Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

58 minutter siden, Ellenn skrev:

Tviler.. AB har vært ivrig på snap og insta i dag, men har ikke sagt et pip om hvordan signeringene har gått. Vil vel tro hun hadde skrytt av det om det var kø for å treffe henne og kjøpe boka. 

Hva har forresten skjedd mellom AB og (Liste-)Stina? De var jo så bestiser tidligere, og nå har ikke Stina skrevet noe om boka.,?

Ikke følger hun henne på insta heller... Stina altså... 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Bustefisk skrev:

Tappe sin 1 time lange video er ute om Landsem nå.. Ikke sett enda, men håper det er noe juicy om ABsaken der 😁

Jeg har sett den. 🤭😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.seher.no/video/bryter-ut-i-tarer-av-egen-bok/7jDf6JBG

Er dette seriøst?? Eller er det en tidlig aprilspøk? En voksen dame som leser høyt kommentarer hun har fått om en FØFLEKK og gråter fordi det er så sårt?

For all del: Barnslig av andre voksne å diskutere AB sitt (eller andres) utseende. Utrolig sært og smålig å skulle kritisere andres utseende. Anne Brith er en flott dame å se til. Men man skriver da ikke bok om at man har blitt erta for noe sånt? Dette forlaget synker mer og mer i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, XmXa7 skrev:

Ligger under bestselgere - sakprosa 

Sakprosa? Dikt i utvalg er en mer passende kategori.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Firestone skrev:

AB har skrevet om ungenes karakterer utallige ganger (også i boka) og fått kritikk for å eksponere ungenes privatliv utallige ganger. Og så vrir hun det til at andre er opptatte av karakterene? Det er f meg rett før øra detter av, for makan til bløffing skal man lete lenge etter. 

https://www.tv2.no/a/9495683/

https://mentornorge.no/familier/familien-davidsen/

https://www.nettavisen.no/livsstil/anne-brith----------jeg-har-betalt-over-10000-kroner-for-barnas-gode-karakterer/3423388677.html

Dette! 🤬

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, miss summers skrev:

Nei. Alle bør se hele. 

Dette er tråden om Anne Brith, og hun figurerer 30min inn i videoen. Men, enig med deg i at man bør se hele. 👍

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence

Tror jeg setter strek for min interesse i diskusjonen rundt AB AS både her og ellers. 

Synes ikke noen fortjener hets og mobbing fordi de har valgt et liv i offentligheten, heller ikke AB. Selv om det (dessverre) ofte er en konsekvens man må regne med. 

Men det er ikke det som er problemet her og nå, denne historien fremstilles ukorrekt. Det er bare trist å se at noe som kunne vært en fin og viktig debatt blir slik som dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pelle.Grino
5 minutter siden, Picketfence skrev:

Men det er ikke det som er problemet her og nå, denne historien fremstilles ukorrekt. Det er bare trist å se at noe som kunne vært en fin og viktig debatt blir slik som dette. 

Så denne boka i bokhandelen og trodde det dreide seg om reellt hat. Når man så ser noen sitte å gråte over kommentarer om en føflekk får meg til å lure litt.... Er ikke dette litt frekt mot mennesker som blir utsatt for skikkelig hets på nett? Er det ikke DEN debatten som vi bør ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fuju skrev:

Haha, min mor var innom ARK på Eger for å se på Mammutsalget deres. Hun sa at det var en dame der som signerte bøker og lurte på om jeg visste hvem det var. Jeg jobber i bokbransjen, derfor lurte hun.  Plutselig får jeg en snapp av mamma og ABD sammen😂 ABD var visst veldig hyggelig og tok seg god tid til å snakke med de (få) som hadde møtt opp. Mamma fikk et veldig godt inntrykk av henne og syntes at hun var både festlig og sjarmerende. Det hele endte opp med at hun kjøpte en bok av henne.

Dette var en veldig random historie, men det er så merkelig, for hun fremstår jo som så blid og jovial- enkelte ganger. Så jeg skjønner jo at folk som bare møter henne raskt og/eller ser henne på TV kan bli sjarmert og dermed ikke fatte og begripe hvorfor denne koselige damen får så mye «hat»/hat...

