Gjest Ms. Daisy Skrevet 21. mars 2019 #5981 Skrevet 21. mars 2019 51 minutter siden, Pust skrev: Den ligger ute, dessverre. 45 minutter siden, Isild skrev: Den er hos Ark.no iallefall ser jeg. Blitt veldig stille rundt den. Venter på avisenes bokanmeldelser jeg. Ahhh da er det bare jeg som ikke fikset google i dag 😛
Populært innlegg Pust Skrevet 21. mars 2019 Populært innlegg #5982 Skrevet 21. mars 2019 Hvordan skal man kunne anmelde den boken? Den skal liksom være en debattbok, men den fungerer ikke som debattbok. Den tar ikke opp temaet den hevder å omhandle; «netthets og hat, utøvd av kvinner - mot kvinner», den er et personlig oppgulp som ikke belyser temaet annet enn at forfatteren tror seg forfulgt av et debattforum (kvinneguiden), og avslører en blogger som ikke forstår at hun har valgt å være en reklameblogger som selger seg selv - og derfor må påregne kritiske stemmer når det blir for privat og det ikke vises tegn til å forstå at barn skal skjermes. Når boken i tillegg ikke følger kravene til dokumentasjon (at vi som lesere skal kunne finne kildene til de sitatene hun har lagt ved), og dessuten henger ut lett gjenkjennelige personer, ledsaget av det bombastiske «jeg måtte stenge bloggen fordi barnet mitt ble truet», for så å både legge ut videoer og bilder påklistret barnets instakonto-navn, og samtidig åpne ny blogg, ja, da blir det ikke så mye man kan anmelde, hvis man ikke vil anmelde forfatteren (til politiet) for løgnaktighet. Jeg tror ikke det kommer et pip om bokens konkrete innhold fra avisene. De kan selvsagt anmelde den første delen der det fortelles om bakgrunn og familie, men den delen er kald og referatpreget og lar oss ikke bli kjent med de hun skriver om. Det blir spennende å se videre utvikling av det varselet om søksmål. 58
Isild Skrevet 21. mars 2019 #5983 Skrevet 21. mars 2019 18 minutter siden, Pust skrev: Hvordan skal man kunne anmelde den boken? Den skal liksom være en debattbok, men den fungerer ikke som debattbok. Den tar ikke opp temaet den hevder å omhandle; «netthets og hat, utøvd av kvinner - mot kvinner», den er et personlig oppgulp som ikke belyser temaet annet enn at forfatteren tror seg forfulgt av et debattforum (kvinneguiden), og avslører en blogger som ikke forstår at hun har valgt å være en reklameblogger som selger seg selv - og derfor må påregne kritiske stemmer når det blir for privat og det ikke vises tegn til å forstå at barn skal skjermes. Når boken i tillegg ikke følger kravene til dokumentasjon (at vi som lesere skal kunne finne kildene til de sitatene hun har lagt ved), og dessuten henger ut lett gjenkjennelige personer, ledsaget av det bombastiske «jeg måtte stenge bloggen fordi barnet mitt ble truet», for så å både legge ut videoer og bilder påklistret barnets instakonto-navn, og samtidig åpne ny blogg, ja, da blir det ikke så mye man kan anmelde, hvis man ikke vil anmelde forfatteren (til politiet) for løgnaktighet. Jeg tror ikke det kommer et pip om bokens konkrete innhold fra avisene. De kan selvsagt anmelde den første delen der det fortelles om bakgrunn og familie, men den delen er kald og referatpreget og lar oss ikke bli kjent med de hun skriver om. Det blir spennende å se videre utvikling av det varselet om søksmål. Jeg har ikke lest den, og har nok egentlig fått mer enn nok innblikk i den via "anmeldelser" fra andre her inne. Men, fordi jeg er litt furt på media på grunn av ensidighet ifm høylydt annonsering før utgivelsen - så forventer jeg at avisene skal gi en anmeldelse av den. Om anmeldelsen (innrømmelsen) kun er: "Innhold og avsløringer i denne boken er umulig å mene noe om. Her må saker etterforskes ferdig, og screenshot kildesjekkes først " så vil jeg at de skal skrive akkurat det 29
Gjest Ms. Daisy Skrevet 21. mars 2019 #5984 Skrevet 21. mars 2019 26 minutter siden, Pust skrev: Hvordan skal man kunne anmelde den boken? Den skal liksom være en debattbok, men den fungerer ikke som debattbok. Den tar ikke opp temaet den hevder å omhandle; «netthets og hat, utøvd av kvinner - mot kvinner», den er et personlig oppgulp som ikke belyser temaet annet enn at forfatteren tror seg forfulgt av et debattforum (kvinneguiden), og avslører en blogger som ikke forstår at hun har valgt å være en reklameblogger som selger seg selv - og derfor må påregne kritiske stemmer når det blir for privat og det ikke vises tegn til å forstå at barn skal skjermes. Når boken i tillegg ikke følger kravene til dokumentasjon (at vi som lesere skal kunne finne kildene til de sitatene hun har lagt ved), og dessuten henger ut lett gjenkjennelige personer, ledsaget av det bombastiske «jeg måtte stenge bloggen fordi barnet mitt ble truet», for så å både legge ut videoer og bilder påklistret barnets instakonto-navn, og samtidig åpne ny blogg, ja, da blir det ikke så mye man kan anmelde, hvis man ikke vil anmelde forfatteren (til politiet) for løgnaktighet. Jeg tror ikke det kommer et pip om bokens konkrete innhold fra avisene. De kan selvsagt anmelde den første delen der det fortelles om bakgrunn og familie, men den delen er kald og referatpreget og lar oss ikke bli kjent med de hun skriver om. Det blir spennende å se videre utvikling av det varselet om søksmål. Vel med tanke på bakgrunnen og historien til damen så er det kanskje ikken som tør anmelde boka i frykt for å bli anmeldt for hets eller trakassering......
