Aricia Skrevet 9. mars 2019 #4961 Skrevet 9. mars 2019 4 minutter siden, visningsnamn skrev: Godt skrevne innlegg, @Aricia, jeger fullstendig enig. Takk, og i like måte! 4
Gjest Ispahan Skrevet 9. mars 2019 #4962 Skrevet 9. mars 2019 En ting er å lire ut av seg løgner i Ukeslutt, med en partisk programleder og en representant fra Klikk som ikke kom til. Men hun har anmeldt to moderatorer, og da må hun vel bevise påstandene sine? Da hjelper det ikke å heve stemmen og si at det spiller ingen rolle.
Gjest Hold the door Skrevet 9. mars 2019 #4963 Skrevet 9. mars 2019 1 minutt siden, Aricia skrev: Takk, og i like måte! Takk!
Gjest TulleteKatt Skrevet 9. mars 2019 #4964 Skrevet 9. mars 2019 Du Anne Brith, du Anne Brith... Jeg blir provosert over at du sier datteren din har mottatt trusler, men venter likevel til det er lønnsomt med tanke på bok, å legge ned bloggen, og stoppe eksponeringen der. Men alikevel fortsetter jo eksponeringen på både snapchat og Instagram, mens du virker mer trist over en føflekk som visstnok har blitt kommentert. Jeg vet mer om din datter og dine andre barn, enn jeg vet om flere av medelevene til mitt barn, i samme klasse. Hvorfor? For det har DU lagt ut. Tonnevis av snapvideoer, bilder, tekster på blogg, reklamer... Jeg synes det er ille at du, andre bloggere, politikere eller hvermannsen får hatefulle kommentarer og trusler. Det er på ingen måte greit, hverken til statsministeren eller til en medelev i grunnskolen. Men det som er helt innenfor er berettiget kritikk. Kritikk for at du stadig utleverer barna. (som ja, forøvrig en periode ble kalt rosa og blå makroner etter en regelendring og oppkalt slik fordi du en gang var en dyktig bakeblogger, og ikke for mobbing eller hets) Det er innafor med kritikk for innlegg om tigh gap, side boob, puppeglipper og menslaken når du til stadighet, hyklerisk, påberor deg å være mot kroppspress. Det er innafor med kritikk mot hvordan du knebler og/eller prøver å kneble deler av ditt publikum. Jeg tenker da på hvordan man blir blokkert av å like en kritisk kommentar. Hvordan man risikerer å bli skjelt ut over telefon, med trusler, om man sender en saklig mail til en av dine samarbeidspartnere. Hvordan man blir truet med anmeldelser og 'jeg vet hvem barnet ditt er' om man er kritiske til at sine mindreårige blir intervjuet for at du skal ha innhold til bloggen, uten foresattes tillatelse. Jeg tror det kan være ok å ta noen runder rundt seg selv, så fly noen meter opp og se ting i et litt større perspektiv. Det er lett å kaste stein i glasshus, det har vi vel alle gjort en gang eller fler. Men når man da stenger av for alt som ikke er rosenrødt, lærer man noe da? Skjønner man hvilket glasshus man selv sitter i? Ser man bjelken i sitt eget øye? Jeg håper så inderlig at du fra nå, ikke byr noe mer opp til at barna dine blir truet. Det er så klart den som har truet som har gjort noe feil, men man gjør noe grådig feil som forelder også, om man inviterer til det. Jeg håper du gir ut en bakebok eller fem. Jeg vil heller se nydelige bakverk enn unger i vortereklamer. Jeg håper du kan puste med magen, og se at mange av kommentarene du føler er hets, hører sammen i et større bilde som viser at det er kritikk og en genuin bekymring for barns rett til privatliv. Mye kunne mange av oss holdt oss for hode til å si her på 'fæle KG', og det blir heldigvis raskt moderert, mye kunne du holdt deg for god til, dessverre blir ikke det moderert, og de det går utover er ikke bare deg selv. Ps: Dette kan jeg stå for med fullt navn, men skulle jeg lagt det inn på f.eks Facebook ville det etter erfaring raskt blitt slettet.
miss summers Skrevet 9. mars 2019 #4965 Skrevet 9. mars 2019 Har hun anmeldt to moderatorer her på forumet? What?? 23
Justlooking Skrevet 9. mars 2019 #4966 Skrevet 9. mars 2019 22 minutter siden, Snaskesnusken skrev: NRK er ikke akkurat kjent for å bedrive med god journalistikk. NRK er vel mer kjent for å drive ensidig journalistikk. De er undersøkende på det de er i mot og ikke så mye på det de er for, dessverre. 14
Pust Skrevet 9. mars 2019 #4967 Skrevet 9. mars 2019 28 minutter siden, visningsnamn skrev: AB kom dårligst ut med sin uærlighet og sitt skitne triks der hun ikke bare helt bevisst lot være å rette opp i programleders feiloppfatning om at de styggeste kommentarene som ble lest opp var hentet fra forumet, men også snakket videre på en måte som for uvitende hørtes ut som en bekreftelse på at de styggeste kommentarene kom herfra. Jeg tror ikke «folk flest» la merke til den nyansen, dessverre. 9
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 9. mars 2019 Populært innlegg #4968 Skrevet 9. mars 2019 Mannen min som aldri har hørt om Davidsen før, la merke til at hun først hevdet å ha fått truslene på KG og snakket det bort når Egmont-redaktøren tok det opp. Tragisk at programlederen overhodet ikke snakket om konteksten til alle kommentarene han har fått - eller at hun ikke har lest alle de hundrevis av saklige, men kritiske innleggene som ligger i tråden. 51
Populært innlegg Søgni Skrevet 9. mars 2019 Populært innlegg #4969 Skrevet 9. mars 2019 Jo mer som publiseres om bloggere og influensere som ikke tåler annet enn nesegrus beundring, jo mer lurer jeg på om de har mistet kontakten med virkeligheten. De fleste som har en jobb i dag, som jo innebærer å inneha en rolle, må alltid, hele tiden, av åpenbare årsaker, forholde seg til kritikk i kraft av rollen man har. Det handler om moral og etikk, lovverk, og at det finnes regler og normer rundt hvordan man forvalter rollen og ansvaret den medfører. Og rollen man har, er selvsagt ikke helt løsrevet fra personen man er, men det er likevel en stor forskjell. Å klare å skille på denne forskjellen kan være tungt enkelte ganger, men alle andre forventes å klare det. Når man har levd noen år, som AB har, så ligger det en ekstra forventning til nettopp dette. Hun har valgt å "profesjonalisere" hverdagslivet sitt. Jeg bryr meg ikke om hvordan dama ser ut eller alle disse andre lavpanna tingene hun påstår at kritikerne hetser henne med, men det klør i hjernen min over 1: at hun nekter å ha rolleforståelse med alt det innebærer og 2: at alle lar henne komme unna med dette, og kjøper det løgnaktige premisset hennes om hva kritikken går i. Det er kanskje kjønnsperspektivet som irriterer meg mest. Ingen ville latt en mann sitte og grine over hets, generelt slippe å være rasjonell og logisk, og frita han alt ansvar i den profesjonelle rollen han har valgt å ta, fordi han også er menneskelig. Det er jo mange som har måttet tåle hard medfart og kritikk så det hagler, over lang, lang tid, av langt mindre selvforskyldt eller betenkelige årsaker. Samtidig profitterer kanskje ikke disse menneskene like mye på publisitet generelt, eller positiv publisitet spesielt, som AB gjør. Hvorfor i all verden skal vi la AB stå i en særstilling? 69
Justlooking Skrevet 9. mars 2019 #4970 Skrevet 9. mars 2019 (endret) 4 timer siden, Macimba skrev: ABD soler seg i glansen og er på topp - dette er en kamp dere har tapt, så for å ikke irritere livet av dere, og å bruke unødig energi så kutt ut denne tråden, kutt ut å følge mennesket. Som jeg har sagt før har det ingen hensikt så lenge ting blir her inne, og ikke ute blandt folk. Hvem tror dere egentlig leser Asti og BOTB? Jo det er folk herfra. Det er nok ikke helt riktig. Jeg leste BOTB fra starten og syntes det var befriende at noen både så og skrev om all galskapen mange av bloggerne driver med. Dette forumet kom jeg inn på langt senere 😊 Endret 9. mars 2019 av Justlooking Markering av tekst 25
vintage Skrevet 9. mars 2019 #4971 Skrevet 9. mars 2019 Jeg kan faktisk ikke huske sist gang noen klarte å få seg så mye gratis reklame for ei bok, i alle mulige kanaler. Og der mediene som gir den gratisreklamen har vært så lite kritiske. 29
Honey Dew Skrevet 9. mars 2019 #4972 Skrevet 9. mars 2019 1 minutt siden, vintage skrev: Jeg kan faktisk ikke huske sist gang noen klarte å få seg så mye gratis reklame for ei bok, i alle mulige kanaler. Og der mediene som gir den gratisreklamen har vært så lite kritiske. Gir meg enda mer lyst til aldri å kjøpe boken. 18
Marimba Skrevet 9. mars 2019 #4973 Skrevet 9. mars 2019 (endret) Så fint at det innlegget som ble sitert i sendingen kommer fra klikk forum og ikke kvinneguiden... https://m.imgur.com/gallery/C7IZpov Endret 9. mars 2019 av Marimba 37
Snaskesnusken Skrevet 9. mars 2019 #4974 Skrevet 9. mars 2019 46 minutter siden, Justlooking skrev: NRK er vel mer kjent for å drive ensidig journalistikk. De er undersøkende på det de er i mot og ikke så mye på det de er for, dessverre. Stemmer! Se bare på deres manglende evne til å bakgrunnssjekke om de sitter med korrekte opplysninger. 12
Snaskesnusken Skrevet 9. mars 2019 #4975 Skrevet 9. mars 2019 1 time siden, Aricia skrev: Jo, det er de da virkelig. Man bør kunne forvente mye bedre av nettopp NRK, alvorlig talt. Det er jeg enig i, og det skyldes nok langt på vei selve profilen til Ukeslutt, som nettopp er tabloid og overfladisk. Programmet promoteres som "nyhetsredaksjonens rampete lillesøster", og det er jo ikke for ingenting. Og så har vi i tillegg hele problematikken med stofftypen her, samt hva som er den gjengse oppfatning i opinionen av fenomenet "netthets", som AB surfer skamløst på. Nei, det er de virkelig ikke! NRK er ikke den rette kanalen å innhente informasjon da de ikke viser hele bilde.. Bare se på ACER saken. 6
Justlooking Skrevet 9. mars 2019 #4976 Skrevet 9. mars 2019 21 minutter siden, Marimba skrev: Så fint at det innlegget som ble sitert i sendingen kommer fra klikk forum og ikke kvinneguiden... https://m.imgur.com/gallery/C7IZpov Så bra da! Dette vet nok AB som tydeligvis følger alt med argusøyne. Ikke så enkelt for andre å kjenne alle detaljer. Skulle ønske dagens næringsliv hadde fulgt opp med en sak. Det var to forskjellige som skrev om AB i november og skulle da tro hun var litt «kjent» i redaksjonen... 21
Snaskesnusken Skrevet 9. mars 2019 #4977 Skrevet 9. mars 2019 Akkurat nå, Justlooking skrev: Så bra da! Dette vet nok AB som tydeligvis følger alt med argusøyne. Ikke så enkelt for andre å kjenne alle detaljer. Skulle ønske dagens næringsliv hadde fulgt opp med en sak. Det var to forskjellige som skrev om AB i november og skulle da tro hun var litt «kjent» i redaksjonen... Disse bloggerene er blitt fredet av meida🙄 6
Stjernekikkeren Skrevet 9. mars 2019 #4978 Skrevet 9. mars 2019 Jeg forstår ikke hva som skjer med media i denne saken. Jeg har lenge tenkt at grunnen til at media ikke svarer på Anne Brith sin oppførsel er på grunn av Vær varsom plakaten, jeg mener faktisk at AB ikke vet sitt eget beste angående alt hun gjør og legger ut. Men det kan jo ikke være det heller, de har jo gitt henne omtrent ubegrenset mediatid, de har til og med brukt boken hennes for å sette i gang en debatt om hets og sjikane i samfunnet. Jeg har lest den boken, ikke på noe vis kommer det frem dokumentert hets og hat slik hun skal ha det til å være, og i allefall ikke noe å sette i gang en debatt om. Anne Brith sin datter mottok en... trussel for lenge siden, hvorfor ikke stoppe og blogge, og eksponere der og da? Det er det ikke noe svar på. 38
Aricia Skrevet 9. mars 2019 #4979 Skrevet 9. mars 2019 23 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Nei, det er de virkelig ikke! NRK er ikke den rette kanalen å innhente informasjon da de ikke viser hele bilde.. Bare se på ACER saken. En generell påstand om at hele det store mediehuset NRK ikke er kjent for å drive god journalistikk, faller på sin egen urimelighet. 26
Populært innlegg Hummingbird2 Skrevet 9. mars 2019 Populært innlegg #4980 Skrevet 9. mars 2019 (endret) Merkelig at det ikke er Daniel og Simen som figurerer på landsdekkende medier angående netthets. De var jo aktuelle med en rørende dokumentar på NRK denne uken. Istedenfor gir de Anne Brith et talerør, hun som har trakassert og hengt ut folk på egen blogg. Truet folk har hun også gjort. Hvordan kan media bruke henne som frontperson mot nettmobbing?? Endret 9. mars 2019 av Hummingbird2 58
Fremhevede innlegg