Vernis Skrevet 10. mars 2019 #5121 Del Skrevet 10. mars 2019 Midt i den galskapen som utspiller seg, lurer jeg på en ting; lever hun av dette sirkuset? Altså, er dette sammensuriumet av drama, anmeldelser og offerrolle grunnlag for penger til salt i grøten og sukker i makronene? 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lkk Skrevet 10. mars 2019 #5122 Del Skrevet 10. mars 2019 36 minutter siden, Era Vulgaris skrev: Helt enig i det. Det hadde vært gøy å være flue på veggen når hun kom inn på politistasjonen for 13., 14., 15., 16.,17. gang med sine anmeldelser av filleting. Politiet burde gå til motanmeldelse for misbruk av deres ressurser. Å sånn går no dagan 😂 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 10. mars 2019 #5123 Del Skrevet 10. mars 2019 10 minutter siden, camie skrev: HD seneste blogginnlegg vedrørende AB og hårsåre bloggere https://www.helenedrage.no/2019/03/10/kvinner-som-kritiserer-andre-kvinner-men-ikke-hater-de-allikevel/ Fornuftig dame. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 10. mars 2019 #5124 Del Skrevet 10. mars 2019 11 minutter siden, Vernis skrev: Midt i den galskapen som utspiller seg, lurer jeg på en ting; lever hun av dette sirkuset? Altså, er dette sammensuriumet av drama, anmeldelser og offerrolle grunnlag for penger til salt i grøten og sukker i makronene? Det er jo klart hun tjener på det. Både som sympati fra folk som ikke vet bedre og for salg av boken 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 10. mars 2019 #5125 Del Skrevet 10. mars 2019 21 minutter siden, Honey Dew skrev: Det er jo klart hun tjener på det. Både som sympati fra folk som ikke vet bedre og for salg av boken Sympati gir ikke mat på bordet, ei heller tror jeg hun tjener i nærheten av noe å leve av på det boksalget. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 10. mars 2019 #5126 Del Skrevet 10. mars 2019 1 minutt siden, Era Vulgaris skrev: Sympati gir ikke mat på bordet, ei heller tror jeg hun tjener i nærheten av noe å leve av på det boksalget. I utgangspunktet ikke, men en stor del av dem vil kjøpe boken. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 10. mars 2019 #5127 Del Skrevet 10. mars 2019 Akkurat nå, Honey Dew skrev: I utgangspunktet ikke, men en stor del av dem vil kjøpe boken. Det gjenstår å se. Uansett, du skal selge mye bøker før du kan leve av det i Norge i dag. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 10. mars 2019 Populært innlegg #5128 Del Skrevet 10. mars 2019 Nå har jeg hørt på Ukeslutt en gang til. Det er jo helt forskrekkelig at man kan få stå frem i rikskanalen slik hun har fått. For det kan ikke være særlig tvil om at alt hun har gjort i pressen etter at boken kom ut, har vært for å selge bok. Hvis målet hadde vært å stoppe faktisk nettets, vil jeg tro at hun ville tatt frem dokumenterte eksempler på hets. I stedet blir dette en slags vindmøllekamp mot KG - hvor KG og brukerne får skylden for all oppmerksomhet hun har fått som hun ikke liker. Grining på TV for en føflekk som liksom skal ha vært debattert her inne i det vide og det brede. Men ingen fant på å spørre henne om dokumentasjon. Så får hun stå frem i Ukeslutt for å fortelle om hvor fæle KG er - og bruker først et eksempel som antakelig er fra eget kommentarfelt i bloggen - hvor hun SELV har redaktøransvar. Kommentaren var fæl, den - men den var nok ikke fra KG. Jeg skjønner at KG er en skikkelig torn i øyet hennes. Men jeg tror det er fordi hun får en god del kritikk som faktisk treffer godt - ikke fordi det er så mye usaklig som er skrevet. Slett journalistisk arbeid. Hun får nok endel inntekter av boksalget. Hvor mange som har kjøpt boken, vil bli spennende å se. 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anina godthart Skrevet 10. mars 2019 #5129 Del Skrevet 10. mars 2019 34 minutter siden, pøbelsara skrev: Nå har jeg hørt på Ukeslutt en gang til. Det er jo helt forskrekkelig at man kan få stå frem i rikskanalen slik hun har fått. For det kan ikke være særlig tvil om at alt hun har gjort i pressen etter at boken kom ut, har vært for å selge bok. Hvis målet hadde vært å stoppe faktisk nettets, vil jeg tro at hun ville tatt frem dokumenterte eksempler på hets. I stedet blir dette en slags vindmøllekamp mot KG - hvor KG og brukerne får skylden for all oppmerksomhet hun har fått som hun ikke liker. Grining på TV for en føflekk som liksom skal ha vært debattert her inne i det vide og det brede. Men ingen fant på å spørre henne om dokumentasjon. Så får hun stå frem i Ukeslutt for å fortelle om hvor fæle KG er - og bruker først et eksempel som antakelig er fra eget kommentarfelt i bloggen - hvor hun SELV har redaktøransvar. Kommentaren var fæl, den - men den var nok ikke fra KG. Jeg skjønner at KG er en skikkelig torn i øyet hennes. Men jeg tror det er fordi hun får en god del kritikk som faktisk treffer godt - ikke fordi det er så mye usaklig som er skrevet. Slett journalistisk arbeid. Hun får nok endel inntekter av boksalget. Hvor mange som har kjøpt boken, vil bli spennende å se. Jeg har lest denne tråden fra A til Å , og det er ikke snakk om hetsing, men fakta som kommer frem . Moderatorer kommer inn og fjerner om det skulle gå litt hett for seg, Folk flest er flinke til å si ifra om man går litt for langt i uttalelsene. Hvorfor kan ikke Politiet lese hele tråden selv, å vurdere utifra det som er påstått fra AB ? 