Pust Skrevet 21. mars 2019 #5985 Skrevet 21. mars 2019 10 minutter siden, Isild skrev: Jeg har ikke lest den, og har nok egentlig fått mer enn nok innblikk i den via "anmeldelser" fra andre her inne. Men, fordi jeg er litt furt på media på grunn av ensidighet ifm høylydt annonsering før utgivelsen - så forventer jeg at avisene skal gi en anmeldelse av den. Om anmeldelsen (innrømmelsen) kun er: "Innhold og avsløringer i denne boken er umulig å mene noe om. Her må saker etterforskes ferdig, og screenshot kildesjekkes først " så vil jeg at de skal skrive akkurat det Jatakk. Jeg vil også gjerne at de gjør akkurat det. 👍😊 10
MissLucy Skrevet 21. mars 2019 #5986 Skrevet 21. mars 2019 det kommer ikke til å komme noen anmeldelser. Hvis noen hadde tenkt å anmelde den, så ville de gjort det for lenge siden. Nå er det yesterday's news. 35
Nor Skrevet 21. mars 2019 #5987 Skrevet 21. mars 2019 Vet ikke om det er lov og skrive her, men har lest boken, og den var helt grei. 😊 1
pøbelsara Skrevet 21. mars 2019 #5988 Skrevet 21. mars 2019 13 minutter siden, Nor skrev: Vet ikke om det er lov og skrive her, men har lest boken, og den var helt grei. 😊 Hvorfor skulle ikke det være greit å skrive her? Det er lov å omtale bøker her inne. Men hvs tenker du om innholdet? 36
Trollmora Skrevet 21. mars 2019 #5989 Skrevet 21. mars 2019 Hva er det hun driver med på snap for tiden? Altså.....vise plantegning av nybygg og en samtale om flere barn? 14
Malum Skrevet 21. mars 2019 #5990 Skrevet 21. mars 2019 19 minutter siden, Trollmora skrev: Hva er det hun driver med på snap for tiden? Altså.....vise plantegning av nybygg og en samtale om flere barn? Hva hun driver med? Det hun alltid har gjort, vel. 😬 23
Snaskesnusken Skrevet 21. mars 2019 #5991 Skrevet 21. mars 2019 4 timer siden, Ms. Daisy skrev: Vel med tanke på bakgrunnen og historien til damen så er det kanskje ikken som tør anmelde boka i frykt for å bli anmeldt for hets eller trakassering...... De gidder gjerne ikke å bruke tid på å anmelde denne boka da innholdet ikke er troverdig? 8
Honey Dew Skrevet 21. mars 2019 #5992 Skrevet 21. mars 2019 16 timer siden, Kinder skrev: Lo høyt av snapstorien til Supporterfrue i dag, den «hintingen» rundt en viss blogger var festlig😂 Jeg må visst få meg snap, slik at jeg kan følge med på underholdningen. 7
tuttavims Skrevet 21. mars 2019 #5993 Skrevet 21. mars 2019 Hadde vært kjempegøy hvis feks Cathrine Krøger ville anmeldt den. Kan ikke se for meg at det ville bli noe annet enn slakt. 4
Ella1 Skrevet 21. mars 2019 #5994 Skrevet 21. mars 2019 Tro om boken kommer som lydbok etterhvert...? 1
Pæddan Skrevet 21. mars 2019 #5995 Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, Ella1 skrev: Tro om boken kommer som lydbok etterhvert...? Skal ørene mine gnages av???? 16
Gjest 2ney Skrevet 21. mars 2019 #5996 Skrevet 21. mars 2019 (endret) 40 minutter siden, Trollmora skrev: Hva er det hun driver med på snap for tiden? Altså.....vise plantegning av nybygg og en samtale om flere barn? Hun vil vel skaffe spekulasjoner og skriverier her i tråden... Synes det er topp at barna er eksponert mindre denne uka EDIT: eller kanskje boksalget har slått såååååå an, at hun kan kjøpe hus???????? Hun ligger visst på 1.plass... Endret 21. mars 2019 av 2ney
Ella1 Skrevet 21. mars 2019 #5997 Skrevet 21. mars 2019 (endret) 5 timer siden, Pæddan skrev: Skal ørene mine gnages av???? Endret 21. mars 2019 av Ella1 2
Marimba Skrevet 21. mars 2019 #5998 Skrevet 21. mars 2019 48 minutter siden, Nor skrev: Vet ikke om det er lov og skrive her, men har lest boken, og den var helt grei. 😊 Jeg har også lest boken, og fikk medlidenhet til AB i forhold til hvordan det ofte står mediehus bak bloggere og pusher på med at de må ha drøye clickbait innlegg. Selv om man faktisk må stå for det man skriver, tror jeg det må være vanskelig å stå i et sånt press, spesielt når man faktisk er avhengig av inntekt for å forsørge familien. Men det er nettopp her dilemmaet ligger mellom privatpersonen AB og bedriften AB. Jeg som yrkesutøver hadde ikke levert fra meg et produkt jeg ikke kunne stå for, og hvertfall ikke når produktet legges ut fullstendig åpent for alle. Derfor kunne jeg aldri jobbet som blogger eller influencer. Jeg skjønner faktisk heller ikke hvordan influencere kan gjøre dette. Samtidig var det en vanskelig bok å følge da det var mye synsing og lite konkret. I tid hoppet den fram og tilbake. Jeg fikk liksom inntrykk av at dette med A, B, og C-innlegg kom mens hun kjørte rein bakeblogg, og det får jeg ikke helt til å stemme.. Hvilke bakverk gir A-plass og hvilke gir C-plass liksom? Og samtidig, all hetsen, synes det er utrolig uklart hva som kommer hvor. Den derre thigh gap kommentaren min virker det jo som kommer som kommentar på bloggen hennes, og det gjorde den jo ikke. Hun burde nesten ha laget en slags kildeliste bak i boken hvor leserene har mulighet til å se kommentarene i kontekst. Men enda en ting jeg også innså når jeg så igjennom boka er at selvom ikke alt er hets, så er det mange unødvendige kommentarer. Det ser man bare på de siste sidene her i tråden og. Kommentarer om at ørene gnages av om den skal leses som lydbok, og småkommentarer om hver minste ting som legges ut på snap. Det er ikke hets, men det gir inntrykk av en slarvetråd fremfor en tråd med konstruktiv kritikk. Dette er selvfølgelig noe jeg tar selvkritikk på selv også. Vi får tenke. Hva er formålet med denne tråden? Er det bygdesladder og slarv om en bedrift forflyttet til et skriftlig medium, eller er det konstruktiv kritikk om en råtten influencerbransje? 39
pøbelsara Skrevet 21. mars 2019 #5999 Skrevet 21. mars 2019 @Marimba - det du skriver nederst der er utrolig viktig. Jeg tenker at siden KG bestemte at alt om bloggere/influencere skulle ligge på rampelys med en tråd for hver blogger, så blir det et sammensurium av folk som stikker innom for å sladre om den nye kjæresten og folk som ønsker å diskutere hennes utspill i sine ulike medier, hvordan hun fremstiller sin virkelighet i boken, hvilke virkemidler hun benytter og hvilke hun ikke benytter. men nå er alt sauset sammen i en tråd med navnet til bloggeren på. Det legger ikke de beste forutsetninger for en god debatt. Dessverre. 37
Flettfrid Skrevet 21. mars 2019 #6000 Skrevet 21. mars 2019 31 minutter siden, 2ney skrev: Hun vil vel skaffe spekulasjoner og skriverier her i tråden... Synes det er topp at barna er eksponert mindre denne uka EDIT: eller kanskje boksalget har slått såååååå an, at hun kan kjøpe hus???????? Hun ligger visst på 1.plass... Opplaget var vel på 9000 bøker, så det blir nok ikke noe huse av det. 12
Fremhevede innlegg