Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Theresetu skrev:

Helt greit, men jeg synes likevel at det som står beskrevet i boken uten tvil er hets.

kan du komme med noen eksempler som du beskriver eller gjenforteller med egne ord, så du slipper å sitere?

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
Gjest Theresetu
Skrevet
4 minutter siden, MissLucy skrev:

kan du komme med noen eksempler som du beskriver eller gjenforteller med egne ord, så du slipper å sitere?

Tror nok denne kommentaren blir fjernet, men ok. Noen eksempler er "din syke, syke fitte", "drep deg selv", "jeg håper du får kreft og dør", at hun ser ut som et forvrengt rumpehull, at hun ser grusom ut og ser veldig overvektig ut i en kjole, at hun er et skrekkelig menneske, at noen ville ønsket seg en ny mor om hun var moren demmes, at hun er syk i hodet, at hun er en heks som burde blitt brent på bålet, at hun er ond og stygg, og så videre..

Gjest Theresetu
Skrevet
Akkurat nå, Emmelise skrev:

Ingen av de kommentarene er herfra, med unntak av det med kjolen og den kommer fra en tråd som handler om en helt annen person. Og den personen har selv bekreftet at den kommentaren ikke er hets.

Ja, jeg skrev ikke at de var herfra. Jeg skrev at de var fra boken hennes.. 

Skrevet
6 minutter siden, Theresetu skrev:

Tror nok denne kommentaren blir fjernet, men ok. Noen eksempler er "din syke, syke fitte", "drep deg selv", "jeg håper du får kreft og dør", at hun ser ut som et forvrengt rumpehull, at hun ser grusom ut og ser veldig overvektig ut i en kjole, at hun er et skrekkelig menneske, at noen ville ønsket seg en ny mor om hun var moren demmes, at hun er syk i hodet, at hun er en heks som burde blitt brent på bålet, at hun er ond og stygg, og så videre..

jah. Mange av disse har vel blitt avkreftet da. Rumpehull-kommentaren er forvrengt i boken, og tatt helt ut av sammenheng. Overvektig i kjolen er vel den kommentaren som var fra Helene Dragetråden.  Den med kreft mener jeg å huske var en reaksjon på at noen mente hun misbrukte kreftsaken som click bait. Litt usikker på detaljene, men det er kanskje noen som kan fylle inn.

• Liker 39
Skrevet
1 minutt siden, Theresetu skrev:

ja, enig, det var eksempler fra boken vi snakket om. Er det noen som husker mer om konteksten til de forskjellige utsagnene?

• Liker 3
Gjest Theresetu
Skrevet
1 minutt siden, Pust skrev:

Ups. Det du nevner er ikke fra KG og det med kjolen har hun tatt fra Helene Drages tråd. En kommentar som Helene ikke syntes var spesielt ille. Den evige masingen om rumpen var ikke slik at noen kalte henne det her inne, men noe hun skrev om på bloggen og som da ble referert til her. 

Jeg skrev ikke at de var fra dette forumet, og jeg har forstått fra tidligere i kveld at den kommentaren med kjolen er om Helene, men jeg tok den med likevel som et eksempel fordi jeg glemte meg litt. Beklager det.

Skrevet
2 minutter siden, Theresetu skrev:

Det er så himla viktig med kontekst og dokumentasjon av kilder. Begge deler er utelatt i boken, derfor har den null troverdighet. 

• Liker 49
Gjest Theresetu
Skrevet
3 minutter siden, MissLucy skrev:

jah. Mange av disse har vel blitt avkreftet da. Rumpehull-kommentaren er forvrengt i boken, og tatt helt ut av sammenheng. Overvektig i kjolen er vel den kommentaren som var fra Helene Dragetråden.  Den med kreft mener jeg å huske var en reaksjon på at noen mente hun misbrukte kreftsaken som click bait. Litt usikker på detaljene, men det er kanskje noen som kan fylle inn.

Angående den kjole-kommentaren: jeg glemte at den var til Helene, så beklager for det. 

Skrevet
11 minutter siden, Theresetu skrev:

men altså for all del, det er jo ikke godord. Jeg stiller meg bare litt skeptisk til sannhetsgehalten siden vi vet at mye ikke stemmer. 

• Liker 19
Gjest Theresetu
Skrevet
4 minutter siden, Pust skrev:

Hvorfor angripe KG når de slemme kommentarene ikke kommer herfra?

Jeg tror det startet med at jeg reagerte på en kommentar om Anne Brith her på Kvinneguiden som jeg kommenterte tilbake på. Mener ikke å angripe Kvinneguiden, så beklager om jeg gjør det. Jeg ønsker bare å støtte Anne Brith i hennes side av saken.

Skrevet
1 minutt siden, Emmelise skrev:

Altså. Du har nå registrert deg på et forum og kommet med påstander og anklager om at forumets brukere hetser og mobber. Du mener at sitater fra boken beviser at *vi* mobber og hetser Anne Brith.

Når du så endelig gjenforteller sitatene fra boken og vi påpeker at det kommer ikke herfra så skulle man tro det betyr at Anne Brith ikke blir mobbet eller hetset her?

Det er som om Ine i klassen blir mobbet av Stine, så jeg går til Marie og skal forsvare Ine. Det gir jo ingen mening.

jeg tror ikke denne nye brukeren primært har ment at det nødvendigvis er KG som hetser og mobber, annet enn at hun har argumentert for at hun tror på det ABD skriver i boken sin. Så det jeg er ute etter er å se om det er hets det som blir beskrevet i boken, uansett hvor det kommer fra

• Liker 9
Gjest Theresetu
Skrevet
5 minutter siden, Pust skrev:

Det er så himla viktig med kontekst og dokumentasjon av kilder. Begge deler er utelatt i boken, derfor har den null troverdighet. 

Men hun har jo lagt ved skjermdumper av kommentarer fra Kvinneguiden i boken hennes. Hvorfor er ikke det god nok dokumentasjon (foruten den ene kommentaren som var til en annen blogger)?

Gjest Theresetu
Skrevet
6 minutter siden, Emmelise skrev:

Altså. Du har nå registrert deg på et forum og kommet med påstander og anklager om at forumets brukere hetser og mobber. Du mener at sitater fra boken beviser at *vi* mobber og hetser Anne Brith.

Når du så endelig gjenforteller sitatene fra boken og vi påpeker at det kommer ikke herfra så skulle man tro det betyr at Anne Brith ikke blir mobbet eller hetset her?

Det er som om Ine i klassen blir mobbet av Stine, så jeg går til Marie og skal forsvare Ine. Det gir jo ingen mening.

Men hun har jo lagt ved ulike skjermdumper bakerst i boken av kommentarer fra Kvinneguiden? Og de synes jeg også at kan defineres som hets.

Gjest Theresetu
Skrevet
7 minutter siden, MissLucy skrev:

men altså for all del, det er jo ikke godord. Jeg stiller meg bare litt skeptisk til sannhetsgehalten siden vi vet at mye ikke stemmer. 

Men Anne Brith sin sannhet er likevel en sannhet. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...