Villroses hage Skrevet 16. mars 2019 #5821 Skrevet 16. mars 2019 (endret) Haken min er allerede knust flere ganger, etter å ha truffet gulvet i møte med denne bloggerens ubegripelige krumspring. Dagens har gjort uopprettelig skade på underkjevepartiet. Målløs 😮 Endret 16. mars 2019 av Villroses hage trykkfeil 35
Eveliina Skrevet 16. mars 2019 #5822 Skrevet 16. mars 2019 (endret) 24 minutter siden, Ellenn skrev: https://bloggomtoppbloggere.com/2019/03/05/hatet/ Utdypninger fra denne moren som ble hengt ut på facebook idag. Siterer kun innledningen. Sitat Hei sammen! Det er jeg som skrev gjesteinnlegget og jeg ser at det har kommet en del spørsmål i etterkant. Jeg vil først påpeke at jeg vurderte veldig fram og tilbake om jeg skulle ta dette under fullt navn. Jeg valgte å ikke gjøre det i hensyn til barnet. Nå har jeg svart Anne Brith på Facebook, under fullt navn, så jeg er ikke lenger anonym. (Anne Brith har slettet motsvaret) [...]. https://bloggomtoppbloggere.com/2019/03/05/hatet/ Endret 16. mars 2019 av Eveliina linjeskift 22
Populært innlegg Eske Skrevet 16. mars 2019 Populært innlegg #5823 Skrevet 16. mars 2019 1 time siden, Marimba skrev: Det er veldig sant! Også håper jeg Rema 1000, NSB (Vy), SAS og flere andre selskap følger i samme retning! Ja tenk, stakkars Vy som blir så voldsomt hetset om dagen, lurer på når de første anmeldelsene derfra kommer. (Første innlegg i tråden, flåsete fordi jeg ikke greier å komme på noe vettugt som ikke allerede er sagt av de vanvittig gode brukerne her inne - men jeg ville bare si at jeg også er her og har fulgt med lenge og bøyer meg i støvet for den viktige jobben dere (og Asti utenfor!) gjør! Denne "kampen" er for viktig til å avfeies som "damedrama" og jeg setter stor pris på de gode og reflekterte innleggene deres!) 70
Perle Skrevet 16. mars 2019 #5824 Skrevet 16. mars 2019 9 timer siden, lizzie88 skrev: Yepp. Jeg har screenshots fra tidligere 👍👍 Det er vi flere som har. 17
Populært innlegg Isild Skrevet 17. mars 2019 Populært innlegg #5825 Skrevet 17. mars 2019 Må bare få si at jeg syns moren her er tøff! https://bloggomtoppbloggere.com/2019/03/05/hatet/ Det er så viktig at de som hevder de har opplevd ubehageligheter tråkker ut av anonymiteten. Det må føles belastende og vanskelig, jeg hadde sikkert ikke turt/orket selv. AB er svært profilert i media om dagen, og har et mektig apparat bak seg har jeg inntrykk av. Hun blir hørt. Hun har satt ned foten så det smeller og skremmer. Derfor er det tøft gjort av de som ikke er offentlige personer, de som ikke har samme mektige apparat med seg - da er det tøft av de å stå der alene med fullt navn og fortelle at "det er meg hun snakker om, det er meg denne historien gjelder". Da blir det ikke lenger bare en anonym masse med "kvinner som hater". For å komme til bunns i hva som egentlig har skjedd i de ulike situasjonene, så må "de andre sidene av sakene" også få bli med å diskutere det som har skjedd- uten å bli slettet og blokkert. Vi "publikum" (lesere av bøker, blogger, forum og andre media, og generellt brukere av internett) ble jo også invitert med til å engasjere oss ved at det har vært veldige oppslag og annonsering i media, det er jo en kjempeviktig debatt! Vi har alle veldig mye å lære om hvordan vi skal oppføre oss på internett! Og jeg personlig mener at det gjelder jo da også i aller høyeste grad de som har nettopp sosiale medier på internett som arbeidsplass. 60
Gjest tranedatter Skrevet 17. mars 2019 #5826 Skrevet 17. mars 2019 Synes det moren skriver om politiets svar om eventuell anmeldelse sier mye om ABD. Fysj for en dame. Virkelig IKKE et forbilde!
Gjest CecilieX Skrevet 17. mars 2019 #5827 Skrevet 17. mars 2019 51 minutter siden, tranedatter skrev: Synes det moren skriver om politiets svar om eventuell anmeldelse sier mye om ABD. Fysj for en dame. Virkelig IKKE et forbilde! Uttalelsen til politiet vil jo bare mate ABD i forhold til at hun blir motarbeidet fra alle hold. Lukter ny anmeldelse og påfølgende involvering av Spesialenheten for politisaker.
Elaine Marley Skrevet 17. mars 2019 #5828 Skrevet 17. mars 2019 Tråden er ryddet for spekulasjon og svar til dette. Elaine Marley, mod. 1
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 17. mars 2019 Populært innlegg #5829 Skrevet 17. mars 2019 Anne Brith har hele tiden hevdet at hun vil ta debatten når folk står frem med fullt navn - og såviser det seg at det vil hun overhodet ikke i det hele tatt. Denne moren har nå stått frem med fullt navn. Hele debatten ble slettet fra FB - antakelig fordi den overhodet ikke passet med narrativet om AB som den stakkars uskyldige og forfulgte. Helene Drage har gjentatte ganger spurt henne om kommentaren AB har "stjålet" fra HD-tråden her på KG og klippet inn i boken sin - helt uten kildehenvisning, forøvrig - men hun har ikke fått noe svar av AB. Hun sletter og blokkerer over en lav sko - også når folk står frem med fullt navn og forteller sine versjoner av historien. 108
terteskjell Skrevet 17. mars 2019 #5830 Skrevet 17. mars 2019 Satt å leste litt på en annen blogg hvor bloggeren hyller AB for alt hun gjør. Kommentar feltet er helt utrolig. Men når hun svarer en leser " AB er ærligheten,kjærligheten og godheten selv.. Rett og slett en engel mot alle" 25
Snaskesnusken Skrevet 17. mars 2019 #5831 Skrevet 17. mars 2019 8 minutter siden, terteskjell skrev: Satt å leste litt på en annen blogg hvor bloggeren hyller AB for alt hun gjør. Kommentar feltet er helt utrolig. Men når hun svarer en leser " AB er ærligheten,kjærligheten og godheten selv.. Rett og slett en engel mot alle" I alle dager? 12
Snaskesnusken Skrevet 17. mars 2019 #5832 Skrevet 17. mars 2019 26 minutter siden, pøbelsara skrev: Anne Brith har hele tiden hevdet at hun vil ta debatten når folk står frem med fullt navn - og såviser det seg at det vil hun overhodet ikke i det hele tatt. Denne moren har nå stått frem med fullt navn. Hele debatten ble slettet fra FB - antakelig fordi den overhodet ikke passet med narrativet om AB som den stakkars uskyldige og forfulgte. Helene Drage har gjentatte ganger spurt henne om kommentaren AB har "stjålet" fra HD-tråden her på KG og klippet inn i boken sin - helt uten kildehenvisning, forøvrig - men hun har ikke fått noe svar av AB. Hun sletter og blokkerer over en lav sko - også når folk står frem med fullt navn og forteller sine versjoner av historien. Fantastisk.. 10
Pust Skrevet 17. mars 2019 #5833 Skrevet 17. mars 2019 (endret) 14 minutter siden, terteskjell skrev: Satt å leste litt på en annen blogg hvor bloggeren hyller AB for alt hun gjør. Kommentar feltet er helt utrolig. Men når hun svarer en leser " AB er ærligheten,kjærligheten og godheten selv.. Rett og slett en engel mot alle" Her har du fanget årsaken til at reklameblogging eksisterer og blir brukt av annonsørene, de påvirker svake sjeler; de ensomme, de enfoldige og de alt for unge. Slik skaffer de seg følgere som blir trofaste, trofaste fordi de føler at de kommer nær bloggeren, at bloggeren er en venn, og venner står man opp for, ser gjennom fingrene med overtramp og forsvarer nesten inn i døden. Bare se bilder fra bloggerbok-signeringer .... Glemte å si at følgerantallet er årsaken til at de blir valgt som influensere, selvsagt. PS Har ikke sett mer enn to eller tre fan-bilder fra ABs signeringer. Ingen køer av unge jenter, i alle fall, da hadde det nok blitt dokumentert. Det var en ung jente og en voksen dame, flere? Endret 17. mars 2019 av Pust La til en setning 34
