TinaG Skrevet 16. mars 2019 #5741 Skrevet 16. mars 2019 Nå er alle kommentarene der igjen. Hva er det hun driver med???😳😳😳😳 7
MissCortado Skrevet 16. mars 2019 #5742 Skrevet 16. mars 2019 Kommentarene er tilbake og ABD svarer svada på dem as we speak. 11
Elhaym Skrevet 16. mars 2019 #5743 Skrevet 16. mars 2019 Akkurat nå, TinaG skrev: Nå er alle kommentarene der igjen. Hva er det hun driver med???😳😳😳😳 Hvem vet.... 3
Jobbermedbarn Skrevet 16. mars 2019 #5744 Skrevet 16. mars 2019 Hun sletter da fortsatt? Har svart selv på HD sin kommentar, men den som svarte henne under (bla at nå står jo folk frem med navn men du tåler ikke dette heller, at hun ikke tar diskusjonen i det hele tatt), ble slettet... 26
Snaskesnusken Skrevet 16. mars 2019 #5745 Skrevet 16. mars 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker100 skrev: Mulig jeg er naiv, men jeg tror det er ytterst få kvinner som hater andre kvinner på generelt grunnlag....? De fleste av oss går ikke rundt å hater andre mennesker. Davidsen har laget dette narrativet om at kvinner hater særlig henne. Snakk om å være selvopptatt.. Å kritisere måten hun opptrer i sosiale medier og eksponeringen av barn i kommersielt virke er ikke det samme som å hate. Davidsen kan ikke ha opplevd hat dersom hun innbiller seg at saklig kritikk er hatefulle ytringer. Oppførselen, brudd på lovverket, trakassering av kritikere og eksponering egne barn samt utlevering av en bok uten dokumentasjon gjør at du, Anne Brith får mye negativ omtale da du har gjort deg fortjent til det. Endret 16. mars 2019 av Snaskesnusken 25
Elhaym Skrevet 16. mars 2019 #5746 Skrevet 16. mars 2019 (endret) 1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev: Hun sletter da fortsatt? Har svart selv på HD sin kommentar, men den som svarte henne under (bla at nå står jo folk frem med navn men du tåler ikke dette heller, at hun ikke tar diskusjonen i det hele tatt), ble slettet... Ja, hun sletter blant annet alle mine kommentarer. Tror hun lar Helene sine stå fordi det ville sett 'dumt' ut om hun sletter HD sine Endret 16. mars 2019 av Takida Glemte nlen ord 24
Gjest sannhet Skrevet 16. mars 2019 #5747 Skrevet 16. mars 2019 2 timer siden, pøbelsara skrev: Jeg har blitt utestengt fra hennes some-kontoer. Jeg har bildedump av hva jeg skrev til henne, så den historien om at hun sletter hat, må hun lenger ut på landet med. Jeg stilte henne et spørsmål. Ingen stygge ord, ingen slemme kommentarer. Et spørsmål. Hun er skikkelig ute og sykler med denne historien om alt hatet hun mottar. Det ser ut som om greia er at hun ikke tåler den aller minste kritikk eller motstand på noe av det hun lirer av seg. Hun sletter nå alle kritiske kommentarer under innlegget sitt på Facebook... Hjelpes!!
Populært innlegg Stjernekikkeren Skrevet 16. mars 2019 Populært innlegg #5748 Skrevet 16. mars 2019 Akkurat nå, Takida skrev: Ja, hun sletter alle mine kommentarer. Tror hun lar Helene sine stå fordi det ville sett 'dumt' ut om hun sletter HD sine Se hvordan hun svarer på spørsmålet til Helene, "... mer orker ikke jeg å si, for du gir deg aldri og kverulerer til sola går ned om vi starter. Så la oss være enige i å være uenige". Flott måte å fraskrive seg alt ansvar på, legge skylda på motdebattanten for at det ikke blir noe diskusjon. 83
Elhaym Skrevet 16. mars 2019 #5750 Skrevet 16. mars 2019 Akkurat nå, Stjernekikkeren skrev: Se hvordan hun svarer på spørsmålet til Helene, "... mer orker ikke jeg å si, for du gir deg aldri og kverulerer til sola går ned om vi starter. Så la oss være enige i å være uenige". Flott måte å fraskrive seg alt ansvar på, legge skylda på motdebattanten for at det ikke blir noe diskusjon. Ja, 'du gir deg aldri'. Absurd aggressivt. Kjenner jeg er litt redd hun skal stalke meg rett og slett nå 44
Snaskesnusken Skrevet 16. mars 2019 #5751 Skrevet 16. mars 2019 (endret) 22 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: Men Anne Brith etterlyste jo debatt og diskusjoner uten anonymitet, nå fikk hun det, faktisk er det mange i kommentarfeltet som vil ta debatten her, og diskutere, folk med navn og bilde, og hele greia. Det var jo dette AnneBrith etterlyste, at folk stod frem med meningene sine, men hvorfor ønsker hun det når hun ikke vil svare? Hun klarer ikke å argumentere for seg da det er inngenting som kan forsvare atferden hennes. Dersom hun innehar dokumentasjon på alt dette hatet burde dette blitt dokumentert i boken. Forlaget burde fortalt Davidsen at påstander må alltid dokumeteres! Endret 16. mars 2019 av Snaskesnusken 26
Vipser Skrevet 16. mars 2019 #5752 Skrevet 16. mars 2019 1 time siden, Vipser skrev: Fra https://www.facebook.com/154213101286319/posts/2799550260085910/ "er dere søstre" og de andre svarene er slettet nå. Samme person har svart kritisk flere steder i kommentarfeltet dag. 12
Populært innlegg LilleSnupp Skrevet 16. mars 2019 Populært innlegg #5753 Skrevet 16. mars 2019 Jeg blir rett og slett forbanna! Forbanna på de bloggerne som legger seg i fosterstilling og krever å være et offer så fort det ikke er hjerter og likes. Jeg blir rett og slett forbanna! Forbanna på de bloggerne som kaller all kritikk for hat, hets og mobbing. Kritikere blir nettroll og hatere. Jeg blir rett og slett forbanna! Forbanna over at de bloggerne prøver å kneble kritikken de får med å ty til krokodilletårer. Som Kirsti Gjelsvik så godt sa det, «Hvordan argumenterer man mot tårer?» Jeg blir rett og slett forbanna! Forbanna på de bloggerne som prøver å kneble mine meninger fordi jeg er kvinne! Til og med på kvinnedagen spytter de på kvinner med bokutgivelser og avisinnlegg om at kvinner hater andre kvinner. Jeg blir rett og slett forbanna! Forbanna på de bloggerne fordi de insinuerer at jeg som kvinne ikke kan ha en fornuftig tanke når de kommer til deres virke. Jeg blir rett og slett forbanna! Forbanna på de bloggerne fordi de lyver så man knapt tror det man leser i forsøk på å fremsnakke seg selv, samtidig som de kaller andre løgnere. Jeg blir rett og slett forbanna! Forbanna på bloggere som truer med anmeldelser i forsøk på å stilne kritikken mot egen fremferd. Jeg blir rett og slett forbanna! Forbanna på bloggere som forsøker å innskrenke ytringsfriheten i dette landet, fordi de ikke tåler kritikk på måten de utøver sitt virke som influencere. Jeg blir rett og slett forbanna! Forbanna fordi jeg og mine meninger blir forsøkt dehumanisert til å være hat og hets fra et nettroll – fordi jeg er kvinne og kritisk til hvordan en del influencere oppfører seg i sosiale medier. Ja, Anne-Brith. Du er kvinner verst! 105
Snaskesnusken Skrevet 16. mars 2019 #5754 Skrevet 16. mars 2019 3 minutter siden, Takida skrev: Ja, 'du gir deg aldri'. Absurd aggressivt. Kjenner jeg er litt redd hun skal stalke meg rett og slett nå Davidsen er veldig aggressiv i måten hun responderer på.. I mine øyne handler dette om selvkontroll og evne til å regulere egne følelser. En svarer ikke på tiltale i affekt. 23
Vipser Skrevet 16. mars 2019 #5755 Skrevet 16. mars 2019 (endret) Og her har vi gullkorn fra en annen blogger (gul sladd), som i SOME-gruppa på face ville tvinge Supporterfrue til å føle seg mobbet. Hvordan er dette ikke hets? Screenshot fra: Endret 16. mars 2019 av Vipser 20
