xemiliex Skrevet 4. mars 2019 #4221 Skrevet 4. mars 2019 59 minutter siden, FruJohansen skrev: Det går ikke fram av boken om politimannen ble anmeldt i vinter i fjor, eller etter at boken ble gitt ut. Hele historien blir veldig tåkete når hun oppdager at politimannen bor på samme sted som kemneren og saksbehandleren til kemneren. Saksbehandleren finner AB igjen på sin (antagelig innholdsrike) blokkeringsliste. Hun blir da veldig redd for at disse tre kjenner hverandre privat og har rottet seg sammen for å knekke henne. De møtes i retten i januar 2019, skriver hun, fordi kemneren ikke godtok forslaget som AB sin advokat foreslo om nedbetaling. Hun lurer også på om det gikk så langt som til retten fordi saksbehandleren ønsket at journalistene skulle ta tak i at hun var under konkursbegjæring. Hva dette har med politimannen å gjøre, og hvorvidt han var til stede i retten i januar i år, er litt vanskelig å forstå, men i boken slutter historien der. Paranoide tilstander. 17
Gjest Justsaying Skrevet 4. mars 2019 #4222 Skrevet 4. mars 2019 Kunne noen ha forklart meg hvorfor trakassering skal være lettere og er mer akseptabelt enn seksuell trakassering? I denne tråden er det stort sett de samme som mener at de som blir seksuelt trakassert lever med traumer, mens det her menes at trakassering/hets/mobb er noe man «fortjener»? Så hvis noen flørter med sjefen så fortjener de å bli seksuelt trakassert i etterkant? ABD fortjener ikke noe mer hets enn andre, selv en mobber i skolegården fortjener ikke å bli mobbet?
Aricia Skrevet 4. mars 2019 #4223 Skrevet 4. mars 2019 5 minutter siden, pøbelsara skrev: Altså - hvis historien om politimannen er slik hun forteller, så er det rystende. Men hvis dette er et pr-utspill, er det hårreisende at hun har blitt gitt taletid på nyhetssendingen til NRK. Og hvorfor får hun uttale seg om boken og hvorfor trekkes det inn kvinnelige hatere i reportasjen. Og hvorfor i all verden får hun posere med boken sin på bilde? Lanseringsjournalistikk er jo fra før en omdiskutert og tildels utskjelt stofftype. I tilfellet Anne Brith Davidsen skjerpes dette ved at hun samtidig prosederer saker hun har anmeldt (eller skal anmelde) til politiet i boken - og helt uimotsagt får gjøre det samme i NRKs nyhetssendinger, med journalisten som mikronfonstativ. Spesielt. 21
Pust Skrevet 4. mars 2019 #4224 Skrevet 4. mars 2019 3 minutter siden, Justsaying skrev: Kunne noen ha forklart meg hvorfor trakassering skal være lettere og er mer akseptabelt enn seksuell trakassering? I denne tråden er det stort sett de samme som mener at de som blir seksuelt trakassert lever med traumer, mens det her menes at trakassering/hets/mobb er noe man «fortjener»? Så hvis noen flørter med sjefen så fortjener de å bli seksuelt trakassert i etterkant? ABD fortjener ikke noe mer hets enn andre, selv en mobber i skolegården fortjener ikke å bli mobbet? Insinuerer du at bloggeren har flørtet med politimannen først? Det er det frekkeste! 15
Populært innlegg Emmelise Skrevet 4. mars 2019 Populært innlegg #4225 Skrevet 4. mars 2019 (endret) 14 minutter siden, Justsaying skrev: Kunne noen ha forklart meg hvorfor trakassering skal være lettere og er mer akseptabelt enn seksuell trakassering? I denne tråden er det stort sett de samme som mener at de som blir seksuelt trakassert lever med traumer, mens det her menes at trakassering/hets/mobb er noe man «fortjener»? Så hvis noen flørter med sjefen så fortjener de å bli seksuelt trakassert i etterkant? ABD fortjener ikke noe mer hets enn andre, selv en mobber i skolegården fortjener ikke å bli mobbet? Jeg merker meg at du utelukkende dukker opp i disse trådene for å nevne noe totalt irrelevant og bevist provoserende for å få det til å virke som om vi er flokk hatefulle høns som hakker etter første og beste. Men la meg alikevel ta et øyeblikk og svare deg.. igjen. Det er ingen som mener at noen fortjener hets. Ingen skal mobbes og ingen skal trakasseres. Men. Og det er et utrolig stort MEN, og fler av dem. Anne Brith blir hverken trakassert, mobbet eller hetset fra Kvinneguiden. For det første så var det dette med forumregler og hvordan det ikke er lov. Innimellom finner man selvsagt enn liten forvillet tufs som skal lire av seg noe, men selvjustisen blant medlemmene pleier vanligvis å slå ned på det lenge før moderatoren har kommet fram til rapporten. Det Anne Brith beskriver som hat fra Kvinneguiden er hverken hat, eller som det viser seg, tiltenkt henne (referer til en kommentar fra KG som viser seg å være til Helene Drage). Hver gang noen har sagt ifra til Anne Brith med konstruktiv kritikk eller spurt om noe er virkelig slik en god ide å legge ut har man blitt svart med å bli slettet og blokkert. Da blir man oppgitt og litt matt. Også samles man et sted for å diskutere den kritikk og tanker man har om det hvor man ikke blir slettet og blokkert fordi man har en rasjonell mening. Anne Brith fortjener hverken å bli hetset, mobbet eller trakassert. Men man skal også huske på at det hun omtaler som nettopp det, er faktisk ikke det, og kommer som en direkt konsekvens av hennes egne handlinger. Det ville selvsagt ikke forundret meg om det var en del sykinger der ute som faktisk sender henne drit for å plage henne. Men de kommer ikke herfra, vi syntes ikke at det er riktig at det skal være sånn. Mye kunne vært unngått hadde hun gjort enkle grep for å beskytte seg selv og sine. Man *må* ikke legge ut sin fulle adresse, man *kan* få seg en postboks. Man *må* ikke legge ut sitt mobilnummer til stadighet med påstanden "Jeg tåler det" og oppmuntre verdenen til å sende deg drit. Endret 4. mars 2019 av Emmelise 82
Populært innlegg Korpsnerden Skrevet 4. mars 2019 Populært innlegg #4226 Skrevet 4. mars 2019 Hvorfor kalle boken "Kvinner som hater kvinner" hvis den mest alvorlige saken handler om en mann? "Anne Brith mot verden" eller "Alle er slemme mot meg" hadde vært en passende tittel, i tråd med slik jeg oppfattet bloggen hennes. 83
neiognei Skrevet 4. mars 2019 #4227 Skrevet 4. mars 2019 16 minutter siden, Justsaying skrev: Kunne noen ha forklart meg hvorfor trakassering skal være lettere og er mer akseptabelt enn seksuell trakassering? I denne tråden er det stort sett de samme som mener at de som blir seksuelt trakassert lever med traumer, mens det her menes at trakassering/hets/mobb er noe man «fortjener»? Så hvis noen flørter med sjefen så fortjener de å bli seksuelt trakassert i etterkant? ABD fortjener ikke noe mer hets enn andre, selv en mobber i skolegården fortjener ikke å bli mobbet? Hva seksuell trakassering har med denne saken å gjøre, det er et mysterie. Prøv å vær litt saklig, så kan man diskutere med deg. 20
Populært innlegg Yann Skrevet 4. mars 2019 Populært innlegg #4228 Skrevet 4. mars 2019 (endret) 14 timer siden, Firestone skrev: http://frujohansen.no/?p=6080 👏🏻 @FruJohansen Hjertelig takk til Fru Johansen for en veldig god oppsummering av boken. Jeg vipset kroner 349,- (Bokprisen) til 2230. Redd Barna sin vipskonto Endret 4. mars 2019 av Yann 89
Populært innlegg Kvins Skrevet 4. mars 2019 Populært innlegg #4229 Skrevet 4. mars 2019 54 minutter siden, pøbelsara skrev: Innlegg #2304 i HD-tråden. Ligger i boken til Ab som eksempel på netthets hun har fått på kg.... For det første er kommentaren hentet fra Dragetråden. For det andre,er det netthets å kommentere en kjole som en blogger viser frem og attpåtil reklamerer for? (Jeg husker kjolen Drage hadde på seg, den var både reklame og mildt sagt grusom). Anne Britt har reklamert for flere klesmerker, deriblant KappAhl for et par år siden. Jeg husker det var flere som kommenterte her i tråden at de ikke syntes klærne hun viste frem var fine, mens noen kommenterte at de syntes de var fine. Smaken er som baken, men at den ene smaken er hets og den andre smaken er hjerter og suss er jeg uenig i. Jeg jobber i klesbutikk og hører daglig positive og negative kommentarer om klærne vi selger. Jeg blir ikke dødelig fornærmet eller i lykkerus av den grunn. (Jeg er jo å betrakte som en slags annonsør for denne kleskjeden, jeg får betalt for å fronte klærne jeg selger). Her en dag holdt jeg på å kle på en utstillingsdukke. En kunde stoppet opp og sa at det var dårlig reklame å ha den utstillingsdukkn i vinduet, for de klærne var direkte fæle. Jeg sa at det er ikke lett å treffe alles smak, men du er i målgruppen vår så da hører jeg på deg. Og jeg skiftet klærne. Skulle jeg ropt til henne at hun bedrev hets mot meg, siden det var jeg som hadde valgt ut klærne og syntes de var fine? Selv om man er uenige så handler det om god kundebehandling og å kunne motta konstruktiv kritikk, ta det innover seg og lære noe av det. 83
Pust Skrevet 4. mars 2019 #4230 Skrevet 4. mars 2019 6 minutter siden, Yann skrev: Hjertelig takk til Fru Johansen for en veldig god oppsummering av boken. Jeg vipset kroner 349,- (Bokprisen) til 2230. Redd Barna sin vipskonto Det var en kjempegod ide! Og takk til @FruJohansen 👏 33
Fuju Skrevet 4. mars 2019 #4231 Skrevet 4. mars 2019 (endret) Slettet bilder pga at jeg ikke har rettighetene til å dele de. Endret 4. mars 2019 av Fuju 3
Gjest Emmy_H Skrevet 4. mars 2019 #4233 Skrevet 4. mars 2019 (endret) Er det alt? Alt av tusenvis av skjermdumper og diverse? Kommer det en oppfølger også da eller? Sån som dette er satt sammen i boka ser det ut som alt kommer fra KG, selv om det åpenbart er satt sammen av kommentarer fra hennes ulike SoMe kanaler og mail. Og snapchatten fra politimannen mangler en kontekst, både før og etter denne printscreenen. Endret 4. mars 2019 av Emmy_H
Nobile Skrevet 4. mars 2019 #4234 Skrevet 4. mars 2019 Er bildene i boka seriøst i svart/ hvitt og i så dårlig oppløsning ? 12
Kvins Skrevet 4. mars 2019 #4235 Skrevet 4. mars 2019 31 minutter siden, Justsaying skrev: Kunne noen ha forklart meg hvorfor trakassering skal være lettere og er mer akseptabelt enn seksuell trakassering? I denne tråden er det stort sett de samme som mener at de som blir seksuelt trakassert lever med traumer, mens det her menes at trakassering/hets/mobb er noe man «fortjener»? Så hvis noen flørter med sjefen så fortjener de å bli seksuelt trakassert i etterkant? ABD fortjener ikke noe mer hets enn andre, selv en mobber i skolegården fortjener ikke å bli mobbet? Jeg skjønner ikke hva du mener eller skal frem til her jeg. Har AB blitt seksuelt trakassert av sjefen sin, men hun synesdet er verre å bli trakassert/mobbet? 6
Fuju Skrevet 4. mars 2019 #4236 Skrevet 4. mars 2019 (endret) *slettet bilder* Endret 4. mars 2019 av Fuju 2
Marimba Skrevet 4. mars 2019 #4237 Skrevet 4. mars 2019 Er det ikke brudd på åndsverksloven å ta bilder av boka og legge ut her slikt? 5
Fuju Skrevet 4. mars 2019 #4238 Skrevet 4. mars 2019 Akkurat nå, Marimba skrev: Er det ikke brudd på åndsverksloven å ta bilder av boka og legge ut her slikt? Det er kanskje det? Jeg skal slette de med en gang. 4
Pust Skrevet 4. mars 2019 #4239 Skrevet 4. mars 2019 2 minutter siden, Marimba skrev: Er det ikke brudd på åndsverksloven å ta bilder av boka og legge ut her slikt? Har ikke bloggeren brutt åndsverksloven ved å legge ut bilder herfra? 28
Marimba Skrevet 4. mars 2019 #4240 Skrevet 4. mars 2019 Akkurat nå, Pust skrev: Har ikke bloggeren brutt åndsverksloven ved å legge ut bilder herfra? Det virker jo sånn ja, men er det grunn til å svare med samme mynt tilbake? Da ligner dette mer på en heksejakt, og de gode kritiske røstene her som absolutt trengs får mindre troverdighet. 19
Fremhevede innlegg