter. Dette er å pervertere debatten om reell hets og reelle trusler mot kvinner i offentligheten. Dette er forsøk på å sko seg økonomisk på en aktuell og viktig samfunnsdebatt ved å regelrett fabrikkere netthets som man påstår seg utsatt for, og samtidig kjøre sitt eget lille private hevntokt mot enkeltpersoner man har et horn i siden til, som en liten bonus. Vi har flere ganger skrevet her at trådene om bloggere på Rampelyset ikke er mobbing eller hets, men mediekritikk. Og det mener jeg helt oppriktig at de er, også denne detaljfikserte diskusjonen nå om Anne Briths halvsannheter. For det handler om hvordan SoMe-aktører med enkle midler manipulerer offentligheten og uthuler de seriøse medienes troverdighet. Vi kan rett og slett ikke finne oss i det, og ja - det er en viktig sak. 🙏👏 Må bare takke for dine velformulerte og to the point innlegg🙏 Bøyer meg i støvet! 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 22. mars 2019 #6302 Del Skrevet 22. mars 2019 16 timer siden, Theresetu skrev: Jeg synes det er utrolig unødvendig av deg å skrive slikt. Hvis du ikke liker stemmen hennes, trenger du heller ikke å høre på den eventuelle lydboken. Personlig håper jeg at det vil komme ut en lydbok av boken hennes, for den er utrolig bra og veldig viktig! Boken som ikke inneholder dokumentasjon på bloggerens påstander om hetsing er en viktig bok? Har du lest denne? Her får vi se hvordan Davidsen responderer på konstruktiv kritikk: https://www.dn.no/markedsforing/blogg/bloggere/markedsforing/toppblogger-ringte-arbeidsgiver-og-truet-med-anmeldelse-av-kritiske-lesere/2-1-471746 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mygga Skrevet 22. mars 2019 #6303 Del Skrevet 22. mars 2019 Jeg kjenner ikke disse bloggerne. Jeg ble litt opphengt i begrepet konstruktiv debatt. Uansett hvor mye grovt bloggerne skriver i bloggen sin så har det ingen hensikt å svare på samme måte. Så grovt har det heldigvis heller ikke vært her.. Men det blir endret fokus på tema når det slenges på kommentarer om oppførsel og utseende. Og slike slengere er det mye av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 22. mars 2019 #6304 Del Skrevet 22. mars 2019 7 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: 🙏👏 Må bare takke for dine velformulerte og to the point innlegg🙏 Bøyer meg i støvet! Takk for det! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eveliina Skrevet 22. mars 2019 #6305 Del Skrevet 22. mars 2019 4 timer siden, Aricia skrev: @Eveliina : Når det gjelder eksemplet i Ukeslutt tatt fra et annet forum, så var det programlederen som kom med det, ikke Anne Brith selv. Takk for presisering, og generelt bra innlegg 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navigasjon Skrevet 22. mars 2019 #6306 Del Skrevet 22. mars 2019 https://www.nettavisen.no/livsstil/anne-brith-davidsen-herjer-pa-boklistene/3423628212.html Det er noe som skurrer her........, hvorfor er det ingen som skriver om at bloggen/magasinet er oppe igjen, under samme navn, anne.brith.no, eller hvorfor fortsetter hun å utlevere sine barn i ALLE kanaler. Absolutt ingen dokumentasjon på alle påstandene i boken.......... Er oppgitt over at folk kun leser en overskrift, og tar alt for god fisk? 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 22. mars 2019 Populært innlegg #6307 Del Skrevet 22. mars 2019 (endret) 3 timer siden, Zurazurafina skrev: Jeg har skummet de siste sidene og det er noe rart her. Sannheten blir presentert og dokumentert, allikevel er de pastellfargede skylappene på. Det er litt som de som mener at jorden er flat, vaksiner forårsaker autisme, aliens finnes, Elvis lever, fornektelse av Holokaust osv. Det er så veldokumentert, allikevel finnes det noen som fornekter. De har bestemt seg for at sin sannhet er virkeligheten, det er bare å gi opp diskusjonen.... Jeg skal innrømme at jeg for en stund siden var litt der jeg også at jeg ikke orket å lese artiklene og dokumentasjonen, det virket som en stor, kjedelig og lite viktig "masse". Jeg var hverken fan eller fiende av AB, og var ikke aktiv hverken som "motstander" eller "forsvarer", så jeg gadd ikke å bruke tid på å lese alle linkene som ble delt (men jeg var ikke aktivt med i trådene heller) Det var nok når de som hadde sjekket skattelistene ble hengt ut på bloggen (for det reagerte jeg på) at jeg begynte å følge mer med, da brukte jeg litt tid på å lese meg opp på bloggen OG kritikken. Jeg leste slettede innlegg og dokumentasjonen som var lagret her og andre steder. Først da kunne jeg danne meg et bilde av hva disse forhatte "KG-kjerringene" var så opptatt av - og hvorfor. Det burde egentlig være en forutsetning å sette seg litt inn i hva man er opptatt av her før man bare hopper inn i tråden for å si "Dere sitter bare her og slarver og har ikke noe bedre å bruke tiden på. AB har rett til å stå opp mot mobberne sine nå". Hvis de som kommer med sånt i debatten ikke orker å lese dokumetasjonen de ganske så pent og ryddig ofte får som svar da, så er det ikke noen vits å diskutere. Alle ønsker de velkommen til å argumentere for hvorfor de syns dokumetasjonen evt er uviktig eller feil - men det blir liksom ikke noe mer ut av det. Ellers er jeg veldig enig i det @Marimba skrev om at vi alle må tenke litt over hva slags forum dette skal være. Jeg selv skal bli bevisst på at jeg ikke skal skrive unødvendigheter eller spydigheter. Men