Populært innlegg Aricia Skrevet 21. mars 2019 Populært innlegg #6141 Skrevet 21. mars 2019 (endret) 7 minutter siden, Theresetu skrev: Tja, ikke så veldig ulikt egentlig. Jeg skrev vel at jeg var delvis enig i det dere skriver om å eksponere barn på sosiale medier, men samtidig synes jeg at Anne Brith skal få bestemme selv hva hun velger å gjøre på samme måte som du og jeg og alle andre bestemmer selv hva vi velger å gjøre😊 Enig i at alle bør få bestemme over seg selv mht noe så sentralt i det 21 århundre som rett til privatliv og til å forme og velge sin egen digitale identitet. Siden barna ikke er Anne Brith, men selvstendige individer, synes jeg følgelig de skal få bestemme over dette selv, den dagen de blir gamle nok til å være samtykkekompetente. Slik loven gir dem rett til. Dessverre er det er en stund til, og dessverre er det derfor allerede for sent. Endret 21. mars 2019 av Aricia 52
Emmelise Skrevet 21. mars 2019 #6142 Skrevet 21. mars 2019 (endret) 4 minutter siden, Theresetu skrev: Respons er selvfølgelig bra, men det er måten responsen er formulert på som gjerne ikke er så bra. Den responsen Anne Brith har fått, og får har vært/er både bra og dårlig. Mange kommer med hets, og det er langt ifra greit. Å holde seg saklig er alltid det beste, og det er det ikke så veldig mye av i denne tråden. Det er selvfølgelig saklige kommentarer her også, men veldig mange kommer med usaklige kommentarer. Tingen er det at boken ikke godt nok viser til hva hun mener er hets og hvor den kommer fra. En kommentar var ikke engang rettet mot Anne Brith, ei var det heller hets. Vedkommende kommentaren var rettet mot har selv bekreftet at det ikke er hets, så hva f liksom? Og som diskusjonen har vært innom før "bare fordi det ikke er det hyggeligste du har lest betyr ikke at det er hets". Siter gjerne inn hva du mener er hets herfra som er "bevist" i boken. For det jeg har sett er vage ryddemeldinger fra et par moderatorer, en feilsitert kommentar og eposter.. Hvor er hetsen? Endret 21. mars 2019 av Emmelise 36
Blubird Skrevet 21. mars 2019 #6143 Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, Theresetu skrev: Jeg synes den dokumentasjonen Anne Brith har lagt ved i boken og i historien sin på Instagram er mer enn gode nok bevis. Hvilken dokumentasjon..? Sikter du da til kommentarer totalt uten kontekst og uten kildehenvisning..? Kommentaren som thigh gap som kom etter at hun selv laget et helt innlegg på bloggen sin der hun fortalte hun sitt eget thigh gap..? Eller kommentaren som var myntet på Helene Drage..? 33
Gjest Theresetu Skrevet 21. mars 2019 #6144 Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, norovirus skrev: @Theresetu er blodfan, og det har hun vitterlig lov og være. Tviler på det blir en fruktbar diskusjon rundt Anne Brith.no. Men det jeg lurer på er hvorfor engasjementet i samfunnet/media ikke tar av?? Kanskje theresetu kan filosofere litt rundt det? Enhver publisert blekke av bloggere blir kommentert ,diskutert og disekrert i offentlig media. Men altså ikke denne, det er ikke engang en krusning på overflaten. Langt mindre et jordskjelv. INGEN såkalte seriøse media har anmeldt boka. Det sier vel egentlig at den er feilslått og totalt navlebeskuende. Desperasjonen om oppmerksomhet er følbar fra Sørumsand. Og ABD følger nøye med på denne tråden, opplegget er så latterlig lett gjennomskubart at jeg får nesten vondt av henne. Selv om boken ikke har blitt anmeldt i "seriøse media" betyr det ikke at den er feilslått og "totalt navlebeskuende". Jeg synes helt ærlig at du kunne spart deg for deler av denne kommentaren. Helt greit å diskutere bloggere eller andre kjente personer i sosiale medier, men det betyr ikke at noen har rett til å lire ut av seg stygge og trakasserende kommentarer. Alle bloggere og kjente personer søker oppmerksomhet.
