Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, neiognei skrev:

Føyer seg vel inn i rekka på ting hun velger å bruke pengene sine på, isteden for mat og hus. Dama tjener 900.000 i året, hun har ikke dårlig råd. Konkurs osv var noen år siden. 

Hun var like ved å bli slått konkurs rett før sist jul. Da hun skylder over 600 000 i restskatt. Hun måtte da i tingretten og reddet seg fra konkur med å inngå en nedbetalingsavtale med kemneren. 

• Liker 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Ispahan skrev:

Påfallende nok dukker det opp kollegaer som ikke bare lar være å hylle henne, men som regelrett setter henne på plass. Supporterfrue, HD og Pappahjerte har skrevet egne blogginnlegg. Sofie Elise gapskratter av henne på Podcast. Andersen og Jakobsen går mye lenger.

Er det lenge siden Pappahjerte skrev om henne? Prøver å finne innlegget, men jeg finner det ikke 🤔

• Liker 5
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)

De siste dagers fokus på AnneBrith versus Kvinneguiden har gjort meg både irritert og motløs. Så lenge jeg har lest blogg og vært på KG har dette vært et velkjent tema, de mest  kritiserte bloggerne har gjort hva de kan for å diskreditere både forum og brukere. Det har også fungert godt for dem, fordi de har plattformer hvor de når ut til mange og de har ikke sluppet til motstemmer. Jeg skjønner forsåvidt strategien også, fordi om man leser endel her inne, vel så vil man jo bli utfordret i forhold til opplevelsen av bloggerens narrativ. Narrativet (den historien de forteller om seg selv) de mest kritiserte her inne forteller, er at de er fantastiske mennesker, med stor suksess og perfeksjon hva gjelder personlighet og utseende. De ikler seg en rolle som et menneske å se opp til, hvilket selvfølgelig er vesentlig hvis din rolle som influencer skal fungere. For det er slik de tjener pengene sine, fordi de trenger denne rollen for å kunne selge deg hva enn det er de har fått betalt for å selge. 

Bloggernes problem er at mange brukere på KG ettergår perfeksjonismen, de påpeker selvmotsigelser, påpeker at innlegg ikke er hyggelige venninnetips, men meninger som de er betalt for. Brukere påpeker det problematiske i eksponering av barn, hvilket betyr at det rammer en viktig inntektskilde og en mulighet for å skape personlig forhold til leseren. Andre er opptatt av hvordan bloggerne skaper press, både i forhold til kropp, utseende og forbruk. Alt det bloggeren egentlig tjener pengene sine på. 

Jeg kjenner at jeg blir forbanna når AnneBrith starter en kamp mot KG med tåredryppende innlegg om hets og hat.

Jeg hadde tenkt å skrive et langt innlegg om hvilke saker som har blitt diskutert omkring AnneBrith bare for å vise akkurat hvor lite hold det er i påstandene hennes. Vise akkurat hvordan hennes bloggstrategi har ført til at hun har massive tråder på KG. Jeg startet med første tråd kalt AnneBrith.no fra 2015, og jeg noterte og noterte og noterte. Og jeg ble påminnet igjen og igjen og igjen hvorfor AnneBrith er diskutert. Hun var ærlig om det i avisartikkelen fra Romerikes Blad «Hun som alltid er på». Hun har målrettet jaktet klikk og oppmerksomhet uten tanke som konsekvensene. Jeg vet ikke om jeg skal ta meg tid til å lage et innlegg med liste over alle de hinsides agnene hun har lagt ut, men det som var påfallende var at utover i tråden som det flere og flere innlegg av typen «jeg likte AnneBrith jeg, men nå har jeg fått helt avsmak». Og det er det som er konsekvensen av den måten hun har driftet bloggen på. Hun fremstår usympatisk, løgnaktig og arrogant. Og da blir det beint ut vanskelig å ta inn at hun peker på alle andre enn seg selv, når hun skal finne syndebukker for at hun har massive tråder på KG. Jeg skjønner at hun vil gjøre alt som står i hennes makt for å dra KG ned i søla, for hadde jeg lest en tråd der jeg så totalt ble avkledd, så hadde jeg ikke kunnet se meg selv i speilet. Kritikken er beinhard, men rettferdig. 100% en konsekvens av AnneBriths valgte bloggstrategi. 

Endret av CecilieX
Skrevet
11 minutter siden, Ispahan skrev:

Takk for link, det hadde jeg ikke sett. Han gjør seg noen interessante refleksjoner i det innlegget om sin tidligere blogger-stil, som nok er relevante for pågående tema i denne tråden også:

Sitat

Jeg levde i en boble på denne tiden, jeg jaktet de perfekte overskriftene og alt i håp om at folk skulle reagere. Når først folk reagerte på dette, var jeg den første til å ta på meg offer rollen og plutselig hadde jeg ideen til 10 nye blogg poster som handlet om netthets.

https://pappadrommer.no/debatt/bloggerne-kan-takke-seg-selv-for-alt-hatet/

• Liker 19
Skrevet
15 timer siden, Habibi skrev:

Opp i alt dette som skjer så sitter eg litt å lurer på en ting...Hvordan kom Elden inn i alt dette? Har alltid sett på han som en veldig respektert advokat, men skjønner ikkje helt sammenhengen her? Eg vet at advokat er dyrt å "anskaffe" seg og eg tviler jo på at hun har fått han sponset? Eg mener...det ref til at hun har dårlig økonomi? Konkurs etc?  Er det bare eg som lurer på dette eller?

