Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Gjest sannhet
Skrevet
Akkurat nå, Theresetu skrev:

Hun har drøssevis av dokumentasjon, men kan ikke legge ved alt i boken ettersom det ikke er lovlig. Hvis du mener at påstandene om mobbing og hets ikke er troverdige, har du nok ikke lest de aller siste sidene hennes med flere beviser på hva andre har skrevet til og om henne. Alle som er omtalt i boken hennes, foruten familie og nære venner, er anonymiserte. Personene hun har skrevet om er langt ifra lett identifiserbare med mindre man vet hvem de er fra før av. Du har likevel lov til å mene dette om hennes bok, men hvis du synes at mobbing, hets, sjikane og trusler ikke er et viktig tema, så synes jeg at du skal tenke litt på hvordan det er for noen å bli utsatt for grov mobbing. 

Har du lest kun en side av saken? 

Videoannonse
Annonse
Gjest sannhet
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Theresetu skrev:

Hun har drøssevis av dokumentasjon, men kan ikke legge ved alt i boken ettersom det ikke er lovlig. Hvis du mener at påstandene om mobbing og hets ikke er troverdige, har du nok ikke lest de aller siste sidene hennes med flere beviser på hva andre har skrevet til og om henne. Alle som er omtalt i boken hennes, foruten familie og nære venner, er anonymiserte. Personene hun har skrevet om er langt ifra lett identifiserbare med mindre man vet hvem de er fra før av. Du har likevel lov til å mene dette om hennes bok, men hvis du synes at mobbing, hets, sjikane og trusler ikke er et viktig tema, så synes jeg at du skal tenke litt på hvordan det er for noen å bli utsatt for grov mobbing. 

Jeg har lest bloggen, fulgt henne på snap, lest avisartiklene og lest dette: 

https://influencere.wordpress.com/2019/03/16/anne-brith-om-kritikerne/

https://influencere.wordpress.com/2019/03/13/anne-brith-varsel-om-a-stoppe-boken/

https://influencere.wordpress.com/2019/03/18/anne-brith-aldri-mer-blogg-igjen/ 

Man må nesten sette seg inn i begge sider av en sak for å kunne finne ut hva som er sannheten. 

Endret av sannhet
Gjest Theresetu
Skrevet
9 minutter siden, Keikolina skrev:

Virker som det er en lettlest bok med store bokstaver og bilder, en ungdomsbok.

Det er så og si ingen bilder i boken hennes, og hun har et veldig godt ordforråd, så jeg synes absolutt ikke at dette er en lettlest ungdomsbok. Hun har heller ikke skrevet med store bokstaver foruten overskrifter og noen ord.

Skrevet
4 minutter siden, Theresetu skrev:

Hvis personene er identifiserbare av folk som vet hvem de er fra før, er de per definisjon heller ikke anonymiserte

• Liker 46
Gjest sannhet
Skrevet (endret)

Netthets er et kjempeviktig tema, men ABD er ikke rette personen til å fronte dette. Langt i fra. 

De som lurer på om hetsen virkelig er sann og ønsker å sette seg inn i saken, finner all dokumentasjon på Asti sin blogg ❤️

Endret av sannhet
Skrevet

Jeg registrerer at en "sjenert" er innom og gjør sitt beste. La personen dø i synden...

• Liker 39
Gjest Theresetu
Skrevet
9 minutter siden, Ispahan skrev:

Hvilket tema synes du at denne boken tar opp som er viktig? At kvinner hater kvinner? For det kommer ikke et eneste bevis for at det står kvinner bak noe av det Anne Brith refererer til. De er anonyme og kan like gjerne være menn. Den eneste som ER identifisert er faktisk mann.

Eller er det Anne Briths tolkning av hat du synes er viktig? For den er høyst subjektiv. Mange av eksemplene virker på meg som reell bekymring og omtanke. Noen er stygge også, for all del, men husk at kommentarene hun siterer er respons på hva hun selv velger å dele med alt og alle. Hun lever av å provosere.

Er det kanskje historien om den voldelige mannen som er viktig? Bestevenninnen som dolket henne i ryggen? Alle foreldrene som frøs henne ut? Alle samarbeidspartnerne som har utnyttet henne? Her er det viktig å huske at vi bare har Anne Briths side av saken. Menneskene hun henger ut har ingen muligheter til å forsvare seg mot til dels grove beskyldninger.

Hvordan har denne boka hjulpet deg? Jeg er genuint interessert i hvordan noen som ikke er klikk-åte-blogger kan relatere til dette?

Hun har identifisert sine mobbere, og der er majoriteten kvinner. Derfor heter boken "Kvinner som hater kvinner". Hun har flere bevis, og det har politiet også. Derfor synes jeg det blir feil av deg å skrive at de anonyme like gjerne kan være menn og at hennes "tolking av hat" er høyst subjektiv. 

Anne Brith henger ikke ut noen som helst i boken sin. Det gjør derimot alle mobberne som daglig henger henne ut, og som har hengt henne ut i åtte år uten at hun har gjort en stor sak ut av det. Selvfølgelig er dette hennes side av saken, men det betyr ikke at den er feil. Jeg tror på Anne Brith!

Hvordan boken har hjulpet meg har du for øvrig ikke noe med.