Gjest Theresetu Skrevet 21. mars 2019 #6145 Skrevet 21. mars 2019 5 minutter siden, Emmelise skrev: Tingen er det at boken ikke godt nok viser til hva hun mener er hets og hvor den kommer fra. En kommentar var ikke engang rettet mot Anne Brith, ei var det heller hets. Vedkommende kommentaren var rettet mot har selv bekreftet at det ikke er hets, så hva f liksom? Og som diskusjonen har vært innom før "bare fordi det ikke er det hyggeligste du har lest betyr ikke at det er hets". Siter gjerne inn hva du mener er hets herfra som er "bevist" i boken. For det jeg har sett er vage ryddemeldinger fra et par moderatorer, en feilsitert kommentar og eposter.. Hvor er hetsen? Jeg kan nok ikke sitere all hetsen som står beskrevet i boken hennes, men mange kommentarer går på utseende hennes og på hennes verdi som menneske. Hvis du har sett det innslaget på god morgen Norge som ble sendt den 22.februar, har de samlet noen hetsende kommentarer der som de tar frem i samtalen.
Gjest Theresetu Skrevet 21. mars 2019 #6146 Skrevet 21. mars 2019 8 minutter siden, Blubird skrev: Hvilken dokumentasjon..? Sikter du da til kommentarer totalt uten kontekst og uten kildehenvisning..? Kommentaren som thigh gap som kom etter at hun selv laget et helt innlegg på bloggen sin der hun fortalte hun sitt eget thigh gap..? Eller kommentaren som var myntet på Helene Drage..? Nei, jeg sikter til de skjermdumpene hun la ut og spurte om var hets eller kritikk, for eksempel.
Gjest Yng Plyng Skrevet 21. mars 2019 #6147 Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, Theresetu skrev: Jeg kan nok ikke sitere all hetsen som står beskrevet i boken hennes, men mange kommentarer går på utseende hennes og på hennes verdi som menneske. Hvis du har sett det innslaget på god morgen Norge som ble sendt den 22.februar, har de samlet noen hetsende kommentarer der som de tar frem i samtalen. Hva tenker du om at det du kaller hets mot utseende hennes ofte er tilbakemeldinger på blogginnlegg hun selv har skrevet om kroppen og utseende sitt?
Emmelise Skrevet 21. mars 2019 #6148 Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, Theresetu skrev: Jeg kan nok ikke sitere all hetsen som står beskrevet i boken hennes, men mange kommentarer går på utseende hennes og på hennes verdi som menneske. Hvis du har sett det innslaget på god morgen Norge som ble sendt den 22.februar, har de samlet noen hetsende kommentarer der som de tar frem i samtalen. Vi har allerede gått igjennom den såkalte "hetsen" Anne Brith mener hun har fått, og av det jeg så av collagen sin så var det ingen hets fra Kvinneguiden. Hets er heller ikke tillatt på forumet. Det er ikke Ville Vesten her akkurat. 27
Marimba Skrevet 21. mars 2019 #6149 Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, Theresetu skrev: Nei, jeg sikter til de skjermdumpene hun la ut og spurte om var hets eller kritikk, for eksempel. Disse? https://influencere.wordpress.com/2019/02/24/anne-brith-kritikk-eller-hets/ Tenker du fortsatt det samme etter å ha lest på bloggen i linken? 25
Gjest Theresetu Skrevet 21. mars 2019 #6150 Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, Yng Plyng skrev: Hva tenker du om at det du kaller hets mot utseende hennes ofte er tilbakemeldinger på blogginnlegg hun selv har skrevet om kroppen og utseende sitt? Hva mener du? At hun har skrevet hetsen til seg selv i kommentarfeltet?
Gjest Theresetu Skrevet 21. mars 2019 #6151 Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, Emmelise skrev: Vi har allerede gått igjennom den såkalte "hetsen" Anne Brith mener hun har fått, og av det jeg så av collagen sin så var det ingen hets fra Kvinneguiden. Hets er heller ikke tillatt på forumet. Det er ikke Ville Vesten her akkurat. Jeg skrev ikke at hetsen de samlet sammen på god morgen Norge var fra Kvinneguiden. Noe av hetsen fra Kvinneguiden har Anne Brith delt i historien sin på Instagram, og noe i boken sin.
Emmelise Skrevet 21. mars 2019 #6152 Skrevet 21. mars 2019 Akkurat nå, Theresetu skrev: Jeg skrev ikke at hetsen de samlet sammen på god morgen Norge var fra Kvinneguiden. Noe av hetsen fra Kvinneguiden har Anne Brith delt i historien sin på Instagram, og noe i boken sin. Jeg snakker ikke om GMN, jeg snakker om hennes påstander om hets fra Kvinneguiden som hun viser til i sin bok. Hetsen som ikke var hets... den hetsen. 23
Gjest Theresetu Skrevet 21. mars 2019 #6153 Skrevet 21. mars 2019 Akkurat nå, Emmelise skrev: Jeg snakker ikke om GMN, jeg snakker om hennes påstander om hets fra Kvinneguiden som hun viser til i sin bok. Hetsen som ikke var hets... den hetsen. Jeg og veldig mange andre som har lest denne boken mener at det uten tvil er hets. Hvis du mener at det ikke er det, så er det opp til deg.
