MissLucy Skrevet 22. mars 2019 #6281 Skrevet 22. mars 2019 1 minutt siden, Zenhouse skrev: AB har hintet litt på snap om at hun har fått vite muligens ikke alle bokhandlere selger boken hennes. At den er tatt vekk. Idag spør hun konkret om noen har opplevd at ansatte ikke vil selge boken hennes. Hun ber da om å få vite hvilke steder dette gjelder. Oppfordrer folk forøvrig heller til å bestille boka gjennom nett. eller la være å kjøpe den i det hele tatt... 17
Gjest mygga Skrevet 22. mars 2019 #6282 Skrevet 22. mars 2019 Og jeg oppfordrer alle til å ihvertfall lese forordet. .........
Zenhouse Skrevet 22. mars 2019 #6283 Skrevet 22. mars 2019 1 minutt siden, MissLucy skrev: eller la være å kjøpe den i det hele tatt... Altså, skrev det AB sa. Kunne det oppfattes som om jeg oppfordret til å kjøpe den på nett?? 🙈uffda, endrer med en gang. 8
Rev. Revenge Skrevet 22. mars 2019 #6284 Skrevet 22. mars 2019 Ettersom jeg husker, var det ikke alle bokhandlerne som hadde boken i sortimentet. Men dette bør Anne Britt Davidsen ha system på selv uten å spørre følgerne sine. Bare nok en utstudert måte å øke salget på. 42
pøbelsara Skrevet 22. mars 2019 #6285 Skrevet 22. mars 2019 (endret) 1 time siden, mygga skrev: Og jeg oppfordrer alle til å ihvertfall lese forordet. ......... Det har jeg gjort, ja. Det Sol Elden skriver, er relevant nok - men jeg synes det er synd at ikke AB har tatt seg tid til å sette ting i kontekst og referere til kildene sine - det er jo umulig for lesere å ettergå det hun skriver. Endret 22. mars 2019 av pøbelsara 18
Gjest mygga Skrevet 22. mars 2019 #6286 Skrevet 22. mars 2019 25 minutter siden, pøbelsara skrev: Det har jeg gjort, ja. Det Sol Elden skriver, er relevant nok - men jeg synes det er synd at ikke AB har tatt seg tid til å sette ting i kontekst og referere til kildene sine - det er jo umulig for lesere å ettergå det hun skriver. Må vi absolutt ettergå det hun skriver? Kan vi ikke tro på at det er slik at det skrives fryktelig mye stygt fra anonyme? Dette er veldig godt kjent hos de fleste bloggere. Ikke bare hos ABD.
Hyachint31 Skrevet 22. mars 2019 #6287 Skrevet 22. mars 2019 I dag slettet jeg henne fra snap. Orker ikke mer filming av tavler med selvskryt, poseringer med trutmunn i speilet og aggressiv holdning. Fulgte henne en gang i tiden for baking jeg. Det ble det ikke mye av. 38
MissLucy Skrevet 22. mars 2019 #6288 Skrevet 22. mars 2019 1 minutt siden, mygga skrev: Må vi absolutt ettergå det hun skriver? Kan vi ikke tro på at det er slik at det skrives fryktelig mye stygt fra anonyme? Dette er veldig godt kjent hos de fleste bloggere. Ikke bare hos ABD. ja, det må vi ettergå. Fordi hun har vist at hun ikke er en troverdig forteller. Ikke minst fordi det som det har vært mulig å kontrollere viser at hun løsriver ting fra kontekst slik at de får en helt annen mening, at hun feilinformerer om hvor ting kommer fra og til og med bruker en kommentar som ikke var til henne. Når det finnes så mange dokumenterte eksempler på uredelighet i fremstillingen, så medfører jo det nødvendigvis at hun har ekstremt lav troverdighet på det vi ikke greier å ettergå. For å si det på en annen måte: Det som er dokumentert gir solid grunnlag for å stille seg veldig skeptisk til det som ikke kan ettergås. Uansett så har jeg fortsatt ikke sett eksempler på hat eller hets. Jeg har sett raljering og harselering som kommentar eller reaksjon på ting hun selv har lagt ut. Jeg har sett pirk og sleivspark og smålige kommentarer. Men ikke hat og mobbing. 48
