Populært innlegg MissLucy Skrevet 7. mars 2019 Populært innlegg #4661 Skrevet 7. mars 2019 jeg skal ikke bruke ordet hat, men jeg må bare si at jeg misliker sterkt kvinner som misbruker den internasjonale kvinnedagen til å fokusere på seg selv og sitt produkt. 142
AntiBullshit Skrevet 7. mars 2019 #4662 Skrevet 7. mars 2019 Fra jordskjelv til føflekk. Litt antiklimaks kanskje? 46
Populært innlegg Vipser Skrevet 7. mars 2019 Populært innlegg #4663 Skrevet 7. mars 2019 (endret) 11 minutter siden, Marimba skrev: Jeg er jo helt enig i at de kommentarene hun leste opp der var stygge, og det kom vel også frem at de var fra bloggen hennes og ikke KG? Jeg er forøvrig også enig i de tre punktene hun oppsummerte med (selv om jeg mener at så lenge man forholder seg konstruktiv kan man godt være anonym). Det er jo bare så synd at dette egentlig ganske viktige budskapet ikke står i stil med hvordan hun selv har drevet bloggvirksomheten sin. «Dette skapte full forvirring på Kvinneguiden, og i kommentarfeltet på bloggen min haglet kommentarene» (eller noe). Hun forsøker å fremstille det som om kommentarene kom fordi kvinneguiden var i full forvirring 😝 Hele Norge baker: 2013 Anne Briths første tråd på Rampelys/kvinneguiden: 2015. Full kok her inne etter TV-opptreden altså. https://influencere.wordpress.com/2019/03/07/anne-brith-er-dette-troverdig/ Endret 7. mars 2019 av Vipser 52
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 7. mars 2019 Populært innlegg #4664 Skrevet 7. mars 2019 Hun lyver så hun tror det selv. 54
Pust Skrevet 7. mars 2019 #4665 Skrevet 7. mars 2019 Tenk så bra det kunne vært om dette temaet hadde blitt tatt opp av en blogger med evne til å være objektiv, som forsto å trekke inn andre enn seg selv - og som var interessert i en saklig diskusjon! I stedet løfter tabloidene fram dette makkverket av hevngjerrighet og usannheter, pakket inn i en overdose selvmedlidenhet. Forlaget har gjort en slett jobb. Nå blir det bare latterlig, mens det kunne vært interessant og blitt et brukbart innslag i en viktig debatt. For vi trenger debatten, men vi trenger ikke at den bygger på løgn og fanteri fra en som ikke ser sin egen rolle oppi alt dette. 35
Pust Skrevet 7. mars 2019 #4666 Skrevet 7. mars 2019 15 minutter siden, Vipser skrev: «Dette skapte full forvirring på Kvinneguiden, og i kommentarfeltet på bloggen min haglet kommentarene» (eller noe). Hun forsøker å fremstille det som om kommentarene kom fordi kvinneguiden var i full forvirring 😝 Hele Norge baker: 2013 Anne Briths første tråd på Rampelys/kvinneguiden: 2015. Full kok her inne etter TV-opptreden altså. https://influencere.wordpress.com/2019/03/07/anne-brith-er-dette-troverdig/ Hjelpes. Hva er det hun driver med? Får hun virkelig slippe til over alt med så mye løgn og tull? 46
tuppa Skrevet 7. mars 2019 #4667 Skrevet 7. mars 2019 43 minutter siden, Hummingbird2 skrev: https://www.dagbladet.no/video/bryter-ut-i-tarer-av-hetsen/Gr7wDQA1 Må ses! Komentar overflødig...! Hun burde se et par ganger på det her klippet, og dobbelt så mange ganger i speilet! Vilt!!! 21
Zenhouse Skrevet 7. mars 2019 #4669 Skrevet 7. mars 2019 48 minutter siden, Hummingbird2 skrev: https://www.dagbladet.no/video/bryter-ut-i-tarer-av-hetsen/Gr7wDQA1 Må ses! Komentar overflødig...! Jeg har ikke ord... #stoppjegvilav #lyvesåentrordetsjæl 38
Populært innlegg Fullrulle Skrevet 7. mars 2019 Populært innlegg #4670 Skrevet 7. mars 2019 (endret) Jeg syns faktisk det er synd at abd er den som skal stå i fokus på årets kvinnedag i media. Er det dette mødrene våre gikk i tog for? Er dette virkelig et samfunnsproblem på lik linje med kvinners rettigheter? Endret 9. mars 2019 av Fullrulle 75
Populært innlegg Yann Skrevet 7. mars 2019 Populært innlegg #4671 Skrevet 7. mars 2019 (endret) 31 minutter siden, tuppa skrev: Hun burde se et par ganger på det her klippet, og dobbelt så mange ganger i speilet! Vilt!!! Hun sier i klippet: Om du ikke har noe bra å si så ikke si det. Og det morsomste eller heller tragikomiske.. "Aldri kall noen et rasshøl på nett. Sier hun som kalte sin x et rasshøl på sin egen blogg. Og var veldig så negativ i omtale av sine nye venner som nå ikke lenger er hennes venner. Her på forumet har jeg aldri sett noen bruke dette primitive skjellsordet. Til det er "kjerringene" og "haterne" her altfor dannet, kloke og opplyste mennesker. Oi. det har bikket midnatt det er blitt 8 Mars. Gratulerer med dagen alle bitcher og fortsett den gode jobb med å bry dere om barn og unges menneskerettigheter om en eksponeringsfri oppvekst. Endret 8. mars 2019 av Yann 98
