Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Gjest Theresetu
Skrevet
2 minutter siden, Marimba skrev:

Fordi jeg ønsker å forstå tankegangen til de som ser hets  der jeg ser kritikk, slarv og fleip. 

Hvis du sliter med å forstå hva hets er, foreslår jeg at du googler det😉

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Theresetu skrev:

Det står jo "tråden er ryddet for omtale av barn, omtale av kropp og hetsende innlegg", "tråden er ryddet for diskusjon av barn og hets", "tråden er ryddet for krenkende utsagn og spekulasjoner", "tråden er ryddet for spekulasjoner og personangrep" og så videre flere ganger, så jo det er et bevis på hets.

jo, men et er ikke nødvendigvis slik at det var hets eller personangrep mot ADB. Det kan like godt være hets av motdebattanter. Og "omtale av barn" trenger ikke bety annet enn at noen har nevnt at ADB har barn. Du vil se det tydelig når du har vært her en stund.

• Liker 48
Gjest Theresetu
Skrevet
2 minutter siden, MissLucy skrev:

det er lov å sitere når det er nødvendig for å illustrere eller bevise et poeng. Slå opp "sitatretten".

Jeg ønsker likevel ikke å sitere noe fra hennes bok uten hennes samtykke. 

Gjest Theresetu
Skrevet
1 minutt siden, MissLucy skrev:

jo, men et er ikke nødvendigvis slik at det var hets eller personangrep mot ADB. Det kan like godt være hets av motdebattanter. Og "omtale av barn" trenger ikke bety annet enn at noen har nevnt at ADB har barn. Du vil se det tydelig når du har vært her en stund.

Jeg velger likevel å stole og tro på Anne Brith, og at tråden er ryddet for hets.

Gjest Theresetu
Skrevet
1 minutt siden, Citha skrev:

Hvis jeg skriver "Jeg synes AB utleverer *navn på datter* for mye." så vil dette bli slettet med ryddemeldingen "tråden er ryddet for omtale av barn blablabla". Er dette hets??

Nei, det er ikke hets. Men jeg tror ikke et sekund på at ingen har omtalt hverken henne eller hennes barn på en hetsende og hatefull måte. Jeg velger å tro på Anne Brith, og det må dere respektere.

Gjest Theresetu
Skrevet
1 minutt siden, Emmelise skrev:

Ryddemeldinger fra moderator er ikke bevis på annet enn at *noe* har forekommet. Igjen, den sier ingenting om hvem som har sagt hva til hvem.

F. eks. hvis jeg svarte hetsende mot deg ville ryddemeldingen vært "ryddet for hets". Men det er alikevel ikke hets mot Anne Brith og kan derfor heller ikke brukes som bevis at hun blir hetset ettersom meldingen er såpass generisk og beviser ingenting.

Uten dokumentasjon ved din påstand er det bare spekulasjon og spekulasjoner blir moderert bort.

Jeg står fast ved at Anne Brith har svært mye dokumentasjon og mange skjermdumper fra kommentarer før de har blitt fjernet. Hvis du tror noe annet, har du lov til det.

Skrevet
2 minutter siden, Theresetu skrev:

Hvis du sliter med å forstå hva hets er, foreslår jeg at du googler det😉

Hvor har jeg skrevet at jeg sliter med å forstå hva hets er? Her prøver jeg å ha en saklig debatt med deg også svarer du meg slik? 

• Liker 30
Gjest Theresetu
Skrevet
1 minutt siden, Citha skrev:

Men det er slik forumet fungerer. Ryddemeldingene er de samme uansett hva som har blitt skrevet, derfor kan IKKE de regnes som dokumentasjon av noe som helst slag. Punktum. Det må du respektere. 

Jeg står likevel fast ved at hun har dokumentasjon av kommentarer før de ble fjernet.

Gjest Theresetu
Skrevet
2 minutter siden, Marimba skrev:

Hvor har jeg skrevet at jeg sliter med å forstå hva hets er? Her prøver jeg å ha en saklig debatt med deg også svarer du meg slik? 

Du skrev "Fordi jeg ønsker å forstå tankegangen til de som ser hets der jeg ser kritikk, slarv og fleip." i kommentaren din. Hvis du vil forstå tankegangen min, bør du lese om definisjonen av hets. Jeg svarte deg ikke usaklig, og mente heller ingenting frekt med det.

Gjest Theresetu
Skrevet
4 minutter siden, Aricia skrev:

Å sitere andres tekster for å vise et poeng er helt nødvendig feks i flere disipliner i akademia, og selvsagt ingenting man må innhente tillatelse til. Publiserings av bilder med opphavsrett er noe annet.

På den annen side er det jo dokumentert at Anne Brith henger ut, skjeller ut og anmelder folk for de underligste småting, så jeg skjønner i og for seg at du er engstelig for å gjøre noe som kan provosere henne.

Jeg har skrevet noen ganger at jeg ikke ønsker å sitere noe fra boken hennes, og da kan du respektere det😊

Det at det er "dokumentert at Anne Brith henger ut, skjeller ut og anmelder folk for de underligste småting" har ingenting å gjøre med at jeg ikke ønsker å sitere noe fra boken hennes. Jeg er for øvrig også uenig i denne påstanden om henne.

Gjest Theresetu
Skrevet
3 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Aldri, aldri..absolutt ALDRI er noens barn blitt hetset eller mobbet i bloggertråder! Å påstå noe annet er løgn og bedrag!! 

Så du har lest alle bloggtråder fra start til slutt med én gang de ble opprettet slik at ingenting var fjernet eller endret på?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...