Populært innlegg Aricia Skrevet 22. mars 2019 Populært innlegg #6289 Skrevet 22. mars 2019 (endret) 9 minutter siden, mygga skrev: Må vi absolutt ettergå det hun skriver? Kan vi ikke tro på at det er slik at det skrives fryktelig mye stygt fra anonyme? Dette er veldig godt kjent hos de fleste bloggere. Ikke bare hos ABD. Ja, det må vi faktisk. Anne Brith skriver i boken at hun helt bevisst er ute etter å få Rampelyset på KG stengt med boken. Hun stilte i Ukeslutt i debatt mot en representant fra Egmont nettopp fordi KG ble holdt ansvarlig for hetsen mot henne. Men samtidig sa hun også der at "det ikke var så nøye" hvor hetsen kom fra sånn helt presist. Hun har jo til og med anmeldt enkeltpersoner fra forumsledelse/Egmont på bakgrunn av dette, og vil ha dem dømt! Klart påstandene da må ettergås med stor presisjon. Det får være måte på postfaktuell praksis her. Anne Brith har gjort lemfeldig omgang med sannheten til sin forretningsmodell gjennom clikcbaitingen sin. Det er faktisk veldig viktig å si klart ifra om at slikt ikke nytter ute i den virkelige verden, feks i møte med politi og påtalemyndighet. Det burde heller ikke nytte i møte med seriøse medier, men der har dessverre kvalitetssikringen sviktet stort i dekningen av denne saken. Derfor er vi irriterende kjerringer på KG, og ikke minst bloggen https://influencere.wordpress.com/ viktige, for vi husker, og lagrer, og viser at de store konsekvensene ligger gjemt i de små detaljene. Endret 22. mars 2019 av Aricia 68
Gjest Ispahan Skrevet 22. mars 2019 #6290 Skrevet 22. mars 2019 3 minutter siden, mygga skrev: Må vi absolutt ettergå det hun skriver? Kan vi ikke tro på at det er slik at det skrives fryktelig mye stygt fra anonyme? Dette er veldig godt kjent hos de fleste bloggere. Ikke bare hos ABD. Selvfølgelig! Jeg tviler ikke på at hun føler seg hetset, men da får hun skrive en bok om hvordan hun føler seg, ikke presentere det som fakta. Presenterer man det som fakta, så må bevisene holde. Særlig når man går hardt ut og sier at å gi ut boken har et underliggende motiv, nemlig å stenge Rampelys på Kvinneguiden. Mener du at den skal stenges fordi Anne Brith føler seg hetset, selv om hetsen ikke kommer fra Kvinneguiden, og i enkelte tilfeller ikke engang er mot henne?
Gjest mygga Skrevet 22. mars 2019 #6291 Skrevet 22. mars 2019 4 minutter siden, Ispahan skrev: Selvfølgelig! Jeg tviler ikke på at hun føler seg hetset, men da får hun skrive en bok om hvordan hun føler seg, ikke presentere det som fakta. Presenterer man det som fakta, så må bevisene holde. Særlig når man går hardt ut og sier at å gi ut boken har et underliggende motiv, nemlig å stenge Rampelys på Kvinneguiden. Mener du at den skal stenges fordi Anne Brith føler seg hetset, selv om hetsen ikke kommer fra Kvinneguiden, og i enkelte tilfeller ikke engang er mot henne? Jeg har da vel aldri ment at kvinneguiden skal stenges? Hvor kommer det fra.
Gjest Ispahan Skrevet 22. mars 2019 #6292 Skrevet 22. mars 2019 Nytt innlegg fra Asti om manglende merking av reklame hos Anne Brith: https://influencere.wordpress.com/2019/03/22/anne-brith-manglende-merking-av-reklame/
Gjest Ispahan Skrevet 22. mars 2019 #6293 Skrevet 22. mars 2019 2 minutter siden, mygga skrev: Jeg har da vel aldri ment at kvinneguiden skal stenges? Hvor kommer det fra. Du synes ikke det er så viktig å ettergå påstandene til Anne Brith, på tross av at motivet hennes er å stenge et helt forum. Jeg lurer på om du synes forumet skal stenges på falskt grunnlag, eller om du er enig i at sannheten bør på plass før man går til slike skritt?
Populært innlegg Zurazurafina Skrevet 22. mars 2019 Populært innlegg #6294 Skrevet 22. mars 2019 Jeg har skummet de siste sidene og det er noe rart her. Sannheten blir presentert og dokumentert, allikevel er de pastellfargede skylappene på. Det er litt som de som mener at jorden er flat, vaksiner forårsaker autisme, aliens finnes, Elvis lever, fornektelse av Holokaust osv. Det er så veldokumentert, allikevel finnes det noen som fornekter. De har bestemt seg for at sin sannhet er virkeligheten, det er bare å gi opp diskusjonen.... 62
Gjest mygga Skrevet 22. mars 2019 #6295 Skrevet 22. mars 2019 4 minutter siden, Ispahan skrev: Du synes ikke det er så viktig å ettergå påstandene til Anne Brith, på tross av at motivet hennes er å stenge et helt forum. Jeg lurer på om du synes forumet skal stenges på falskt grunnlag, eller om du er enig i at sannheten bør på plass før man går til slike skritt? Jeg kan ikke huske at jeg har sagt noe om at jeg mener forumet skal stenges på det ene eller det andre grunnlaget. Jeg har lagt fram et innlegg hvor det var tydelig at man kritiserte en persons oppførsel uten at det hadde noe med selve programmets innhold å gjøre. Det var snakk om konstruktiv debatt....er det noen her som slipper opp for argumenter ettersom det må lages noen som ikke finnes ( som at jeg mener kvinneguiden sksl stenges)
MissLucy Skrevet 22. mars 2019 #6296 Skrevet 22. mars 2019 1 minutt siden, mygga skrev: Jeg kan ikke huske at jeg har sagt noe om at jeg mener forumet skal stenges på det ene eller det andre grunnlaget. Jeg har lagt fram et innlegg hvor det var tydelig at man kritiserte en persons oppførsel uten at det hadde noe med selve programmets innhold å gjøre. Det var snakk om konstruktiv debatt....er det noen her som slipper opp for argumenter ettersom det må lages noen som ikke finnes ( som at jeg mener kvinneguiden sksl stenges) det er ingen som har har sagt at DU har sagt at rampelys skal stenges. Men AB har sagt det i den boka DU synes det ikke er nødvendig å ettergå. Det er det folk svare på. Du må jo lese det folk svarer i lys av hva du selv sa. 48
Aricia Skrevet 22. mars 2019 #6297 Skrevet 22. mars 2019 (endret) 27 minutter siden, Ispahan skrev: Du synes ikke det er så viktig å ettergå påstandene til Anne Brith, på tross av at motivet hennes er å stenge et helt forum. Jeg lurer på om du synes forumet skal stenges på falskt grunnlag, eller om du er enig i at sannheten bør på plass før man går til slike skritt? Jeg er helt enig med deg, men tenker i tillegg at det i det store bildet ikke er så farlig om Rampelyset stenges. Det prinsipielt viktigste her er at en enkeltblogger på denne måten kan være en aktør i debatten om henne på nett, der hun bevisst provoserer fram sterke reaksjoner, skjermdumper dem, sletter alle spor etter de opprinnelige provokasjonene, og så bruker skjermdumpene i kombinasjon med samme sensasjonspregede clickbait-strategi for å manipulere offentligheten/media. Dette er falske nyheter. Dette er å pervertere debatten om reell hets og reelle trusler mot kvinner i offentligheten. Dette er forsøk på å sko seg økonomisk på en aktuell og viktig samfunnsdebatt ved å regelrett fabrikkere netthets som man påstår seg utsatt for, og samtidig kjøre sitt eget lille private hevntokt mot enkeltpersoner man har et horn i siden til, som en liten bonus. Vi har flere ganger skrevet her at trådene om bloggere på Rampelyset ikke er mobbing eller hets, men mediekritikk. Og det mener jeg helt oppriktig at de er, også denne detaljfikserte diskusjonen nå om Anne Briths halvsannheter. For det handler om hvordan SoMe-aktører med enkle midler manipulerer offentligheten og uthuler de seriøse medienes troverdighet. Vi kan rett og slett ikke finne oss i det, og ja - det er en viktig sak. Endret 22. mars 2019 av Aricia 49