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 10. mars 2019 #5130 Del Skrevet 10. mars 2019 6 minutter siden, anina godthart skrev: Jeg har lest denne tråden fra A til Å , og det er ikke snakk om hetsing, men fakta som kommer frem . Moderatorer kommer inn og fjerner om det skulle gå litt hett for seg, Folk flest er flinke til å si ifra om man går litt for langt i uttalelsene. Hvorfor kan ikke Politiet lese hele tråden selv, å vurdere utifra det som er påstått fra AB ? Jeg lurer på hvorfor fansen hennes ikke leser dokumentasjonen før de uttaler seg? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MissCortado Skrevet 10. mars 2019 Populært innlegg #5131 Del Skrevet 10. mars 2019 21 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Jeg lurer på hvorfor fansen hennes ikke leser dokumentasjonen før de uttaler seg? Dokumentasjon er kjedelig. Med dokumentasjon forsvinner mange gode muligheter for drama. Med fakta må man orientere seg og ofte forstå verden. Når jeg ser hvem av mine Facebook"venner" som hjertehjerter innleggene til enkelte bloggere blir jeg ikke overrasket. Jeg kunne forutsett at de ville gjort det. Deres oppførsel med drama, mangel på refleksjon og enkle syn på verden sluttet ikke etter ungdomstiden, de tar jo med seg dette til voksenlivet også mange av dem. 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 10. mars 2019 #5132 Del Skrevet 10. mars 2019 3 minutter siden, MissCortado skrev: Dokumentasjon er kjedelig. Med dokumentasjon forsvinner mange gode muligheter for drama. Med fakta må man orientere seg og ofte forstå verden. Når jeg ser hvem av mine Facebook"venner" som hjertehjerter innleggene til enkelte bloggere blir jeg ikke overrasket. Jeg kunne forutsett at de ville gjort det. Deres oppførsel med drama, mangel på refleksjon og enkle syn på verden sluttet ikke etter ungdomstiden, de tar jo med seg dette til voksenlivet også mange av dem. Fantastisk.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCortado Skrevet 10. mars 2019 #5133 Del Skrevet 10. mars 2019 Og en ting til. Bloggeren, i dette tilfellet ABD, er venninnen deres. Hun som er "kjendis" og likevel tar seg tid til å spørre hvordan de har det, hvordan er været, hva skal de gjøre i kveld. Hun som sender dem hjerter og elsk. Jeg tror faktisk at det for noen lesere handler om å bli sett av noen som er "større" enn seg, eller å bli sett av noen i hele tatt. Akkurat det er fint da, for de som trenger det. Likevel vil jeg påstå at det er problematisk, fordi disse som da blir som blinde fans blir brukt i et spill som bloggeren setter opp. Og det spillet, det er som vi alle her inne vet, skittent. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 10. mars 2019 #5134 Del Skrevet 10. mars 2019 (endret) 2 timer siden, pøbelsara skrev: Nå har jeg hørt på Ukeslutt en gang til. Det er jo helt forskrekkelig at man kan få stå frem i rikskanalen slik hun har fått. For det kan ikke være særlig tvil om at alt hun har gjort i pressen etter at boken kom ut, har vært for å selge bok. Hvis målet hadde vært å stoppe faktisk nettets, vil jeg tro at hun ville tatt frem dokumenterte eksempler på hets. I stedet blir dette en slags vindmøllekamp mot KG - hvor KG og brukerne får skylden for all oppmerksomhet hun har fått som hun ikke liker. Grining på TV for en føflekk som liksom skal ha vært debattert her inne i det vide og det brede. Men ingen fant på å spørre henne om dokumentasjon. Så får hun stå frem i Ukeslutt for å fortelle om hvor fæle KG er - og bruker først et eksempel som antakelig er fra eget kommentarfelt i bloggen - hvor hun SELV har redaktøransvar. Kommentaren var fæl, den - men den var nok ikke fra KG. Jeg skjønner at KG er en skikkelig torn i øyet hennes. Men jeg tror det er fordi hun får en god del kritikk som faktisk treffer godt - ikke fordi det er så mye usaklig som er skrevet. Slett journalistisk arbeid. Hun får nok endel inntekter av boksalget. Hvor mange som har kjøpt boken, vil bli spennende å se. Jeg har ikke hørt innslaget siden det gikk på P2 i går ettermiddag, men om jeg husker riktig var det første eksempelet hennes, det innslaget begynner med at hun leser opp, faktisk hentet fra KG, noe jeg har skrevet om tidligere i dag. Dvs det med at den som skriver ønsker å "holde henne fast og fortelle henne hvor galt det er" det hun holder på med (sitert fra hukommelsen). Det er bare tatt fullstendig ut av sin sammenheng, jf innlegget mitt som jeg siterer under. 