Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Haken min er allerede knust flere ganger, etter å ha truffet gulvet i møte med denne bloggerens ubegripelige krumspring. Dagens har gjort uopprettelig skade på underkjevepartiet. Målløs 😮

Endret av Villroses hage
trykkfeil
  • Liker 35
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
24 minutter siden, Ellenn skrev:

Utdypninger fra denne moren som ble hengt ut på facebook idag. Siterer kun innledningen.

Sitat

Hei sammen!

Det er jeg som skrev gjesteinnlegget og jeg ser at det har kommet en del spørsmål i etterkant. Jeg vil først påpeke at jeg vurderte veldig fram og tilbake om jeg skulle ta dette under fullt navn. Jeg valgte å ikke gjøre det i hensyn til barnet. Nå har jeg svart Anne Brith på Facebook, under fullt navn, så jeg er ikke lenger anonym. (Anne Brith har slettet motsvaret)

[...].

https://bloggomtoppbloggere.com/2019/03/05/hatet/

Endret av Eveliina
linjeskift
  • Liker 22
Skrevet
9 timer siden, lizzie88 skrev:

Yepp. Jeg har screenshots fra tidligere 👍👍

Det er vi flere som har. :arwen:

• Liker 17
Gjest tranedatter
Skrevet

Synes det moren skriver om politiets svar om eventuell anmeldelse sier mye om ABD. Fysj for en dame. Virkelig IKKE et forbilde!

Gjest CecilieX
Skrevet
51 minutter siden, tranedatter skrev:

Synes det moren skriver om politiets svar om eventuell anmeldelse sier mye om ABD. Fysj for en dame. Virkelig IKKE et forbilde!

Uttalelsen til politiet vil jo bare mate ABD i forhold til at hun blir motarbeidet fra alle hold. Lukter ny anmeldelse og påfølgende involvering av Spesialenheten for politisaker. 

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjon og svar til dette. Elaine Marley, mod.

• Liker 1
Skrevet

Satt å leste litt på en annen blogg hvor bloggeren hyller AB for alt hun gjør. Kommentar feltet er helt utrolig.           Men når hun svarer en leser " AB er ærligheten,kjærligheten og godheten selv.. Rett og slett en engel mot alle" 

• Liker 25
Skrevet
8 minutter siden, terteskjell skrev:

Satt å leste litt på en annen blogg hvor bloggeren hyller AB for alt hun gjør. Kommentar feltet er helt utrolig.           Men når hun svarer en leser " AB er ærligheten,kjærligheten og godheten selv.. Rett og slett en engel mot alle" 

I alle dager?

• Liker 12
Skrevet
26 minutter siden, pøbelsara skrev:

Anne Brith har hele tiden hevdet at hun vil ta debatten når folk står frem med fullt navn - og såviser det seg at det vil hun overhodet ikke i det hele tatt. Denne moren har nå stått frem med fullt navn. Hele debatten ble slettet fra FB - antakelig fordi den overhodet ikke passet med narrativet om AB som den stakkars uskyldige og forfulgte. Helene Drage har gjentatte ganger spurt henne om kommentaren AB har "stjålet" fra HD-tråden her på KG og klippet inn i boken sin - helt uten kildehenvisning, forøvrig - men hun har ikke fått noe svar av AB. 

Hun sletter og blokkerer over en lav sko - også når folk står frem med fullt navn og forteller sine versjoner av historien. 

Fantastisk.. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
14 minutter siden, terteskjell skrev:

Her har du fanget årsaken til at reklameblogging eksisterer og blir brukt av annonsørene, de påvirker svake sjeler; de ensomme, de enfoldige og de alt for unge. Slik skaffer de seg følgere som blir trofaste, trofaste fordi de føler at de kommer nær bloggeren, at bloggeren er en venn, og venner står man opp for, ser gjennom fingrene med overtramp og forsvarer nesten inn i døden. Bare se bilder fra bloggerbok-signeringer ....

Glemte å si at følgerantallet er årsaken til at de blir valgt som influensere, selvsagt.

PS Har ikke sett mer enn to eller tre fan-bilder fra ABs signeringer. Ingen køer av unge jenter, i alle fall, da hadde det nok blitt dokumentert. Det var en ung jente og en voksen dame, flere?

Endret av Pust
La til en setning
  • Liker 34
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Pust skrev:

Her har du fanget årsaken til at reklameblogging eksisterer og blir brukt av annonsørene, de påvirker svake sjeler; de ensomme, de enfoldige og de alt for unge. Slik skaffer de seg følgere som blir trofaste, trofaste fordi de føler at de kommer nær bloggeren, at bloggeren er en venn, og venner står man opp for, ser gjennom fingrene med overtramp og forsvarer nesten inn i døden. Bare se bilder fra bloggerbok-signeringer ....

Nettopp! 

Jeg har med en tidligere anledning lagt ut forskning som omhandler blogglesere og hvem de er. Konklusjonen på denne forskningen har du beskrevet i innlegget ditt. Surrealistisk som det er, ønsker fansen å være nær bloggeren, venninnen sin og leve det livet, narrativet som blir presentert på bloggen. 

Det er skremmende å observere mobiliseringen av Davidsens tilhengere på FB. Vi vet at bloggeren selv har truet og trakkassert kritikere.. Hvor langt er tilhengerne villig til å gå? Vil de velge samme taktikk? 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 21
Skrevet

Ser det refereres til diskusjoner på ABDs facebook.. De to sidene jeg finner har siste innlegg 1. februar og 22. november. Må man være venn med eller følge for å se alt hun skriver?

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Coccinelle skrev:

Ser det refereres til diskusjoner på ABDs facebook.. De to sidene jeg finner har siste innlegg 1. februar og 22. november. Må man være venn med eller følge for å se alt hun skriver?

Ser du på den private fb-siden hennes, eller AS’et sin side? Man må ikke være venn for å lese AS-siden. Innlegget som diskuteres er forøvrig slettet.

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, Coccinelle skrev:

HUn har slettet det. Men du kan lese deler av innlegget - og noen av svarene i Astis blogg:

https://influencere.wordpress.com/2019/03/16/anne-brith-om-kritikerne/

• Liker 25
Skrevet

Ser boken fortsatt kan bestilles via Ark nettbokhandel. Ser også at det er mulig å skrive en bokanmeldelse, og er fristet til å skrive at boka er elendig skrevet og usammenhengende, med emosjonelle topper verdig en kioskroman, samt vrøvl fra ende til annen og lenke til @fru Johansensin omtale. http://frujohansen.no/?p=6080

Men så gjør jeg det her istedet, for her blir det i alle fall publisert.

• Liker 44
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Coccinelle skrev:

Nei, innlegget lå offentlig, men det ble slettet etter noen timer. Edit: Det var altså snakk om Facebook-siden til bloggen/bedriften - annebrith.no. 

Hendelsen er omtalt her (inkluderer noen skjermbilder):
https://influencere.wordpress.com/2019/03/16/anne-brith-om-kritikerne/

Og mer bakgrunn finner du her - innlegget hun adresserte:
https://bloggomtoppbloggere.com/2019/03/05/hatet/

Endret av Eveliina
  • Liker 22
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...