Kinder Skrevet 9. mars 2019 #5021 Skrevet 9. mars 2019 24 minutter siden, Knocks skrev: Hun har sikkert gjort feil men står det virkelig i forhold til dette voldsomme engasjementet. En saklig kommentar rettet direkte til henne er ok. Men slike eviglange tråder minner om gufne ekkokammer hvor man bare skravler i vei og gir grobunn til å dyrke hatet sitt på en mann ikke tåler trynet til. Jeg synes det er ganske gjennomskubart at dette dreier seg om noe annet enn bare "saklig kritikk" og denne tråden er ikke unik sådan. Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg hverken skriver eller leser denne tråden for å dyrke noe som helst hat mot AB. Og ikke har jeg sett noe hat mot AB i denne tråden heller. Jeg har derimot sett mye saklig kritikk, ikke «saklig kritikk» som du skriver. AB har drevet bloggen sin på en måte som skaper diskusjoner, og det er viktig at det blir diskusjoner rundt mange av påfunnene hennes også. Jeg kan bare se for meg hvordan bloggerne hadde holdt på nå, om ingen snakket om det mange av bloggerne har funnet i løpet av årene. Og skal det bli tatt på alvor, skal det skje endringer som gjør at bloggere ikke kan holde på som de vil, så må det snakkes om og dokumenteres. Da holder det ikke at en leser sier direkte fra til bloggeren. Det har foregått mange handlinger i gråsonen, og til og med ulovligheter i blogglandia opp igjennom årene. Ønsker du noen eksempler på hva som har foregått, kan du lese mye god dokumentasjon samlet på BOTB og bloggen til Asti. Og nå er det jo sånn at om noen kommer med saklig kritikk direkte til AB, som du foreslår, blir man blokket. Så det er nytteløst. 37
Lkk Skrevet 9. mars 2019 #5022 Skrevet 9. mars 2019 1 time siden, Knocks skrev: Det virker så uskyldig det dere skriver. Dere kommer jo bare med "konstruktiv kritikk", men ser ikke selv at ved å holde en evigvarende tråd i live, rettet mot en i all hovedsak uskyldig enkeltperson, er med på å holde oppe en skravlende ukultur som la oss være ærlig: handler om å mislike folk i mangel på annet man kan bruke engasjementet sitt på og gosse seg over andres undergang trygt i sofaen hjemme avbrutt av potetgull og kaffe. Jeg er mer glad i popcorn 😊 14
terteskjell Skrevet 9. mars 2019 #5023 Skrevet 9. mars 2019 4 timer siden, TulleteKatt skrev: Du Anne Brith, du Anne Brith... Jeg blir provosert over at du sier datteren din har mottatt trusler, men venter likevel til det er lønnsomt med tanke på bok, å legge ned bloggen, og stoppe eksponeringen der. Men alikevel fortsetter jo eksponeringen på både snapchat og Instagram, mens du virker mer trist over en føflekk som visstnok har blitt kommentert. Jeg vet mer om din datter og dine andre barn, enn jeg vet om flere av medelevene til mitt barn, i samme klasse. Hvorfor? For det har DU lagt ut. Tonnevis av snapvideoer, bilder, tekster på blogg, reklamer... Om 2 uker er det NM og er redd eksponeringen ikke blir mindre da,😔 8
Honey Dew Skrevet 9. mars 2019 #5024 Skrevet 9. mars 2019 18 timer siden, Lambigirl skrev: https://dixierose.blogg.no/anonyme-mobbere-pa-kvinneguiden-stopp-mobbingen-deres.html Bloggeren tar virkelig av i kommentarfeltet. Snakker om aggressiv tone og måte å svare de som setter spørsmålstegn ved måten hun støtter AB på. 19
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 9. mars 2019 #5025 Skrevet 9. mars 2019 18 timer siden, Lambigirl skrev: https://dixierose.blogg.no/anonyme-mobbere-pa-kvinneguiden-stopp-mobbingen-deres.html Det innlegget der ga meg hodepine! Unødvendig å utheve så mange ord, det mister på en måte virkningen når hvert andre ord er i bold. Det er tydelig at hun ønsker å fremheve det hun mener er så viktig å poengtere.. men igjen, overmisbruk av bold.
Gjest sannhet Skrevet 9. mars 2019 #5026 Skrevet 9. mars 2019 (endret) https://dixierose.blogg.no/anonyme-mobbere-pa-kvinneguiden-stopp-mobbingen-deres.html Denne personen her tør jeg påstå at ikke har satt seg inn i sakens kjerne i det hele tatt.. Måten hun svarer på er helt vanvittig. En sak har alltid 2 sider. Endret 9. mars 2019 av sannhet
Justlooking Skrevet 9. mars 2019 #5027 Skrevet 9. mars 2019 2 timer siden, Knocks skrev: Det virker så uskyldig det dere skriver. Dere kommer jo bare med "konstruktiv kritikk", men ser ikke selv at ved å holde en evigvarende tråd i live, rettet mot en i all hovedsak uskyldig enkeltperson, er med på å holde oppe en skravlende ukultur som la oss være ærlig: handler om å mislike folk i mangel på annet man kan bruke engasjementet sitt på og gosse seg over andres undergang trygt i sofaen hjemme avbrutt av potetgull og kaffe. En uskyldig enkeltperson? For det første driver hun et AS og for det andre er hennes metoder godt dokumentert og Dagens Næringsliv skrev to kritiske artikler om henne for bare fire måneder siden. Noe av det flesteparten kritiserer AB for er uhemmet eksponering av alt og alle, ikke minst barna. Det er mange oppegående debattanter om dette her inne, her er en av dem: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/4dAmB9/Barndom-selges-Hoyeste-bud-gjelder--Mariann-Johansen?fbclid=IwAR0J9gCHwpAUT_fMywWIMD74mjOsYkKo_K3xSTsaMoDNquc8_S5AC-i9cY0 32
Elaine Marley Skrevet 9. mars 2019 #5028 Skrevet 9. mars 2019 (endret) Tråden er ryddet for avsporinger, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod. Endret 10. mars 2019 av Elaine Marley 2
Marimba Skrevet 9. mars 2019 #5029 Skrevet 9. mars 2019 https://influencere.wordpress.com/2019/03/09/anne-brith-ukeslutt-uten-styring/ 👏👏 Håper noen sender denne til journalisten i NRK! 48
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 9. mars 2019 #5030 Skrevet 9. mars 2019 13 hours ago, Macronen said: Annebrith, kvinner hater ikke kvinner vi kan være uenige, vi kan være kritiske og stille spørsmål. Vi kan være ironiske og morsomme og vi kan flejpe, og tar du alt ut av sammenhengen så kan det oppfattes som hat, men det er ikke hat. Noen veldig, veldig få ytrer hatefulle bemerkninger, men hvordan vet du at de er kvinner? Hun går nok ut fra at alle på KVINNEguiden er kvinner. Eventuelt generaliserer svært mye for å få blest om sin bok.