Trodde kanskje Elden var forlaget sitt advokatfirma?

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir helt matt... Dette showet hun kjører er helt latterlig! Men jeg har aldri forventet noe annet av Anne Brith. Mediene derimot, de hadde jeg mer tro på. Alle de store medieaktørene stiller villig opp som plattform for Anne Briths løgner og overdrivelser. 

• Liker 27
Skrevet

Har dere sett AB svare i kommentarfeltet på Helene Drages IG-post?

• Liker 17
Gjest trinet
Skrevet
8 timer siden, Ispahan skrev:

Jeg lurer på hva hun tenker om den manglende støtten fra kollegaene sine? Hun framstiller det som om hun skrev boka for å støtte andre bloggere, på tross av at hun visste at det ble ubehagelig. Offerrollen er den hun kjenner best.

Hun har sendt ut boka til alle som kan setter tre setninger etter hverandre og bruke et filter i Blogglandia, og den ble mottatt med hjerter og tommelopp, ofte korrekt merket som reklame, med lovnader om at "dette er en viktig bok, den skal jeg lese!". De burde ha klart å tygge seg gjennom den nå. Det er ei tynn lefse, med mye klipp og lim, og ellers er språket veldig Anne Brith. Korte setninger og lange mellomrom. Men jeg har ikke sett en eneste "bokanmeldelse" fra den kanten. Har de ikke skrevet om den fordi den var dårlig? Hvis man ikke har noe pent og si, skal man holde kjeft i Blogglandia. Eller har de ikke giddet å lese den, på tross av at Mor Godhjertet ofret seg for dem?

Påfallende nok dukker det opp kollegaer som ikke bare lar være å hylle henne, men som regelrett setter henne på plass. Supporterfrue, HD og Pappadrømmer har skrevet egne blogginnlegg. Sofie Elise gapskratter av henne på Podcast. Andersen og Jakobsen går mye lenger.

Jeg tror vi kan konkludere med at det er lite takknemlighet å spore i Blogglandia. Og jeg skjønner hvorfor, for boka framstiller bloggere som usedvanlig hårsåre vesner, som må tas på med silkehansker og kun tåler hjerter og regnbuer. Bloggere som vil bli tatt på alvor, vil ikke ha dette stempelet. Se hvordan det gikk med annonseinntektene til Anne Brith. Det kan se ut som om de har kastet seg på en ny trend, dialog med leserne og en forståelse for at kritikk og hat er to forskjellige ting. Jeg håper det er en holdning som sprer seg.

Anne Brith skal nå leve av å være bloggmamma for andre bloggere, men hva kan de lære av henne? Hun har gjort seg totalt utdatert med denne boka. I tillegg har hun, for å skape et snev av jordskjelv, dokumentert en totalt manglende forretningssans. Det er tross alt bare 4 (?) år siden hun gikk konkurs sist. Og med uttalelser om at dyre gaver (spons) er gratis og går ikke ut over familieøkonomien, så ser jeg for meg at Skatt Øst og kemneren får mye å gjøre med protesjeene hennes. 

Hvilken podcast uttaler sophie elise seg? 

Skrevet

Helene Drage burde i hvert fall benytte anledningen til å spørre AB om hvorfor hun har brukt en kommentar fra Drages tråd på KG som eksempel på hets mot seg selv.

Spent på hvordan AB dokumenterer seg vekk fra den. :filer: 

• Liker 48
Skrevet
1 minutt siden, Aricia skrev:

Helene Drage burde i hvert fall benytte anledningen til å spørre AB om hvorfor hun har brukt en kommentar fra Drages tråd på KG som eksempel på hets mot seg selv.

Spent på hvordan AB dokumenterer seg vekk fra den. :filer: 

Hun har kommentert det 😅

• Liker 28
Gjest Ispahan
Skrevet
13 minutter siden, MissLucy skrev:

Har dere sett AB svare i kommentarfeltet på Helene Drages IG-post?

annebrith.no: Boken er fullstappet med kommentarer vi har dokumentasjon på. Alt ligger hos advokat Elden og hos politiet.

Elden tar timebetalt og jubler sikkert over å få en assistent til å gå gjennom alle kommentarene. Det er ikke så veldig mange, men det blir noen tusen. Men hva mener hun politiet skal gjøre med den "dokumentasjonen"? "Tror dere hun har high gap på cv'n?", eller "er hun ikke sexy med hvit glasur rennende nedover haka" , for ikke å snakke om kommentaren om kjolen, som faktisk var til Helene Drage, er ikke politimat! Det er misbruk av ressurser og jeg blir kvalm av å tenke på hvor mye tid de bruker på det som må være verdens mest hårsåre menneske!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...