Skogspike Skrevet 22. mars 2019 #6298 Skrevet 22. mars 2019 13 timer siden, Theresetu skrev: Men herlighet da, har du i det hele tatt lest boken hennes? Hun skriver gjentatte ganger at hun ønsker å inngå kompromiss og tilgir fort. En så tvers gjennom nydelig person skal man lete lenge etter. Hun vil alle godt! 20
Gjest Ispahan Skrevet 22. mars 2019 #6299 Skrevet 22. mars 2019 29 minutter siden, mygga skrev: Må vi absolutt ettergå det hun skriver? Kan vi ikke tro på at det er slik at det skrives fryktelig mye stygt fra anonyme? Dette er veldig godt kjent hos de fleste bloggere. Ikke bare hos ABD. Så hvorfor går ingen av disse bloggerne ut og forsvarer påstandene til Anne Brith? Vi ser det motsatte: Helene Drage: https://www.helenedrage.no/2019/03/10/kvinner-som-kritiserer-andre-kvinner-men-ikke-hater-de-allikevel/ Supporterfrue: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/oRjKAj/ut-mot-haarsaare-bloggere-vi-maa-taale-at-ikke-alle-er-enige-med-oss-hele-tiden https://supporterfrue.blogg.no/kvinner-som-ikke-hater-kvinner.html Vibbedille: https://vibbedille.blogg.no/kvinneguiden-et-unodvendig-onde.html Sofie Elise ler av henne på podcast. Andersen og Jacobsen var kritiske til henne på en podcast. Det ble de anmeldt for og hengt ut i media. Jeg har ikke sett en eneste kjent blogger gå ut å si at dette kjenner jeg meg igjen i. Og jeg forveksler ikke deg med Anne Brith, det er HUN som har skrevet en bok og deretter sagt at det er for å stenge Rampelys. Men du spør om det er så viktig å ettergå alt hun skriver. Jeg svarer det at det er det. Les hva jeg skriver!
Pust Skrevet 22. mars 2019 #6300 Skrevet 22. mars 2019 (endret) 3 timer siden, mygga skrev: Dere spør om " bevis" på stygg oppførsel og sier at moderator sletter det som er på kanten. Jeg startet på side 1 og "sinnsykt kleint, påtatt fnising hele veien....." Det er kritikk av personen som jobber i annebrith as. Det har ikke blitt fjernet. Med andre ord det er godkjent å kritisere på denne måten. Og det popper fram ganske mange ganger på de over 300 sidene. Kunne dere nå bare klare å unngå slike utsagn så kunne det ha blitt en konstruktiv debatt om viktige tema. Jeg er ikke ny her. Jeg fulgte med lenge før jeg opprettet bruker selv... Hei Mygga, Personlig syns jeg det er lite å henge seg opp i om noen skriver at en offentlig person oppfører seg barnlig/fniser påtatt/oppfører seg kleint, enten det dreier seg om en Paradise-deltaker eller en blogger. Derimot er det graverende hvis en blogger/paradise-deltaker eller en annen som har offentliggjort kjærlighetslivet sitt, legger ut stygge karakteristikker som «rasshøl» for å beskrive eks og/eller eksens familie. Jeg mener, hvem bruker slike ord i dag? Og hvem bruker slike ord om identifiserbare personer? Jeg tror du kan finlese hele tråden her, pluss alle modererte kommentarer, uten å finne noe som er i nærheten så grovt. Jeg lurer på om du hadde blitt like opprørt om tråden handlet om en tysk eller amerikansk husmor-reklame-blogger, altså en du ikke kjente/hadde et forhold til? Endret 22. mars 2019 av Pust Rettet ordfeil 47
Fremhevede innlegg