Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Emmy_H skrev:

Så det står ikke noe om den saken i boken hennes? 

Det gjør vistnok ikke det.. 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 timer siden, Emmy_H skrev:

Så det står ikke noe om den saken i boken hennes? 

Ikke vet jeg om hvordan KG stiller seg til åndsverkloven av 12.mai 1961 paragraf 22 som gjelder sitatrett.

Sitat fra fra loven: Sitatrett, retten til å sitere fra åndsverk uten opphavsmannens/kvinnens samtykke, og uten vederlag til han/ henne.  Sitatretten gjelder bare overfor verk som har blitt offentliggjort.  Fra slike verk kan det siteres "i samsvar med god skikk og i den utstrekning formålet betinger"  Som regel vil det derfor bare kunne gjengis enkelte steder, eller mindre avsnitt av verket"  Sitat slutt.

Med det forbehold at jeg ikke har lest boken, kun det jeg har lest her på forumet, har jeg den klare oppfatning at Kvinneguidens kommentarfelt er en vesentlig bidragsyter til boken.  At alt "hatet" kommer fra meg og deg.   Så da tenker jeg at utdraget av sitatloven " Fra slike verk kan det siteres i  samsvar med med god skikk og i den utstrekning formålet betinger"

Formålet betinger...  at de som har kjøpt/lånt boken kan sitere mindre avsnitt av verket her på forumet... tenker jeg. 

Så kan vi andre "lese boken" her, og heller donere et beløp til Redd Barnas vippskonto 2230 ;)

Endret av Yann
  • Liker 34
Gjest Emmy_H
Skrevet
31 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Det gjør vistnok ikke det.. 

Det passer vel ikke inn i offerrollen som boka skal bygge opp under. 

Skrevet
50 minutter siden, Emmy_H skrev:

Det passer vel ikke inn i offerrollen som boka skal bygge opp under. 

Nei, Davidsen vil da ikke kunne presentere seg som offer.

• Liker 7
Skrevet (endret)
4 minutter siden, vedsidenav skrev:

Det var det der med å skjerme barna da. Snap oppdateringer nå fra ABD med bilde av ett kort de små har skrevet til sin mor, søtt og pent skrevet, MEN veldig privat og absolutt  ikke noe som må deles med alle.  Oppgitt...

La ikke hun ned bloggen fordi barna var så utsatt? 🤔

Endret av Pust
  • Liker 33
Skrevet
12 minutter siden, vedsidenav skrev:

Det var det der med å skjerme barna da. Snap oppdateringer nå fra ABD med bilde av ett kort de små har skrevet til sin mor, søtt og pent skrevet, MEN veldig privat og absolutt  ikke noe som må deles med alle.  Oppgitt...

Offffff.....Kan ikke den dama bare holde seg til kaker😟

• Liker 21
Skrevet

Bloggomtoppbloggere sitt gjesteinnlegg. skremmende hva hun kan finne på

• Liker 32
Skrevet

Siste innlegg til BOTB om AB, skremmende lesing. Hvorfor i all verden legge til datteren til en person du truer? Håper media fanger dette opp for på tide at folk får se den virkelige AB

• Liker 39
Gjest Ispahan
Skrevet
10 minutter siden, Trua skrev:

Bloggomtoppbloggere sitt gjesteinnlegg. skremmende hva hun kan finne på

https://bloggomtoppbloggere.com/2019/03/05/hatet/

Jeg har så lyst til å spørre Anne Brith om det var verdt det?

Nå hat hun blogget i 8 år, hun har solgt sjelen sin, kroppen sin, omdømmet sitt og barna sine. Og hva sitter hun igjen med? Enorm gjeld, frynsete rykte og noen sponsede gaver. Hun er like langt fra husdrømmen som når hun startet. Venner og menn går like fort som de kommer. I boken er det et eget kapittel om støttespillerne hennes, og jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte når butikksjefen på den lokale matbutikken er en av de hun lister opp. I egenskap av å være butikksjef i den lokale matbutikken. 

Anne Brith ønsket så hardt og være rik og berømt, og endte opp fattig og beryktet. Kommentarfeltene rundt omkring veksler mellom latter og dyp bekymring for hennes mentale helse. Og ofrene hennes finner hverandre der, det ville bekymret meg, om jeg var henne. Folk reagerer helt annerledes på denne boka enn hun håpet. Det er langt mellom hyllestene hun så desperat trenger.

Uten å påberope meg og være sjaman, så tipper jeg at jordskjelvet ikke er selve boka, men etterdønningene.

Skrevet

Åh, kjære vene. :overrasket:

Dette blir bare verre og verre.

• Liker 47
Skrevet
5 minutter siden, Ispahan skrev:

https://bloggomtoppbloggere.com/2019/03/05/hatet/

Jeg har så lyst til å spørre Anne Brith om det var verdt det?

Nå hat hun blogget i 8 år, hun har solgt sjelen sin, kroppen sin, omdømmet sitt og barna sine. Og hva sitter hun igjen med? Enorm gjeld, frynsete rykte og noen sponsede gaver. Hun er like langt fra husdrømmen som når hun startet. Venner og menn går like fort som de kommer. I boken er det et eget kapittel om støttespillerne hennes, og jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte når butikksjefen på den lokale matbutikken er en av de hun lister opp. I egenskap av å være butikksjef i den lokale matbutikken. 

Anne Brith ønsket så hardt og være rik og berømt, og endte opp fattig og beryktet. Kommentarfeltene rundt omkring veksler mellom latter og dyp bekymring for hennes mentale helse. Og ofrene hennes finner hverandre der, det ville bekymret meg, om jeg var henne. Folk reagerer helt annerledes på denne boka enn hun håpet. Det er langt mellom hyllestene hun så desperat trenger.

Uten å påberope meg og være sjaman, så tipper jeg at jordskjelvet ikke er selve boka, men etterdønningene.

Hva feiler det henne egentlig ? Dette er et menneske alle burde holde seg langt unna .

• Liker 41
Skrevet
11 minutter siden, gjestgitt skrev:

Siste innlegg til BOTB om AB, skremmende lesing. Hvorfor i all verden legge til datteren til en person du truer? Håper media fanger dette opp for på tide at folk får se den virkelige AB

Det der er noe av det drøyeste jeg har lest! Når man trodde det ikke kunne bli verre... :hakeslepp:

• Liker 46
Skrevet

ABD virker å ha et noe lemfeldig forhold til sannheten, bløffer altså med at hun har fått ip-adressen av KG og deretter brukt en hacker. Ikke noe i veien med fantasien, iallfall, det gjenspeiles jo i det blogginnlegget hun kaller en bok. 

• Liker 46
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
6 minutter siden, truedreamer skrev:

Jeg er helt skremt. Har nesten ikke ord etter å ha lest siste innlegg på BOTB! Jeg tror det jordskjelvet hun nevnte på GMN vil kunne ramme henne selv. 

Det blir ikke noe jordskjelv, det kommer til å bli et gedigent synkehull!

Skrevet

Fullstendig ikke-eksisterende selvinnsikt 😲

• Liker 37
Skrevet

Innlegget på botb viser noe av det drøyeste jeg har lest om ab!! Har hun ikke familie eller venner som kan fortelle henne hvordan hun oppfattes???

• Liker 48
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...