tuppa Skrevet 7. mars 2019 #4672 Skrevet 7. mars 2019 5 minutter siden, Yann skrev: Hun sier i klippet: Om du ikke har noe bra å si så ikke si det. Og det morsomste eller heller tragiske "Aldri kall noen et rasshøl på nett. Sier hun som kalte sin x et rasshøl på sin egen blogg. Og var veldig så negativ i omtale av sine nye venner som nå ikke lenger er hennes venner. Her på forumet har jeg aldri sett noen bruke dette primitive skjellsordet. Til det er "kjerringene" og "haterne" her altfor dannet, kloke og opplyste mennesker. Oi. det har bikket midnatt det er blitt 8 Mars. Gratulerer med dagen alle jenter, og fortsett den gode jobb med å bry dere om barn og unges menneskerettigheter om en eksponeringsfri oppvekst. Gratulerer med kvinnedagen!! 🎉 Og for at ingen her kaller noen rasshøl, hverken anonymt eller offentlig! 31
TinaG Skrevet 8. mars 2019 #4673 Skrevet 8. mars 2019 Gratulerer med kvinnedagen til alle flotte kvinner her inne som våger å ta bladet fra munnen, som bruker av sin tid til å dokumentere og skriver veloverveide, kritiske innlegg ! 30
Populært innlegg Eveliina Skrevet 8. mars 2019 Populært innlegg #4674 Skrevet 8. mars 2019 (endret) Altså, hun styrker jo ikke sin sak med denne videoen - overhodet? Det er ikke normalt å knekke sammen av kommentarer om en føflekk, og ta det så inn over seg at en faktisk tar til tårene 10 år etter. Jeg er redd det folk kommer til å huske ikke nødvendigvis er det hun selv håper. Skal en fronte #stopphatprat - så får en ikke spesielt mye troverdighet ved å innlede med å selv sette stygge kallenavn. Hun viser effektivt fram hvor lite passende talsperson hun er til å ta opp temaet netthat, selv til folk som aldri har hørt om henne før. "Rasshøl" #sifra sier nå jeg - dette er polariserende og hatefull omtale av andre mennesker ---- Et annet problem med Anne Brith Danielsen sin troverdighet som selvutnevnt talskvinne for debatten om hatprat på nett - som jo faktisk er en viktig sak - er hva hun lar stå i sine egne kommentarfelt. Anne Brith har redaktøransvar for egne kanaler, og er ansvarlig for ikke bare egen tekst, men også innholdet i kommentarfelt. En rask titt under 2-3 innlegg på facebook-siden til annebrith.no var alt jeg trengte for å lage en kjapp liste. Slik Anne Brith tilsynelatende synes det er greit å omtale andre mennesker på nett - inkludert en som vel kan kalles truende? De har faens store problemer. ænkelte eier ikke skamtarm onde mennesker elendig person ynkelige folk mobbere dritten folk slenger nettroll drittsekker en tosk smålige sykelige mennesker små lus stygge folka en sykdom hos mange hjernedøde folka stygge ondskapsfulle folk Håper alle som sitter bak en skjerm og ødelegger andre mennesker får en skikkelig smell med både bot og fengsel, og foreldre mister omsorg for barna sine. onskapsfulle såå stygge ondskapsfulle folk noen mennesker er helt avskylige ondskapsfulle mennesker De derre folka som har oppført seg så forbaska jæ...g, håper jeg vær gang de ser seg i speilet, kaster opp, så de får kjenne på råttenskapen sin fjotthauene onde mennesker ---- Debatten om hvordan vi kommuniserer på nett er viktig, men er det riktig at den skal tas på en måte som i seg selv genererer nedsettende omtale av andre mennesker? Oppildnet av en 'talskvinne' som selv kaller folk "rasshøl"? #sifra #stopphat Edit: og listen er ikke utfyllende, tok hovedsaklig rene personkarakteristikker - ikke all nedsettende omtale Endret 8. mars 2019 av Eveliina linjeskift 83
Populært innlegg maipai Skrevet 8. mars 2019 Populært innlegg #4675 Skrevet 8. mars 2019 AB reiser hjem til Mosjøen for boksignering den 12. mars. Helgelendingen og Vefsn.no kommer mest sannsynlig til å skrive om saken. Siden dette er ABs hjemby er det også ganske stor sannsynlighet for at noen i redaksjonene kjenner til hvordan AB egentlig er. Jeg tror at det kan være mulig at en av disse, eller begge, ønsker å vinkle saken litt annerledes enn en ren reklameplakat for AB. Tips dem gjerne! 57
kahaki Skrevet 8. mars 2019 #4676 Skrevet 8. mars 2019 (endret) 7 minutter siden, maipai skrev: Siden dette er ABs hjemby er det også ganske stor sannsynlighet for at noen i redaksjonene kjenner til hvordan AB egentlig er. Jeg tror at det kan være mulig at en av disse, eller begge, ønsker å vinkle saken litt annerledes enn en ren reklameplakat for AB. Neppe... Endret 8. mars 2019 av kahaki 8
Eveliina Skrevet 8. mars 2019 #4677 Skrevet 8. mars 2019 Asti tar et kritisk blikk på tidslinjen - nytt, dokumentert innlegg:https://influencere.wordpress.com/2019/03/07/anne-brith-er-dette-troverdig/ 35
AnonymBruker100 Skrevet 8. mars 2019 #4678 Skrevet 8. mars 2019 1 time siden, Eveliina skrev: Altså, hun styrker jo ikke sin sak med denne videoen - overhodet? Det er ikke normalt å knekke sammen av kommentarer om en føflekk, og ta det så inn over seg at en faktisk tar til tårene 10 år etter. Jeg er redd det folk kommer til å huske ikke nødvendigvis er det hun selv håper. Skal en fronte #stopphatprat - så får en ikke spesielt mye troverdighet ved å innlede med å selv sette stygge kallenavn. Hun viser effektivt fram hvor lite passende talsperson hun er til å ta opp temaet netthat, selv til folk som aldri har hørt om henne før. "Rasshøl" #sifra sier nå jeg - dette er polariserende og hatefull omtale av andre mennesker ---- Et annet problem med Anne Briths troverdighet som selvutnevnt talskvinne for debatten om hatprat på nett - som jo faktisk er en viktig sak - er hva hun lar stå i sine egne kommentarfelt. Anne Brith har redaktøransvar for egne kanaler, og er ansvarlig for ikke bare egen tekst, men også innholdet i kommentarfelt. En rask titt under 2-3 innlegg på facebook-siden til annebrith.no var alt jeg trengte for å lage en kjapp liste. Slik Anne Brith tilsynelatende synes det er greit å omtale andre mennesker på nett - inkludert en som vel kan kalles truende? De har faens store problemer. ænkelte eier ikke skamtarm onde mennesker elendig person ynkelige folk mobbere dritten folk slenger nettroll drittsekker en tosk smålige sykelige mennesker små lus stygge folka en sykdom hos mange hjernedøde folka stygge ondskapsfulle folk Håper alle som sitter bak en skjerm og ødelegger andre mennesker får en skikkelig smell med både bot og fengsel, og foreldre mister omsorg for barna sine. onskapsfulle såå stygge ondskapsfulle folk noen mennesker er helt avskylige ondskapsfulle mennesker De derre folka som har oppført seg så forbaska jæ...g, håper jeg vær gang de ser seg i speilet, kaster opp, så de får kjenne på råttenskapen sin fjotthauene onde mennesker ---- Debatten om hvordan vi kommuniserer på nett er viktig, men er det riktig at den skal tas på en måte som i seg selv genererer nedsettende omtale av andre mennesker? Oppildnet av en 'talskvinne' som selv kaller folk "rasshøl"? #sifra #stopphat Edit: og listen er ikke utfyllende, tok hovedsaklig rene personkarakteristikker - ikke all nedsettende omtale Ojsann. 11
Populært innlegg Hummingbird2 Skrevet 8. mars 2019 Populært innlegg #4679 Skrevet 8. mars 2019 (endret) Jeg så dokumentaren om de to brødrene med Duchenne som gikk på NRK i går kveld, «Daniel og Simen». To fine gutter som har gått igjennom alt for mye her i livet. De har drevet en kampanje for å stoppe nettmobbing. Det er snakk om to gutter på 13 og 15 år. De er virkelig to flotte gutter som har fått alt for mye stygt slengt sin vei. Anne Brith... Igjen mangler jeg ord. Hun har null troverdighet. Dama som slenger rundt seg med dritt og henger ut folk på bloggen. Jeg håper INGEN kjøper boka hennes. Vips heller et bidrag til Daniel og Simens kampanje mot nettmobbing. Og media må virkelig skjerpe seg! Hvorfor får den dama figurere overalt, uten ett eneste kritisk spørsmål!?! Gråtevideoen på Dagbladet er en eneste stor vits. Endret 8. mars 2019 av Hummingbird2 84
Populært innlegg EnBruker Skrevet 8. mars 2019 Populært innlegg #4680 Skrevet 8. mars 2019 tenk de som tilfeldigvis leser boken og sjekker ut kvinneguiden etterpå og forventer sider med fult av hat og hetsing, men så kommer de til flere hundre sider med konstruktiv kritikk og fornuftige meninger om virksomheten Anne Brith. 68
Fremhevede innlegg