Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
59 minutter siden, FruJohansen skrev:

Det går ikke fram av boken om politimannen ble anmeldt i vinter i fjor, eller etter at boken ble gitt ut. Hele historien blir veldig tåkete når hun oppdager at politimannen bor på samme sted som kemneren og saksbehandleren til kemneren. Saksbehandleren finner AB igjen på sin (antagelig innholdsrike) blokkeringsliste. Hun blir da veldig redd for at disse tre kjenner hverandre privat og har rottet seg sammen for å knekke henne. De møtes i retten i januar 2019, skriver hun, fordi kemneren ikke godtok forslaget som AB sin advokat foreslo om nedbetaling. Hun lurer også på om det gikk så langt som til retten fordi saksbehandleren ønsket at journalistene skulle ta tak i at hun var under konkursbegjæring. Hva dette har med politimannen å gjøre, og hvorvidt han var til stede i retten i januar i år, er litt vanskelig å forstå, men i boken slutter historien der.

Paranoide tilstander.

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Gjest Justsaying
Skrevet

Kunne noen ha forklart meg hvorfor trakassering skal være lettere og er mer akseptabelt enn seksuell trakassering? 

I denne tråden er det stort sett de samme som mener at de som blir seksuelt trakassert lever med traumer, mens det her menes at trakassering/hets/mobb er noe man «fortjener»? 

Så hvis noen flørter med sjefen så fortjener de å bli seksuelt trakassert i etterkant? 

ABD fortjener ikke noe mer hets enn andre, selv en mobber i skolegården fortjener ikke å bli mobbet? 

Skrevet
5 minutter siden, pøbelsara skrev:

Altså - hvis historien om politimannen er slik hun forteller, så er det rystende.

Men hvis dette er et pr-utspill, er det hårreisende at hun har blitt gitt taletid på nyhetssendingen til NRK. Og hvorfor får hun uttale seg om boken og hvorfor trekkes det inn kvinnelige hatere i reportasjen.

Og hvorfor i all verden får hun posere med boken sin på bilde?

Lanseringsjournalistikk er jo fra før en omdiskutert og tildels utskjelt stofftype.

I tilfellet Anne Brith Davidsen skjerpes dette ved at hun samtidig prosederer saker hun har anmeldt (eller skal anmelde) til politiet i boken - og helt uimotsagt får gjøre det samme i NRKs nyhetssendinger, med journalisten som mikronfonstativ. Spesielt.

• Liker 21
Skrevet
3 minutter siden, Justsaying skrev:

Kunne noen ha forklart meg hvorfor trakassering skal være lettere og er mer akseptabelt enn seksuell trakassering? 

I denne tråden er det stort sett de samme som mener at de som blir seksuelt trakassert lever med traumer, mens det her menes at trakassering/hets/mobb er noe man «fortjener»? 

Så hvis noen flørter med sjefen så fortjener de å bli seksuelt trakassert i etterkant? 

ABD fortjener ikke noe mer hets enn andre, selv en mobber i skolegården fortjener ikke å bli mobbet? 

Insinuerer du at bloggeren har flørtet med politimannen først? Det er det frekkeste!

• Liker 15
Skrevet
16 minutter siden, Justsaying skrev:

Hva seksuell trakassering har med denne saken å gjøre, det er et mysterie. Prøv å vær litt saklig, så kan man diskutere med deg. 

• Liker 20
Skrevet
6 minutter siden, Yann skrev:

Hjertelig takk til Fru Johansen for en veldig god oppsummering av boken.  Jeg vipset kroner 349,- (Bokprisen) til 2230.  Redd Barna sin vipskonto ;)

Det var en kjempegod ide! Og takk til @FruJohansen 👏

• Liker 33
Skrevet (endret)

Slettet bilder pga at jeg ikke har rettighetene til å dele de.

Endret av Fuju
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Fuju
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)

Er det alt? Alt av tusenvis av skjermdumper og diverse? Kommer det en oppfølger også da eller? Sån som dette er satt sammen i boka ser det ut som alt kommer fra KG, selv om det åpenbart er satt sammen av kommentarer fra hennes ulike SoMe kanaler og mail. Og snapchatten fra politimannen mangler en kontekst, både før og etter denne printscreenen. 

Endret av Emmy_H
Skrevet

Er bildene i boka seriøst i svart/ hvitt og i så dårlig oppløsning ? 

• Liker 12
Skrevet
31 minutter siden, Justsaying skrev:

Jeg skjønner ikke hva du mener eller skal frem til her jeg. Har AB blitt seksuelt trakassert av sjefen sin, men hun synesdet er verre å bli trakassert/mobbet?

• Liker 6
Skrevet (endret)

*slettet bilder*

Endret av Fuju
  • Liker 2
Skrevet

Er det ikke brudd på åndsverksloven å ta bilder av boka og legge ut her slikt? 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Marimba skrev:

Det er kanskje det? Jeg skal slette de med en gang.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Marimba skrev:

Har ikke bloggeren brutt åndsverksloven ved å legge ut bilder herfra?

• Liker 28
Skrevet
Akkurat nå, Pust skrev:

Har ikke bloggeren brutt åndsverksloven ved å legge ut bilder herfra?

Det virker jo sånn ja, men er det grunn til å svare med samme mynt tilbake? Da ligner dette mer på en heksejakt, og de gode kritiske røstene her som absolutt trengs får mindre troverdighet. 

• Liker 19
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...