Populært innlegg Aricia Skrevet 11. mars 2019 Populært innlegg #5221 Skrevet 11. mars 2019 4 minutter siden, mygga skrev: Det er ikke nok å bare tie stille og rapportere stygge kommentarer. Det minste dere kunne gjøre for å få denne tråden troverdig var å åpenlyst si i fra når noen går over streken Siste gang jeg gjør dette i dag: Det er imot forumsreglene, som du kanskje bør lese. Å svare på regelbrudd er også regelbrudd, og slike innlegg slettes og lagres på bruker. 82
frk.Helene Hare Skrevet 11. mars 2019 #5222 Skrevet 11. mars 2019 3 minutter siden, mygga skrev: Det er ikke nok å bare tie stille og rapportere stygge kommentarer. Det minste dere kunne gjøre for å få denne tråden troverdig var å åpenlyst si i fra når noen går over streken Dette blir faktisk gjort, men også disse kommentarene slettes som regel. Da skriver moderatorene gjerne noe om dette - "tråden ryddet for regelbrudd og svar på dette". 33
Gjest Trynefaktor Skrevet 11. mars 2019 #5223 Skrevet 11. mars 2019 Som andre skriver- rampelys modereres strengt. Jeg har rapportert mye uten å kommentere selve innlegget jeg rapporterer. Reglene på kg sier dette,og er mye mer effektivt enn å gå i diskusjon med brukere som bryter reglene, er ufine osv.
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 11. mars 2019 Populært innlegg #5224 Skrevet 11. mars 2019 11 minutter siden, mygga skrev: Det er ikke nok å bare tie stille og rapportere stygge kommentarer. Det minste dere kunne gjøre for å få denne tråden troverdig var å åpenlyst si i fra når noen går over streken Men kjære deg. Slike svarinnlegg kan jeg bli moderert for, de havner i mappa mi og jeg kan få advarsel for å bryte reglene. Jeg rapporterer, av og til sender jeg pm til moderator og av og til sender jeg pm til brukeren. Hva mer forlanger du? 64
Populært innlegg Marimba Skrevet 11. mars 2019 Populært innlegg #5225 Skrevet 11. mars 2019 Er litt skjevfordeling her da... AB slettet først alle blogginnlegg utenom baking og så slettet hun hele bloggen. Ja, man kan lete de opp, men det er litt mer jobb. En liten sleivete kommentar jeg skrev for et par år siden, som jeg angrer på formuleringen av ( og som jeg har beklaget her inne på forumet og har sendt en beklagelsesmail om til AB), får jeg ikke slettet, og dermed er jeg hengt ut som en hater og en hestser uten noe kontekst. Jeg har jo lært av det da, og prøver nå å formulere meg mest mulig konstruktivt uten sleivspark. 54
Gjest CecilieX Skrevet 11. mars 2019 #5226 Skrevet 11. mars 2019 40 minutter siden, Lana01 skrev: Politiet eller ei . Dette er latterliggjøring og burde vært moderert bort. Var inne og leste kommentarene ang high gap, og det gikk over flere sider med latterliggjøring . sleivspark morsomheter , Dette har har foregått over år, med stadig nye morsomheter . og sleivspark Folk her inne synes det sikkert er festlig? . men dette er ikke greit. uansett hva man måtte mene om bloggeren og hva denne personen måtte ha gjort. Er det dette vi skal lære ungene våre, at så lenge noen har gjort noe dumt , så er det bare å fyre løs? . Håper det kommer en debatt om netthets i kjølevann av dette. Det beste hadde vært om hele rampelys ble stengt, eller at det ble slått mye hardere ned på alle"morsomhetene" Hva synes du om innlegget hun skrev om «livet med thigh gap»? Gjør du deg noen tanker om hva hun formidler? Hva som kan være grunnene til at hun valgte å publisere er innlegg om sitt thigh gap? Hvilken målgruppe hun ville nå? Hun har fremhevet stor kunnskap om hvilke innlegg som gir klikk, hun har til og med holdt kurs for andre bloggere om hvordan hun har optimalisert bloggingen sin for å bli klikk-vinner. Jeg tror, basert på å ha lest bloggerens egne utledninger om A-B- og C innlegg (i tillegg til å ha fulgt statistikken hennes tett) at hun visste akkurat hva som ville skje da hun postet det. At hun deretter setter seg på sin høye hest og hever pekefingeren, vel det blir for dumt.
