Trua Skrevet 3. mars 2019 #4061 Skrevet 3. mars 2019 9 minutter siden, Ispahan skrev: Hun skrev ganske inngående om alle de dyre gavene hun og barna fikk. Blant annet plukket de ut klær for 18 000 på en gang. Det var eksklusive julekalendere, parfymer, sminke, klær osv. Samtidig slet hun med å klare regninger og kjøpe mat. Hun beskriver disse gavene som gratisvarer, og det gikk ikke ut over noe. Sannheten er at hun ikke hadde råd til å ta imot disse gavene, for hun må jo betale skatt. Noe hun tydeligvis ikke har gjort på en stund, ref. den enorme baksmellen. Denne damen påstår stadig at hun har utdannelse innen økonomi, men hun reddet seg hårfint unna en 4. konkurs nylig. 660000 på et år høres da usannsynlig mye ut? Må være for flere år. Hvis hun ikke har råd til å ta imot får hun gjøre som en annen blogger, skryte hemningsløst et par ganger og så selge. Noen som lever av det og 27
Justlooking Skrevet 3. mars 2019 #4062 Skrevet 3. mars 2019 5 minutter siden, Ispahan skrev: Hun skrev ganske inngående om alle de dyre gavene hun og barna fikk. Blant annet plukket de ut klær for 18 000 på en gang. Det var eksklusive julekalendere, parfymer, sminke, klær osv. Samtidig slet hun med å klare regninger og kjøpe mat. Hun beskriver disse gavene som gratisvarer, og det gikk ikke ut over noe. Sannheten er at hun ikke hadde råd til å ta imot disse gavene, for hun må jo betale skatt. Noe hun tydeligvis ikke har gjort på en stund, ref. den enorme baksmellen. Denne damen påstår stadig at hun har utdannelse innen økonomi, men hun reddet seg hårfint unna en 4. konkurs nylig. Og hun skal hjelpe og rådføre unge bloggere? Trodde virkelig hun som er så velutdannet og suksessfull kunne den mest elementære skattereglene om spons 😅 41
terteskjell Skrevet 3. mars 2019 #4063 Skrevet 3. mars 2019 32 minutter siden, Viking-girl skrev: Skattesmellen kom i 2018, og vi får håpe hun har kontroll på nedbetalinga. Hun har jo både AS og what not, skal være en del av Blogghuset osv. Ellers er det fullt mulig å ty til hjelp fra Nav når man er uten inntekt og har 4 mindreårige. Hun er aktiv på Snap, seinest for noen dager siden viste hun fram reklame for SK Norge der hun fikk såkalt lymfedrenasje av mage, rumpe og lår. Hun skal skatte 30-40% av alle godene og sponsen hun får. Noe sier meg at hun har «glemt» å betale skatt og derfor er i økonomisk krise, nok en gang! Sponsing av frisørtimer, negler, vipper, «drenasje» og annet dill dall gir hverken penger i kassa eller mat i kjøleskapet. Langt mindre sparing til egenkapital og hus! Hun har strukket strikken ALTFOR LANGT og holdt barna skikkelig for narr når det kommer til det huskjøpet. Nå kan de hvertfall se langt etter det, med mindre det ramler ned et mirakel i hodet på henne. Du vil ikke si at etter 2 konkurser (husker ikke antall) så klarer hun i 2018 og få nesten 700 tusen i restskatt? Å i tillegg skal hun lære unge bloggere om hvordan man kommer seg opp og frem. 29
Gjest Ispahan Skrevet 3. mars 2019 #4064 Skrevet 3. mars 2019 6 minutter siden, Justlooking skrev: Og hun skal hjelpe og rådføre unge bloggere? Trodde virkelig hun som er så velutdannet og suksessfull kunne den mest elementære skattereglene om spons 😅 Ja, det er et tankekors. Men mye tyder på at Blogghuset er like mye luftslott som 13 millioners-villaen.
Gjest Hold the door Skrevet 3. mars 2019 #4065 Skrevet 3. mars 2019 5 timer siden, Jobbermedbarn skrev: Bare skummet over, så det husker jeg ikke dessverre! Kanskje noen andre vet? Ok. Det er ikke så viktig egentlig. Når jeg leser hva andre skriver om innholdet i boka ellers, skulle jeg ønske jeg aldri tillot meg å bli nysgjerrig på noe som helst som har med boka å gjøre.
