Populært innlegg Vipser Skrevet 12. mars 2019 Populært innlegg #5381 Skrevet 12. mars 2019 1 minutt siden, Emmy_H skrev: Spørsmålet er : Hadde hun gjort disse inngrepene hvis hun ikke hadde fått de sponset? Det vil si at det er i prinsippet utført en jobb når dette er gjort? Hva har hun forandret egentlig? Silikonbryster var før Hele Norge Baker, så kun egen skyld. Botox var det Espen Hilton som beordret pp bloggerne. Er han anmeldt for denne hetsen, forresten? Vet hun klagde over kommentarer om lyse øyenbryn, men det er da ingen som hetset henne til å ta permanent makeup. Tatoverte bryn og vipper er jo et generelt bloggersyndrom, spons blir kasta etter dem, og resultatet ser som regel ikke ut i måneskinn, fordi man alltid tar i for mye. 🤷♀️ 53
Populært innlegg maipai Skrevet 12. mars 2019 Populært innlegg #5382 Skrevet 12. mars 2019 Kvinner som hater kvinner Kvinnen som hater kvinneguiden 94
Populært innlegg Carrosen Skrevet 12. mars 2019 Populært innlegg #5383 Skrevet 12. mars 2019 Nå trer jeg frem fra skyggen som en som kun har en kommentar eller to her inne. Men nå må jeg ta hatten av, bøye meg i støvet og alle andre metaforer og utrykk som kan samles opp. For dette er faktisk ikke annet enn fantastisk! Nivået på debatten her inne er helt fantastisk! Det er så mange saklige, velformulerte og grundig dokumenterte innlegg her inne, og jeg elsker at dette er det de som ikke kjenner KG blir møtt med nå. De som kommer inn her og forventer hets og usakligheter blir møtt av solide debattanter, og velformulerte svar. Jeg har ikke forventet noe annet bare for å presisere det, for jeg vet hvor mye bra som ligger bak innleggene her. En og annen usakelighet dukker så klart opp, men som alltid er moderatorene kjappe til å rydde opp. Og dette får nå flere se i kjølevannet av det omtalte «jordskjelvet». Jeg har aldri sett sider på KG som de siste her, hvor flesteparten av innleggene når over 50 likes, mange langt over det. Det er et helt tydelig signal - dette er en god og viktig debatt, aldri slutt med det!! 💥 149
Populært innlegg Bettyboom Skrevet 12. mars 2019 Populært innlegg #5384 Skrevet 12. mars 2019 Kjære alle her på KG. Stor honnør til DE AV DERE som gir denne diskusjonen saklighet og god informasjon. Jeg har i lang tid vært en som har "sittet på gjerdet" og fulgt diskusjonene her inne. Spesielt denne tråden, da den har opprørt meg. Opprørt meg fordi ytringsfriheten blir så til de grader kneblet av nevnte influencer. Jeg skal være forsiktig med mine uttalelser så jeg ikke gir mer ammunisjon til ABD m/advokat, men jeg ønsker å uttrykke min sterke støtte til de gode debatanter her inne. Måtte dere ALDRI slutte med den viktige jobben dere gjør. Ja, jeg sier det er en viktig jobb fordi vi ser jo at (noen) influensere har virkelig gått langt utover det som er etisk riktig, og regelbrudd er for noen dagligdags rutine. Her spiller KG en veldig viktig rolle. Dette forumet er en motvekt, som vi virkelig trenger i dagens samfunn. Tusen takk til dere flotte debatanter ❤️ 131
Snaskesnusken Skrevet 12. mars 2019 #5385 Skrevet 12. mars 2019 «Kvinnen som vil kneble ytringsfriheten» 40
Populært innlegg Vampen Skrevet 12. mars 2019 Populært innlegg #5386 Skrevet 12. mars 2019 Jeg må si at jeg tenker mitt om Panta forlag. Det ser ut som det er et forlag som ikke er redd for å ta noen snarveier for å få blest og oppmerksomhet, clickbait i forlagsform. Det er nok en grunn til at denne boken kommer på Panta, og ikke er av de store, seriøse forlagene. 67
Populært innlegg Snaskesnusken Skrevet 12. mars 2019 Populært innlegg #5387 Skrevet 12. mars 2019 Ser man det.. «Forlaget Panta bruker en rekke terningkast 6 i markedsføringen av en ny bokutgivelse. Det er bare et problem: Boken har ikke fått noen terningkast 6.» https://www.vg.no/rampelys/bok/i/kkXqk/forlagene-panta-og-bastion-bruker-falske-terningkast 63
Minipilla Skrevet 13. mars 2019 #5388 Skrevet 13. mars 2019 6 timer siden, Snaskesnusken skrev: Ser man det.. «Forlaget Panta bruker en rekke terningkast 6 i markedsføringen av en ny bokutgivelse. Det er bare et problem: Boken har ikke fått noen terningkast 6.» https://www.vg.no/rampelys/bok/i/kkXqk/forlagene-panta-og-bastion-bruker-falske-terningkast Det forslaget blir bare mer og mer seriøst.... 32
Isild Skrevet 13. mars 2019 #5389 Skrevet 13. mars 2019 10 timer siden, visningsnamn skrev: Det hadde jo lønt seg å gå mye mer systematisk til verks og fokusere på hele Rampelyset og ikke bare hennes egne tråder, dersom hun faktisk ønsker å få underforumet nedlagt. Ikke at jeg støtter henne eller tror hun vil lykkes, men jeg forstår ikke metoden og fremgangsmåten hun har valgt hvis det å fjerne ikke bare hennes tråder, men hele Rampelyset, er målet. Det måtte vært mye mer "slagkraftig" om de som har tråder her hadde gått sammen om å få stengt Rampelys ja. Mange av vennene hennes blir jo også hyppig diskutert her (Stina, Pilotfrue, Ørjan Burøe, CBE) Jeg sitter på gjerdet og venter på bokanmeldelser i avisene jeg nå, er det noen som har sett noe til det? Venter med å kjøpe/lese boken til den får noen tilbakemeldinger i de mediene som ga den omtale før den kom ut.. 17
terteskjell Skrevet 13. mars 2019 #5390 Skrevet 13. mars 2019 Noen som har lest mer om anmeldelsen av denne politimannen.? Har de funnet ut av det? 13
Gjest Keikolina Skrevet 13. mars 2019 #5391 Skrevet 13. mars 2019 Virker som hun bruker kvinneguiden som en samlebetegnelse, sånn visse bruker ordet Syden for Spania og andre varme land. Kan hende hun ikke ser forskjellen?
absinthia Skrevet 13. mars 2019 #5392 Skrevet 13. mars 2019 (endret) 2 timer siden, Isild skrev: Det måtte vært mye mer "slagkraftig" om de som har tråder her hadde gått sammen om å få stengt Rampelys ja. Mange av vennene hennes blir jo også hyppig diskutert her (Stina, Pilotfrue, Ørjan Burøe, CBE) Jeg sitter på gjerdet og venter på bokanmeldelser i avisene jeg nå, er det noen som har sett noe til det? Venter med å kjøpe/lese boken til den får noen tilbakemeldinger i de mediene som ga den omtale før den kom ut.. Har ikke sett noen, men folk som har lest den, kan anmelde den/diskutere den på sidene til div. nettbokhandler , på samme side hvor en kjøper boka, eller man kan dele opplevelsen av boka på bokelskere.no Edit: adlibris har en funksjon som bloggere som skriver om boka kan koble til innlegget, slik at det vises på adlibris side for denne boka. Endret 13. mars 2019 av absinthia 9
Populært innlegg Lkk Skrevet 13. mars 2019 Populært innlegg #5393 Skrevet 13. mars 2019 2 minutter siden, Keikolina skrev: Virker som hun bruker kvinneguiden som en samlebetegnelse, sånn visse bruker ordet Syden for Spania og andre varme land. Kan hende hun ikke ser forskjellen? Taktikken hennes har så langt ikke gått i hennes favør , hun har tvert i mot skaffet mange flere fornuftige brukere her på tråden . Så takk for det AB 😊 63
Isild Skrevet 13. mars 2019 #5394 Skrevet 13. mars 2019 3 minutter siden, absinthia skrev: Har ikke sett noen, men folk som har lest den, kan anmelde den/diskutere den på sidene til div. nettbokhandler , på samme side hvor en kjøper boka, eller man kan dele opplevelsen av boka på bokelskere.no Takk for tips! 9
Gjest sannhet Skrevet 13. mars 2019 #5395 Skrevet 13. mars 2019 58 minutter siden, Lkk skrev: Taktikken hennes har så langt ikke gått i hennes favør , hun har tvert i mot skaffet mange flere fornuftige brukere her på tråden . Så takk for det AB 😊 Jeg kom inn hit på Rampelys pga alt som stod i media, måtte se selv hva dette gikk ut på. Jeg ble mildt sagt sjokkert. Anne Brith har ikke rent mel i posen.
Lkk Skrevet 13. mars 2019 #5396 Skrevet 13. mars 2019 32 minutter siden, sannhet skrev: Jeg kom inn hit på Rampelys pga alt som stod i media, måtte se selv hva dette gikk ut på. Jeg ble mildt sagt sjokkert. Anne Brith har ikke rent mel i posen. 👍 18
MiniBaguette Skrevet 13. mars 2019 #5397 Skrevet 13. mars 2019 https://www.nettavisen.no/puls/anne-brith-davidsens-bok-kreves-stoppet-og-tilbakekalt/3423612088.html Boken kreves stoppet - hvem som står bak kravet er uklart. 47
Gjest CecilieX Skrevet 13. mars 2019 #5398 Skrevet 13. mars 2019 (endret) 7 minutter siden, MiniBaguette skrev: https://www.nettavisen.no/puls/anne-brith-davidsens-bok-kreves-stoppet-og-tilbakekalt/3423612088.html Boken kreves stoppet - hvem som står bak kravet er uklart. Det har nå blitt slik at min umiddelbare tanke var at dette muligens kan være et markedsføringsstunt for å få blest om boka igjen. Tilføyelse: ikke at jeg ikke ønsker velkommen en slik anmeldelse, for det er på høy tid at Panta forlag får prøvd sine vurderinger for retten. Veldig synd at at det ble forlik i de to foregående sakene som omhandlet virkelighetslitteratur. Eller «virkelighetslitteratur» i AnneBriths tilfelle. Endret 13. mars 2019 av CecilieX
Populært innlegg Roadrunner Skrevet 13. mars 2019 Populært innlegg #5399 Skrevet 13. mars 2019 5 minutter siden, MiniBaguette skrev: https://www.nettavisen.no/puls/anne-brith-davidsens-bok-kreves-stoppet-og-tilbakekalt/3423612088.html Boken kreves stoppet - hvem som står bak kravet er uklart. Jeg undres over at verken forlaget eller ABD ser ut til å reflektere over hvorfor det er såpass mye anonyme ytringer i forbindelse med hennes kontoer i sosiale media. Fokuset har i stor grad vært på å provosere, og samitidig kneble alle som forsøker å gi tilbakemeldinger (under fullt navn) med mindre det er sukkersøtt og inneholder minst fire hjerter og to klemmer. Ved å ringe arbeidsgiver, henge ut med fullt navn om man har sjekket skattelistene, blokkere og true, og så sitter hun fremdeles og lurer på hvorfor vi ønsker å være anonyme? 61
Populært innlegg Eveliina Skrevet 13. mars 2019 Populært innlegg #5400 Skrevet 13. mars 2019 2 minutter siden, CecilieX skrev: Det har nå blitt slik at min umiddelbare tanke var at dette muligens kan være et markedsføringsstunt for å få blest om boka igjen. Det er i hvert fall garantert et markedsføringsstunt at dette kommer ut i pressen - og de har nok skrevet innlegget på forhånd bortimot. Logikken er så rungene koko, at det er til å få snurr i hjernecellene av. Lett parafrasert: 'Det er slem samfunnstrend at folk får henge ut folk på nett - så derfor er det helt innafor å henge ut folk i bokform'. Sånn til tross for at det på nett, i hvert fall her på Kvinneguiden, kreves argumentasjon i offentlige kilder - og alle evt. brudd på lover kan fort og effektivt slettes. I motsetning til hva som publiseres i bokform, og blir værende i litteraturen om en ikke går til rettslige tiltak. DET ER IKKE ANONYMITET SOM ER PROBLEMET HER! Sånn, måtte bare få det - beklager caps lock. Også svært spesielt - at en som nettopp forsøker å innskrenke andres ytringsfrihet for å kneble andres kritiske omtale av seg selv - for å ytre seg anonymt er også vernet av ytringsfriheten - tar på seg "ytringsfrihetsforkjemper" for å kreve sin rett til å slenge ut dritt og påstander om andre..... Akkurat ja. 63
Fremhevede innlegg