7 timer siden, Aricia skrev: @Malum : Helt enig, den vesentlige debatten om eksponering av barn drukner. Og ironisk nok, det første innlegget Anne Brith siterte fra i Ukeslutt-innslaget handlet nettopp om dette - dvs om en frustrasjon over at hun ikke tar til seg noen av rådene ang. å la barn få skape sin egen digitale identitet og selv få velge hvordan de vil framstå på nett. En bruker postet i tråden en formulering om at vedkommende skulle ønske h*n kunne "holde henne fast" og fortelle henne hvor galt det er, det hun holder på med. Og AB screenshotter, poster på FB, og skriker opp om at hun blir truet på KG - som om formuleringen "holde fast" var en konkret trussel om vold. Det var det selvsagt ikke for den som prøver å tolke i verste mening engang - det var et frustert, opprikig hjertesukk. Kontekst er alt! Det opprinnelige innlegget i tråden ser ut til å være slettet, men det står om det her: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1086950-anne-brith/?page=385 Sitat @orfeus - Du fikk det kanskje ikke med deg, men for noen minutter siden la AB ut skjermdump fra denne tråden på Facebook siden sin - det var din post hvor du skrev at noen burde holde henne fast og fortelle henne hva som ikke var greit med hvordan hun holdt på - fulgt av en tekst med mye bannskap og hvordan hun opplevde dette som trusler (!) (Hun slettet det dessverre før jeg fikk tatt bilde.) Endret 10. mars 2019 av Aricia 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 10. mars 2019 #5135 Del Skrevet 10. mars 2019 4 timer siden, Era Vulgaris skrev: Stor kudos til Helene Drage som adresserer problematikken på en ryddig og saklig måte på instagram i dag 👊 hun svarer og veldig bra i kommentarfeltet sitt, og tar ikke for god fisk de som påstår at det blir skrevet stygge kommentarer om bloggernes barn. Veldig bra. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 10. mars 2019 #5136 Del Skrevet 10. mars 2019 1 time siden, anina godthart skrev: Jeg har lest denne tråden fra A til Å , og det er ikke snakk om hetsing, men fakta som kommer frem . Moderatorer kommer inn og fjerner om det skulle gå litt hett for seg, Folk flest er flinke til å si ifra om man går litt for langt i uttalelsene. Hvorfor kan ikke Politiet lese hele tråden selv, å vurdere utifra det som er påstått fra AB ? Det kommer de nok til å gjøre 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 10. mars 2019 Populært innlegg #5137 Del Skrevet 10. mars 2019 (endret) Uttrykket «markedskreftenes nikkedukker» om mainstreem media har vel aldri vært så tydelig som i denne saken. Jeg frykter også at saken ikke undersøkes nok fordi det er allmen oppfatning at kvinnegreier som blogging foregår på infantilt nivå, også kritikken. At de største bloggerne driver egne AS og drar inn millioner, burde bekymre journalister like mye som det bekymrer meg, særlig når unger dras inn i bedriften. Endret 10. mars 2019 av Firestone 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 10. mars 2019 #5138 Del Skrevet 10. mars 2019 1 minutt siden, MissLucy skrev: hun svarer og veldig bra i kommentarfeltet sitt, og tar ikke for god fisk de som påstår at det blir skrevet stygge kommentarer om bloggernes barn. Veldig bra. Ja, det viser at HD klarer å skille snørr og barter. Noe mange andre bloggere/påvirkere kan lære noe av. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 10. mars 2019 #5139 Del Skrevet 10. mars 2019 1 time siden, MissCortado skrev: Dokumentasjon er kjedelig. Med dokumentasjon forsvinner mange gode muligheter for drama. Med fakta må man orientere seg og ofte forstå verden. Når jeg ser hvem av mine Facebook"venner" som hjertehjerter innleggene til enkelte bloggere blir jeg ikke overrasket. Jeg kunne forutsett at de ville gjort det. Deres oppførsel med drama, mangel på refleksjon og enkle syn på verden sluttet ikke etter ungdomstiden, de tar jo med seg dette til voksenlivet også mange av dem. Det vitner jo om at de kanskje føler seg litt små og forsøker å utgjøre en forskjell ved å hylle store bloggere. Da er det lett for disse å se seg blind på den de ser opp til. De går seg fast og nekter å godta beviser på at disse bloggerne ikke har rent mel i posen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 10. mars 2019 #5140 Del Skrevet 10. mars 2019 7 minutter siden, Era Vulgaris skrev: Ja, det viser at HD klarer å skille snørr og barter. Noe mange andre bloggere/påvirkere kan lære noe av. jeg ser nå at hun har skrevet et blogginnlegg om det samme. Veldig bra det og! 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg