Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker100 skrev:

Jeg er forundret over at jeg lar meg engasjere av denne saken ettersom jeg har vært innom bloggen maks 5 ganger. Og da har jeg ikke lest mange innleggene. 

Men det er følelsen av å se på et løpsk tog- noen må da snart trekke i nødbremsen !!?

Ja, den nødbremsen er vel blitt etterspurt opp til flere ganger. Men nå kan det se ut som toget stopper av seg selv.

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

44 minutter siden, Trua skrev:

Nå er det bare å håpe at GMN kjenner sin besøkelsestid og IKKE inviterer til studio 

Fikk sldri sett henne på GMN, mrn så det nå på nett, lmen har de seriøst klippet vekk slutten?!?

Jeg ville jo se denne «jordskjelv» kommentaren. ☹️

Endret av Perle
  • Liker 6
Gjest Habibi
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker100 skrev:

Jeg er forundret over at jeg lar meg engasjere av denne saken ettersom jeg har vært innom bloggen maks 5 ganger. Og da har jeg ikke lest mange innleggene. 

Men det er følelsen av å se på et løpsk tog- noen må da snart trekke i nødbremsen !!?

Et løpsk tog? Nei da, det er "Ekspresstoget til suksess", sitat O`AB den høyeste ;) 

Gjest Emmy_H
Skrevet
11 minutter siden, Perle skrev:

Fikk sldri sett henne på GMN, mrn så det nå på nett, lmen har de seriøst klippet vekk slutten?!?

Jeg ville jo se denne «jordskjelv» kommentaren. ☹️

Harm og hegseth har den på IG.

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker100 skrev:

Samme her, det engasjerer og (ikke minst) fascinerer

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Ispahan skrev:

Det er urovekkende hvordan Anne Brith leter etter en konspirasjon mellom kemneren, politiet og Skatt Øst. De har en naturlig sammenheng. Hun betalte ikke skatt (Skatt Øst), kemneren klarte ikke og kreve inn pengene og til slutt måtte politiet forkynne en konkurs (den ble avverget i siste sekund fordi hun kom i dialog med kemneren). Dette skjer alle som ikke betaler skatt, det er ikke spesielt for Anne Brith. Hun skriver selv at hun har skyldt penger lenge, og at det opprinnelige beløpet var mye høyere enn 660 000.

Men Anne Brith er ikke folk flest, så hun sitter i timesvis på nett for og spore opp de ansatte i de forskjellige etatene. Og hun finner en sammenheng! To ansatte bor på samme tettsted, med bare noen tusen innbyggere. En tredje er på blokkeringslista hennes på Facebook (sammen med halve Norge). I følge Anne Brith beviser dette at de er ute etter henne. Hun er plutselig ikke en skattesnyter, men et offer for overgrep fra myndighetene. Jeg vet ikke om hun har fryktelig god fantasi, eller om det ligger noe mer alvorlig bak denne slutningen. Hun skal ha for at hun selv setter spørsmålstegn ved egen virkelighetsoppfatning i boken.

Anne Briths grandiose syn på seg selv gjør det ikke lettere da saken ender i retten.  Hun bekymrer seg for om den ansatte hos kemneren tok saken til retten fordi pressen skulle få greie på skattesmellen. Hun har selv skrevet om det, skriver hun, men likevel bekymrer hun seg for presseoppmøte i rettssalen. På tavlen utenfor står det Anne Brith mot Staten. 

Jeg synes også det er urovekkende. Har tenkt over det flere ganger at hun kanskje har bruk for hjelp fra helsevesenet. Skulle ønske noen kunne hjelpe ab og familien  😞 

• Liker 23
Skrevet
41 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hun har tatt med en kommentar  i en skjermdumpi boken som omhandler en annen enn henne - uten å oppgi det. 

Oi, hvilken? 

• Liker 12
Skrevet

Dama er knekt, lagt ned bloggen og ute av bloggerne. Hva mer trenger dere? Personlig brev i posten om at hun er enig i all kritikk fra den enkelte? 

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, Knocks skrev:

Dama er knekt, lagt ned bloggen og ute av bloggerne. Hva mer trenger dere? Personlig brev i posten om at hun er enig i all kritikk fra den enkelte? 

Hva ville du rådet henne til ?

• Liker 11
Skrevet
47 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hun har tatt med en kommentar  i en skjermdumpi boken som omhandler en annen enn henne - uten å oppgi det. 

Dette høres jo helt horribelt ut om det stemmer, og bør absolutt komme frem. Vet du hvilken kommentar det er og hvor den er hentet fra ?

• Liker 18
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Infinity skrev:

Dette høres jo helt horribelt ut om det stemmer, og bør absolutt komme frem. Vet du hvilken kommentar det er og hvor den er hentet fra ?

Hva mener dere?  Forstår ikke... 

Endret av 2ney
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, 2ney skrev:

Hva mener dere?  Forstår ikke... 

Jeg forsto det slik at en netthets kommentar i boken ikke er reell. Den var ikke skrevet om henne.

• Liker 11
Skrevet (endret)
44 minutter siden, Knocks skrev:

Det er nok aldeles ikke reelt - du faller for det inntrykket det passer å gi nå, for å få sympati.

Hun har da fortalt om opptil flere prosjekter og kontrakter, inntekten er visstnok sikret for noen år framover. Blogghuset er i startgropa og under etablering, samarbeide med noen designere - stettfat? Var noe slikt prosjekt på gang, med et av barna involvert. Mobilapp fikk hun rett før jul. Bakekurs og annen rådgivningsvirksomhet?. Det er stadig prosjekter på gang, det skal hun ha :) (Gjennomføringen har det vel skorta litt på, men det er nå en annen sak).

Bloggen måtte selvsagt stenges, og før den tid sletta hun store deler av den - det ville ikke vært vanskeligere å fremstille seg som et offer, om alt hva hun har skrevet om andre og gjort over årene var lett tilgjengelig for nye lesere. 

Ifølge henne selv, var det hennes valg å ta en pause fra bloggerne, som ikke er usannsynlig siden det også sammenfalt med bruddet med kjæresten.

https://www.tv2.no/a/10247175/ 

Endret av Eveliina
  • Liker 21
Skrevet
2 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Det er så alvorlig.. Kan denne boken brukes imot bloggeren med tanke på at hun har trakassert kritikere og truet dem? 

Det samla bildet må begynne å bli tydelig for de fleste i hvert fall. I boken forsterker hun jo selv inntrykket av det som alt var kommet ut offentlig:

https://www.dn.no/markedsforing/blogg/bloggere/markedsforing/toppblogger-ringte-arbeidsgiver-og-truet-med-anmeldelse-av-kritiske-lesere/2-1-471746

https://www.dn.no/medier/blogg/bloggere/sosiale-medier/toppblogger-forsokte-a-lokke-bloggpoliti-i-internettfelle/2-1-475466

https://www.vg.no/rampelys/i/oRKRMK/advokat-mener-blogger-anne-brith-davidsen-42-broet-personopplysningsloven

• Liker 32
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...