Gjest Ispahan Skrevet 5. mars 2019 #4441 Del Skrevet 5. mars 2019 10 minutter siden, UnniB skrev: Hvis innlegget er et motsvar burde man også presentert screenshot av det AB skal ha skrevet. For en person som ser det innlegget og ikke har fulgt den bloggeren vil det kun fremstå som en ensidig historie som man må ta med en klype salt hvis man har et visst snev av kildekritikk. Jeg opplever at flertallet her i denne tråden svelger alt av negativ kritikk mot AB ukritisk. At flere hevder at det er sånn eller sånn behøver ikke bety at det er sant. Se bare på Giske-saken, hvor VG måtte gå ut og beklage dekningen. Mange trodde på det den artikkelen hentydet på bakgrunn av det han har blitt anklaget for tidligere. Det er det samme her. På bakgrunn av en mengde kritikk mot denne bloggeren antar man automatisk at all ny kritikk/anklagelser også stemmer. Da er man inne i blodtåka og bør trekke pusten dypt og prøve å se ting fra flere sider. Du tuller nå eller? Skal Adina legge ut screenshot av blogginnlegget til Anne Brith? Da flyr Anne Brith til det allerede overarbeidede lensmannskontoret sitt og anmelder henne for brudd på åndsverksloven umiddelbart. Hvis du leser innlegget kommer det tydelig fram at det er flere vitner, både til samtalen og omstendighetene rundt. Adina har redaktøransvar og har helt sikkert sjekket saken nøye før hun publiserte den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 5. mars 2019 #4442 Del Skrevet 5. mars 2019 Noen som kan timeline til denne saken? I følge ABD så er politimannen årsaken til at Youtube kalenderen havarerte. Ikke kunne hun jobbe, men en bok og fest fikk hun til. https://www.facebook.com/annebrith.no/posts/2774740939233509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eveliina Skrevet 5. mars 2019 #4443 Del Skrevet 5. mars 2019 11 minutter siden, UnniB skrev: Hvis innlegget er et motsvar burde man også presentert screenshot av det AB skal ha skrevet. For en person som ser det innlegget og ikke har fulgt den bloggeren vil det kun fremstå som en ensidig historie som man må ta med en klype salt hvis man har et visst snev av kildekritikk. Det er sant, det burde vært screenshot av hva AB selv skrev. Der har hun definitivt vært taktisk smart, ved å først tidlig i høst (?) en gang slette store deler av bloggen sin - og nå ved lansering legge det resterende av den 'i svart'. Det er effektivt for å unngå å bli konfrontert med egne ord og handlinger. Og skaper et dilemma, for de som nå ønsker å fortelle sin side av saken. En blir nærmest presset til å stå fram med navn. Neppe tilfeldig. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 5. mars 2019 #4444 Del Skrevet 5. mars 2019 5 minutter siden, UnniB skrev: Den andre siden slipper ikke til i media fordi det ikke finnes god nok dokumentasjon som gjør at pressen kan skrive balanserte artikler. Der hvor det finnes dokumentasjon blir det også saker, ref DN-artikkelen. Det stemmer i noen tilfeller, men selv med dokumentasjon er det ofte vanskelig å få en innfallsvinkel som ikke faller inn i personangrep - kategorien. (Jeg har prøvd, dog ikke i denne sammenhengen) Den andre utfordringen i dette tilfellet er jo å få folk til å stille med navn. Som du er inne på, vil anonymitet svekke troverdigheten. Men selv anonyme kilder blir troverdige når de er mange nok, og jeg tror vi hittil bare har sett toppen av isfjellet av folk som står fram. For ordens skyld har du helt rett i alt du sier om å være skeptisk til ensidige, anonyme kilder Jeg tror imidlertid at det er veldig, veldig mange som føler stort behov for å få fram hele bildet her, derfor blir det litt sånn som dette. @LilleSnupp ❤️ 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 5. mars 2019 #4445 Del Skrevet 5. mars 2019 1 time siden, Mme Blavatsky skrev: For nye lesere så er dette et fint sted å starte: https://influencere.wordpress.com/annebrith-no/ Når det kommer inn nye brukere som beveger seg kun i en tråd med forsvarstaler, og kanskje ikke har fulgt den aktuelle bloggen eller fått med seg all tidligere dokumentasjon - så er det viktig å lese seg litt opp på hva det handler om og hva folk diskuterer 😊 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 5. mars 2019 #4446 Del Skrevet 5. mars 2019 1 minutt siden, Justlooking skrev: Når det kommer inn nye brukere som beveger seg kun i en tråd med forsvarstaler, og kanskje ikke har fulgt den aktuelle bloggen eller fått med seg all tidligere dokumentasjon - så er det viktig å lese seg litt opp på hva det handler om og hva folk diskuterer 😊 Ja, de kan begynne på side 1 og pløye gjennom all informasjon. Å hoppe rett inn i tråden fungerer dårlig. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cessa74 Skrevet 5. mars 2019 #4447 Del Skrevet 5. mars 2019 (endret) 1 time siden, Ellatin skrev: ABD er blitt en sint sint dame. Og sinnet hennes er selvdestruktivt. #stopphatet #stoppannebrith Endret 5. mars 2019 av Cessa74 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lkk Skrevet 5. mars 2019 #4448 Del Skrevet 5. mars 2019 1 time siden, TWimo skrev: Er det ikke litt ulogisk å oppsøke ting man blir irritert av, og er det ikke rart å tenke på i retrospektiv at alle dere kritikerne som har fulgt henne faktisk er de som har holdt liv i bloggen og gjennom å generere klikk har bidratt til hennes suksess? Hvilken suksess snakker du om ? 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eveliina Skrevet 5. mars 2019 #4449 Del Skrevet 5. mars 2019 (endret) 1 time siden, TWimo skrev: Er det ikke litt ulogisk å oppsøke ting man blir irritert av, og er det ikke rart å tenke på i retrospektiv at alle dere kritikerne som har fulgt henne faktisk er de som har holdt liv i bloggen og gjennom å generere klikk har bidratt til hennes suksess? Skal en bare lese ting en er enig i, og som gir en glede? Da blir det ikke mye framgang her i verden. Selv sørger jeg for å bevisst oppsøke ting som irriterer meg, gjør meg trist, sinna osv. og anser det som viktig. Om det en leser ikke utfordrer en, hva er vitsen da? Å kjenne på irritasjon, gjøre seg refleksjoner på hvorfor en reagerer og på hva - formulere det en opplever problematisk, delta i debatt og diskusjon. Det er viktig i seg selv, og driver samfunnsdebatten framover. Samfunnsdebatt...? Jupp. Det ser kanskje ikke sånn ut, om en snubler innom her for første gang. Men i realiteten, så handler mye av diskusjonene her om utviklingen av de nye mediene, og strukturene rundt det. Anne Brith bryr jeg meg egentlig ikke spesielt mye om, hverken i positiv eller negativ forstand. Det interessante, for meg, er hvordan hun bruker, og har brukt, sine kanaler til å komme i en posisjon hvor hun også har vært en som tidvis setter dagsorden i tradisjonelle media. Hun har i sterke grad enn andre 'influencere' stått i krysningsfeltet mellom 'nett og avis'. Så langt, har hun i hovedsak også klart å holde på det offentlige bildet av seg selv som hun ønsker å presentere, i tradisjonelle media. Det er interessant, med tanke på at kontrasten ofte har vært stor til det som ble skrevet om i blogg, og delt i andre kanaler. Så det er en litt sånn dobbel fascinasjon - både rollen til tradisjonelle media (som ser ut til å glippe litt), og de nye media som leter etter å forme sine roller (og ser ut til å utnytte glippene hos de tradisjonelle). I tillegg kommer det jo en haug av andre tema, som 'content marketing', eksponering av barn vs barns rett til privatliv, skjult reklame og merking av denne, skatteregler rundt inntekt som ikke er direkte lønn, hva er ikke lov å reklamere for, offentlige nettsteder og redaktøransvar, ulovlige konkurranser og forbrukerombudet, åndsverkslov og bruk av andres bilder. osv osv Det er utrolig mange temaer å engasjere seg i, lære mer om og ha en mening om - nettopp med grunnlag med blogger og kanaler som irriterer en litt Endret 5. mars 2019 av Eveliina linjeskift 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Bustefisk Skrevet 5. mars 2019 Populært innlegg #4450 Del Skrevet 5. mars 2019 4 timer siden, Cessa74 skrev: Etter å ha lest siste innlegget i bloggomtoppblogger, så sitter jeg igjen med noen spørsmål; Hvorfor er det ingen som stopper henne? Hvor lenge skal hun få fortsette dette???? Det er noe ekstremt skremmende med Anne Brith og hennes intense oppførsel og behov for å true og skremme andre -som er godt dokumentert både på BOTB, Dagens Næringsliv, på Asti sin blogg, her på kvinneguiden osv. Alle som forsøker seg på saklig kritikk og spørsmål blir slettet, blokkert, kneblet og truet. Kun bloggerens versjon blir stående -og det usagt også. Det skulle ikke vært lov!!!! Heldigvis kan man dokumentere og kritisere andre steder -og gjentatte ganger