Populært innlegg Vipser Skrevet 11. mars 2019 Populært innlegg #5227 Skrevet 11. mars 2019 (endret) Anne Brith skrev et innlegg om hvor synd det var på henne som hadde medfødt thigh gap. Et innlegg hun skrev fordi hun visste det ville provosere og gi klikk (=penger i kassa). Om noen her som reaksjon ler av innlegget og ironiserer ved å spørre seg selv om dette thigh gap'et står på CVen, så er det faktisk ikke hets. Anne Brith skrev et provoserende innlegg, fikk inn gode penger. Innlegget ble latterliggjort, med rette! Anne Brith privatperson ble det ikke. Endret 11. mars 2019 av Vipser 69
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 11. mars 2019 Populært innlegg #5228 Skrevet 11. mars 2019 37 minutter siden, mygga skrev: Det er ikke ok å være ukritisk til slike morsomheter heller. Dere tier fullstendig stille når slikt dukker opp. Merkelig at dere, de fleste av dere ikke er kritisk til uetiske kommentarer her inne.... Jeg rapporterer slike kommentarer. Det er ikke lov å kommentere/debattere/sette andre på plass i følge forumreglene - det blir slettet som brukerdebatt. Jeg rapporterer alltid. SÅ du kan ikke hevde at folk her ikke gjør noe - du vet jo ikke hvem som rapporterer regelbrudd. 50
Populært innlegg oblt Skrevet 11. mars 2019 Populært innlegg #5229 Skrevet 11. mars 2019 44 minutter siden, Lana01 said: Politiet eller ei . Dette er latterliggjøring og burde vært moderert bort. Var inne og leste kommentarene ang high gap, og det gikk over flere sider med latterliggjøring . sleivspark morsomheter , Dette har har foregått over år, med stadig nye morsomheter . og sleivspark Folk her inne synes det sikkert er festlig? . men dette er ikke greit. uansett hva man måtte mene om bloggeren og hva denne personen måtte ha gjort. Er det dette vi skal lære ungene våre, at så lenge noen har gjort noe dumt , så er det bare å fyre løs? . Håper det kommer en debatt om netthets i kjølevann av dette. Det beste hadde vært om hele rampelys ble stengt, eller at det ble slått mye hardere ned på alle"morsomhetene" (denne kommentaren gjelder generelt gir diskusjoner av bloggere her på rampelyset, ikke kun AB) Jeg synes det er stort sett saklige kommentarer her inne som går på tanker om samfunnsutviklingen, influenceres ansvar, eksponering av barn, markedsføringsloven og lignende. Og så forekommer det kommentarer som er unødvendige. Om du ser en unødvendig eller sleivete kommentar, anbefaler jeg å rapportere denne. Det gjør jeg! En debatt om netthets ønsker jeg velkommen! Jeg vil anta de aller fleste deltagerne i tråden er enige med meg. Dette er et viktig tema, som fortjener å bli tatt opp på en ordentlig og saklig måte. Netthets og mobbing er svært alvorlig, og jeg skulle det var en ordentlig og ærlig debatt om dette. Stenge rampelyset? Hvorfor det? Skal bloggere ha blogg som eneste kanal både for egen bedrift og tilbakemelding på denne? Dette er ikke unge jenter som har en hobby, dette er ASer som tjener millioner. De som driver disse ASene har enorm påvirkningskraft, ja de kaller seg til og med for influencer (påvirker)! Om man synes de gjør noe uetisk/ulovlig bør man kunne gi beskjed. (nei, man kan ikke gi beskjed via bloggen, det blir moderert bort.) Disse påvirkerne har enorm makt. Og du vet... with great power, comes great responsibility. Det er dette ansvaret og å forvalte makten de har på en etisk måte som oftest diskuteres her. Det diskuteres også barnas rett til privatliv. Selv er jeg så INDERLIG glad for at det ikke ligger et evig arkiv om hele min barndom på nett, redigert for å passe mammas reklameblogg. Dette unner jeg ingen. Arnulf Øverland sa at man skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv. Jeg er av den oppfatning at bloggbarna som mister privatlivet sitt og mulighet til å forme egen identitet blir utsatt for en urett. Det blir også blogglesere som blir løyet til blant annet ved mangelfull merking av reklame. Bloggere selv opplever også urett når det forekommer hets. Men kritikk er ikke det samme som hets. Man mobber ikke, selv om man er uenig. Det er ikke å være et nettroll å si noe annet "å søte fine du". Kritikk og å være skeptisk til drift av en millionbedrift er ikke det samme som å hetse en privatperson. Jeg forstår det kan være vanskelig å skille privatperson og AS, det er selve forretningsmodellen å viske ut skillet. Det er uheldig å fleipe med noens thigh gap. Men jeg ser ikke på det som hets, gitt kontekst. Hadde diskusjon om thigh gap kommet uten at bloggeier hadde satt igang diskusjonen, ville jeg vært enig med deg om det. For ja, det er uheldig å diskutere dette mellomrommet mellom lårene her, men det er også uheldig av påvirkeren å ta opp dette temaet og bygge opp under kroppspress mange kjenner på. I fremtiden håper jeg du også vil rapportere innlegg du opplever som hets eller mobbing. 57
Ellenn Skrevet 11. mars 2019 #5230 Skrevet 11. mars 2019 10 minutter siden, CecilieX skrev: Hva synes du om innlegget hun skrev om «livet med thigh gap»? Gjør du deg noen tanker om hva hun formidler? Hva som kan være grunnene til at hun valgte å publisere er innlegg om sitt thigh gap? Hvilken målgruppe hun ville nå? Hun har fremhevet stor kunnskap om hvilke innlegg som gir klikk, hun har til og med holdt kurs for andre bloggere om hvordan hun har optimalisert bloggingen sin for å bli klikk-vinner. Jeg tror, basert på å ha lest bloggerens egne utledninger om A-B- og C innlegg (i tillegg til å ha fulgt statistikken hennes tett) at hun visste akkurat hva som ville skje da hun postet det. At hun deretter setter seg på sin høye hest og hever pekefingeren, vel det blir for dumt. AB er fullstendig klar over hva slags reaksjoner innleggene hennes ville få, og spekulerte i det: https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535 Ser forresten at hun nevnte føflekken i denne reportasjen fra 2015 også: »Vet du det at når man googler Anne Brith, så er det første som kommer opp «bryn» og «føflekk»?» 21
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 11. mars 2019 Populært innlegg #5231 Skrevet 11. mars 2019 Jeg synes det er ganske morsomt at AB påstår i HDs IG-kommentarfelt at hun har dokumentasjon for alt hun hevder er hets i boken. Hun har altså klart det kunststykket å stjele en annen bloggers hets og skjermdumper det i boken sin for å vise hvor fæle folk er mot henne. I Ingen av sitatene i boken har forøvrig referanse til hvor de kommer fra. Hun ønsker å gi inntrykk av at alt kommer fra KG, men det gjør det altså ikke. Jeg tenker EGmont er happy for det. Jeg lurer på hvor lovlig det er å ta slike klipp fra ulike steder ut av sin sammenheng og uten å informere hvor de kommer fra? Og de thigh-gap-kommentaren hun bruker som eksempel på hets, kom jo som et resultat av et innlegg hun skrev om "livet med thigh gap" som beleilig nok er slettet fra bloggen, men som finnes i influenser-bloggen til Asti - https://influencere.wordpress.com/2019/02/24/anne-brith-kritikk-eller-hets/ - Jeg synes det er helt utrolig at hun kan holde på slik hun gjør. Det provoserer meg veldig at det går an å være så uredelig og regelrett lyve så det renner i riksdekkende medier. Eier hun ikke skam? 73
