Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 timer siden, Pust skrev:

Endret av Fru Lektor Tørdal
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
27 minutter siden, Vipser skrev:

Jeg synes det å snappe slik Anne Brith gjør nå bare er positivt. Hun ødelegger sin egen sak og mister bit etter bit av troverdighet. Kjør på!

Ja, og nei. Det viser helt klart at det hun har sagt tidligere om at bloggen ble lagt ned på grunn av trusler mot datteren var ikke var reell: hun ser åpenbart ikke på det som en fare ettersom hun deler nå informasjonen til datteren. Ei heller at hun skal slutte å eksponere barna. 

Men, det at hun faktisk gjør deler slik informasjon om barna sine, og eksponerer dem er ikke bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fru Lektor Tørdal skrev:

[snip]

Uavhengig av hva jeg syntes om akkurat de to, så syntes jeg det er litt viktig at vi ikke sporer av med irrelevante småbloggere.
Denne tråden handler om Anne Brith, og selv om det er interessant med en viss innsikt om hva de syntes om AB og hvordan de oppfatter henne (og ikke minst hardnakket skal beskytte henne), så syntes jeg at nettopp dette blir en kraftig avsporing. Og havner i en farlig gråsone jeg helst ser vi holder oss for gode for.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men i all verden! Har hun glemt hva hun selv har sagt og hva hun står for? Hvor vil hun med dette nå?

På en annen side; datteren gjør det bra og jeg forstår at hun er stolt. Burde ikke hun heller delt de bildene i en gruppe med kun de nærmeste?

Nå er det spent på hva some og nettavisene (og selvfølgelig hva de andre bloggene) har å si nå.

Endret av letc
Skrivefeil
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
3 minutter siden, pøbelsara skrev:

Og at en mindreårig som visstnok har blitt truet, har en åpen IG-konto hvor hvem som helst kan legge seg til, er jo virkelig helt vilt.  Hva i all verden er det mor driver med?

Ikke godt å si. Det er streng talt bare tre muligheter her: 

1) Første påstand om at datteren ble truet og at det var farlig, og bloggen derfor ble lagt ned, er ikke sann. 

2) AB mener det ikke er noen fare lenger (av en eller annen grunn). 

3) AB tenker seg ikke om i det hele tatt om hva hun driver med.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det siste. AB gjør som hun vil fordi hun er høyt oppe nå. Om litt vil vi se et skikkelig bums i bakken som skaper jordskjelv. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
16 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Ikke godt å si. Det er streng talt bare tre muligheter her: 

1) Første påstand om at datteren ble truet og at det var farlig, og bloggen derfor ble lagt ned, er ikke sann. 

2) AB mener det ikke er noen fare lenger (av en eller annen grunn). 

3) AB tenker seg ikke om i det hele tatt om hva hun driver med.  

Jeg holder en knapp på alternativ 1 og 3. Alternativ 2 faller på sin egen urimelighet, all den tid AB selv har drevet å reklamert for vedkommendes SoMe-kanaler, og selv eksponert denne personen gjennom egne kanaler. 

Til alternativ 3 vil jeg si at mitt inntrykk er at ABD rett og slett ikke bryr seg om hvem hun kaster under bussen i sin higen etter oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
14 minutter siden, Viking-girl skrev:

Tenker det siste. AB gjør som hun vil fordi hun er høyt oppe nå. Om litt vil vi se et skikkelig bums i bakken som skaper jordskjelv. 

Det er jo bums i bakken annen hver dag (senest lørdag med sletting av lang utblåsning på facebook), uten at noen av oss merker noe særlig til risting.. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
38 minutter siden, Emmelise skrev:

Uavhengig av hva jeg syntes om akkurat de to, så syntes jeg det er litt viktig at vi ikke sporer av med irrelevante småbloggere.
Denne tråden handler om Anne Brith, og selv om det er interessant med en viss innsikt om hva de syntes om AB og hvordan de oppfatter henne (og ikke minst hardnakket skal beskytte henne), så syntes jeg at nettopp dette blir en kraftig avsporing. Og havner i en farlig gråsone jeg helst ser vi holder oss for gode for.

