Flettfrid Skrevet 4. mars 2019 #4181 Del Skrevet 4. mars 2019 2 minutter siden, Chenet skrev: Men nå er det tydeligvis noe jeg ikke forstår sånn grunnleggende om hvordan man krever inn skattegjeld - hvor kommer politiet inn i bildet? Det er vel bare ved tvangsinndrivelse der man blir kastet ut av hus og hjem, verdisaker blir beslaglagt at politiet blir involvert? Jeg spør siden jeg genuint ikke vet, og ikke forstår hvor denne politimannen kom inn i bildet? Hvis man ikke betaler f.eks restskatten sinkommunale avgifter, så kan kemneren i kommunen begjære f.eks tvangssalg av hus eller begjære en person personlig konkurs. Dette er det da det lokale politiet som har i oppgave å forkynne personlig til den det gjelder. Kemneren sender inn en begjæring til nærmeste tingrett som legger med en dom om at vedkommende skal begjæres personlig konkurs. Oversender saken til det lokale politiet som har ansvar med å forkynne begjæringen personlig til den det gjelder innen ett visst antall dager. Personen det gjelder må skriver under på at han/hun har motatt begjæringen. Etter som AB ikke eier verken hus eller bil av nyere dato så blir hun begjært personlig konkurs i stede for at det bejæres tvangssalg av fast eiendom eller eiendel. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chenet Skrevet 4. mars 2019 #4182 Del Skrevet 4. mars 2019 18 minutter siden, Flettfrid skrev: Hvis man ikke betaler f.eks restskatten sinkommunale avgifter, så kan kemneren i kommunen begjære f.eks tvangssalg av hus eller begjære en person personlig konkurs. Dette er det da det lokale politiet som har i oppgave å forkynne personlig til den det gjelder. Kemneren sender inn en begjæring til nærmeste tingrett som legger med en dom om at vedkommende skal begjæres personlig konkurs. Oversender saken til det lokale politiet som har ansvar med å forkynne begjæringen personlig til den det gjelder innen ett visst antall dager. Personen det gjelder må skriver under på at han/hun har motatt begjæringen. Etter som AB ikke eier verken hus eller bil av nyere dato så blir hun begjært personlig konkurs i stede for at det bejæres tvangssalg av fast eiendom eller eiendel. Takk! Da er det vel sikkert i forbindelse med forkynningen av begjæringen hun har møtt denne politimannen. Jeg trodde ikke de var involvert før man rent fysisk hentet ting og tang 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Daisy Skrevet 4. mars 2019 #4183 Del Skrevet 4. mars 2019 Bare en ting å si sånn først: Jeg liker det ikke Hun bruker ressurser på å anmelde alt og alle virker det ut som. Synes det er fryktelig at politi ressurser skal brukes i denne grad på damen. Nå snakker jeg ikke bare nødvendigvis om denne saken, men hun har jo anmeldt flere før har jeg inntrykk av. Hun skal ha dette da - hun vet å bruke media ihvertfall til sin fordel og mest sannsynlig vil det gi litt mer salg av en bok som virker sabla tynn og lite innholdsrik ut fra det jeg har sett av kommentarer her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 4. mars 2019 #4184 Del Skrevet 4. mars 2019 Jeg vil tro at hvis det foreligger 17 anmeldelser og flere er til vurdering, så vil i alle fall de anmeldte vite at de er anmeldt. Hittil vet vi bare om én, en tjenestemann som har "truet Davidsen med konkurs". Som for meg høres ut som en ensidig historie tatt ut av kontekst. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 4. mars 2019 Populært innlegg #4185 Del Skrevet 4. mars 2019 Hun fant fram til avsenderen av Snapen ved å få en venn til å legge til kontoen. Da kom navnet på brukeren fram. Det var da hun søkte ham opp på nettet at hun fant ut at han jobbet i politiet. Hun ringte regnskapsføreren sin, som bekreftet at alt var i orden med ASet, men kemneren hadde ikke respondert på et forslag om nedbetaling som de hadde sendt noen uker før. Hun tok kontakt med politiet, og de bekreftet at de hadde et ferdig brev med forkynning om personlig konkurs. Dette til tross for at det var en måned til fristen gikk ut, skriver Anne Brith. I samme samtale spurte hun om det var en ansatt ved navn *** på kammeret, noe hun fikk bekreftet. Det er mye å lure på her. Hun sier at det er ASet som skal gjøre opp skatten, men det er hun personlig som skal slås konkurs. Jeg skal ikke gå inn på det juridiske og regnskapsmessige her, men et aksjeselskap er en juridisk enhet som er fullstendig adskilt fra både eier og ansatte. Det er vankelig for meg å skjønne hvorfor hun i samme setning snakker om selskapet sin skattegjeld, og truselen om at hun selv skal bli slått personlig konkurs. Enten er det hun som skylder penger, eller så er det selskapet. Det er to vidt forskjellige ting? 80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker100 Skrevet 4. mars 2019 #4186 Del Skrevet 4. mars 2019 For et styr. Hva er det som driver henne ? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 4. mars 2019 #4187 Del Skrevet 4. mars 2019 6 minutter siden, FruJohansen skrev: Hun fant fram til avsenderen av Snapen ved å få en venn til å legge til kontoen. Da kom navnet på brukeren fram. Det var da hun søkte ham opp på nettet at hun fant ut at han jobbet i politiet. Hun ringte regnskapsføreren sin, som bekreftet at alt var i orden med ASet, men kemneren hadde ikke respondert på et forslag om nedbetaling som de hadde sendt noen uker før. Hun tok kontakt med politiet, og de bekreftet at de hadde et ferdig brev med forkynning om personlig konkurs. Dette til tross for at det var en måned til fristen gikk ut, skriver Anne Brith. I samme samtale spurte hun om det var en ansatt ved navn *** på kammeret, noe hun fikk bekreftet. Det er mye å lure på her. Hun sier at det er ASet som skal gjøre opp skatten, men det er hun personlig som skal slås konkurs. Jeg skal ikke gå inn på det juridiske og regnskapsmessige her, men et aksjeselskap er en juridisk enhet som er fullstendig adskilt fra både eier og ansatte. Det er vankelig for meg å skjønne hvorfor hun i samme setning snakker om selskapet sin skattegjeld, og truselen om at hun selv skal bli slått personlig konkurs. Enten er det hun som skylder penger, eller så er det selskapet. Det er to vidt forskjellige ting? Neida. Mange tror man er beskyttet med et AS, men man kan likevel holdes ansvarlig som daglig leder og/eller styreleder. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 4. mars 2019 #4188 Del Skrevet 4. mars 2019 6 minutter siden, FruJohansen skrev: Hun fant fram til avsenderen av Snapen ved å få en venn til å legge til kontoen. Da kom navnet på brukeren fram. Det var da hun søkte ham opp på nettet at hun fant ut at han jobbet i politiet. Hun ringte regnskapsføreren sin, som bekreftet at alt var i orden med ASet, men kemneren hadde ikke respondert på et forslag om nedbetaling som de hadde sendt noen uker før. Hun tok kontakt med politiet, og de bekreftet at de hadde et ferdig brev med forkynning om personlig konkurs. Dette til tross for at det var en måned til fristen gikk ut, skriver Anne Brith. I samme samtale spurte hun om det var en ansatt ved navn *** på kammeret, noe hun fikk bekreftet. Det er mye å lure på her. Hun sier at det er ASet som skal gjøre opp skatten, men det er hun personlig som skal slås konkurs. Jeg skal ikke gå inn på det juridiske og regnskapsmessige her, men et aksjeselskap er en juridisk enhet som er fullstendig adskilt fra både eier og ansatte. Det er vankelig for meg å skjønne hvorfor hun i samme setning snakker om selskapet sin skattegjeld, og truselen om at hun selv skal bli slått personlig konkurs. Enten er det hun som skylder penger, eller så er det selskapet. Det er to vidt forskjellige ting? Ja, når man har et AS så er det separat. Om selskapet blir slått konkurs så skal ikke hun personlig bli slått konkurs. I teorien selvsagt. Kommer ann på hva du har klart å få til MEN etter det jeg kan se så er nåværende AS opprettet i Januar 2018. Så det er godt mulig hun blander litt med firmaenheten ettersom hun hadde enkeltmannsforetak før. Sitat ANNEBRITH.NO DAVIDSEN med organisasjonsnummer 997 334 930 ble slettet 05.10.2018 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 4. mars 2019 #4189 Del Skrevet 4. mars 2019 Hvis den historien med politimannen er sant, om så bare litt av det, som feks den snappen, så er det helt horribelt og hinsides oppførsel av en offentlig tjenestemann. Historien er ganske vill i sin helhet, men bare det å sende en sånn melding til noen bør slås veldig hardt nedpå, for ikke å snakke om bestikkelsen han tilbød i tillegg. Det er så alvorlig at det skulle blitt anmeldt på dagen, men det er nå meldt nå, så får vi se. Anne Brith har nå et vitne i denne venninnen som var med den dagen hun møtte denne politimannen på kafé, håper hun var smart nok til å sitte såpass nært at hun hørte hva som ble sagt. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 4. mars 2019 #4190 Del Skrevet 4. mars 2019 17 minutter siden, miss summers skrev: Neida. Mange tror man er beskyttet med et AS, men man kan likevel holdes ansvarlig som daglig leder og/eller styreleder. Ja, jeg vet, men det kommer i så fall fram under oppgjøret av boet, ikke mens man skriver konkursbegjæringen. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 4. mars 2019 #4191 Del Skrevet 4. mars 2019 Men når var det alt skjedde rundt denne politimannen? Er jo litt merkelig at det først kommer frem i forbindelse med boka.. Dårlig timing for AB med tanke på troverdighet, god timing med tanke på PR.. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ispahan Skrevet 4. mars 2019 #4192 Del Skrevet 4. mars 2019 36 minutter siden, Ms. Daisy skrev: Bare en ting å si sånn først: Jeg liker det ikke Hun bruker ressurser på å anmelde alt og alle virker det ut som. Synes det er fryktelig at politi ressurser skal brukes i denne grad på damen. Nå snakker jeg ikke bare nødvendigvis om denne saken, men hun har jo anmeldt flere før har jeg inntrykk av. Hun skal ha dette da - hun vet å bruke media ihvertfall til sin fordel og mest sannsynlig vil det gi litt mer salg av en bok som virker sabla tynn og lite innholdsrik ut fra det jeg har sett av kommentarer her inne. En ting er disse 17 som hun HAR anmeldt, som politiet må bruke ressurser på. En annen ting er alle de menneskene hun SIER hun har anmeldt, som ringer politiet for og høre om saken sin. I forbindelse med DN artikkelen sa hun gjentatte ganger at begge kritikerne var anmeldt. Journalisten ville være sikker før saken ble trykket, så begge kritikerne oppsøkte politiet gjentatte ganger for og få de til og lete etter anmeldelse på dem. En anmeldelse Anne Brith visste veldig godt at ikke fantes. Hvorfor synes hun at det er greit at hun tar opp politiets ressurser på denne måten? Hva gjør akkurat henne berettiget til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 4. mars 2019 #4193 Del Skrevet 4. mars 2019 Er det ikke litt risikabelt å skrive om dette i en bok mens saken fortsatt er under etterforskning? 🤔 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nantucket Skrevet 4. mars 2019 #4194 Del Skrevet 4. mars 2019 1 minutt siden, Hjarte skrev: Er det ikke litt risikabelt å skrive om dette i en bok mens saken fortsatt er under etterforskning? 🤔 Det tenkte jeg og - litt rart å skrive bok som sine opplevelser når man står midt oppi det. De fleste venter vel de til har fått litt på avstand? Men det viser vel bare hva slagt type bok det her er... hastverk er som kjent lastverk 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Infinity Skrevet 4. mars 2019 Populært innlegg #4195 Del Skrevet 4. mars 2019 Snappen begynner med " Bare kulan frøken" Det viser jo at det har vært en dialog i forkant av denne snappen hvor politimannen må be henne roe seg eller kulan som det står. Screenshot blir heller ikke tatt før hun selv har fått skrevet ; Hvem er du ? Dette ser veldig mistenkelig ut i mine øyne. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2ney Skrevet 4. mars 2019 #4196 Del Skrevet 4. mars 2019 5 minutter siden, Infinity skrev: Snappen begynner med " Bare kulan frøken" Det viser jo at det har vært en dialog i forkant av denne snappen hvor politimannen må be henne roe seg eller kulan som det står. Screenshot blir heller ikke tatt før hun selv har fått skrevet ; Hvem er du ? Dette ser veldig mistenkelig ut i mine øyne. Hvordan ser snapen ut? Har du imgr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustefisk Skrevet 4. mars 2019 #4197 Del Skrevet 4. mars 2019 2 minutter siden, Infinity skrev: Snappen begynner med " Bare kulan frøken" Det viser jo at det har vært en dialog i forkant av denne snappen hvor politimannen må be henne roe seg eller kulan som det står. Screenshot blir heller ikke tatt før hun selv har fått skrevet ; Hvem er du ? Dette ser veldig mistenkelig ut i mine øyne. Min første tanke var at dette kanskje er en eller annen tindermatch eller lignende hun har snappet/chattet med og kommet i en viss klinsj med. Fortsatt ikke greit at en politimann skriver noe slikt, men jeg kan ikke tro at en offentlig tjenestemann ville satt sitt rykte og karriere på spill bare for å sende en tilfeldig snap til en blogger.. Det er noe som skurrer veldig med den snappen og hele situasjonen. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 4. mars 2019 #4198 Del Skrevet 4. mars 2019 5 minutter siden, Infinity skrev: Snappen begynner med " Bare kulan frøken" Det viser jo at det har vært en dialog i forkant av denne snappen hvor politimannen må be henne roe seg eller kulan som det står. Screenshot blir heller ikke tatt før hun selv har fått skrevet ; Hvem er du ? Dette ser veldig mistenkelig ut i mine øyne. Ja, den "bare kulan frøken" forstod jeg ikke helt, skjønner ikke helt hva hun skal "kulan". 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustefisk Skrevet 4. mars 2019 #4199 Del Skrevet 4. mars 2019 1 minutt siden, 2ney skrev: Hvordan ser snapen ut? Har du imgr? Den ligger i saken på nrk 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ispahan Skrevet 4. mars 2019 #4200 Del Skrevet 4. mars 2019 9 minutter siden, nantucket skrev: Det tenkte jeg og - litt rart å skrive bok som sine opplevelser når man står midt oppi det. De fleste venter vel de til har fått litt på avstand? Men det viser vel bare hva slagt type bok det her er... hastverk er som kjent lastverk Det bærer veldig preg av hastverksarbeid. Bare det at hun må stjele "hatet" til Helene Drage for og ha noe og fylle opp med, sier vel sitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg