Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, mygga skrev:

Det er ikke nok å bare tie stille og rapportere stygge kommentarer. Det minste dere kunne gjøre for å få denne tråden troverdig var å åpenlyst si i fra når noen går over streken 

Dette blir faktisk gjort, men også disse kommentarene slettes som regel. Da skriver moderatorene gjerne noe om dette - "tråden ryddet for regelbrudd og svar på dette".

• Liker 33
Gjest Trynefaktor
Skrevet

Som andre skriver- rampelys modereres strengt.

Jeg har rapportert mye uten å kommentere selve innlegget jeg rapporterer.

Reglene på kg sier dette,og er mye mer effektivt enn å gå i diskusjon med brukere som bryter reglene, er ufine osv. 

Gjest CecilieX
Skrevet
40 minutter siden, Lana01 skrev:

Politiet  eller ei . Dette er latterliggjøring og burde vært moderert bort. Var inne og leste kommentarene ang high gap, og det gikk over flere sider med latterliggjøring . sleivspark morsomheter , Dette har  har foregått over år, med stadig nye morsomheter . og sleivspark  Folk her inne synes det sikkert er festlig? . men dette er ikke greit. uansett hva man måtte mene om bloggeren og hva denne personen måtte ha gjort. Er det  dette vi skal lære ungene våre, at så lenge noen har gjort noe dumt , så er det bare å fyre løs? . Håper det kommer en debatt om netthets  i  kjølevann av dette. Det beste hadde vært om hele rampelys ble stengt,  eller at det ble slått mye hardere  ned på alle"morsomhetene"  

Hva synes du om innlegget hun skrev om «livet med thigh gap»? Gjør du deg noen tanker om hva hun formidler? Hva som kan være grunnene til at hun valgte å publisere er innlegg om sitt thigh gap? Hvilken målgruppe hun ville nå? 

Hun har fremhevet stor kunnskap om hvilke innlegg som gir klikk, hun har til og med holdt kurs for andre bloggere om hvordan hun har optimalisert bloggingen sin for å bli klikk-vinner. 

Jeg tror, basert på å ha lest bloggerens egne utledninger om A-B- og C innlegg (i tillegg til å ha fulgt statistikken hennes tett) at hun visste akkurat hva som ville skje da hun postet det. At hun deretter setter seg på sin høye hest og hever pekefingeren, vel det blir for dumt. 

Skrevet
10 minutter siden, CecilieX skrev:

Hva synes du om innlegget hun skrev om «livet med thigh gap»? Gjør du deg noen tanker om hva hun formidler? Hva som kan være grunnene til at hun valgte å publisere er innlegg om sitt thigh gap? Hvilken målgruppe hun ville nå? 

Hun har fremhevet stor kunnskap om hvilke innlegg som gir klikk, hun har til og med holdt kurs for andre bloggere om hvordan hun har optimalisert bloggingen sin for å bli klikk-vinner. 

Jeg tror, basert på å ha lest bloggerens egne utledninger om A-B- og C innlegg (i tillegg til å ha fulgt statistikken hennes tett) at hun visste akkurat hva som ville skje da hun postet det. At hun deretter setter seg på sin høye hest og hever pekefingeren, vel det blir for dumt. 

AB er fullstendig klar over hva slags reaksjoner innleggene hennes ville få, og spekulerte i det:

https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535

Ser forresten at hun nevnte føflekken i denne reportasjen fra 2015 også:

»Vet du det at når man googler Anne Brith, så er det første som kommer opp «bryn» og «føflekk»?»

• Liker 21
Skrevet
1 minutt siden, CecilieX skrev:

Jeg har ikke lest det innlegget, og om hun så var ute etter  oppmerksomhet og klikk. synes jeg ikke det forsvarer sider med latterliggjøring og morsomheter. Det er heller ikke poenget., men heller helheten jeg reagerer på den stadige latterliggjøring av henne og andre bloggere  her på forumet over år. 

Hva hun formidler? selv om hun har gjort noe dumt rettferdiggjør ikke dette latterliggjøringen  av henne, . man kan fint ta diskusjonen på et annet nivå....  og for ordens skyld jeg er ikke noen fan av AB, men synes det er bra om hun får en debatt om dette med netthets på dagsorden. .  

• Liker 1
Gjest sannhet
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Lana01 skrev:

Jeg har ikke lest det innlegget, og om hun så var ute etter  oppmerksomhet og klikk. synes jeg ikke det forsvarer sider med latterliggjøring og morsomheter. Det er heller ikke poenget., men heller helheten jeg reagerer på den stadige latterliggjøring av henne og andre bloggere  her på forumet over år. 