Gjest sannhet Skrevet 11. mars 2019 #5232 Skrevet 11. mars 2019 (endret) Anne Brith har jo selv fortalt at hun bevisst har skrevet svært provoserende blogginnlegg som hun visste ville gi mange klikk og kraftige reaksjoner : https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535 Endret 11. mars 2019 av sannhet
Lana01 Skrevet 11. mars 2019 #5233 Skrevet 11. mars 2019 1 minutt siden, CecilieX skrev: Hva synes du om innlegget hun skrev om «livet med thigh gap»? Gjør du deg noen tanker om hva hun formidler? Hva som kan være grunnene til at hun valgte å publisere er innlegg om sitt thigh gap? Hvilken målgruppe hun ville nå? Hun har fremhevet stor kunnskap om hvilke innlegg som gir klikk, hun har til og med holdt kurs for andre bloggere om hvordan hun har optimalisert bloggingen sin for å bli klikk-vinner. Jeg tror, basert på å ha lest bloggerens egne utledninger om A-B- og C innlegg (i tillegg til å ha fulgt statistikken hennes tett) at hun visste akkurat hva som ville skje da hun postet det. At hun deretter setter seg på sin høye hest og hever pekefingeren, vel det blir for dumt. Jeg har ikke lest det innlegget, og om hun så var ute etter oppmerksomhet og klikk. synes jeg ikke det forsvarer sider med latterliggjøring og morsomheter. Det er heller ikke poenget., men heller helheten jeg reagerer på den stadige latterliggjøring av henne og andre bloggere her på forumet over år. Hva hun formidler? selv om hun har gjort noe dumt rettferdiggjør ikke dette latterliggjøringen av henne, . man kan fint ta diskusjonen på et annet nivå.... og for ordens skyld jeg er ikke noen fan av AB, men synes det er bra om hun får en debatt om dette med netthets på dagsorden. . 1
Gjest sannhet Skrevet 11. mars 2019 #5234 Skrevet 11. mars 2019 (endret) 5 minutter siden, Lana01 skrev: Jeg har ikke lest det innlegget, og om hun så var ute etter oppmerksomhet og klikk. synes jeg ikke det forsvarer sider med latterliggjøring og morsomheter. Det er heller ikke poenget., men heller helheten jeg reagerer på den stadige latterliggjøring av henne og andre bloggere her på forumet over år. Hva hun formidler? selv om hun har gjort noe dumt rettferdiggjør ikke dette latterliggjøringen av henne, . man kan fint ta diskusjonen på et annet nivå.... og for ordens skyld jeg er ikke noen fan av AB, men synes det er bra om hun får en debatt om dette med netthets på dagsorden. . Har du lest denne artikkelen? https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535 Synes den forklarer mye av hvorfor noen dessverre vippes av pinnen. Jeg er også sterkt imot netthets, men jeg synes virkelig ikke at ABD er riktig personen til å fronte denne saken. Langt i fra, dessverre. Endret 11. mars 2019 av sannhet
LilleSnupp Skrevet 11. mars 2019 #5235 Skrevet 11. mars 2019 Alle dere "nye" med gode saklige innspill som har tatt til orde i tråden! Jeg bøyer meg i hatten for hver og en av dere som nå trår frem mot løgn, forsøk på knebling av ytringsfriheten og manipulering til Anne-Brith - og samtidig korrigerer løgnene til Anne-Brith om hva som er skrevet om henne. 48
Gjest mygga Skrevet 11. mars 2019 #5236 Skrevet 11. mars 2019 7 minutter siden, sannhet skrev: Har du lest denne artikkelen? https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535 Synes den forklarer mye av hvorfor noen dessverre vippes av pinnen. Jeg også er sterkt imot nettets, men synes ikk ABD er riktig person til å front denne saken. Langt i fra dessverre. Jeg er enig i mya av kritikken som dere kommer med men jeg får fryktelige pigger ut med usaklige kommentarer og latterliggjøring. Takk for alle opplysninger. Jeg tror på dere at rapportering skjer ikke her på tråden. Det blir litt skjevt da synes jeg men regler er regler. Men si meg hvordan rapporterer man? Jeg leter og leter men finner det ikke....
pøbelsara Skrevet 11. mars 2019 #5237 Skrevet 11. mars 2019 Akkurat nå, mygga skrev: Jeg er enig i mya av kritikken som dere kommer med men jeg får fryktelige pigger ut med usaklige kommentarer og latterliggjøring. Takk for alle opplysninger. Jeg tror på dere at rapportering skjer ikke her på tråden. Det blir litt skjevt da synes jeg men regler er regler. Men si meg hvordan rapporterer man? Jeg leter og leter men finner det ikke.... Overs til høyre på hvert innlegg står det Rapportert innlegg med lysegrå skift fra PC/Mac og en flagg fra mobil. Der kan man rapportere. For meg er det veldig viktig at den saklige kritikken jeg kommer med, ikke blir ugyldiggjort av usaklige kommentarer. Derfor rapporterer jeg. 35
Vipser Skrevet 11. mars 2019 #5238 Skrevet 11. mars 2019 3 minutter siden, mygga skrev: Jeg er enig i mya av kritikken som dere kommer med men jeg får fryktelige pigger ut med usaklige kommentarer og latterliggjøring. Takk for alle opplysninger. Jeg tror på dere at rapportering skjer ikke her på tråden. Det blir litt skjevt da synes jeg men regler er regler. Men si meg hvordan rapporterer man? Jeg leter og leter men finner det ikke.... Flagget over innlegget. 5
Kinder Skrevet 11. mars 2019 #5239 Skrevet 11. mars 2019 1 time siden, mygga skrev: Det er ikke ok å være ukritisk til slike morsomheter heller. Dere tier fullstendig stille når slikt dukker opp. Merkelig at dere, de fleste av dere ikke er kritisk til uetiske kommentarer her inne.... Jeg rapporterer kommentarer som er over streken, så er det opp til moderatorteamet å vurdere om kommentaren er regelbrudd. Er det regelbrudd, blir kommentaren, og alle siteringer av kommentaren slettet raskt. Jeg har forresten sett brukere som har vært kritisk når det kommer kommentarer som klare regelbrudd, men siden de blir slettet raskt, er det ikke sikkert du har sett det. 26
AntiBullshit Skrevet 11. mars 2019 #5240 Skrevet 11. mars 2019 29 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg synes det er ganske morsomt at AB påstår i HDs IG-kommentarfelt at hun har dokumentasjon for alt hun hevder er hets i boken. Hun har altså klart det kunststykket å stjele en annen bloggers hets og skjermdumper det i boken sin for å vise hvor fæle folk er mot henne. I Ingen av sitatene i boken har forøvrig referanse til hvor de kommer fra. Hun ønsker å gi inntrykk av at alt kommer fra KG, men det gjør det altså ikke. Jeg tenker EGmont er happy for det. Jeg lurer på hvor lovlig det er å ta slike klipp fra ulike steder ut av sin sammenheng og uten å informere hvor de kommer fra? Og de thigh-gap-kommentaren hun bruker som eksempel på hets, kom jo som et resultat av et innlegg hun skrev om "livet med thigh gap" som beleilig nok er slettet fra bloggen, men som finnes i influenser-bloggen til Asti - https://influencere.wordpress.com/2019/02/24/anne-brith-kritikk-eller-hets/ - Jeg synes det er helt utrolig at hun kan holde på slik hun gjør. Det provoserer meg veldig at det går an å være så uredelig og regelrett lyve så det renner i riksdekkende medier. Eier hun ikke skam? Boken hennes fremstår bare mer og mer som renspikket eventyr 41
Fremhevede innlegg