Rabbenreka Skrevet 26. februar 2019 #3741 Skrevet 26. februar 2019 Akkurat nå, Christiane_W skrev: Jeg tviler. Du blir nok blokkert. Jaja, det tviler jeg ikke på.. Ikke noe tap for min del. 8
neiognei Skrevet 26. februar 2019 #3742 Skrevet 26. februar 2019 21 minutter siden, Justsaying skrev: Syns Anne Brith gjorde en flott figur på 4stjerners middag, hun er morsom, blid, omgjengelig og jeg syns hun får mye ufortjent mobb. Alle bloggere lyver innimellom. Alle mennesker lyver innimellom! Sitter folkene her og loggfører egne løgner også? En million til hver eneste her som ikke har servert en løgn eller 50 i løpet av livet. Og det er verre å lyve til en i omgangskretsen enn på en blogg. Jugde da jeg var barn. For å imponere og hevde meg. Men nå er jeg altså voksen, prøver så godt jeg kan å være ærlig og redelig og jeg bygger ihvertfall ikke inntekten min på løgn etter løgn. Skulle jeg gjort det hadde jeg i det minste sørget for å være litt god på å juge og ikke bare rørt sammen en 100% gjennomskuelig hel-løgn. Men at hun finner på så simple og gjennomskubare løgner sier jo litt om hva hun synes om nivået på leserne sine. Rimelig absurd å rettferdiggjøre stadige løgner for å forsvare en blogger. Du finner helt sikkert noen bedre argumenter enn det. 39
Gjest Justsaying Skrevet 27. februar 2019 #3743 Skrevet 27. februar 2019 14 minutter siden, neiognei skrev: Jugde da jeg var barn. For å imponere og hevde meg. Men nå er jeg altså voksen, prøver så godt jeg kan å være ærlig og redelig og jeg bygger ihvertfall ikke inntekten min på løgn etter løgn. Skulle jeg gjort det hadde jeg i det minste sørget for å være litt god på å juge og ikke bare rørt sammen en 100% gjennomskuelig hel-løgn. Men at hun finner på så simple og gjennomskubare løgner sier jo litt om hva hun synes om nivået på leserne sine. Rimelig absurd å rettferdiggjøre stadige løgner for å forsvare en blogger. Du finner helt sikkert noen bedre argumenter enn det. Jeg rettferdiggjør ikke løgnere, syns tvert i mot det er utidig at mange bloggere er dobbeltmoralsk og sier ulike ting på inn-og utpust. Syns også bloggerne selv må stå for eksponering av barn, er de kjendiser så liker folk å se familen deres også. Vi fråtser jo i Se og hør også
Korpsnerden Skrevet 27. februar 2019 #3744 Skrevet 27. februar 2019 7 timer siden, Justsaying skrev: Syns Anne Brith gjorde en flott figur på 4stjerners middag, hun er morsom, blid, omgjengelig og jeg syns hun får mye ufortjent mobb. Alle bloggere lyver innimellom. Alle mennesker lyver innimellom! Sitter folkene her og loggfører egne løgner også? En million til hver eneste her som ikke har servert en løgn eller 50 i løpet av livet. Og det er verre å lyve til en i omgangskretsen enn på en blogg. Så så lenge et menneske kan oppføre seg hyggelig og sjarmerende i visse sammenhenger så kan de gjøre som de vil? For å trekke en paralell til en annen tråd du er veldig aktiv i - dette er grunnen til at mange ikke anmelder diverse ting. Sjarmerende (manipulerende) mennesker kommer unna med alt for mye! 29
ashera Skrevet 27. februar 2019 #3745 Skrevet 27. februar 2019 7 timer siden, Justsaying skrev: Syns Anne Brith gjorde en flott figur på 4stjerners middag, hun er morsom, blid, omgjengelig og jeg syns hun får mye ufortjent mobb. Alle bloggere lyver innimellom. Alle mennesker lyver innimellom! Sitter folkene her og loggfører egne løgner også? En million til hver eneste her som ikke har servert en løgn eller 50 i løpet av livet. Og det er verre å lyve til en i omgangskretsen enn på en blogg. Bra med 4 stjerners middag. Dumt at Anne Brith ikke gjør mer av det hun kan og som funker, i stedet for å tulle rundt. De fleste som lyver til en i omgangskretsen tjener ikke millioner på det, slik AB gjør. Men det er likhetstrekk på den måten at slike løgner gjøres for å oppnå fordeler - emosjonell/sosial kapital eller økonomisk kapital. Å rangere mellom disse kan man kanskje gjøre om man tenker på etikk som noe som handler om å maksimere og minimere lykke (et perspektiv ikke jeg tar), men grunnstrukturen er den samme i begge tilfeller: Å ofre sannhet og/eller andre mennesker for å oppnå noe selv. 13
Gisse Skrevet 27. februar 2019 #3746 Skrevet 27. februar 2019 19 minutter siden, Lana01 skrev: Dette blir ryktespredning. De kommer med påstander om at en har ringt anonymt rundt til samarbeidspartnerene deres t, og videre sier de at de ikke vet hvem denne personen er. Så kommer de med noen antydninger om at denne anonyme personen kanskje kan være AB. Rett skal være rett Enig! Hun er da vitterlig ikke den eneste som har ringt rundt, det et jo flere her inne som også har tatt kontakt med samarbeidspartnere, så dette blir spekulasjoner og ryktespredning (som også podden tydelig legger opp til!) 6
Isild Skrevet 27. februar 2019 #3747 Skrevet 27. februar 2019 8 timer siden, Justsaying skrev: Syns Anne Brith gjorde en flott figur på 4stjerners middag, hun er morsom, blid, omgjengelig og jeg syns hun får mye ufortjent mobb. Alle bloggere lyver innimellom. Alle mennesker lyver innimellom! Sitter folkene her og loggfører egne løgner også? En million til hver eneste her som ikke har servert en løgn eller 50 i løpet av livet. Og det er verre å lyve til en i omgangskretsen enn på en blogg. Jeg syns hun var både morsom, søt og blid på 4 stjerners middag. Kakebordet var helt utrolig flott. For meg så ødelegges desverre det koselige og talentfulle hun er av å stadig lese om anmeldelser, rettslige skritt, hacking, kontakte arbeidsgiver "og alt det der". Som leser (ikke bare av hennes egne kanaler, men media ellers) - så blir man påvirket. Jeg ønsker henne masse lykke til med videre business og med husdrøm osv. Helt oppriktig så ønsker jeg henne alt godt. Men jeg trro at alt "dramaet" skader renommèet mer enn det hjelper henne til å nå nye profesjonelle høyder nå. 19
Pust Skrevet 27. februar 2019 #3748 Skrevet 27. februar 2019 1 time siden, Korpsnerden skrev: Så så lenge et menneske kan oppføre seg hyggelig og sjarmerende i visse sammenhenger så kan de gjøre som de vil? For å trekke en paralell til en annen tråd du er veldig aktiv i - dette er grunnen til at mange ikke anmelder diverse ting. Sjarmerende (manipulerende) mennesker kommer unna med alt for mye! Godt poeng! Det er dessverre alt for mange som lar seg blende og lure av mennesker som har slike «dag-og-natt-ansikter», sider de skrur av og på etter hva som er mest gunstig. Hvem kjenner vel ikke et eller flere mennesker som har denne personligheten? De som er smørblide, hjelpsomme, snille og forståelsesfulle overfor dem de kan dra nytte av, og infame, frekke og regelrett ondskapsfulle mot dem som kan true deres posisjon. Disse menneskene finner du på jobben din, i nabolaget og i familien. Kanskje er du den de smisker for, men pass deg så du ikke blir den som får se den mørke siden. Jeg sier på ingen måte at denne bloggeren er ekstremvarianten av denne typen mennesker, men hun har selv vist at hun ikke bare er søt og snill husmorblogger. https://www.dn.no/markedsforing/blogg/bloggere/markedsforing/toppblogger-ringte-arbeidsgiver-og-truet-med-anmeldelse-av-kritiske-lesere/2-1-471746 25
Gjest Justsaying Skrevet 27. februar 2019 #3749 Skrevet 27. februar 2019 10 minutter siden, Pust skrev: Godt poeng! Det er dessverre alt for mange som lar seg blende og lure av mennesker som har slike «dag-og-natt-ansikter», sider de skrur av og på etter hva som er mest gunstig. Hvem kjenner vel ikke et eller flere mennesker som har denne personligheten? De som er smørblide, hjelpsomme, snille og forståelsesfulle overfor dem de kan dra nytte av, og infame, frekke og regelrett ondskapsfulle mot dem som kan true deres posisjon. Disse menneskene finner du på jobben din, i nabolaget og i familien. Kanskje er du den de smisker for, men pass deg så du ikke blir den som får se den mørke siden. Jeg sier på ingen måte at denne bloggeren er ekstremvarianten av denne typen mennesker, men hun har selv vist at hun ikke bare er søt og snill husmorblogger. https://www.dn.no/markedsforing/blogg/bloggere/markedsforing/toppblogger-ringte-arbeidsgiver-og-truet-med-anmeldelse-av-kritiske-lesere/2-1-471746 Det er ikke ulovlig å bruke sine barn i reklame. Men det er ulovlig å feks bruke yrket sitt til å finne opplysninger om noen i privat regi. Vet ikke sikkert om denne kvinnen har gjort det, men ettersom abd her har følt seg stalket så er jo mistanken hennes berettiget. Det er uforståelig at noen kan boikotte butikker, kjeder etc fordi abd eller andre bloggere gjør ting som ikke engang er ulovlig for å ramme bloggerne, når de i tilegg sender mail til samarbeidspartnere for å opplyse om det så virker det som en ren straffeprosess. Er sikker på st samtlige av disse bruker andre produkter som det e rmye større grunn til å boikotte av alvorligere grunner.