PS: ABD så virkelig godt ut på det bildet. Hun strålte, var  energisk og glad. 

———

Måtte redigere en skrivefeil.

Hun kan jo alltids bytte boka til en bedre i morgen... 😜

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Aricia skrev:

Og i tillegg: Det er da virkelig ingen på KG som har diskutert dette, dvs diskutert karakterer?? Det ligger jo som premiss i det hun sier. Om det i det hele tatt nevnes er det for å kritisere det triste faktum at HUN SELV setter fokus på det og gjør det til en sak på sine offentlige SoMe-kanaler.

Journalisten spør jo antakelig ikke om det fordi han ikke vet at hun har publisert det selv, ikke bryr seg om hva hun har gjort og ikke, og i hvert fall ikke bryr seg om hva en gjeng anonyme, sinte damer på nett har uttalt i sakens anledning.

Himmel og hav så lett det er å manipulere nyhetsbildet nå tildags.

#gammel

ABs barn virker utad som fine, kjekke, flinke unger. Vi vet alle at å ha barn er slitsomt, så ABs utbrudd på bloggerne (?) om rot og ikke få være i fred på toalettet er noe enhver kan kjenne seg igjen i. 

Jeg forbeholder meg likevel retten til å synes det er ubehagelig å vite såpass mye om fremmede barn, og det gjelder ikke bare AB. 

Edit; Det er ikke vanskelig å dra frem positive ting AB deler, men man må få lov til å diskutere hvorvidt det er nødvendig eller bra å dele såpass åpent.

Endret av frk.Helene Hare
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Emmy_H
1 time siden, Fuju skrev:

Haha, min mor var innom ARK på Eger for å se på Mammutsalget deres. Hun sa at det var en dame der som signerte bøker og lurte på om jeg visste hvem det var. Jeg jobber i bokbransjen, derfor lurte hun.  Plutselig får jeg en snapp av mamma og ABD sammen😂 ABD var visst veldig hyggelig og tok seg god tid til å snakke med de (få) som hadde møtt opp. Mamma fikk et veldig godt inntrykk av henne og syntes at hun var både festlig og sjarmerende. Det hele endte opp med at hun kjøpte en bok av henne.

Dette var en veldig random historie, men det er så merkelig, for hun fremstår jo som så blid og jovial- enkelte ganger. Så jeg skjønner jo at folk som bare møter henne raskt og/eller ser henne på TV kan bli sjarmert og dermed ikke fatte og begripe hvorfor denne koselige damen får så mye «hat»/hat...

PS: ABD så virkelig godt ut på det bildet. Hun strålte, var  energisk og glad. 

———

Måtte redigere en skrivefeil.

Dette er nok grunnen til at mange "kjøper" historien også. Det er få mennesker som gidder å ta seg bryet med å dobbeltsjekke noe som helst hvis den personen virker overbevisende. ABD sin "utfordring" er at det ser ut til at denne delen av varemerket ikke holder over tid og at det er derfor det er mange brutte relasjoner og samarbeid som har gått i oppløsning. Jeg kan nevne: proviantkassa, 100-dagersklubben, diverse prosjekter med andre, villaperlesukker og bloggen. Ting tyder på at når noen sier ifra tolkes det som hat og hets og det ageres deretter. 

https://bloggomtoppbloggere.com/2019/03/05/hatet/

https://bloggomtoppbloggere.com/2019/02/22/bok-podcast-tv/

https://bloggomtoppbloggere.com/2017/10/24/4913/

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miss summers skrev:

Jeg har sett den. 🤭😂

Jeg er sjokkert!!!

Dere andre... Spol inn til ca 30 min...

Der kommer historien om Mia og ABD inn som ble beskrevet på www.bloggomtoppbloggere.com

Dette er sant, er det ikke? 

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
4 minutter siden, 2ney skrev:

Jeg er sjokkert!!!

Dere andre... Spol inn til ca 30 min...

Der kommer historien om Mia og ABD inn... 

100 prosent ulovlig handlinger fra Mia Landsem og ABD når det gjelder IP-grabbing fra Adina. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...