Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glimt på snap fra det som ser ut som et intervju av Dagbladet. 

Er det ingen som kan stille denne damen til veggs? Hun snakker jo rett og slett ikke sant. Hvorfor får hun holde på med hele medie-Norge som mikrofonstativ?

En annen ting, jeg var på min lokale bokhandel pga mammut-salget, og kikket såvid etter boken hennes, men såg den ikke? Er den ikke til salgs i alle bokhandlene?

• Liker 45
Skrevet (endret)

Skulle så inderlig ønske at alle de som har blitt truet, trakassert etc av AB kunne samles og finne ut hvordan de kan stå frem sammen. Er man flere er det nok lettere å stå frem med navn? 

Sannheten må på bordet! 

Endret av 2ney
Gjest Macimba
Skrevet
16 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Glimt på snap fra det som ser ut som et intervju av Dagbladet. 

Er det ingen som kan stille denne damen til veggs? Hun snakker jo rett og slett ikke sant. Hvorfor får hun holde på med hele medie-Norge som mikrofonstativ?

En annen ting, jeg var på min lokale bokhandel pga mammut-salget, og kikket såvid etter boken hennes, men såg den ikke? Er den ikke til salgs i alle bokhandlene?

Nei, det er ingen som kan stille denne damen til veggs for hun er som katten. Hun er «smidig» og lander på alle fire - hver gang.

Så i dag har jeg avfølget henne i alle SoMe kanaler. 

Gjest Emmy_H
Skrevet
7 minutter siden, 2ney skrev:

Skulle så inderlig ønske at alle de som har blitt truet, trakassert etc av AB kunne samles og finne ut hvordan de kan stå frem sammen. Er man flere er det nok lettere å stå frem med navn? 

Sannheten må på bordet! 

Sannheten er på bordet, men pressen bryr seg ikke. Når en kilde som DN hoppes glatt over, sier det sitt om kredibiliteten til tabloidene. 

Gjest Ispahan
Skrevet
1 time siden, Pust skrev:

Det blir spennende å se om Egmont forfølger beskyldningene mot KG-forumet og den ugreie bruken av sitater og skjermbilder i boken. Kanskje det kommer frem at mange av de useriøse og pussige brukerne i rampelystråden har samme ip-adresse ...

Det står at hun og 12 andre skrev et brev til Egmont hvor de påsto at de godtok hets og sjikane. Egmont skriver at de har gjennomgått alle de aktuelle trådene, uten å finne et eneste eksempel på dette. Influencerne får da beskjed om og finne eksempler selv og sende inn Kan det være her det har gått i surr for Anne Brith, med tanke på sitatet fra Helene Drage? Og så har verken forfatteren selv, eller forlaget giddet å dobbeltsjekke...

Hun skriver at hetsen ble verre enn noen gang etter at hun gikk ut av UI. Noen som la merke til en økning? Hun sier hun bare blogget om kaker, men likevel skrev Kvinneguiden om kroppen hennes. Det var vel ikke bare kaker på de andre kanalene, jeg husker tydelig et badedraktbilde, som Anne Brith selv melket for alt det var verdt.

Hun la også ut et bilde av seg selv i gjennomsiktig undertøy, for å vise hvor smashing vanlig hun ser ut om morgenen. Så det er mulig det bare var kaker på bloggen, men det var nok av kropp på andre kanaler. Og hvis du ikke ønsker kommentarer på kropp, så kan det lønne seg å kle på seg noe som dekker det vesentligste, før man poster et bilde. Sannheten er at Anne Brith ønsker oppmerksomhet, men det må være riktig type oppmerksomhet. At noen ikke får bakoversveis av hvor flott hun er er vanskelig å svelge.

Og til deg som skrev at det så ut som en enhjørning hadde spydd nedover hele siden fordi det var så mye rosa, babyblått og mint: Gratulerer, det har nå kommet i bokform! Eksempel på hets....

(personlig lo jeg innmari godt av den kommentaren, men Anne Brith tok den ikke med like godt humør)

Skrevet

Det er synd og skam at ABD skal få lov å få så mye medietid for sine løgner om den fæle netthetsen hun er utsatt for! 

Hun er ikke et offer for annet enn seg selv!

• Liker 40
Skrevet

Det første blogg innlegget hennes jeg leste, het «the break up body». Og det var ikke etter det siste bruddet... Kroppsfokuset sitt har hun hatt i mange, mange år. 

Jeg har mange ganger tenkt på det innlegget. Det overrasket meg at en godt voksen dame fokuserte på å forbedre kroppen etter et brudd... liksom gjøre seg fit, og få frem hva eksen gikk glipp av. Voksent🙄

• Liker 39
Gjest Ispahan
Skrevet
19 minutter siden, Cavatina skrev:

Bare kaker på bloggen?
På bloggen har det da florert med bikinibilder, badedrakt-bilder, antrekksbilder, kroppsdeler på avveie, mindreårige, treningstøy, penkjoler som måtte sys på, og så videre. Det er ikke lenger unna enn et Google-søk.
På de andre kanalene hennes har det vært alle mulige andre varianter av valgfri påkledning og avkledning, med tilhørende "stikk" til alle misunnelige eller ondskapsfulle kritikere. Jeg husker til og med både nakenhet, og litt "blod" på sengetøyet sammen med noe om fruktbarhet.

Kanskje Anne Brith Davidsen bør tenke seg om før hun utbasunerer flere løgner som lett kan ettergås.

Hun skriver faktisk det. Hun var så sliten av hetsen at hun bestemte seg for å holde en lav profil. og ikke provosere. Hun omtalte verken seg selv eller barna noe særlig i fjor sommer. På to uker blogget hun kun om to kaker, og likevel kroppen hennes hetset og hun ble kalt en dårlig mor fordi hun dro på ferie uten ungene. Hun kunne liksom ikke vinne, for vi (jeg tror hun ser på alle kritikere som en stor organisme) hadde så god fantasi at vi fant opp ting.

Jeg husker et innlegg om kreft, illustrert av en Gant-kopp. Jeg ble provosert. 

Skrevet

Noen blir kjent for å ha kunnskaper eller egenskaper som kan resultere i noe helt spesielt, personlig og/eller til samfunnets glede og nytte. Andre blir kjent for å ha oppkonstruert historier om hat mot egen person.

Det sies at hensikten helliger middelet. Her vitner både hensikt og midler om en kynisme og manglende  konsekvenstenkning hos damen som gir meg fullstendig hakeslepp. Jeg tror at karma til syvende og sist kommer og biter henne kraftig bak. 

• Liker 29
Skrevet

Bare en kjapp kommentar nå - men det var nå vi skulle hatt Asti her, som raskt kunne lett fram dokumentasjon. Håper hun ser disse påstandene.

Og - vil hun forsøke å fremstille seg selv slik, så skjønner jeg godt bloggen måtte slettes. Hun hadde da egne kategorier for - skjønnhet - helse - mote - trening. Alle utseende fokuserte, på ulikt vis. 

Selv rett før hun sletta bloggen, var jo et av de siste innleggene basert på kropp og reklameinnlegg for lymfedrenasje, med før/etter bilder for å 'vise resultatet'.

Det har også vært medieoppslag om Anne Brith og lettkledde bilder, og flere offentlige debattrunder. Den ene gangen et bilde i badedrakt, hvor noen mente å kunne se litt for 'private deler'. En annen gang da hun gikk ut med 'Vi hyller det stygge og hater det pene', med kroppsbilder av seg selv. osv osv. 

• Liker 32
Skrevet

Jeg finner ikke de to ukene med bare kaker fra i sommer. Svært få bakeinnlegg hele sommeren, litt rundt 17.mai og konfirmasjon, da, men mye med og om barn, ex og annet i vanlig AB-ånd. 

• Liker 24
Skrevet
11 minutter siden, Ispahan skrev:

Hun skriver faktisk det. Hun var så sliten av hetsen at hun bestemte seg for å holde en lav profil. og ikke provosere. Hun omtalte verken seg selv eller barna noe særlig i fjor sommer. På to uker blogget hun kun om to kaker, og likevel kroppen hennes hetset og hun ble kalt en dårlig mor fordi hun dro på ferie uten ungene. Hun kunne liksom ikke vinne, for vi (jeg tror hun ser på alle kritikere som en stor organisme) hadde så god fantasi at vi fant opp ting.

Jeg husker et innlegg om kreft, illustrert av en Gant-kopp. Jeg ble provosert. 

Vel, internett glemmer ikke. Alt finnes, selv om påstanden er at bloggen er slettet og alle lenker fører til promosiden for boka.
Det jeg stusser på, er alle de udokumenterte påstandene hun emosjonelt beskriver med sterke ord. De påstandene som det ikke finnes skjermdumper av.

• Liker 22
Gjest Ispahan
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Firestone skrev:

Jeg finner ikke de to ukene med bare kaker fra i sommer. Svært få bakeinnlegg hele sommeren, litt rundt 17.mai og konfirmasjon, da, men mye med og om barn, ex og annet i vanlig AB-ånd. 

Blogglandia har en annen tidsberegning enn resten av verden, så kanskje hun regner blogg-uker? På en vanlig kalender blir vel det 3-4 dager?

Endret av Ispahan
Skrevet
1 minutt siden, Ispahan skrev:

Blogglandia har en annen tidsberegning enn resten av verden, så kanskje hun regner blogg-uker? På en vanlig kalender blir vel de 3-4 dager?

Jo, muligens. ☺️ Men det er jo en bløff. 

• Liker 9
Gjest Ispahan
Skrevet
4 minutter siden, Cavatina skrev:

Vel, internett glemmer ikke. Alt finnes, selv om påstanden er at bloggen er slettet og alle lenker fører til promosiden for boka.
Det jeg stusser på, er alle de udokumenterte påstandene hun emosjonelt beskriver med sterke ord. De påstandene som det ikke finnes skjermdumper av.

Den eneste forklaringen jeg kan komme opp med er at hun har et annet reaksjosmønster enn vanlige mennesker. Hun tar seg vanvittig nær av ting andre ikke engang reagerer på. Denne påstanden om at det var så mye hets og hat på Kvinneguiden, at hun måtte bryte med Egmont, henger ikke på greip. Hun gjengir jo et brev i boka hvor forumledelseno tydelig har gått igjennom trådene med lupe, uten og finne ett eneste eksempel. Og vi vet jo alle her hvor streng modereringen er!

Hva ser hun, som ingen andre ser? Og hvorfor påvirker det henne så sterkt?

Gjest Ispahan
Skrevet (endret)

Feil

Endret av Ispahan
Skrevet
1 minutt siden, Ispahan skrev:

Den eneste forklaringen jeg kan komme opp med er at hun har et annet reaksjosmønster enn vanlige mennesker. Hun tar seg vanvittig nær av ting andre ikke engang reagerer på. Denne påstanden om at det var så mye hets og hat på Kvinneguiden, at hun måtte bryte med Egmont, henger ikke på greip. Hun gjengir jo et brev i boka hvor forumledelseno tydelig har gått igjennom trådene med lupe, uten og finne ett eneste eksempel. Og vi vet jo alle her hvor streng modereringen er!

Hva ser hun, som ingen andre ser? Og hvorfor påvirker det henne så sterkt?

Bare dette tilsier jo at pressen burde utøve en viss varsomhet når de omtaler saken hennes. I boken påstår hun en rekke ting som det ikke finnes belegg for. men ikke nok med det, hun nekter også for å ha postet en rekke ting som det finnes dokumentasjon på at hun har postet. Så det er jo bare trist og leit og fryktelig at pressen er med på dette raidet hennes mot en oppkonstruert fiende.

Hun er en del av det nye mediebildet. Vi som følger med i alle medier - gamle som nye, utøver vårt samfunnsansvar og vår rett når vi diskuterer mediebildet.

• Liker 46
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...