Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, DianaV skrev:

Jeg tenkte det men så nettopp innslaget på ny igjen. Der blir det ikke sagt at hun kommer tilbake 8 mars,bare at boken liksom skulle slippes da. Så vet ikke hvor jeg har det fra, kan selvfølgelig ha tatt helt feil og mistolket noe. 

ABD sier boka blir lanser 8.mars. Vår sier: «da får vi invitere deg tilbake da» eller noe sånt 😊 tror det var i forbindelse med jordskjelv kommentaren på sluttenav innslaget på GMN. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2019 den 12.11, Macimba skrev:

Jeg kan ikke med min beste vilje skjønne at noen forhåndsbestiller, låner på bibliotek eller kjøper dette mølel som denne «forfatteren» har skrevet. 

Ikke jeg heller. Kommer aldri til å kjøpe en bloggbok. Uansett hvem som skriver den.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Ikke jeg heller. Kommer aldri til å kjøpe en bloggbok. Uansett hvem som skriver den.

Nå leser jeg blogger av både forfattere, forskere og samfunnsvitere, så ikke helt enig - men ser poenget ditt :) Bøker skrevet av reklamebloggere uten noen spesiell kunnskap eller ferdighet ut over å være kjent for eget privatliv er ikke spesielt relevante nei. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Eveliina skrev:

Nå leser jeg blogger av både forfattere, forskere og samfunnsvitere, så ikke helt enig - men ser poenget ditt :) Bøker skrevet av reklamebloggere uten noen spesiell kunnskap eller ferdighet ut over å være kjent for eget privatliv er ikke spesielt relevante nei. 

Tenker selvsagt på rosabloggere og mammabloggere.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser AB oppfordrer følgerne sine på insta om å opprette bruker på kg og spre glede på rampelys 😊

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på jordskjelvet boka skulle starte , men dagen er ikke over og tålmodig som jeg er venter jeg fremdeles . Frem til nå er alt gammelt nytt 😊 AB har anmeldt noen for 18 gang , Er noen kritiske blir de hatere . Ja , det var vel kort oppsummert hva boka handler om . 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Honey Dew skrev:

Tenker selvsagt på rosabloggere og mammabloggere.

Ja, jeg skjønte det, og mente å si meg helt enig med deg. Den første setningen var både irrelevant og ga en annen mening til kommentaren enn jeg mente å uttrykke - meg så det ikke før hadde postet, og rakk ikke å redigere, beklager  :) 

Endret av Eveliina
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte på podcasten, og jeg må jo si at jeg skjønner folk digger dama. Når man ikke vet noe om selvmotsigenheten som kommer fram hos her, hos BOBT og Asti, så får man et godt inntrykk av dama. At hun har humor, har masse selvironi, hun tåler fleip, hun er tilgivende, hun elsker en saklig debatt med kritikerne. Hun tok også opp dette med eksponering av barna, og mente hun at her måtte folk få være uenige med henne, og gjerne kunne diskusjonen fly i taket, og så gjorde man seg ferdig med den, og dagen etter var man venner igjen (selv om man kanskje fortsatt var uenige). 

Hun sa også at hun kommer til å fortsette som en bloggmanager i blogghuset, og at hun kommer til å gi ut bakebok (hurra!), men at bloggen aldri kom til å se dagens lys igjen. 

Så da håper jeg dette betyr at hun begynner å ta debatten, tar redaktøransvar og slipper igjennom kritikerne og sletter hetsen (både mot henne selv, selvsagt, men også hets mot kritikerne) og i det minste fra nå av begynner å "practise what she preaches". (#Practisewhatyoupreach kunne jo vært en ny hashtag for dama). 

Også håper jeg hun klarer å produsere en bakebok som skiller seg ut og som det oser kvalitet av. Der har hun en vanskelig jobb foran seg, for det finnes så mye allerede at det ikke akkurat er lett å hevde seg, men om hun nå kanaliserer energien sin den veien, skal man ikke se bort i fra at det kan bli bra. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er debatert før, men viss truslene kom høsten 2018. Hvorfor vente så lenge med å legge ned bloggen??

Høsten 2018 toppet det hele seg da også familien hennes ble involvert, der blant andre datteren opplevde å motta trusler fra blogglesere.

https://www.nettavisen.no/puls/anne-brith-davidsen-gir-ut-bok-pa-kvinnedagen---vi-kvinner-klarer-ikke-a-samle-oss/3423602862.html

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Eveliina skrev:

Beklager at jeg glemte å legge ved link:

Samtidig som Anne Brith omtaler dem hun mener er netthetsere som "rasshøl"  - uttaler hun til Nettavisen: "Språket vi bruker mot hverandre er blitt altfor hardt."

https://www.nettavisen.no/puls/anne-brith-davidsen-gir-ut-bok-pa-kvinnedagen---vi-kvinner-klarer-ikke-a-samle-oss/3423602862.html

Tilføyelse - Anne Brith Danielsen har tidligere blitt konfrontert med uttalelser hun både godkjente og kommenterte på i eget kommentarfelt. Dette er visstnok uproblematisk omtale av andre mennesker:

'sjusker' - 'kan umulig ha tid til å stelle seg selv' - 'sjuskeforumet' - 'drar på seg joggebuksa' - 'sjuskene'

https://influencere.wordpress.com/2018/04/01/ab-no-kommentarfeltproblematikk-og-redaktoransvar/

Hvor er troverdigheten....? Kan det være, at bakgrunnen her er noe helt annet enn å egentlig sette fokus på språkbruk på nett? 

En må også legge merke til, at å anklage andre for "hat', er en effektiv måte å ikke bare ugyldiggjøre argumentasjon, men i dette tilfellet også umenneskeliggjøre dem en er uenig med. En fratas det å være et individ med egne meninger og synspunkter som kan argumenteres for og imot - til effektivt bli redusert til en grå masse av 'hatere', hvis mening ikke lengre trenger vektlegges eller fortjener oppmerksomhet.

En hersketeknikk rett og slett. 

gode poenger!

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Justlooking skrev:

Ser AB oppfordrer følgerne sine på insta om å opprette bruker på kg og spre glede på rampelys 😊

Håper de kommer hit da, da får de i det minste en mulighet til å se en side av saken AB nok ikke ønsker de skal se 😉

Endret av Zenhouse
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Marimba skrev:

Jeg hørte på podcasten, og jeg må jo si at jeg skjønner folk digger dama. Når man ikke vet noe om selvmotsigenheten som kommer fram hos her, hos BOBT og Asti, så får man et godt inntrykk av dama. At hun har humor, har masse selvironi, hun tåler fleip, hun er tilgivende, hun elsker en saklig debatt med kritikerne. Hun tok også opp dette med eksponering av barna, og mente hun at her måtte folk få være uenige med henne, og gjerne kunne diskusjonen fly i taket, og så gjorde man seg ferdig med den, og dagen etter var man venner igjen (selv om man kanskje fortsatt var uenige). 

Hun sa også at hun kommer til å fortsette som en bloggmanager i blogghuset, og at hun kommer til å gi ut bakebok (hurra!), men at bloggen aldri kom til å se dagens lys igjen. 

Så da håper jeg dette betyr at hun begynner å ta debatten, tar redaktøransvar og slipper igjennom kritikerne og sletter hetsen (både mot henne selv, selvsagt, men også hets mot kritikerne) og i det minste fra nå av begynner å "practise what she preaches". (#Practisewhatyoupreach kunne jo vært en ny hashtag for dama). 

Også håper jeg hun klarer å produsere en bakebok som skiller seg ut og som det oser kvalitet av. Der har hun en vanskelig jobb foran seg, for det finnes så mye allerede at det ikke akkurat er lett å hevde seg, men om hun nå kanaliserer energien sin den veien, skal man ikke se bort i fra at det kan bli bra. 

Så absolutt enig i det du skriver her! Detsom AB begynner å skille kritikk og hets og slutter å eksponere barn og heller begynner å gjøre noe av det hun kan, så kan dama gjøre det bra!

Problemet for oss her som har fulgt med en stund er at mange av de "forbedringene" vi har håpet på har vist seg å være en eller annen form for stunt eller omskriving av sannheten. Det er ikke rart at vi er skeptiske.

Å gi ut en bok som skal være et slags opprop om hets mot kvinner i sosiale medier blir nesten komisk når forfatteren selv har oppført seg som hun har.  Skjønner godt at bloggen er slettet, om hun ønsker en ny start.  

Anbefaler alle nye lesere å besøke linkene som er lagt ut tidligere i tråden, til BOTB og blogg om influencere. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Fullrulle skrev:

ABD sier boka blir lanser 8.mars. Vår sier: «da får vi invitere deg tilbake da» eller noe sånt 😊 tror det var i forbindelse med jordskjelv kommentaren på sluttenav innslaget på GMN. 

Hun kommer sikkert i GMN over helga en dag.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, DianaV skrev:

Jeg er Så sikker på at det ble sagt at AB skulle komme tilbake til gmn 8 mars. Får vi noen gang vite hva som skjedde der? De har jo unnlatt å si noe de gangene Anna Rasmussen ikke har stilt opp når hun skulle komme dit. 

Kanskje TV2 har bedre intervjuobjekter å plukke blant, enn selvrettferdige og egosentrerte bloggere som snakker usant?

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pust skrev:

Kanskje TV2 har bedre intervjuobjekter å plukke blant, enn selvrettferdige og egosentrerte bloggere som snakker usant?

Leste nettopp dette: https://influencere.wordpress.com/2019/03/08/anne-brith-kvinnedagen/

Her kommer det frem at det var AB selv som informerte om påstått opptreden i gmn den 8 mars. 

Endret av DianaV
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...