Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, MoKath skrev:

Så målet er å legge ned Rampelys-forumet? Ikke å stoppe netthat altså?

Noen har virkelig klart å tråkke på tåa hennes her inne 🤭

• Liker 36
Gjest Ispahan
Skrevet (endret)
13 minutter siden, MoKath skrev:

Sannheten er organisk for Anne Brith. Hun la ned bloggen pga trusler mot datteren, men da det ble påpekt at eksponeringen fortsatte lenge etter at trusler ble mottatt, endret hun det til at hun ble så lei seg over føflekkdiskusjonen. Men da det ble bevist at føflekken ikke er diskutert, la hun den ned pga manglende annonseinntekter. I følge henne selv passet det å gå ut med et bang i forbindelse med boklanseringen. Så det var verken trusler eller hets, det var mangel på penger...

Boken ble skrevet fordi hun ville være en stemme for alle bloggere som ble utsatt for netthat. Så ville hun sette dagsorden og komme hatet mot kvinner, fra kvinner, til livs. Og nå viser det seg at det kun er en hevntokt mot hennes gamle arbeidsgiver.

Boken er full av løgner, det er nesten utrolig at det går an å skrive så mye usant på 200 sider. Men når vi ser Anne Brith i aksjon etter bokutgivelsen, skjønner vi hvordan det kunne skje. Hun kommer opp med en ny løgn i hvert eneste intervju. Det er veldig spesielt å være vitne til.

Endret av Ispahan
Gjest CecilieX
Skrevet
8 minutter siden, Dollypolly123 skrev:

«– Jeg var med på ukeslutt på NRK hvor jeg debatterte mot eierne av Kvinneguiden. Mitt mål med denne boka er å få rampelyset på Kvinneguiden lagt ned. Man må ha trua på at en person kan forandre mye. Jeg har en visjon om hvordan framtidens influenser skal være, og det er det jeg går foran for å skape, sier Anne Brith.»

fra helg.no

Hvis hun skal representere ideal-influenceren da kjenner jeg at ting går fra ille til verre. I enda større grad skal altså de få lov til å influere fullstendig uten motstemmer? Kommentarfelt skal redigeres til bare å inneholde skryt og ros. Kritikere skal knebles. Debatt skal knebles. Ved hvert minste tegn på uenighet skal du blokkeres. Barn skal kunne eksponeres etter foresattes forgodtbefinnende. Kropppress og seksualisering skal være normen. Konkurs og dårlig økonomihånding blir synonymt med suksess. Bilder skal dynkes i filter. Det skal bli umulig å påpeke selvmotsigelser og løgn, det skal ikke eksistere ytringsfrihet. Folk som influenceren har hatt uenighet med skal henges ut på blogg eller politianmeldes, og bloggeren skal kunne få dem sparket på magefølelse. Skoler skal få bloggere på besøk, frie til å spre propaganda. 

Velkommen til «AnneBriths verden»

Skrevet
1 minutt siden, CecilieX skrev:

Hvis hun skal representere ideal-influenceren da kjenner jeg at ting går fra ille til verre. I enda større grad skal altså de få lov til å influere fullstendig uten motstemmer? Kommentarfelt skal redigeres til bare å inneholde skryt og ros. Kritikere skal knebles. Debatt skal knebles. Ved hvert minste tegn på uenighet skal du blokkeres. Barn skal kunne eksponeres etter foresattes forgodtbefinnende. Kropppress og seksualisering skal være normen. Konkurs og dårlig økonomihånding blir synonymt med suksess. Bilder skal dynkes i filter. Det skal bli umulig å påpeke selvmotsigelser og løgn, det skal ikke eksistere ytringsfrihet. Folk som influenceren har hatt uenighet med skal henges ut på blogg eller politianmeldes, og bloggeren skal kunne få dem sparket på magefølelse. Skoler skal få bloggere på besøk, frie til å spre propaganda. 

Velkommen til «AnneBriths verden»

For en vakker verden. :enhjørninger og alver:

• Liker 31
Skrevet
2 timer siden, Villroses hage skrev:

I intervjuet i Helgelendingen kommer det fram at målet med boka er å få rampelyset på Kvinneguiden lagt ned.

Intet mindre (eller mere for den sakens skyld).

Av alle kjepphester man kan ri og all urett man kan sette søkelys på, så velger hun dette? 

Fantastisk. 

• Liker 40
Gjest sannhet
Skrevet
20 minutter siden, MoKath skrev:

Er det hypotetisk mulig? At Rampelys kan bli nedlagt pga ABD? 

Skrevet
2 minutter siden, sannhet skrev:

Jeg tror ikke akkurat Kg/Egmont er veldig glade for AB akkurat nå. Hun serverer jo en rekke usannheter om dem i boken sin.

• Liker 41
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)
11 minutter siden, sannhet skrev:

Det vil isåfall være et tap mtp på ytringsfriheten. Jeg skjønner at det er vanskelig å være bloggmamma når man kan bli kritisert på KG. Ja, så mye makt har  denne bloggeren gitt KG. 

Endret av Emmy_H
Gjest Hold the door
Skrevet

Det hadde jo lønt seg å gå mye mer systematisk til verks og fokusere på hele Rampelyset og ikke bare hennes egne tråder, dersom hun faktisk ønsker å få underforumet nedlagt. Ikke at jeg støtter henne eller tror hun vil lykkes, men jeg forstår ikke metoden og fremgangsmåten hun har valgt hvis det å fjerne ikke bare hennes tråder, men hele Rampelyset, er målet.

Gjest Emmy_H
Skrevet
19 minutter siden, Marimba skrev:

En ting er vel å legge ned et rom i et forum, men en diskusjon lar seg vel ikke kneble så lett av den grunn? 

La oss si at AB hadde fått lagt ned Rampelys, gjenopptatt bloggingen og lagt seg på samme clickbaitlinje som tidligere. Ville hun ikke da fort generert andre tråder? Kanskje en i barn og familie hvor man diskuterer en gitt situasjonen med barna, kanskje et par i aktuelle saker? Kanskje noe i skråblikk? 

Det hadde hvertfall blitt mye mer å holde styr på for henne...

Eller er tanken at hennes navn ikke kan diskuteres i det hele tatt?  Er det egentlig et sånt samfunn hun vil ha, hvor andre dikterer hva som kan og hva som ikke kan diskuteres? 

Hun kan ikke kontrollere Asti eller BOTB, så det vil uansett være noen kanaler som hun ikke kan kontrollere gjennom blokking eller sletting. 

Gjest Emmy_H
Skrevet
5 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Jeg har som sagt lest meg gjennom boken til Anne Brith, lest om all sorgen dette har medført, all kritikken hun ikke var enig i, og ikke minst alt hun oppfattet som hets og sjikane. Hun går så langt som å si at det er haterene sin skyld at hun har forandret kroppen sin, at de kommenterte utseende og Anne Brith gikk til slutt og fikk orden på ting. Det som går igjen i hele boken er hvor absolutt forferdelig alt dette har vært. 

Men det er ikke lovpålagt å være blogger. Man må ikke blogge om seg selv og familien dersom det til slutt medfører så utrolig mye dramatikk og problemer som det har gjort for Anne Brith. Hun har en slags martyrisk tone om seg selv gjennom hele historien, hun, som bare ville godt her i verden. 

Likevel er det ikke aktuelt å gi seg, ikke på noen måte. 

Spørsmålet er : Hadde hun gjort disse inngrepene hvis hun ikke hadde fått de sponset? Det vil si at det er i prinsippet utført en jobb når dette er gjort?

Skrevet
1 time siden, MoKath skrev:

Fokuset endres tydeligvis fort her..

• Liker 20
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...