Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi så det samme da glansbildet CBE raknet tidlig i 2015, endel lesere føler at de kjenner henne og orker ikke forholde seg til fakta. Ganske vanlig reaksjon i vårt postfaktuelle samfunn, tenker jeg. Selv syntes jeg det var et ork å sette meg inn i Kevin Spacey- saken, han var et idol, men klart, jeg trodde ikke at jeg kjente han personlig slik endel blogglesere tror om sine idoler. 

• Liker 31
Videoannonse
Annonse
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)
2 timer siden, Firestone skrev:

Uttrykket «markedskreftenes nikkedukker» om mainstreem media har vel aldri vært så tydelig som i denne saken. Jeg frykter også at saken ikke undersøkes nok fordi det er allmen oppfatning at kvinnegreier som blogging foregår på infantilt nivå, også kritikken. At de største bloggerne driver egne AS og drar inn millioner, burde bekymre journalister like mye som det bekymrer meg, særlig når unger dras inn i bedriften. 

Utifra kommentarfelt til artikler om bloggere i tabloide media , er det vel en almenn oppfattning at ivertfall bloggere er noe man ikke nedverdiger seg til å mene noe om og hvis man gjør det er det ikke positivt. Vi bør takke Aftenposten for at de ikke har vært ABD sitt  talerør, det er forsatt håp for menneskeheten. https://www.seher.no/kjendis/folk-truer-bade-pa-snapchat-nettforum-og-pa-telefon/70852773 Er overrasket over at Se og Hør faktisk konfronterer henne med artikkelen i DN.

Endret av Emmy_H
La til noe
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)
25 minutter siden, ashera skrev:

Det gir en flik av håp.

AB i artikkelen:

«Hvem har noe med hva slags karakterer lærere gir til barna mine?»

Tja. Det er faktisk AB selv som har lagt ut i det vide og brede om privatundervisning, femmere og seksere (med tilhørende belønning), og som bruker barna sine i reklame for Mentor Norge. Nei, vi har ikke noe med det, og nettopp derfor burde hun ikke spamme oss med all denne infoen om ungene sine. 

https://mentornorge.no Så lenge Davidsen tjener penger på at noen bryr seg med hva hun gjør er det greit, men når hun får kritikk for det ( i dette tilfelle er det bruk av barn i forretningsvirksomheten sin) da er det hat. 

Endret av Emmy_H
Fjernet deler av link
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
10 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Ingen seriøse mennesker vil vel bli forbundet med en sitatbok.. 

Har noen her lest boka? Hvordan var den?

Skrevet
6 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ja, husker ikke hvem men bla deg bakover 😊

• Liker 4
Gjest Habibi
Skrevet

Opp i alt dette som skjer så sitter eg litt å lurer på en ting...Hvordan kom Elden inn i alt dette? Har alltid sett på han som en veldig respektert advokat, men skjønner ikkje helt sammenhengen her? Eg vet at advokat er dyrt å "anskaffe" seg og eg tviler jo på at hun har fått han sponset? Eg mener...det ref til at hun har dårlig økonomi? Konkurs etc?  Er det bare eg som lurer på dette eller?

Skrevet
3 timer siden, Habibi skrev:

Opp i alt dette som skjer så sitter eg litt å lurer på en ting...Hvordan kom Elden inn i alt dette? Har alltid sett på han som en veldig respektert advokat, men skjønner ikkje helt sammenhengen her? Eg vet at advokat er dyrt å "anskaffe" seg og eg tviler jo på at hun har fått han sponset? Eg mener...det ref til at hun har dårlig økonomi? Konkurs etc?  Er det bare eg som lurer på dette eller?

Kanskje Sol er AB fan ? 

• Liker 5
Skrevet
16 timer siden, Honey Dew skrev:

I utgangspunktet ikke, men en stor del av dem vil kjøpe boken.

Hun får vel ikke mange prosentene for hver solgte bok - er det ikke 20% ? 

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Habibi skrev:

Føyer seg vel inn i rekka på ting hun velger å bruke pengene sine på, isteden for mat og hus. Dama tjener 900.000 i året, hun har ikke dårlig råd. Konkurs osv var noen år siden. 

• Liker 13
Skrevet
15 timer siden, MissCortado skrev:

Dokumentasjon er kjedelig. Med dokumentasjon forsvinner mange gode muligheter for drama. Med fakta må man orientere seg og ofte forstå verden. 

Når jeg ser hvem av mine Facebook"venner" som hjertehjerter innleggene til enkelte bloggere blir jeg ikke overrasket. Jeg kunne forutsett at de ville gjort det. Deres oppførsel med drama, mangel på refleksjon og enkle syn på verden sluttet ikke etter ungdomstiden, de tar jo med seg dette til voksenlivet også mange av dem. 

Skremmende. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

En bokanmeldelse :)

Om hat, løgn og forfatterskap: http://frujohansen.no/?p=6080

• Liker 31
Gjest Ispahan
Skrevet (endret)

Jeg lurer på hva hun tenker om den manglende støtten fra kollegaene sine? Hun framstiller det som om hun skrev boka for å støtte andre bloggere, på tross av at hun visste at det ble ubehagelig. Offerrollen er den hun kjenner best.

Hun har sendt ut boka til alle som kan setter tre setninger etter hverandre og bruke et filter i Blogglandia, og den ble mottatt med hjerter og tommelopp, ofte korrekt merket som reklame, med lovnader om at "dette er en viktig bok, den skal jeg lese!". De burde ha klart å tygge seg gjennom den nå. Det er ei tynn lefse, med mye klipp og lim, og ellers er språket veldig Anne Brith. Korte setninger og lange mellomrom. Men jeg har ikke sett en eneste "bokanmeldelse" fra den kanten. Har de ikke skrevet om den fordi den var dårlig? Hvis man ikke har noe pent og si, skal man holde kjeft i Blogglandia. Eller har de ikke giddet å lese den, på tross av at Mor Godhjertet ofret seg for dem?

Påfallende nok dukker det opp kollegaer som ikke bare lar være å hylle henne, men som regelrett setter henne på plass. Supporterfrue, HD og Pappadrømmer har skrevet egne blogginnlegg. Sofie Elise gapskratter av henne på Podcast. Andersen og Jakobsen går mye lenger.

Jeg tror vi kan konkludere med at det er lite takknemlighet å spore i Blogglandia. Og jeg skjønner hvorfor, for boka framstiller bloggere som usedvanlig hårsåre vesner, som må tas på med silkehansker og kun tåler hjerter og regnbuer. Bloggere som vil bli tatt på alvor, vil ikke ha dette stempelet. Se hvordan det gikk med annonseinntektene til Anne Brith. Det kan se ut som om de har kastet seg på en ny trend, dialog med leserne og en forståelse for at kritikk og hat er to forskjellige ting. Jeg håper det er en holdning som sprer seg.

Anne Brith skal nå leve av å være bloggmamma for andre bloggere, men hva kan de lære av henne? Hun har gjort seg totalt utdatert med denne boka. I tillegg har hun, for å skape et snev av jordskjelv, dokumentert en totalt manglende forretningssans. Det er tross alt bare 4 (?) år siden hun gikk konkurs sist. Og med uttalelser om at dyre gaver (spons) er gratis og går ikke ut over familieøkonomien, så ser jeg for meg at Skatt Øst og kemneren får mye å gjøre med protesjeene hennes. 

Endret av Ispahan
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...