Jeg stiller meg 100 prosent bak denne, la de irrelevante småbloggene bare holde på uten å trekke de inn her i ABD tråden. Det kan fort bli ris til egen bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Emmelise @Fru Lektor Tørdal @Emmy_H

Beklager at jeg lenket til de to bloggerne som er følgere av ABD. Dette gjorde jeg som en illustrasjon til en kommentar om hvem som er de ivrigste forsvarerne, og hvordan dobbeltmoral virker å være noe som ikke forstås. Dette er et aspekt ved ABDs bloggverden, de som trofast følger og forsvarer eksponering av barn, vulgære blogginnlegg som henger ut andre mennesker, og nå den famøse boken. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
6 minutter siden, Pust skrev:

Beklager at jeg lenket til de to bloggerne som er følgere av ABD. Dette gjorde jeg som en illustrasjon til en kommentar om hvem som er de ivrigste forsvarerne, og hvordan dobbeltmoral virker å være noe som ikke forstås. Dette er et aspekt ved ABDs bloggverden, de som trofast følger og forsvarer eksponering av barn, vulgære blogginnlegg som henger ut andre mennesker, og nå den famøse boken. 

Skjønner det @Pust😉 men det vet vi. Det er godt dokumentert på ABD sin Facebook-side, med et språk om kunne fått en sjømann til  å rødme. Å kalle kritiske røster for rusmisbrukere er vel ikke helt innafor heller. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Emmy_H skrev:

Skjønner det @Pust😉 men det vet vi. Det er godt dokumentert på ABD sin Facebook-side, med et språk om kunne fått en sjømann til  å rødme.

Det er ikke alle som følger Davidsens FB-side 😎

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan skal hun klare å ro seg ut av dette da tro? Ny bok ? Ny rant på Facebook? Anmelde KG ? Eller alle som tar screenshot av bildene hun frivillig legger ut av barna ? Nytt intervju på GMN der alt blir forklart? 

Som jeg har sagt tidligere i tråden. Dette virker som handlinger gjort i desperasjon. Jeg får vondt langt inni mammahjertet over at uskyldige mindreårige er en del av hva nå hennes "masterplan" er. Og DET er faktisk det denne diskusjonen handler om. 

Uærlighet, løgner og et korthus som virker å snart bli rammet av det jordskjelvet vi har hørt om i ukesvis. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
Akkurat nå, Pust skrev:

Det er ikke alle som følger Davidsens FB-side 😎

Det er vel lov til å legge ut printsceeen her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Pust skrev:

Null stress, i diskusjonen som var der og da var de i aller høyeste grad relevant. Vi fikk et viktig innblikk i hvem/hva/hvor når det gjelder en stikkpøve av fanskaren og det i seg selv er alltids interessant. Problemet startet når de ble dratt frem videre angående ting som ikke engang hadde med AB å gjøre. Og da havnet vi brått i den infamøse gråsonen.

Eller som jeg tenker i mitt stille sinn; Vi trenger ikke gi dem mer ammunisjon enn de allerede har. Hvor enn forfalsket ammunisjon de faktisk sitter på.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Emmy_H skrev:

Det er vel lov til å legge ut printsceeen her? 

Nå skjønner jeg ikke hva du mener. 

Jeg la ut lenke til to av Davidsens trofaste følgere, som illustrasjon til hvordan og hvorfor adekvat argumentasjon ikke når frem. Hvorfor skulle jeg legge ut skjermdumper av disse bloggene? 

Hva som foregår på Davidsens FB-side er noe helt annet. Der er det korte kommentarer, ingen lange og utfyllende innlegg slik som de man kunne lese i de bloggene. 

Dette er en diskusjonstråd hvor de forskjellige aspektene ved bloggbedriften blir tatt opp, så også klakørene i forskjellige fora. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...