Isild Skrevet 16. mars 2019 #5756 Skrevet 16. mars 2019 Er slike utbrudd virkelig så lurt når hun parallelt med alle de pågående sakene ( politianmeldelsene og de rettslige skrittene som skal tas av advokatene ) også skal lansere flere nye"gründer-prosjekter" Måtte da vært mye bedre å vise seg som avmålt, kontrollert, profesjonell, og imøtekommende nå. Jeg har brukt advokat selv et par ganger (helt annen type saker) - fikk da virkelig beskjed om å ikke "renne over" med info og utbrudd til "gud og hvermann" om sakene - og la advokatene jobbe med materialet i fred. 35
Elhaym Skrevet 16. mars 2019 #5757 Skrevet 16. mars 2019 4 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Davidsen er veldig aggressiv i måten hun responderer på.. I mine øyne handler dette om selvkontroll og evne til å regulere egne følelser. En svarer ikke på tiltale i affekt. Tror ikke Davidsen har kontroll på noe lenger. Måten hun fremstår nå må vel tilslutt avsløres av følgerne? Det er en svært snever og dessverre fra kommentarfeltet å dømme ikke den best opplyste gruppe mennesker som hyller henne. 31
Eveliina Skrevet 16. mars 2019 #5758 Skrevet 16. mars 2019 (endret) 2 timer siden, Rosalie skrev: At Kristin Gjelsvik og Sophie Elise fikk «forsideplass» hos flere nettaviser og på større SoMe-kanaler i går. Så da må hun jo slå tilbake med et A-innlegg, men uten blogg må det da bli på FB. Dessuten, så har nok ikke boka generert så mye medieomtale som forventa. Det er ingen debatt, (nesten) ingen motinnlegg og ingen som tar hennes side. Ingen bokanmeldelser. Ingen som mener noe om grensen for personutleveringer i litteratur og forlagets etiske forpliktelser. Ingenting. Sett i forhold til alt styret rundt boka til Anniken Jørgensen f.eks, hvor det pågikk mediedebatt i ukesvis. Anne Brith, derimot, har kun fått de oppslagene hun selv har gått ut med. Det oppleves som om litt av hensikten er å få tilbake 'kampen mot haterne' inn i debatten, og skape engasjement blant folk. Få folk sinte på hennes vegne igjen. For det hun egentlig sa, da hun gikk ut i Nettavisen, var jo at 'jeg er ferdig med denne saken', lett parafrasert. Da tenker nok de fleste, 'jammen så bra da, at du klarer å heve deg over det og gå videre', og er klare til å applaudere nye rosa initiativ. Dette var en strategisk tabbe: Sitat Kampen mot netthets stopper imidlertid her. - Dette er et punktum. Jeg kommer ikke til å bruke fem år til for å bekjempe det. https://www.nettavisen.no/puls/anne-brith-davidsen-gir-ut-bok-pa-kvinnedagen---vi-kvinner-klarer-ikke-a-samle-oss/3423602862.html 'Kampen mot netthets' har med andre ord ikke gitt uttelling for henne. Alle vet det er mye dritt på nett. Sleivkommentarer alle veier. Folk orker ikke bry seg så veldig, for de aller fleste tar ikke slikt så veldig seriøst. Alle vet at kommentarene i de aller fleste tilfeller ikke stikker så dypt. Og en dame som tar på seg å bekjempe all drittslenging på nett, med motanmeldelser osv, blir nok heller fort oppfatta som å ikke helt ha kontakt med virkeligheten. Uansett om kjenner til hvem Anne Brith er eller ei. Og vips - så introduseres 'mobbing'. For alle hater mobbing. Og alle hater mobbere. Endret 16. mars 2019 av Eveliina overflødig linjeskift 34
Populært innlegg AntiBullshit Skrevet 16. mars 2019 Populært innlegg #5760 Skrevet 16. mars 2019 10 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: Se hvordan hun svarer på spørsmålet til Helene, "... mer orker ikke jeg å si, for du gir deg aldri og kverulerer til sola går ned om vi starter. Så la oss være enige i å være uenige". Flott måte å fraskrive seg alt ansvar på, legge skylda på motdebattanten for at det ikke blir noe diskusjon. Hun forsøker å stilne kritikken til Drage ved å tilegne henne egenskaper som «kverulant og vanskelig». Man vil nødig leve opp til slike karakteristikker og mange vil som en konsekvens av slike hersketeknikker holde kjeft. Det at ABD i tillegg til å konsekvent benytte seg av hersketeknikker i kombinasjon med aggresjonen hun utviser, er et helt tydelig tegn på at hun føler hun må forsvare noe. All aggresjon er et tegn på forsvar, enten det er fysisk aggresjon eller verbal. Jeg tipper det er mangel på dokumentasjon eller motargumenter som gjør at hun fyrer seg sånn opp. Det kan ikke føles særlig glupt å bli stående svar skyldig i sitt eget kommentarfelt slik som ABD nå opplever 69
Fremhevede innlegg