Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

TV2 Nyhetene brukte saken om politimannen som clickbait. 'Gå inn på TV2.no nå.' 

Endret av loffen
  • Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Pust skrev:

Jeg reagerer ikke på at de tar opp en nyhetssak hvor det kan se ut til at politiet er innblandet noe de absolutt ikke skal, det er den slette fremstillingen av saken; sammensausingen av reklame for en bok med tvilsomt innhold, toppet med noe som ligner klikk-åte. Jeg hadde forventet mer fra NRK.

Klikk-åte - endelig et godt norsk ord. Takk!

Vedkommende som jobbet i Skatteetaten, sendte hun mail til Ab´s sponsor som privatperson eller brukte hun jobbmail? Vet vi noe om dette?

• Liker 15
Skrevet
15 minutter siden, frk.Helene Hare skrev:

Vedkommende som jobbet i Skatteetaten, sendte hun mail til Ab´s sponsor som privatperson eller brukte hun jobbmail? Vet vi noe om dette?

Som privatperson, i fritiden sin, fra sin private PC. 

• Liker 35
Gjest Rosemoren
Skrevet (endret)
30 minutter siden, frk.Helene Hare skrev:

Jeg skal se om jeg finner det igjen, men på bloggomtoppbloggere.com ble det bekreftet at hun brukte ein private e-postadresse, og mailen ble skrevet utenfor arbeidstiden.

Endret av Rosemoren
Skrevet
50 minutter siden, frk.Helene Hare skrev:

Det ville vært alvorlig om hun hadde brukt jobbmailen men det gjorde hun selvsagt ikke. Hun er nok mye mer oppegående enn som så 😊 Og det var selvsagt også på fritiden, tror kanskje det var en søndag. Så hun hadde alt på det tørre.

• Liker 21
Skrevet
11 timer siden, pøbelsara skrev:

Innlegg #2304 i HD-tråden. Ligger i boken til Ab som eksempel på netthets hun har fått på kg....

Har ab sagt det var hets mot henne men så var det mot en annen ? 

Haha vilt ! Hvordan fikk hun til det? 

«Hm jeg må ha litt sterkere skyts *klippogliminnandreshets*? 

Dette kan vil juridisk sett ikke være lov ? 

• Liker 21
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker100 skrev:

Har ab sagt det var hets mot henne men så var det mot en annen ? 

Haha vilt ! Hvordan fikk hun til det? 

«Hm jeg må ha litt sterkere skyts *klippogliminnandreshets*? 

Dette kan vil juridisk sett ikke være lov ? 

Det står ikke direkte "dette er hets mot meg", men i konteksten den står i er det ingen tvil om at det skal forstås som noe AB har blitt utsatt for. 

• Liker 17
Skrevet

Stakkars . Kanskje forlaget har gjort en feil ? 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker100 skrev:

Stakkars . Kanskje forlaget har gjort en feil ? 

Ja, det er nok det som har skjedd........ 

• Liker 11
Skrevet (endret)
3 timer siden, KonemorGunda skrev:

Som privatperson, i fritiden sin, fra sin private PC. 

3 timer siden, Rosemoren skrev:

Jeg skal se om jeg finner det igjen, men på bloggomtoppbloggere.com ble det bekreftet at hun brukte ein private e-postadresse, og mailen ble skrevet utenfor arbeidstiden.

2 timer siden, Justlooking skrev:

Det ville vært alvorlig om hun hadde brukt jobbmailen men det gjorde hun selvsagt ikke. Hun er nok mye mer oppegående enn som så 😊 Og det var selvsagt også på fritiden, tror kanskje det var en søndag. Så hun hadde alt på det tørre.

Takk. Det var det jeg fryktet (for AB´s del). Jeg husker innlegget fra BOTB, og det hun skrev var jo både saklig, ryddig, og kan på ingen måte kategoriseres som verken hets eller trusler. (Med forbehold om at samme vedkommende ikke parallellt gikk bananas på jobbmailen og både hetset og truet, noe jeg tviler på.)

Endret av frk.Helene Hare
  • Liker 19
Skrevet (endret)

Jeg syns vi skal være litt forsiktige med å skape nye spekuleringer rundt noe som har blitt avkreftet. Mailen til AB sin annonsør var sendt fra privat PC og privat mailkonto. Bloggeren likte selvsagt ikke å bli kritisert, det kan man jo forstå, men en løsning kunne vært å rydde opp i de forholdene som ble kritisert, i stedet for å starte et hevntokt. Hva er sant og hva er ikke sant? Eksponerer hun sine barn? (Ja, senest i går, på SnapChat, filmet fra halsen og ned. Man kan fint se hva slags tøy de henger opp/bretter, og det er ikke deres eget.) Var ikke omsorgen for barna en av årsakene til at hun valgte å legge ned bloggen? Har hun hatt såkalt falske konkurranser? Tja, hvem vant kjøkkenmaskinen og iPhonen? Ikke vet jeg. Kanskje noen kan fortelle meg at det faktisk var noen vinnere og at de fikk varene like etter «trekningsdato». Alt som kan bekreftes og avkreftes er fint.

Endret av Pust
Endret en setning
  • Liker 38
Skrevet

Takk for at du legger ut lenker @Aricia 👍😊 

Det hintes til at det muligens / kanskje / men ikke er trolig - at vedkommende benyttet jobbmail, noe som er mat for konspiratørene. Beklager om det ble oppfattet krassere enn det var ment. Har redigert innlegget.

• Liker 15
Skrevet

Lurer på om boken blir anmeldt jeg, den har jo vært å få kjøpt noen dager nå..

• Liker 4
Gjest Ispahan
Skrevet

Da Anne Brith kontaktet Gry's arbeidsgiver kan det like gjerne skyldes hevn som redsel fordi hun jobbet i Skatt Øst. Hun har uttalt at siden Gry ringte hennes "arbeidsgiver," kunne hun ringe Gry's arbeidsgiver. At Gry forholdt seg til sannheten si sin kontakt med samarbeidspartneren har ingenting og si for Anne Brith. Hun dro den ene løgnen etter den andre i telefonen med sjefen til Gry. Målet helliger midlet, i hennes verden. Mister hun jobben skal synderen også miste jobben. 

At hun nå har slettet dette er ikke så rart. For hevn kombinert med ulovligheter får ikke fram det uskyldsrene bildet Anne Brith vil at leserne skal ha av henne. Så unnskyldningen om at hun ble redd, har med image å gjøre, ikke virkeligheten.

Gjest Emmy_H
Skrevet

Så det står ikke noe om den saken i boken hennes? 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...