har vi altså fått se/lese henes helt ekstreme oppførsel. True både folk direkte, ringe arbeidsgiver, true med at man vet hvem barna er og hvor de bor og jeg vet snart ikke hva den gale dama har vridd ut av seg. Selv har hun ikke klart å vise til noe som helst hat mot henne selv. (Kritikk ja, sleivete og undøvendige kommentarer ja -men hat har man ikke sett fnugg av bevis på.) Og enda verre -at hun kan fortsette å tjene penger på dette, med bok, sponsorer etc -det er langt over hva jeg klarer å forstå. Hva skal egentlig til for at hun konfronteres med alle fakta? Og hvordan kan dette sirkuset fortsette -når de som virkelige blir skadelidende i dette kaoset er hennes egne barn. Prisen for årets mor går så defintivt ALDRI til denne damen -hun burde skamme seg langt inn i sjela. Å la penger, spons og oppmerksomhet i media bety mer enn egne barn er så sjokkerende at jeg finner ikke ord. Jeg skulle ønske jeg kunne stoppe dette. Men eneste jeg kan, er å sørge for at jeg selv ALDRI gir dama grunnlag for å tjene penger på slik oppførsel. Jeg kommer aldri til å kjøpe boka eller produkter hun assosieres med/blir sponset av. Kommer aldri til å følge henne i sosiale media eller ha noen befatning med de firmaer hun samarbeider med. Og så håper jeg de som faktisk har opplevd å bli truet/skremt eller krenket av henne tar tak i det og anmelder henne. Og ikke minst: at journalister gjør jobben sin og gjør en grundig research før de lar henne stå der og vifte med boken sin og manipulerer seg til å få sin side av en "sannhet" som virker så langt unna virkeligheten som det er mulig. Om ikke annet -så av hensyn til barna her. Fy f.. jeg er så satt ut.... Og det jordskjelvet hun truet med på GMN -det håper jeg inderlig er det jordskjelvet hun selv blir rammet av når folk har fått nok og stopper hennes muligheter for å tjene penger på dette oppgulpet av hennes egne forvridde oppførsel. (Og nei -ikke som en trussel, men som et resultat av at forbrukermakt og sunn fornuft setter en stopper for at man kan oppføre seg som man vil i offentligheten med det eneste motiv å tjene penger..) Tror dette er hva alle tenker. Dessverre, så kan ikke slike mennesker forandre seg. Er selv i familie med en slik personlighet, og hvert eneste familiemedlem, sønn, barnebarn, svigerdatter, naboer, grandtantebarn, altså ALLE har forsøkt. Det har blitt forsøkt med seriøs sitt-ned-prat, det har blitt prøvd med utskjelling, det har blitt prøvd med gråting, intervensjoner og direkte konfrontasjon med løgner. Selv med opptak fra løgner via telefonsamtaler er det blånekt. "det har jeg aldri sagt", med tårer og uff hvor synd det er på meg, alle er i mot meg.. Forsøkene har vel pågått i en 30 år.. Det er dritskummelt. Mitt familiemedlem har splittet HELE familien. Det eneste vi kan prøve på, er å få dama fullstendig fjernet fra media. Om hun vil ødelegge for seg selv og alle rundt seg, det får bli en dyster privatsak i det fulle og det hele. Men med media oppi det hele slikt som nå blir det fullstendig katastrofe, spesielt for barna 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 5. mars 2019 #4451 Del Skrevet 5. mars 2019 Jeg er litt usikker på nøyaktig hvilket blogginnlegg Anne Brith valgte å henge ut denne moren spesifikt. Var det denne? https://www.bloglovin.com/blogs/anne-brith-14147719/nar-trollene-kommer-ut-i-lyset-6568474133 Eller denne? https://www.bloglovin.com/blogs/anne-brith-14147719/slik-har-jeg-blitt-frosset-ut-de-siste-arene-6404793817 Eller må jeg lengre bakover? 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2ney Skrevet 5. mars 2019 #4452 Del Skrevet 5. mars 2019 1 time siden, TWimo skrev: Er det ikke litt ulogisk å oppsøke ting man blir irritert av, og er det ikke rart å tenke på i retrospektiv at alle dere kritikerne som har fulgt henne faktisk er de som har holdt liv i bloggen og gjennom å generere klikk har bidratt til hennes suksess? Suksess????!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustefisk Skrevet 5. mars 2019 #4453 Del Skrevet 5. mars 2019 2 timer siden, Ostepooopp skrev: Oppfordrer alle til å tipse avisene om BOTB innlegget. På tide at de skriver noe kritisk om den dama, slik at flere får øynene opp for hvordan hun faktisk er. Det er tydelig på de siste innleggene at det trengs! Særlig VG og tv2 har skrevet mye om henne i det siste. Så jo fler som tipser, jo bedre. Men ikke oppgi navn og e-post, vet aldri hvem AB prøver å kjøpe ut info fra! Det beste er vel faktisk om alle gjør det nettopp med fullt navn. Slik at AB taper ansikt på at de såkalte "anonyme nettrollene" ikke er så anonyme likevel. Hvor mange mennesker skal hun anmelde? Kanskje greit å være anonym dersom man har skrevet noe skikkelig stygt om/til henne, men om man har sitt på det rene med konstruktiv kritikk utover hvordan hun opptrer som blogger, så er vel det beste å stå frem med fullt navn. Avisene legger jo ikke ut liste med navn på tipsere 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg camie Skrevet 5. mars 2019 Populært innlegg #4454 Del Skrevet 5. mars 2019 (endret) Synes det er skremmende at media blir trollbundet så til de grader av denne dama at de aldri stiller henne kritiske spørsmål! Hun må ha en sjarm og et snakketøy som overgår alt siden hun bare seiler gjennom alt av intervjuer og reportasjer, som en dame som blir trakassert, hatet og hetset. Uten at det er noen grunn til alt dette "hatet". Ja, for det svarte hun nemlig ikke på når VS spurte i GMN. Er det virkelig bare vi her inne på KG som ser henne for hva hun er?! Hva er årsaken til at ingen journalister tørr å gjøre noe annet enn å stryke henne med hårene? Ps! Jeg har sendt mail til NRK, Tv2, VG og Dagbladet med diverse linker, da også seneste innlegget på BTOB. Nå er det jaggu på tide at noen stiller denne dama til veggs! Endret 5. mars 2019 av camie 84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustefisk Skrevet 5. mars 2019 #4455 Del Skrevet 5. mars 2019 1 minutt siden, camie skrev: Synes det er skremmende at media blir trollbundet så til de grader av denne dama at de aldri stiller henne kritiske spørsmål! Hun må ha en sjarm og et snakketøy som overgår alt siden hun bare seiler gjennom alt av intervjuer og reportasjer som ei som blir trakassert, hatet og hetset. Er det virkelig bare vi her inne på KG som ser henne for hva hun er?! Hva er årsaken til at ingen journalister tørr å gjøre noe annet enn å stryke henne med hårene? Ps! Jeg har sendt mail til NRK, Tv2, VG og Dagbladet med diverse linker, da også seneste innlegget på BTOB. Nå er det jaggu på tide at noen stiller denne dama til veggs! Jeg skal gjøre det samme, og håper flere gjør det samme. MED FULLT NAVN! Jeg skrev henne en melding på snap rett før jeg blokkerte henne. Montro om man ser meldingen da? Kanskje jeg får en telefon i morgen Skal isåfall huske å ta opptak ! 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 5. mars 2019 #4456 Del Skrevet 5. mars 2019 Her er det andre varianter av samme saken: https://influencere.wordpress.com/2018/11/16/ab-no-kroppspress-og-en-ungdomsskole/ 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scoop Skrevet 5. mars 2019 #4457 Del Skrevet 5. mars 2019 Hva blir det neste? Ørjan Burøe gir ut bok om å bli seksuelt trakassert? Absurd. Det eneste interessante her er historien om politimannen. Forstår ikke hvordan de har kommet i kontakt på Snapchat? Har en teori om at det ikke var han som kontaktet henne, men kan selvsagt ta feil her. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Agurk Skrevet 5. mars 2019 Populært innlegg #4458 Del Skrevet 5. mars 2019 Jeg hadde et kort forhold til AB sin mye omtalte eks før han møtte sin nåværende. Nå har AB begynt å følge meg på Instagram. Jeg har aldri kommentert eller vist meg på noen som helst måte i noen av hennes kanaler. Ei heller her, selvom jeg har fulgt med i debatten fra sidelinjen. Får litt sånn stalkervibber av det hele. 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 5. mars 2019 #4459 Del Skrevet 5. mars 2019 5 minutter siden, Agurk skrev: Jeg hadde et kort forhold til AB sin mye omtalte eks før han møtte sin nåværende. Nå har AB begynt å følge meg på Instagram. Jeg har aldri kommentert eller vist meg på noen som helst måte i noen av hennes kanaler. Ei heller her, selvom jeg har fulgt med i debatten fra sidelinjen. Får litt sånn stalkervibber av det hele. Hvorfor ble det slutt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agurk Skrevet 5. mars 2019 #4460 Del Skrevet 5. mars 2019 4 minutter siden, Keikolina skrev: Hvorfor ble det slutt? Av helt irrelevante årsaker egentlig. Men la oss si at kjemien ikke stemte 😊 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg