Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Emmelise skrev:

Null stress, i diskusjonen som var der og da var de i aller høyeste grad relevant. Vi fikk et viktig innblikk i hvem/hva/hvor når det gjelder en stikkpøve av fanskaren og det i seg selv er alltids interessant. Problemet startet når de ble dratt frem videre angående ting som ikke engang hadde med AB å gjøre. Og da havnet vi brått i den infamøse gråsonen.

Eller som jeg tenker i mitt stille sinn; Vi trenger ikke gi dem mer ammunisjon enn de allerede har. Hvor enn forfalsket ammunisjon de faktisk sitter på.

👍 Derfor var mitt svar også rettet til @Fru Lektor Tørdal

Endret av Pust
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Pust skrev:

Nå skjønner jeg ikke hva du mener. 

Jeg la ut lenke til to av Davidsens trofaste følgere, som illustrasjon til hvordan og hvorfor adekvat argumentasjon ikke når frem. Hvorfor skulle jeg legge ut skjermdumper av disse bloggene? 

Hva som foregår på Davidsens FB-side er noe helt annet. Der er det korte kommentarer, ingen lange og utfyllende innlegg slik som de man kunne lese i de bloggene. 

Dette er en diskusjonstråd hvor de forskjellige aspektene ved bloggbedriften blir tatt opp, så også klakørene i forskjellige fora. 

For å ikke generere klikk eller omtale til disse bloggerne, så kan man legge ut kommentarer eventuelt printscreen av facebook siden til ABD. Det er ikke mot deg personlig men mtp at det er en agenda om å stenge rampelystråden,det går ann å eventuelt linke  til Asti sin blogg, tror hun har noe relevant i den forbindelsen 🙂

Endret av Emmy_H
Skrevet

@Malum : Jeg synes parallellen er helt betimelig, sammenfallet i tid gjør jo også at man nesten ikke kan unngå å se likheter mellom de to sakene, og gjøre seg noen tanker om hva som skjer med pressen om dagen.

Det er også noe med at moderne SoMe gir alle muligheten til å bli medieaktører heller enn bare kilder eller tematisert i media, og da især folk med en posisjon og dermed flere følgere i sine kanaler enn hvermannsen.  Slik får vi en enorm mengde enkeltpersoner med agendaer som setter dagsorden i offentligheten, uten at de samtidig begrenses av pressens etiske retningslinjer, men som likevel får de profesjonelle redaksjonelle mediene til å løpe etter seg med mikronfonstativer (mye grunnet kapasitetsproblemer og nedbemanning).

Da blir veien kanskje heller ikke så lang for enkelte til å fabrikkere nyheter for å få ytterligere gjennomslag for sine saker og vinklinger i nyhetsbildet. I Wara-saken er ingenting konkludert, bare for å presisere det, men mht Anne Brith Davidsens bok og hennes måte å operere på i bloggen har man jo fått godt dokumentert at hun ikke går av veien for å koke i hop rent oppspinn i den hensikt å nå nyhetsspaltene.

Vi tar medias uavhengighet og seriøsitet alt for mye for gitt, tror jeg, og kampen om sannheten i nyhetsspaltene kan plutselig bli helt reell og prekær før vi aner ordet av det.

• Liker 45
Skrevet
10 timer siden, Emmy_H skrev:

Det er vel lov til å legge ut printsceeen her? 

Nei, det er ikke lov, men du kan legge ut Imgur-linker eller vanlige linker.

• Liker 7
Skrevet

God kveld Norge..say no more!

Er jo ikke grenser hvor mye tv/tale-tid denne kvinnen får...triste greier

• Liker 24
Skrevet
1 time siden, Toiny skrev:

God kveld Norge..say no more!

Er jo ikke grenser hvor mye tv/tale-tid denne kvinnen får...triste greier

God kveld Norge? Hmm. Gått glipp av noe 🤔

Spoiler

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnnaS87 skrev:

God kveld Norge? Hmm. Gått glipp av noe 🤔

Skjul innhold

Kommer kanskje førstkommende Lørdag? Ser på Instastory at Dorthe er hjemme hos henne.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Diamant skrev:

Kommer kanskje førstkommende Lørdag? Ser på Instastory at Dorthe er hjemme hos henne.

Aah okei. Takk

• Liker 5
Gjest CecilieX
Skrevet

Jeg lurer på om journalistkjendiser er de rett til å uttale seg i slike saker. De mottar jo etter sigende store mengder hets og blir kanskje litt for farget av personlig erfaringer? 

Ser for meg kosemose intervjuet med Dorthe. Hvor mange kjendiser har hun ikke vært «Hør min forferdelige historie» - mikrofonstativ for. Rette målgruppen treffes vel også. Tips fra meg er intervju i Se og Hør, så er vi i mål. 

Skrevet
7 timer siden, Aricia skrev:

@Malum : Jeg synes parallellen er helt betimelig, sammenfallet i tid gjør jo også at man nesten ikke kan unngå å se likheter mellom de to sakene, og gjøre seg noen tanker om hva som skjer med pressen om dagen.

Det er også noe med at moderne SoMe gir alle muligheten til å bli medieaktører heller enn bare kilder eller tematisert i media, og da især folk med en posisjon og dermed flere følgere i sine kanaler enn hvermannsen.  Slik får vi en enorm mengde enkeltpersoner med agendaer som setter dagsorden i offentligheten, uten at de samtidig begrenses av pressens etiske retningslinjer, men som likevel får de profesjonelle redaksjonelle mediene til å løpe etter seg med mikronfonstativer (mye grunnet kapasitetsproblemer og nedbemanning).

Da blir veien kanskje heller ikke så lang for enkelte til å fabrikkere nyheter for å få ytterligere gjennomslag for sine saker og vinklinger i nyhetsbildet. I Wara-saken er ingenting konkludert, bare for å presisere det, men mht Anne Brith Davidsens bok og hennes måte å operere på i bloggen har man jo fått godt dokumentert at hun ikke går av veien for å koke i hop rent oppspinn i den hensikt å nå nyhetsspaltene.

Vi tar medias uavhengighet og seriøsitet alt for mye for gitt, tror jeg, og kampen om sannheten i nyhetsspaltene kan plutselig bli helt reell og prekær før vi aner ordet av det.

Dette er et voksende problem! Flere og flere aviser og andre medier blir mer og mer tabloide, og det er forstemmende å se. Det er lenge siden f.eks VG og Dagbladet var seriøse aviser, men i den senere tiden synes jeg det er skremmende å se hvordan de - og andre aviser - vinkler saker, hvilken ordlyd de bruker, og ikke minst, hva de bruker spalteplass på. Spesielt i saker hvor kommentarfeltene er åpne, bruker mange journalister en ordlyd som får fram det verste i folk, enten det dreier seg om rasisme, sport, bloggere, eller liknende saker hvor de VET de styggeste meningene kommer fram. Når en i tillegg ser at både NRK, Tv2, og en del aviser lar disse bloggerne som blir "hetset og mobbet" få ture frem som de vil, er det intet mindre enn provoserende. Hva er hensikten? 

At KG skulle få en sånn rolle som det nå viser seg at det faktisk får i denne debatten, hadde jeg ikke i min villeste fantasi forestilt meg for bare 2-3 år tilbake. Mitt håp er at det som kommer fram i denne, og liknende tråder, bidrar til at i det minste noen medier kan stoppe litt opp og prøve å se flere sider av saken. Ikke la ABD bruke dem som mikrofonstativ, og at alt hun sier får stå uimotsagt. 
Helene Drage nevner i dag at det muligens blir en tv-debatt hvor flere bloggere blir invitert til å stille opp, og at hun gjerne deltar der. Jfr hennes Instagram. Det kan bli en svært interessant affære. Og spennende å se hvem som takker ja til å stille opp, hvis det blir en realitet.

• Liker 48
Skrevet
2 timer siden, Era Vulgaris skrev:

Helene Drage nevner i dag at det muligens blir en tv-debatt hvor flere bloggere blir invitert til å stille opp, og at hun gjerne deltar der. Jfr hennes Instagram. Det kan bli en svært interessant affære. Og spennende å se hvem som takker ja til å stille opp, hvis det blir en realitet.

Dessverre tror jeg ikke de som faktisk burde delta i en slik debatt (les: Anne Brith), ikke kommer til å takke ja til å stille opp. Evt sier ja, men trekker seg i siste liten. 

Jeg synes Supporterfrue og Helene Drage er bra motstemmer til all den galskapen som finnes i blogglandia, men dessverre selger ikke det like godt for tabloid. Savner den tiden hvor VG og NRK drev med skikkelig journalistikk (etter min mening har aldri Dagbladet eller TV2 drevet bra journalistikk på et generell basis), og ikke lot bloggerne ture frem som de selv vil uten å ha en kritisk syn på det. 

• Liker 39
Gjest Ispahan
Skrevet

Anne Brith kommer aldri til å stille i en slik debatt. Hun er for redd for å bli avslørt. Se hvordan hun argumenterer med Helene Drage over noe så enkelt som at hun har rappet en kommentar. Hun svarer overhode ikke, men kommer med beskyldninger og hersketeknikker og så er diskusjonen ferdig fordi HUN bestemmer det. Det ville aldri gått i en seriøs debatt.

Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på reglene om opphavsrett, persondebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet

Jeg tror hun stiller om hun blir spurt. Hun er så overbevist at hennes versjon er rett og andres feil, at hun stiller. Ny mulighet tilmålte fremstå som offer.

• Liker 17
Skrevet

Hun er nok ikke så tøff at hun tør stille.

• Liker 17
Skrevet
4 timer siden, LilleSnupp skrev:

Jeg tror hun stiller om hun blir spurt. Hun er så overbevist at hennes versjon er rett og andres feil, at hun stiller. Ny mulighet tilmålte fremstå som offer.

Det tror ikke jeg. Har inntrykk av at hun kun stiller opp i kosemose settinger der "journalisten" er villig mikrofonstativ som ikke stiller kritiske spørsmål og lar henne spille på offerrollen for alt den er verdt. I en seriøs debatt risikerer hun å bli stilt til veggs og det tør hun ikke å risikere, for da vet hun at hun blir avslørt.

• Liker 42
Skrevet
6 timer siden, Christiane_W skrev:

Det tror ikke jeg. Har inntrykk av at hun kun stiller opp i kosemose settinger der "journalisten" er villig mikrofonstativ som ikke stiller kritiske spørsmål og lar henne spille på offerrollen for alt den er verdt. I en seriøs debatt risikerer hun å bli stilt til veggs og det tør hun ikke å risikere, for da vet hun at hun blir avslørt.

Hun stilte da i en tidligere debatt med en statsråd (?) og trodde hun hadde noe å bidra med.

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, LilleSnupp skrev:

Hun stilte da i en tidligere debatt med en statsråd (?) og trodde hun hadde noe å bidra med.

Jo, men så viste det seg vel at hun ikke akkurat hadde så mye å komme med, og det forsto hun muligens selv av kritikken i etterkant. Hun annonserte jo også kort tid etterpå at hun meldte seg ut av debatten.

• Liker 28
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...