jeg kommer til å tviholde på min rett til å si noe selv om det ikke er "pent". For meg handler dette om firmaer som lever av å selge meg og alle andre reklame. Det at noe "Ikke er pent sagt" betyr ikke at det er hat, hets eller trusler. Måten man velger å si det som ikke er pent på derimot - det må vi alle ta ansvar for. Endret 22. mars 2019 av Isild 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ServiceManagerFrue Skrevet 22. mars 2019 #6308 Del Skrevet 22. mars 2019 Hatet vil ingen ende ta. Nå har hun det for seg at folk ikke får tak i boken i enkelte bokhandlere fordi de ansatte gjemmer unna boka og nekter å selge den. Ref. Snapchat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 22. mars 2019 #6309 Del Skrevet 22. mars 2019 Skal hun oppfattes som seriøs, bør hun gjøre jobben sin skikkelig. https://influencere.wordpress.com/2019/03/22/anne-brith-manglende-merking-av-reklame/ Ikke bare utbasunere merkelige påstander om ansatte i bokhandlere. Det fremstår som enten forfølgelsesvanvidd eller ren klikk-åte for å få mer blest om telehivet sitt. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grennellik Skrevet 22. mars 2019 #6310 Del Skrevet 22. mars 2019 Er det noen som vet hvorfor det ikke er skrevet noe av botb i det siste? Har det noe med boken å gjøre? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 22. mars 2019 #6311 Del Skrevet 22. mars 2019 47 minutter siden, ServiceManagerFrue skrev: Hatet vil ingen ende ta. Nå har hun det for seg at folk ikke får tak i boken i enkelte bokhandlere fordi de ansatte gjemmer unna boka og nekter å selge den. Ref. Snapchat Paranoia... 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 22. mars 2019 #6312 Del Skrevet 22. mars 2019 2 minutter siden, Honey Dew skrev: Paranoia... Det begynner å tippe over når det kommer sånne påstander fra AB. Ikke et bra tegn. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eveliina Skrevet 22. mars 2019 #6313 Del Skrevet 22. mars 2019 20 minutter siden, Grennellik skrev: Er det noen som vet hvorfor det ikke er skrevet noe av botb i det siste? Har det noe med boken å gjøre? Det var mindre aktivitet hos botb også før noen bokutgivelse. Hun skriver selv at det har med sykdom å gjøre (men sier ikke om det er egen eller andres), i et lite livstegn her:https://bloggomtoppbloggere.com/2019/02/18/hei-hei/ Og varsler om en pause pga familiære årsaker tidlig i desember:https://bloggomtoppbloggere.com/2018/12/09/en-liten-pause/ Håper det står så bra til som mulig ❤️ 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Theresetu Skrevet 22. mars 2019 #6314 Del Skrevet 22. mars 2019 15 minutter siden, DianaV skrev: Det begynner å tippe over når det kommer sånne påstander fra AB. Ikke et bra tegn. Hvordan vet du at disse påstandene ikke er sanne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 22. mars 2019 #6315 Del Skrevet 22. mars 2019 (endret) 1 time siden, ServiceManagerFrue skrev: Hatet vil ingen ende ta. Nå har hun det for seg at folk ikke får tak i boken i enkelte bokhandlere fordi de ansatte gjemmer unna boka og nekter å selge den. Ref. Snapchat Har hun reist rundt og sjekket bokhandlere hvor de har plassert bøkene? Nå synes jeg virkelig det tipper over med vås fra den kanten. Endret 22. mars 2019 av Oppland 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den røde fare Skrevet 22. mars 2019 #6316 Del Skrevet 22. mars 2019 10 minutter siden, Theresetu skrev: Hvordan vet du at disse påstandene ikke er sanne? Det er vel ingen som har lov til å nekte andre å kjøpe en vare, med mindre det er aldersgrense og kjøperen er for ung. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 22. mars 2019 #6317 Del Skrevet 22. mars 2019 1 time siden, Navigasjon skrev: https://www.nettavisen.no/livsstil/anne-brith-davidsen-herjer-pa-boklistene/3423628212.html Det er noe som skurrer her........, hvorfor er det ingen som skriver om at bloggen/magasinet er oppe igjen, under samme navn, anne.brith.no, eller hvorfor fortsetter hun å utlevere sine barn i ALLE kanaler. Absolutt ingen dokumentasjon på alle påstandene i boken.......... Er oppgitt over at folk kun leser en overskrift, og tar alt for god fisk? Journalistenes medhårsstryking håndtering av AB er kjendispressens svar på VG og Giske-saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCortado Skrevet 22. mars 2019 #6318 Del Skrevet 22. mars 2019 Bokhandlerteorien bekrefter et grandiost selvbilde. Det selges så mye søppel mellom to permer, denne inngår bare i den store massen av bøker som folk (også bokhandlere) driter i. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Snaskesnusken Skrevet 22. mars 2019 Populært innlegg #6319 Del Skrevet 22. mars 2019 27 minutter siden, Theresetu skrev: Hvordan vet du at disse påstandene ikke er sanne? Når begynte bokhandlere å gjemme unna bøker for salg?? Det får være måte på hvor paranoid en kan tillate seg å være. 79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 22. mars 2019 #6320 Del Skrevet 22. mars 2019 8 minutter siden, MissCortado skrev: Bokhandlerteorien bekrefter et grandiost selvbilde. Det selges så mye søppel mellom to permer, denne inngår bare i den store massen av bøker som folk (også bokhandlere) driter i. Jeg har ikke sett denne snappen men anser det ikke som normalt å komme med slike hysteriske påstander... 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg