Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Macimba skrev:

Jeg kan ikke med min beste vilje skjønne at noen forhåndsbestiller, låner på bibliotek eller kjøper dette mølel som denne «forfatteren» har skrevet. 

Nysgjerrighet ;) Jeg står i fare for å ryke på en "smell" å kjøpe den selv jeg (min første "bloggerbok" i tilfelle)  Spent på hva det er som skal ryste oss alle og skape et jordskjelv. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Isild skrev:

Nysgjerrighet ;) Jeg står i fare for å ryke på en "smell" å kjøpe den selv jeg (min første "bloggerbok" i tilfelle)  Spent på hva det er som skal ryste oss alle og skape et jordskjelv. 

Hvis du kjøper boken, kan du informere oss her i tråden hva du synes om den? Jeg holder meg lagt unna kjøp... 😉

Endret av 2ney
Skrevet
7 minutter siden, Isild skrev:

Jeg er redd du kommer til å angre ...

• Liker 18
Skrevet
11 minutter siden, Isild skrev:

Jeg er ferdig med mitt eksemplar - DM meg så kan jeg sende den til deg😊

• Liker 24
Gjest Macimba
Skrevet
13 minutter siden, Isild skrev:

Gi heller pengene til et veldedig formål. 

Skrevet
1 minutt siden, Fader skrev:

Jeg er ferdig med mitt eksemplar - DM meg så kan jeg sende den til deg😊

Hva synes du om boken? "Følte du et jordskjelv" ? 

Skrevet

Omg gikk hun på insta hennes nå. Wow. For en martyr ?

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, 2ney skrev:

Hvis du kjøper boken, kan du informere oss her i tråden hva du synes om den? Jeg holder meg lagt unna kjøp... 😉

Absolutt! Jeg skal gi min vurdering av den :) 

3 minutter siden, Pust skrev:

Jeg er redd du kommer til å angre ...

Kanskje. Jeg forventer egentlig ikke å bli blåst av banen av skrivetalent eller innhold - men skal lese den med åpent sinn og se hva det er hun ønsker å formidle/lære bort. Hun har så klokketro på dette her selv, og det fascinerer meg litt. 

• Liker 6
Skrevet

Forlaget har nok bommet stygt på flere ting ved denne lanseringen. De trodde nok det var smart å provosere med å utgi den 8. mars, at det alene skulle gi forhåndsomtale.

De glemte dessverre helt at 8.mars også ligger i i uka for lanseringen av Mammut-salget. Nettopp tittet innom de fleste bokhandlerne på nett for å se deres spesialtilbud - absolutt ingen av nettbokhandlene har AB sin bok på forsidene. De har fullt opp med egen promotering av Mammut-salg.

Tipper det er en hovedgrunn til at boka blir pusha ut i butikker før opprinnelig dato. 

Dessuten, så har de nok oversolgt boka veldig, innledningsvis. Antar AB og forlaget håpa og forventa at sjokkuttalelsene om 'jordskjelv' og 'hatet i kommentarfeltet' osv skulle generere noe mer debatt. Men så ble det ikke engang ble en krusning i vannet  Hva skulle de da følge opp med?

Regner med det også er en grunn til at boka kjøres ut i butikkene fortløpende. 

Så mange bloggere, og antakelig andre, som har mottatt boka på forhånd - men ingen bokanmeldelser? Det er virkelig merkelig. Den ser ut til å bli møtt med i beste fall et eneste langt skuldertrekk? Men også mye humring i krokene fra de som er inne i miljøet.

Tror ikke de kan risikere at boken glemmes alt før den var kommet ut i butikkene. 

Og et et par uker framover nå, vil hovedfokus til bokkjøpere være å finne billige skatter på Mammutsalg :)

• Liker 39
Skrevet

Det hadde vært utrolig kult om noen kunne startet en instagramkonto som het influencerdebatten eller noe i den duren (gjerne et mer fengende navn), hvor man jevnlig i bildefeltet la ut et seriøst spørsmål. Feks "hva tenker du om eksponering av barn i some", "hvordan modererer du egne kanaler", "hva tenker du er viktig i et reglement rundt influencere " osv,  og som kommentar tagger man de største influencere (feks AB) og oppfordrer de til å svare samt oppfordrer andre igjen til å holde en saklig debatt som svar på kommentarene til influencerne. 

Jeg tror nemlig det at det er de influencerne som er åpne for debatt og tør svare på seriøse spørsmål rundt sin egen drift, er de influencerne som kommer til å overleve i bransjen. 

Vi hadde kommet så mye lengre med en seriøs debatt enn ved beskyldninger om hat og null mulighet til å svare for seg... Og en slik konto hadde dessuten fokusert mer på selve tankegangen og holdningene til influencerne enn på individuelle someoppdateringer og bloggposter.

Men det spørs vel om de hadde turt å delta i en slik debatt.... 

• Liker 30
Skrevet
Akkurat nå, Isild skrev:

Absolutt! Jeg skal gi min vurdering av den :) 

Kanskje. Jeg forventer egentlig ikke å bli blåst av banen av skrivetalent eller innhold - men skal lese den med åpent sinn og se hva det er hun ønsker å formidle/lære bort. Hun har så klokketro på dette her selv, og det fascinerer meg litt. 

Jeg forventet kanskje for  mye av en bok hvis forhåndsomtale var at den kom til å skape et jordskjelv, men les og bli vis 😊

• Liker 3
Gjest Ispahan
Skrevet

Jeg har skummet gjennom hele boka, og hvis det var et jordskjelv der gikk det meg hus forbi.

Boka starter med litt bakgrunnsinformasjon, bodd i Nederland, Mosjøen og krisesenter. Hvordan hun begynte å blogge. Veien til suksess. Hele Norge Baker var rigget og TV3 hadde allerede fra begynnelsen av bestemt seg for at Anne Brith skulle fremstå som en bitch.

Egen tråd på Kg betydde at hun endelig var berømt. Men trådens innhold ble ikke som hun håpet. Et helt kapittel er viet til hvor dum forumansvarlig er.

Noen interessante betraktninger om hvordan hun taklet og være klikkhore. Og hvordan det var og motta dyr spons i form av smykker og klær, men ikke ha penger nok til mat og regninger. Her synes jeg hun klarer seg bra, jeg blir nyskjerrig fordi det er så fjernt fra min virkelighet. 

Et helt kapittel om at hun ikke fikk være med på facebookgrupper til klassene til barna. Ett om stalkeren, ett om ei som skrev pene innlegg på 100-dagers-gruppa og stygge kommentarer på BOTB (det er ikke pent!).

Noen rimelig drøye påstander om en politimann.

En mulig kopling mellom Skatt Øst og Lensmannskontoret. Begge er ute etter henne...

Noen få mennesker er snille

Skatt Øst tok skattesmellen hennes til retten, muligens for at pressen skulle få greie på hvor mye hun skyldte (mye!).

Noen bilder av innlegg her på KG og et par andre steder.

The End

Skrevet

Flaut. 

• Liker 23
Skrevet
17 timer siden, MissCortado skrev:

Det slo meg nå, jordskjelvvarslinga kan være beviset på at hun faktisk er sjaman. 

Det er fascinerende å stå utenfor og betrakte dette bloggsirkuset. At de surrer rundt og holder på i sitt parallelle univers har jo en underholdningsverdi, men når det blandes inn både barn og store penger da blir det usmakelig. At de attpåtil får plass og en profilert stemme i samfunnsdebatten er rett og slett absurd. 

Sier hun at hun er sjaman? 

• Liker 4
Skrevet
49 minutter siden, Speilvegg skrev:

Dette fortjener å bli både lest og delt mye! :tommel:

Sitat

Jeg banner garantert i kirken nå. Men veldig mange av mine kollegaer i bloggerbransjen er ekstremt hårsåre. Nei, vi skal ikke finne oss i all slags ukritisk dritt – men vi får jaggu tåle å få passet vårt påskrevet når vi driter oss ut eller tar en slags meningsposisjon som ikke alle er enig i

og

Sitat

Vet du hva ironien er? Ironien er at de jeg kommer til å få negativ tilbakemeldinger av nå er fra influensere som føler seg truffet. Kritikken på dette innlegget kommer garantert ikke til å komme fra den vanlige dama eller mannen i gata.

Det ser vel ut til at AB kan ha klart å få litt fokus på et samfunnsproblem som bør opp i lyset - bare et litt annet et enn planlagt... 😉 

• Liker 33
Skrevet
21 minutter siden, Eveliina skrev:

Forlaget har nok bommet stygt på flere ting ved denne lanseringen. De trodde nok det var smart å provosere med å utgi den 8. mars, at det alene skulle gi forhåndsomtale.

De glemte dessverre helt at 8.mars også ligger i i uka for lanseringen av Mammut-salget. Nettopp tittet innom de fleste bokhandlerne på nett for å se deres spesialtilbud - absolutt ingen av nettbokhandlene har AB sin bok på forsidene. De har fullt opp med egen promotering av Mammut-salg.

Tipper det er en hovedgrunn til at boka blir pusha ut i butikker før opprinnelig dato. 

Dessuten, så har de nok oversolgt boka veldig, innledningsvis. Antar AB og forlaget håpa og forventa at sjokkuttalelsene om 'jordskjelv' og 'hatet i kommentarfeltet' osv skulle generere noe mer debatt. Men så ble det ikke engang ble en krusning i vannet  Hva skulle de da følge opp med?

Regner med det også er en grunn til at boka kjøres ut i butikkene fortløpende. 

Så mange bloggere, og antakelig andre, som har mottatt boka på forhånd - men ingen bokanmeldelser? Det er virkelig merkelig. Den ser ut til å bli møtt med i beste fall et eneste langt skuldertrekk? Men også mye humring i krokene fra de som er inne i miljøet.

Tror ikke de kan risikere at boken glemmes alt før den var kommet ut i butikkene. 

Og et et par uker framover nå, vil hovedfokus til bokkjøpere være å finne billige skatter på Mammutsalg :)

Jeg leser veldig lite bøker men pleier det å være bokanmeldelse av alle bøker som blir gitt ut?  Eller velger de bare ut noen? 

• Liker 5
Skrevet (endret)
35 minutter siden, Ispahan skrev:

Jeg har skummet gjennom hele boka, og hvis det var et jordskjelv der gikk det meg hus forbi.

Boka starter med litt bakgrunnsinformasjon, bodd i Nederland, Mosjøen og krisesenter. Hvordan hun begynte å blogge. Veien til suksess. Hele Norge Baker var rigget og TV3 hadde allerede fra begynnelsen av bestemt seg for at Anne Brith skulle fremstå som en bitch.

Egen tråd på Kg betydde at hun endelig var berømt. Men trådens innhold ble ikke som hun håpet. Et helt kapittel er viet til hvor dum forumansvarlig er.

Noen interessante betraktninger om hvordan hun taklet og være klikkhore. Og hvordan det var og motta dyr spons i form av smykker og klær, men ikke ha penger nok til mat og regninger. Her synes jeg hun klarer seg bra, jeg blir nyskjerrig fordi det er så fjernt fra min virkelighet. 

Et helt kapittel om at hun ikke fikk være med på facebookgrupper til klassene til barna. Ett om stalkeren, ett om ei som skrev pene innlegg på 100-dagers-gruppa og stygge kommentarer på BOTB (det er ikke pent!).

Noen rimelig drøye påstander om en politimann.

En mulig kopling mellom Skatt Øst og Lensmannskontoret. Begge er ute etter henne...

Noen få mennesker er snille

Skatt Øst tok skattesmellen hennes til retten, muligens for at pressen skulle få greie på hvor mye hun skyldte (mye!).

Noen bilder av innlegg her på KG og et par andre steder.

The End

Det var litt av et jordskjelv, er nok mange som skjelver i buksene av dette 😂

Endret av Justlooking
Ett ord falt ut
  • Liker 17
Skrevet (endret)
30 minutter siden, terteskjell skrev:

Jeg leser veldig lite bøker men pleier det å være bokanmeldelse av alle bøker som blir gitt ut?  Eller velger de bare ut noen? 

Nei, ikke alle - det er vel gjerne bøker som er knytta en spesiell interesse eller forventning til, i tillegg til nye stjerneskudd, gamle travere sin siste ol. Når de gikk så hardt ut på God morgen Norge og kobla bokutgivelse med stenging av blogg, så håpet de nok å skape en dagsaktuell situasjon, som ville føre til bokanmeldelser og debatt. På den måten å generere mediaomtale og gratisreklame. 

Men så langt ser hele greia ut til å synke som en stein. 

Endret av Eveliina
skrivefeil
  • Liker 24
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...