Populært innlegg EllaSays Skrevet 3. mars 2019 Populært innlegg #4066 Skrevet 3. mars 2019 Ida Wulff skrev for noen år siden om dette med sponsing og gaver osv. Hun sa da at hver gang hun tar i mot noe, feks en jakke til 2000 kr, så setter hun halvparten av verdien, i eksemplet da 1000 kr, inn på en konto som skal gå til skatt. Har hun ikke råd til det, så tar hun ikke i mot. Unge jenta har skjønt det AB ikke har skjønt. Men jeg stusser, hvis hun hadde fått 660 000 kr i restskatt, da er jo alle disse innleggene om sparing til hus løgn. Jeg er sikker på at jeg har lest at hun hadde spart opp både det ene og det andre beløpet, og vært i kontakt med banker for huslån osv. Det må jo ha vært løgn, da? 73
Trua Skrevet 3. mars 2019 #4067 Skrevet 3. mars 2019 4 minutter siden, EllaSays skrev: Ida Wulff skrev for noen år siden om dette med sponsing og gaver osv. Hun sa da at hver gang hun tar i mot noe, feks en jakke til 2000 kr, så setter hun halvparten av verdien, i eksemplet da 1000 kr, inn på en konto som skal gå til skatt. Har hun ikke råd til det, så tar hun ikke i mot. Unge jenta har skjønt det AB ikke har skjønt. Men jeg stusser, hvis hun hadde fått 660 000 kr i restskatt, da er jo alle disse innleggene om sparing til hus løgn. Jeg er sikker på at jeg har lest at hun hadde spart opp både det ene og det andre beløpet, og vært i kontakt med banker for huslån osv. Det må jo ha vært løgn, da? Noe som ikke stemmer her. Du får ikke banklån hvis du har nedbetalingsplan hos kemneren 35
Ellatin Skrevet 3. mars 2019 #4068 Skrevet 3. mars 2019 2 minutter siden, EllaSays said: Ida Wulff skrev for noen år siden om dette med sponsing og gaver osv. Hun sa da at hver gang hun tar i mot noe, feks en jakke til 2000 kr, så setter hun halvparten av verdien, i eksemplet da 1000 kr, inn på en konto som skal gå til skatt. Har hun ikke råd til det, så tar hun ikke i mot. Unge jenta har skjønt det AB ikke har skjønt. Men jeg stusser, hvis hun hadde fått 660 000 kr i restskatt, da er jo alle disse innleggene om sparing til hus løgn. Jeg er sikker på at jeg har lest at hun hadde spart opp både det ene og det andre beløpet, og vært i kontakt med banker for huslån osv. Det må jo ha vært løgn, da? Løgn eller en akutt ignoranse for alt som har med økonomi å gjøre. Hun har jo vist mang en gang at hun er ignorant på mange felt. Hvordan rettsystemet fungerer (Hun sa en slem ting! Fengsle henne!) barn i SoMe (så mange eksempler) som hun mener er helt på sin plass, kropps press (livet med thigh gap anyone?) og mange andre ting. Det er ikke sikkert hun er så ondsinnet som hun virker. Det kan rett og slett hende hun mangler basis kunnskaper på disse områdene, men at hun er dyktig flink til å skjule det som en elitisk livsstil. 29
Gjest Keikolina Skrevet 3. mars 2019 #4069 Skrevet 3. mars 2019 Sto det noe om hvorfor eksen hennes dumpet henne?
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 3. mars 2019 Populært innlegg #4070 Skrevet 3. mars 2019 Av hensyn til barn og annen familie, burde boka aldri vært utgitt. Dette er forlagets ansvar også. 56
Justlooking Skrevet 3. mars 2019 #4071 Skrevet 3. mars 2019 1 minutt siden, Trua skrev: Noe som ikke stemmer her. Du får ikke banklån hvis du har nedbetalingsplan hos kemneren Den «verste» du kan skylde penger er stat og kommune. De gir ikke ved dørene og hadde hun eid noe ville de tatt tvangspant i dette. De har førsteprioritet og når hun tydeligvis ikke har pengene til å cashe ut restskatten har hun neppe penger til egenkapitalen til bolig heller, Mulig man får betalingsanmerkning på en så stor restskatt og da før man ikke låne en krone. Trist hun har satt seg i en slik situasjon. 37
AnonymBruker100 Skrevet 3. mars 2019 #4072 Skrevet 3. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker100 skrev: Det er nok ubehagelig med draps-trusler og stygg hets - men tittelen «kvinner som hater kvinner» er jo helt absurd? Hvor mange orker å gå rundt og hate en bake-blogger ? Really ? Tror folk har nok med seg selv jeg. Men at en blogger som er så utleverende som AB får sitt påskrevet er vel ikke så rart ? Hvorfor går hun online hvis hun vil være privat og i fred ? Kritikken av hennes utleverende fremferd må vel anses for å være en del av pakken som en «kjendis»? Tenk hva feks Melanie Trump går igjennom da ? Hun har ikke skrevet bok om hat 🙈🙈 boken er et symptom på endeløs narsissisme spør du meg. Håper hun beskytter barna fremover ! Får korrigere meg selv litt : å motta drapstrusseler er nok mer enn ubehagelig , og selvfølgelig skal denslags anmeldes og slåes ned på ! 15
Gjest Emmy_H Skrevet 3. mars 2019 #4073 Skrevet 3. mars 2019 (endret) 2 timer siden, Firestone skrev: Av hensyn til barn og annen familie, burde boka aldri vært utgitt. Dette er forlagets ansvar også. Jeg er så enig med deg, at en med forsørgeransvar for mindreårige kan gi ut noe som så til de grader diskrediter henne selv på mange ulike måter er ansvarsfraskrivelse fra forlaget sin side. Det er jo forfatteren og bloggeren som blir stilt i et dårlig lys, ikke KG eller TV3. Endret 3. mars 2019 av Emmy_H
Gjest Hold the door Skrevet 3. mars 2019 #4074 Skrevet 3. mars 2019 21 minutter siden, Firestone skrev: Av hensyn til barn og annen familie, burde boka aldri vært utgitt. Dette er forlagets ansvar også. Helt enig.
Populært innlegg Pust Skrevet 3. mars 2019 Populært innlegg #4075 Skrevet 3. mars 2019 Boken burde vært stoppet. Den er så fryktelig avslørende på så mange måter, og slett ikke på de måtene forfatteren ønsker. Det er synd på alle dem som blir berørt av dette, og igjen; ikke dem som forfatteren mener skal lide. Huff 😢 51
Trua Skrevet 3. mars 2019 #4076 Skrevet 3. mars 2019 20 minutter siden, Justlooking skrev: Den «verste» du kan skylde penger er stat og kommune. De gir ikke ved dørene og hadde hun eid noe ville de tatt tvangspant i dette. De har førsteprioritet og når hun tydeligvis ikke har pengene til å cashe ut restskatten har hun neppe penger til egenkapitalen til bolig heller, Mulig man får betalingsanmerkning på en så stor restskatt og da før man ikke låne en krone. Trist hun har satt seg i en slik situasjon. Du har helt rett, derfor dette ikke henger sammen 19
Justlooking Skrevet 3. mars 2019 #4077 Skrevet 3. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker100 skrev: Får korrigere meg selv litt : å motta drapstrusseler er nok mer enn ubehagelig , og selvfølgelig skal denslags anmeldes og slåes ned på ! Selvsagt, er vel en av de foreløpige 17 anmeldelsen hennes og en som alle kan forstå. Men likevel, om jeg hadde vært henne ville jeg vært mye mer bekymret for den enorme restskatten og økonomien generelt. 20
Jobbermedbarn Skrevet 3. mars 2019 #4078 Skrevet 3. mars 2019 12 minutter siden, Pust skrev: Boken burde vært stoppet. Den er så fryktelig avslørende på så mange måter, og slett ikke på de måtene forfatteren ønsker. Det er synd på alle dem som blir berørt av dette, og igjen; ikke dem som forfatteren mener skal lide. Huff 😢 Akkurat👍 7
Kosemose Skrevet 3. mars 2019 #4080 Skrevet 3. mars 2019 Bare et spørsmål; alle som er så bekymret for at hun eksponerer barna sine på blogg og på stories; hva tenker dere om at barna, barnas klassekamerater og naboer skal lese side opp og side ned om hvor dårlig person mammaen deres er, spekulasjoner over kemner, restskatt og boligsparing, osv. Jeg vet hun har valgt å eksponere barna i blogg (i likhet med veldig mange andre bloggere) og jeg syns det er flott at det stilles kritisk søkelys på bloggere, men dette korstoget mot hele AB, alt hun er, alt hun står for og alt hun gjør, begynner å føles ganske ubehagelig å lese, når man tenker på at det er en hel familie av mennesker som skal leve livene sine. Fint og flott med kritisk blikk på bloggere, men jeg syns denne tråden har bikket over i en «la oss ta rotta på henne» stemning, med høy grad av skadefryd og ønske om at det skal gå dårlig med henne. Litt skremmende og ubehagelig egentlig. Og jeg lurer på hvordan det er for barna hennes og henne, og lurer også på hva det gjør med folk å lese så mye gørr om seg selv, og om det virkelig kan være «fortjent» selv om de har gjort aldri så dumme ting. 15
Fremhevede innlegg