Gjest TulleteKatt Skrevet 9. mars 2019 #5031 Skrevet 9. mars 2019 52 minutter siden, terteskjell skrev: Om 2 uker er det NM og er redd eksponeringen ikke blir mindre da,😔 Det tror dessverre ikke jeg heller...
Honey Dew Skrevet 9. mars 2019 #5032 Skrevet 9. mars 2019 39 minutter siden, sannhet skrev: https://dixierose.blogg.no/anonyme-mobbere-pa-kvinneguiden-stopp-mobbingen-deres.html Denne personen her tør jeg påstå at ikke har satt seg inn i sakens kjerne i det hele tatt.. Måten hun svarer på er helt vanvittig. En sak har alltid 2 sider. Hun påstår også at denne tråden aldri blir ryddet av moderatorene. Jeg har aldri sett en tråd som har blitt strengere moderert enn denne, men støttespillerne ser det de VIL se og ikke det som er realitetene. Tenk å sløse bort politiets ressurser på anmeldelser som det ikke er noe hold i. 28
Gjest Macimba Skrevet 9. mars 2019 #5033 Skrevet 9. mars 2019 28 minutter siden, Marimba skrev: https://influencere.wordpress.com/2019/03/09/anne-brith-ukeslutt-uten-styring/ 👏👏 Håper noen sender denne til journalisten i NRK! Hvorfor gjør ikke Asti det selv ?
Marimba Skrevet 9. mars 2019 #5034 Skrevet 9. mars 2019 2 minutter siden, Macimba skrev: Hvorfor gjør ikke Asti det selv ? Det hadde isåfall vært veldig bra! 2
Vipser Skrevet 9. mars 2019 #5035 Skrevet 9. mars 2019 Jeg har for moro skyld spurt under ris og ros om hva de tenker om Ukeslutt etc. 14
Viking-girl Skrevet 9. mars 2019 #5036 Skrevet 9. mars 2019 17 minutter siden, Macimba skrev: Hvorfor gjør ikke Asti det selv ? Det kan du da umulig vite at hun ikke gjør? Eller?! 12
Infinity Skrevet 9. mars 2019 #5037 Skrevet 9. mars 2019 Anne Brith dundrer på i diverse medier, og så langt ser det ut som hun strekker strikken for å gi historiene sine litt kjøtt på beina. Hun kan aldri vinne i lengden. Hvis denne boken hennes skal diskuteres videre i media, så må journalistene faktisk stille spørsmål om hennes oppførsel på nett, og da blir det jo veldig synlig at hun har opptrådd lite kjærligt og snillt. Jeg regner med at alle lenkene om AB begynner å nå rette personer. Hvor er forresten bloggnorge disse dager ? Skulle jo tro at det kom massivt støtte hennes vei. Jeg forstår jo hvorfor de uteblir, men kanskje journalistene skal reflektere litt over det. 47
Mitral Skrevet 9. mars 2019 #5038 Skrevet 9. mars 2019 Så tidligere i tråden at noen tenkte å sende mail til journalister som hadde intervjuet og skrevet artikler om henne. Er det noen som har fått svar? 14
Villroses hage Skrevet 9. mars 2019 #5039 Skrevet 9. mars 2019 6 minutter siden, Mitral said: Så tidligere i tråden at noen tenkte å sende mail til journalister som hadde intervjuet og skrevet artikler om henne. Er det noen som har fått svar? Vært i dialog med han som publiserte i nyhetsmorgen i NRK. Hadde lest boka, og hadde mange kilder som var problematiske, siden de ikke ønsker å stå fram. Han mener nettartikkelen ble ganske balansert. (Ikke helt enig der...) Saken vil følges opp. 38
Skrottefar Skrevet 9. mars 2019 #5040 Skrevet 9. mars 2019 29 minutter siden, Infinity skrev: Hvis denne boken hennes skal diskuteres videre i media, så må journalistene faktisk stille spørsmål om hennes oppførsel på nett, og da blir det jo veldig synlig at hun har opptrådd lite kjærligt og snillt. Jeg regner med at alle lenkene om AB begynner å nå rette personer. Journalisten i DN som skrev om politi-anmeldelsen og at Mia Landsem hadde hjulpet AB virket jo som han tok journalist-gjerningen sin seriøst og gravde litt i materiene, så mulig han kunne gravd litt her også 😎 36
Anbefalte innlegg