Snaskesnusken Skrevet 17. mars 2019 #5834 Skrevet 17. mars 2019 (endret) 8 minutter siden, Pust skrev: Her har du fanget årsaken til at reklameblogging eksisterer og blir brukt av annonsørene, de påvirker svake sjeler; de ensomme, de enfoldige og de alt for unge. Slik skaffer de seg følgere som blir trofaste, trofaste fordi de føler at de kommer nær bloggeren, at bloggeren er en venn, og venner står man opp for, ser gjennom fingrene med overtramp og forsvarer nesten inn i døden. Bare se bilder fra bloggerbok-signeringer .... Nettopp! Jeg har med en tidligere anledning lagt ut forskning som omhandler blogglesere og hvem de er. Konklusjonen på denne forskningen har du beskrevet i innlegget ditt. Surrealistisk som det er, ønsker fansen å være nær bloggeren, venninnen sin og leve det livet, narrativet som blir presentert på bloggen. Det er skremmende å observere mobiliseringen av Davidsens tilhengere på FB. Vi vet at bloggeren selv har truet og trakkassert kritikere.. Hvor langt er tilhengerne villig til å gå? Vil de velge samme taktikk? Endret 17. mars 2019 av Snaskesnusken 21
Coccinelle Skrevet 17. mars 2019 #5835 Skrevet 17. mars 2019 Ser det refereres til diskusjoner på ABDs facebook.. De to sidene jeg finner har siste innlegg 1. februar og 22. november. Må man være venn med eller følge for å se alt hun skriver? 3
Ellenn Skrevet 17. mars 2019 #5836 Skrevet 17. mars 2019 1 minutt siden, Coccinelle skrev: Ser det refereres til diskusjoner på ABDs facebook.. De to sidene jeg finner har siste innlegg 1. februar og 22. november. Må man være venn med eller følge for å se alt hun skriver? Ser du på den private fb-siden hennes, eller AS’et sin side? Man må ikke være venn for å lese AS-siden. Innlegget som diskuteres er forøvrig slettet. 7
pøbelsara Skrevet 17. mars 2019 #5837 Skrevet 17. mars 2019 6 minutter siden, Coccinelle skrev: Ser det refereres til diskusjoner på ABDs facebook.. De to sidene jeg finner har siste innlegg 1. februar og 22. november. Må man være venn med eller følge for å se alt hun skriver? HUn har slettet det. Men du kan lese deler av innlegget - og noen av svarene i Astis blogg: https://influencere.wordpress.com/2019/03/16/anne-brith-om-kritikerne/ 25
Rev. Revenge Skrevet 17. mars 2019 #5838 Skrevet 17. mars 2019 Ser boken fortsatt kan bestilles via Ark nettbokhandel. Ser også at det er mulig å skrive en bokanmeldelse, og er fristet til å skrive at boka er elendig skrevet og usammenhengende, med emosjonelle topper verdig en kioskroman, samt vrøvl fra ende til annen og lenke til @fru Johansensin omtale. http://frujohansen.no/?p=6080 Men så gjør jeg det her istedet, for her blir det i alle fall publisert. 44
Eveliina Skrevet 17. mars 2019 #5839 Skrevet 17. mars 2019 (endret) 10 minutter siden, Coccinelle skrev: Ser det refereres til diskusjoner på ABDs facebook.. De to sidene jeg finner har siste innlegg 1. februar og 22. november. Må man være venn med eller følge for å se alt hun skriver? Nei, innlegget lå offentlig, men det ble slettet etter noen timer. Edit: Det var altså snakk om Facebook-siden til bloggen/bedriften - annebrith.no. Hendelsen er omtalt her (inkluderer noen skjermbilder):https://influencere.wordpress.com/2019/03/16/anne-brith-om-kritikerne/ Og mer bakgrunn finner du her - innlegget hun adresserte:https://bloggomtoppbloggere.com/2019/03/05/hatet/ Endret 17. mars 2019 av Eveliina 22
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 17. mars 2019 Populært innlegg #5840 Skrevet 17. mars 2019 36 minutter siden, pøbelsara skrev: Anne Brith har hele tiden hevdet at hun vil ta debatten når folk står frem med fullt navn - og såviser det seg at det vil hun overhodet ikke i det hele tatt. Denne moren har nå stått frem med fullt navn. Hele debatten ble slettet fra FB - antakelig fordi den overhodet ikke passet med narrativet om AB som den stakkars uskyldige og forfulgte. Helene Drage har gjentatte ganger spurt henne om kommentaren AB har "stjålet" fra HD-tråden her på KG og klippet inn i boken sin - helt uten kildehenvisning, forøvrig - men hun har ikke fått noe svar av AB. Hun sletter og blokkerer over en lav sko - også når folk står frem med fullt navn og forteller sine versjoner av historien. Det var akkurat det her jeg tenkte å skrive også. Anne Brith er ekstremt feig! Og hun er nok livredd for at hennes løgner og hennes versjon av dette skal argumenteres og dokumenteres MOT hennes versjon/"sannhet". For innerst inne VET hun jo -at om hun tar debatten offentlig -så har hun ikke sjangs ifht alle de som har opplevd hennes trusler, blokkeringer etc når de kommer med SIN versjon og SIN dokumentasjon. Og da blir denne boka og hennes offentlige uttalelser så jævlig motsagt og motdokumentert. Og det VET hun så godt -derav er det eneste virkemiddelet og slette og ikke svare. FEIGT som faen! Om hun visste at hun hadde dokumentasjon på hatet -så hadde hun slått i bordet med det for lenge siden. Det eneste hun har, er sin versjon og sine løgner (ikke spekulasjoner, da dette er godt dokumentert på BOTB, her på KG, på bloggen til Asti og på facebook -sistnevnte sted er det selvsagt slettet. Og det er så provoserenede! Hver gang hun konfronteres med sannhet/dokumentasjon -så sletter hun. Enhver løgn som motsies -så sletter hun. Enhver person som så mye som trykker LIKER på et innlegg som er negativt i Anne Brith sin favør, blir slettet. Enhver som stiller spørsmål av negativ karakter (dvs ikke hyller henne med hjerter og beundring) slettes og personen blokkeres. Dette er gjentatte ganger bevist -og selv DET nekter hun for og lyver om -hun "sletter bare hatkommentarer hun". Det hele minner unektelig om nord-korea -her skal bare støtte bli stående -alt annet av bevis, kritikk og konstruktive spørsmål blir slettet og blokkert. Det samme ble hele bloggen. Og da oppnår hun det hun ønsker; hennes versjon blir sannheten, alt av motspørsmål blir fjernet. Og for folk som da ikke kjenner hele sannheten rundt denne bloggeren/forfatteren sluker hennes versjon rått -både journalister, advokater og forlag, samt folk generelt som ikke egentlig har kjent noe særlig til dama før hun fikk medieomtale.. Jeg er også fasinert av at hun FORTSATT kan holde på sånn -med å spre løgner, slette alle bevis og holde så hardt på sin narrative og falske versjon. Er det virkelig mulig i dagens samfunn hvor ALLE har tilgang til internett og kan google dette?? Uansett -hun bør i hvertfall holde kjeft om at hun gjerne stiller i en offentlig debatt med personer som står frem -vi så jo det bevist på hennes egen facebookside -der står folk med fullt navn frem -kommer med sine versjoner og saklige (men kritiske) spørsmål -og dama sletter alt i håp om å få beholde sin versjon litt lenger.I tillegg la andre oppføre seg som nettroll og skrive hatefulle meldinger til hennes kritikere -det lot hun stå og trykket hjerte på -snakk om å være selvmotsigende!! (og i det ene øyeblikket -"stakkars oss, mitt barn fikk en truende mld på sin instagram -og kort tid etterpå: daglig eksponering av barn på snap og insta + oppfordrer folk til å følge barna på SoMe... Altså...... ) Hun kan vifte med advokat Elden til krampa tar henne -sannheten kan INGEN kneble eller fjerne. Og jeg håper virkelig noen snart stopper henne -for jeg får utrolig vondt av alle hun har truet og blokkert/kneblet -for ikke å snakke om barna -nå som hun som mamma definitivt er en stor snakkis både lokalt,nasjonalt, i idrettsmiljøet etc. Og ALL kred til de som allerede har stått frem -både på Dagens Næringsliv, BOTB, facebook og her på KG, og ASTI som med sinn blogg om influencere saklig legger frem dokumentasjon -dere er mine hverdagshelter! IKKE gi opp kampen -ALDRI! Vi er mange som støtter dere og heier på dere! Og hvis noen selskaper virkelig vil sponse denne damen fremover -så velkommen til forbrukermakten ala 2019. Lykke til! 103
Fremhevede innlegg