Hva hun formidler? selv om hun har gjort noe dumt rettferdiggjør ikke dette latterliggjøringen  av henne, . man kan fint ta diskusjonen på et annet nivå....  og for ordens skyld jeg er ikke noen fan av AB, men synes det er bra om hun får en debatt om dette med netthets på dagsorden. .  

Har du lest denne artikkelen? 

Synes den forklarer mye av hvorfor noen dessverre vippes av pinnen. 

Jeg er også sterkt imot netthets, men jeg synes virkelig ikke at ABD er riktig personen til å fronte denne saken. Langt i fra, dessverre. 

Endret av sannhet
Skrevet

Alle dere "nye" med gode saklige innspill som har tatt til orde i tråden! Jeg bøyer meg i hatten for hver og en av dere som nå trår frem mot løgn, forsøk på knebling av ytringsfriheten og manipulering til Anne-Brith - og samtidig korrigerer løgnene til Anne-Brith  om hva som er skrevet om henne.

:nordvesta:

• Liker 48
Gjest mygga
Skrevet
7 minutter siden, sannhet skrev:

Har du lest denne artikkelen? 

Synes den forklarer mye av hvorfor noen dessverre vippes av pinnen. 

Jeg også er sterkt imot nettets, men synes ikk ABD er riktig person til å front denne saken. Langt i fra dessverre. 

Jeg er enig i mya av kritikken som dere kommer med men jeg får fryktelige pigger ut med usaklige kommentarer og latterliggjøring.  Takk for alle opplysninger.  Jeg tror på dere at rapportering skjer ikke her på tråden. Det blir litt skjevt da synes jeg men regler er regler.  Men si meg hvordan rapporterer man? Jeg leter og leter men finner det ikke....

Skrevet
Akkurat nå, mygga skrev:

Jeg er enig i mya av kritikken som dere kommer med men jeg får fryktelige pigger ut med usaklige kommentarer og latterliggjøring.  Takk for alle opplysninger.  Jeg tror på dere at rapportering skjer ikke her på tråden. Det blir litt skjevt da synes jeg men regler er regler.  Men si meg hvordan rapporterer man? Jeg leter og leter men finner det ikke....

Overs til høyre på hvert innlegg står det Rapportert innlegg med lysegrå skift fra PC/Mac og en flagg fra mobil. Der kan man rapportere.

For meg er det veldig viktig at den saklige kritikken jeg kommer med, ikke blir ugyldiggjort av usaklige kommentarer. Derfor rapporterer jeg.

• Liker 35
Skrevet
3 minutter siden, mygga skrev:

Flagget over innlegget. 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, mygga skrev:

Det er ikke ok å være ukritisk til slike morsomheter heller. Dere tier fullstendig stille når slikt dukker opp. Merkelig at dere, de fleste av dere ikke er kritisk  til uetiske kommentarer her inne....

Jeg rapporterer kommentarer som er over streken, så er det opp til moderatorteamet å vurdere om kommentaren er regelbrudd. Er det regelbrudd, blir kommentaren, og alle siteringer av kommentaren slettet raskt. Jeg har forresten sett brukere som har vært kritisk når det kommer kommentarer som klare regelbrudd, men siden de blir slettet raskt, er det ikke sikkert du har sett det.

• Liker 26
Skrevet
29 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg synes det er ganske morsomt at AB påstår i HDs IG-kommentarfelt at hun har dokumentasjon for alt hun hevder er hets i boken. Hun har altså  klart det kunststykket å stjele en annen bloggers hets og skjermdumper det i boken sin for å vise hvor fæle folk er mot henne. I

Ingen av sitatene i boken har forøvrig referanse til hvor de kommer fra. Hun ønsker å gi inntrykk av at alt kommer fra KG, men det gjør det altså ikke. Jeg tenker EGmont er happy for det. 

Jeg lurer på hvor lovlig det er å ta slike klipp fra ulike steder ut av sin sammenheng og uten å informere hvor de kommer fra? 

Og de thigh-gap-kommentaren hun bruker som eksempel på hets,  kom jo som et resultat av et innlegg hun skrev om "livet med thigh gap" som beleilig nok er slettet fra bloggen, men som finnes i influenser-bloggen til Asti - https://influencere.wordpress.com/2019/02/24/anne-brith-kritikk-eller-hets/ - 

Jeg synes det er helt utrolig at hun kan holde på slik hun gjør. Det provoserer meg veldig at det går an å være så uredelig og regelrett lyve så det renner i riksdekkende medier. Eier hun ikke skam?

Boken hennes fremstår bare mer og mer som renspikket eventyr

• Liker 41
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...