Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra jordskjelv til føflekk. Litt antiklimaks kanskje?

• Liker 46
Skrevet

Tenk så bra det kunne vært om dette temaet hadde blitt tatt opp av en blogger med evne til å være objektiv, som forsto å trekke inn andre enn seg selv - og som var interessert i en saklig diskusjon! I stedet løfter tabloidene fram dette makkverket av hevngjerrighet og usannheter, pakket inn i en overdose selvmedlidenhet. Forlaget har gjort en slett jobb. Nå blir det bare latterlig, mens det kunne vært interessant og blitt et brukbart innslag i en viktig debatt. For vi trenger debatten, men vi trenger ikke at den bygger på løgn og fanteri fra en som ikke ser sin egen rolle oppi alt dette. 

• Liker 35
Skrevet
15 minutter siden, Vipser skrev:

«Dette skapte full forvirring på Kvinneguiden, og i kommentarfeltet på bloggen min haglet kommentarene» (eller noe). Hun forsøker å fremstille det som om kommentarene kom fordi kvinneguiden var i full forvirring 😝

Hele Norge baker: 2013

Anne Briths første tråd på Rampelys/kvinneguiden: 2015. Full kok her inne etter TV-opptreden altså. 

https://influencere.wordpress.com/2019/03/07/anne-brith-er-dette-troverdig/

Hjelpes. Hva er det hun driver med? Får hun virkelig slippe til over alt med så mye løgn og tull? 

• Liker 46
Skrevet
5 minutter siden, Yann skrev:

Hun sier i klippet:  Om du ikke har noe bra å si så ikke si det.  Og det morsomste eller heller tragiske  "Aldri kall noen et rasshøl på nett. Sier hun som kalte sin x  et rasshøl på sin egen blogg. Og var veldig så negativ i omtale av sine nye venner som nå ikke lenger er hennes venner.

Her på forumet har jeg aldri sett noen bruke dette primitive skjellsordet.  Til det er "kjerringene" og "haterne" her altfor dannet,  kloke og  opplyste mennesker. ;) 

Oi.  det har bikket midnatt det er blitt 8 Mars.  Gratulerer med dagen alle jenter, og fortsett den gode jobb med å bry dere om barn og unges menneskerettigheter om en eksponeringsfri oppvekst. 

Gratulerer med kvinnedagen!! 🎉

Og for at ingen her kaller noen rasshøl, hverken anonymt eller offentlig!

• Liker 31
Skrevet

Gratulerer med kvinnedagen til alle flotte kvinner her inne som våger å ta bladet fra munnen, som bruker av sin tid til å dokumentere og skriver veloverveide, kritiske innlegg  !

• Liker 30
Skrevet (endret)
7 minutter siden, maipai skrev:

Siden dette er ABs hjemby er det også ganske stor sannsynlighet for at noen i redaksjonene kjenner til hvordan AB egentlig er. Jeg tror at det kan være mulig at en av disse, eller begge, ønsker å vinkle saken litt annerledes enn en ren reklameplakat for AB.

Neppe... 

Endret av kahaki
  • Liker 8
Skrevet
1 time siden, Eveliina skrev:

Altså, hun styrker jo ikke sin sak med denne videoen - overhodet?

Det er ikke normalt å knekke sammen av kommentarer om en føflekk, og ta det så inn over seg at en faktisk tar til tårene 10 år etter. Jeg er redd det folk kommer til å huske ikke nødvendigvis er det hun selv håper.

Skal en fronte #stopphatprat - så får en ikke spesielt mye troverdighet ved å innlede med å selv sette stygge kallenavn.  Hun viser effektivt fram hvor lite passende talsperson hun er til å ta opp temaet netthat, selv til folk som aldri har hørt om henne før.

"Rasshøl"

#sifra sier nå jeg - dette er polariserende og hatefull omtale av andre mennesker

----

Et annet problem med Anne Briths troverdighet som selvutnevnt talskvinne for debatten om hatprat på nett - som jo faktisk er en viktig sak - er hva hun lar stå i sine egne kommentarfelt. Anne Brith har redaktøransvar for egne kanaler, og er ansvarlig for ikke bare egen tekst, men også innholdet i kommentarfelt.

En rask titt under 2-3 innlegg på facebook-siden til annebrith.no var alt jeg trengte for å lage en kjapp liste. Slik Anne Brith tilsynelatende synes det er greit å omtale andre mennesker på nett -  inkludert en som vel kan kalles truende?

De har faens store problemer.

ænkelte eier ikke skamtarm

onde mennesker

elendig person

ynkelige folk

mobbere

dritten folk slenger

nettroll

drittsekker

en tosk

smålige sykelige mennesker

små lus

stygge folka

en sykdom hos mange

hjernedøde folka

stygge ondskapsfulle folk

Håper alle som sitter bak en skjerm og ødelegger andre mennesker får en skikkelig smell med både bot og fengsel, og foreldre mister omsorg for barna sine.

onskapsfulle

såå stygge

ondskapsfulle folk

noen mennesker er helt avskylige

ondskapsfulle mennesker

De derre folka som har oppført seg så forbaska jæ...g, håper jeg vær gang de ser seg i speilet, kaster opp, så de får kjenne på råttenskapen sin

fjotthauene

onde mennesker

----

Debatten om hvordan vi kommuniserer på nett er viktig, men er det riktig at den skal tas på en måte som i seg selv genererer nedsettende omtale av andre mennesker?

Oppildnet av en 'talskvinne' som selv kaller folk "rasshøl"? 

#sifra  #stopphat

Edit: og listen er ikke utfyllende, tok hovedsaklig rene personkarakteristikker - ikke all nedsettende omtale 

Ojsann. 

• Liker 11
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...