Gjest sannhet
Skrevet (endret)

Medlem for 1 time siden... Hun svarer ikke på mine spørsmål... Har hun satt seg inn i saken?  @filifjonka

Endret av sannhet
Gjest Ispahan
Skrevet
Akkurat nå, Theresetu skrev:

Hun har identifisert sine mobbere, og der er majoriteten kvinner. Derfor heter boken "Kvinner som hater kvinner". Hun har flere bevis, og det har politiet også. Derfor synes jeg det blir feil av deg å skrive at de anonyme like gjerne kan være menn og at hennes "tolking av hat" er høyst subjektiv. 

Anne Brith henger ikke ut noen som helst i boken sin. Det gjør derimot alle mobberne som daglig henger henne ut, og som har hengt henne ut i åtte år uten at hun har gjort en stor sak ut av det. Selvfølgelig er dette hennes side av saken, men det betyr ikke at den er feil. Jeg tror på Anne Brith!

Hvordan boken har hjulpet meg har du for øvrig ikke noe med.

Hvor har hun identifisert mobberne? Ikke i boka, så kanskje du sitter på noe innsideinformasjon? Du vet til og med hvilke beviser politiet sitter med? Jeg ville trodd det var en sak mellom forfatteren og politiet...

Gjest Theresetu
Skrevet
13 minutter siden, sannhet skrev:

Har du lest kun en side av saken? 

Altså, boken hennes er jo hennes side av saken, så ja det har jeg. Har du lest mobberne sin side av saken?

Gjest sannhet
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Theresetu skrev:

Altså, boken hennes er jo hennes side av saken, så ja det har jeg. Har du lest mobberne sin side av saken?

Har lest boken, bloggen, fulgt henne på snap, lest avisartikler, kvinneguiden, BOTB og Asti sin blogg. 

Jeg vil si jeg har satt meg inn i saken fra begge sider. Synd du ikke har det. 

Jeg gikk inn hit og laget profil for å se om det hun skrev i boken stemte. Ble sjokkert over at boken ikke ser ut til å stemme med virkeligheten😥

Endret av sannhet
Gjest Theresetu
Skrevet
18 minutter siden, sannhet skrev:

Jeg har lest bloggen, fulgt henne på snap, lest avisartiklene og lest dette: 

https://influencere.wordpress.com/2019/03/16/anne-brith-om-kritikerne/

https://influencere.wordpress.com/2019/03/13/anne-brith-varsel-om-a-stoppe-boken/

https://influencere.wordpress.com/2019/03/18/anne-brith-aldri-mer-blogg-igjen/ 

Man må nesten sette seg inn i begge sider av en sak for å kunne finne ut hva som er sannheten. 

Jeg har også lest bloggen, avisartiklene og de linkene du la ved i kommentaren din. I tillegg følger jeg henne på Snapchat, så hvis det er dette som er begge sider av saken, har jeg lest begge sidene.

Skrevet
2 minutter siden, Theresetu skrev:

Jeg har også lest bloggen, avisartiklene og de linkene du la ved i kommentaren din. I tillegg følger jeg henne på Snapchat, så hvis det er dette som er begge sider av saken, har jeg lest begge sidene.

Men likevel er du ny bruker for en time siden, kun skriver i denne tråden og ser kun hennes side?

• Liker 33
Gjest sannhet
Skrevet
4 minutter siden, Theresetu skrev:

Men du tror fremdeles på ABD? Hva med kommentaren som var til Helene Drage? Hva synes du om tematikken rundt den? 

Gjest Theresetu
Skrevet
17 minutter siden, MissLucy skrev:

det er dokumentert at flere kommentarer ikke kommer fra der hun sier de kommer fra. En av dem er ikke gang en kommentar til henne, men til en helt annen blogger. Anonymiseringen er ikke god nok. Alle som er lokalkjent forstår hvem de "anonymiserte" er. Jeg synes mobbing, hets, sjikane og trusler er viktige tema, men AB har ikke dokumentert at hun har vært utsatt for noe av det. Tvert imot vil jeg si at det er hun selv som er mobberen.

Jeg anbefaler deg å lese litt her om sannhetsgehalten i dette makkverket: https://influencere.wordpress.com/annebrith-diverse/

Forlaget er også 100% sikker på at de har fulgt reglene om anonymisering, men du kan gjerne mene at det ikke stemmer. Alle lokalkjente forstår ikke hvem de omtalte er med mindre de vet hvilken klasse barna går i og hvem som er foreldrene til medelevene demmes.

Anne Brith har ikke lagt ved halvparten av all dokumentasjonen hun har, og jeg er helt uenig i at det er hun som er mobberen.

Jeg har for øvrig også lest inne på de linkene du la ved.

Gjest sannhet
Skrevet
1 minutt siden, Theresetu skrev:

Forlaget er også 100% sikker på at de har fulgt reglene om anonymisering, men du kan gjerne mene at det ikke stemmer. Alle lokalkjente forstår ikke hvem de omtalte er med mindre de vet hvilken klasse barna går i og hvem som er foreldrene til medelevene demmes.

Anne Brith har ikke lagt ved halvparten av all dokumentasjonen hun har, og jeg er helt uenig i at det er hun som er mobberen.

Jeg har for øvrig også lest inne på de linkene du la ved.

Hva tenker du om facebookinnlegget ABD skrev lørdag, som hun slettet? 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...