Emmelise Skrevet 21. mars 2019 #6154 Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, Theresetu skrev: Jeg og veldig mange andre som har lest denne boken mener at det uten tvil er hets. Hvis du mener at det ikke er det, så er det opp til deg. nei, kjære vene. Jeg ber deg fortelle oss og siter gjerne direkte fra boken, hvilke kommentarer fra kvinneguiden mener du faktisk er hets? Og hvordan har det seg at det kan være hets når hets ikke er tillatt på forumet? 34
Gjest Theresetu Skrevet 21. mars 2019 #6155 Skrevet 21. mars 2019 6 minutter siden, Marimba skrev: Disse? https://influencere.wordpress.com/2019/02/24/anne-brith-kritikk-eller-hets/ Tenker du fortsatt det samme etter å ha lest på bloggen i linken? Ja, jeg tenker fortsatt det samme etter å ha lest på bloggen i linken.
norovirus Skrevet 21. mars 2019 #6156 Skrevet 21. mars 2019 6 minutter siden, Theresetu skrev: Selv om boken ikke har blitt anmeldt i "seriøse media" betyr det ikke at den er feilslått og "totalt navlebeskuende". Jeg synes helt ærlig at du kunne spart deg for deler av denne kommentaren. Helt greit å diskutere bloggere eller andre kjente personer i sosiale medier, men det betyr ikke at noen har rett til å lire ut av seg stygge og trakasserende kommentarer. Alle bloggere og kjente personer søker oppmerksomhet. Jeg skynder meg da å omformulerer det til å si at " boken har ikke offentlig interesse slik forfatteren spådde, den ble for subjektiv og altfor lite dokumentert og nyansert" Dette medførte at ingen "seriøse media" omtalte boken @Theresetu 20
Marimba Skrevet 21. mars 2019 #6157 Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, Theresetu skrev: Ja, jeg tenker fortsatt det samme etter å ha lest på bloggen i linken. At kommentarene i den gitte konteksten er hets og feks bør politianmeldes? Hva tenker du om satireprogrammer som nytt på nytt, misjonen osv? Bør disse forbys? 27
Grennellik Skrevet 21. mars 2019 #6158 Skrevet 21. mars 2019 50 minutter siden, Annepannehønepøne skrev: Ok, da er det et magasin, da. Det er noe som ligger på nett. Kall det hva du vil. Jeg kommer til å følge nettmagasinet hennes 💃 Men kan du se at hun har svært liten troverdighet igjen? Hvis du har lest bloggene det linkes til, og det faktum at hun gjenåpner bloggen etter å ha sagt at den legges ned pga trusler mot datteren. Det er fint at du har sansen for henne. Men siden du ønsker å starte debatt her inne er det interessant å høre om du synes hun har noe troverdighet. 14
Gjest Theresetu Skrevet 21. mars 2019 #6159 Skrevet 21. mars 2019 Akkurat nå, Emmelise skrev: nei, kjære vene. Jeg ber deg fortelle oss og siter gjerne direkte fra boken, hvilke kommentarer fra kvinneguiden mener du faktisk er hets? Og hvordan har det seg at det kan være hets når hets ikke er tillatt på forumet? Det er ikke tillatt med hets og sjikane på dette forumet, helt riktig. Men de som rydder opp i forumet får ikke med seg alt med en gang, og kan da gjerne la hetsende kommentarer ligge ute i to uker før de blir fjernet, det har de sagt selv. Dog har hun lagt ved mange skjermdumper i boken der Kvinneguiden har fjernet kommentarer og ryddet opp i tråden. Jeg har ikke spurt Anne Brith om jeg har lov til å sitere noe fra boken hennes. Hun har opphavsretten, og det er hverken lovlig eller greit å sitere noe jeg ikke har fått godkjennelse til å sitere.
Populært innlegg MissLucy Skrevet 21. mars 2019 Populært innlegg #6160 Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, Theresetu skrev: Det er ikke tillatt med hets og sjikane på dette forumet, helt riktig. Men de som rydder opp i forumet får ikke med seg alt med en gang, og kan da gjerne la hetsende kommentarer ligge ute i to uker før de blir fjernet, det har de sagt selv. Dog har hun lagt ved mange skjermdumper i boken der Kvinneguiden har fjernet kommentarer og ryddet opp i tråden. Jeg har ikke spurt Anne Brith om jeg har lov til å sitere noe fra boken hennes. Hun har opphavsretten, og det er hverken lovlig eller greit å sitere noe jeg ikke har fått godkjennelse til å sitere. ABD har neppe opphavsrett på kommentarer hun har tatt fra KG.... 62
Fremhevede innlegg