Gjest Ispahan Skrevet 27. februar 2019 #3750 Skrevet 27. februar 2019 (endret) Alle mennesker lyver, det er riktig, men etterhvert som man blir voksen dreier det seg mest om små hvite løgner. Ofte for å være hyggelige. Jeg kan for eksempel si til en venninne at hun ble fin på håret, mens jeg i mitt stille sinn tenker at det heldigvis vokser ut igjen. Jeg gjør det fordi sannheten sårer, og håret vokser ikke fortere av at jeg er brutalt ærlig. Innlegget er ryddet for spekulasjoner. @Gisse skriver lenger opp her at folk har kontaktet arbeidsgiverene hennes. Det skjer nok ofte. Men disse menneskene holder seg til sannheten, hun eksponerer faktisk barn, hun henger faktisk ut alle som tråkker henne på tærne, fokuset på bloggen er ikke kaker, det er edder og galle. Dette er fakta! Når Anne Brith kontaktet arbeidsgiver var det for å servere en stygg løgn. Og hun sier selv at hun gjorde det for at kritikeren skulle miste jobben. Kritikerne holder seg til sannheten, Anne Brith svarer med å lyve. Det er skremmende at et voksent menneske ikke ser forskjellen. Løgn er også noe man blir bedre på med årene. Man husker gjerne hva man sier, slik at man ikke driter seg ut. Det har med modenhet å gjøre, men også at man lyver sjeldent. Det blir ikke så mye å holde styr på. Anne Brith lyver om alt. Hele tiden. Og hun har hukommelse som en mygg, derfor kommer løgnene ofte i konflikt med sannheten. Og når du dokumenterer alt dette på nett, så blir hun utrolig lett og avsløre. Endret 1. mars 2019 av Ispahan
Populært innlegg Emmelise Skrevet 27. februar 2019 Populært innlegg #3751 Skrevet 27. februar 2019 3 minutter siden, Justsaying skrev: Men det er ulovlig å feks bruke yrket sitt til å finne opplysninger om noen i privat regi. . Vet ikke sikkert om denne kvinnen har gjort det, men ettersom abd her har følt seg stalket så er jo mistanken hennes berettiget. Alt som gjøres i både NAV og Skatt sitt system loggføres over en lav sko. Du kan knapt fjerte på do uten at det loggføres i et system et sted. Så nei, jeg kan garantere deg at hun ikke har gjort noe sånt. Da hadde hun ikke stadig vært ansatt. 52
Inocybe Skrevet 27. februar 2019 #3752 Skrevet 27. februar 2019 4 minutter siden, Ispahan skrev: Alle mennesker lyver, det er riktig, men etterhvert som man blir voksen dreier det seg mest om små hvite løgner. Ofte for å være hyggelige. Jeg kan for eksempel si til en venninne at hun ble fin på håret, mens jeg i mitt stille sinn tenker at det heldigvis vokser ut igjen. Jeg gjør det fordi sannheten sårer, og håret vokser ikke fortere av at jeg er brutalt ærlig. Anne Briths løgner er bek sorte! Hun lyver om at trusler mot barna gjorde at hun la ned bloggen, når det i realiteten var et pr-stunt. Hun lyver om mennesker for å skade dem, aldri for å være grei. @Gisse skriver lenger opp her at folk har kontaktet arbeidsgiverene hennes. Det skjer nok ofte. Men disse menneskene holder seg til sannheten, hun eksponerer faktisk barn, hun henger faktisk ut alle som tråkker henne på tærne, fokuset på bloggen er ikke kaker, det er edder og galle. Dette er fakta! Når Anne Brith kontaktet arbeidsgiver var det for å servere en stygg løgn. Og hun sier selv at hun gjorde det for at kritikeren skulle miste jobben. Kritikerne holder seg til sannheten, Anne Brith svarer med å lyve. Det er skremmende at et voksent menneske ikke ser forskjellen. Løgn er også noe man blir bedre på med årene. Man husker gjerne hva man sier, slik at man ikke driter seg ut. Det har med modenhet å gjøre, men også at man lyver sjeldent. Det blir ikke så mye å holde styr på. Anne Brith lyver om alt. Hele tiden. Og hun har hukommelse som en mygg, derfor kommer løgnene ofte i konflikt med sannheten. Og når du dokumenterer alt dette på nett, så blir hun utrolig lett og avsløre. 👏 9
Gisse Skrevet 27. februar 2019 #3753 Skrevet 27. februar 2019 4 minutter siden, Ispahan skrev: Alle mennesker lyver, det er riktig, men etterhvert som man blir voksen dreier det seg mest om små hvite løgner. Ofte for å være hyggelige. Jeg kan for eksempel si til en venninne at hun ble fin på håret, mens jeg i mitt stille sinn tenker at det heldigvis vokser ut igjen. Jeg gjør det fordi sannheten sårer, og håret vokser ikke fortere av at jeg er brutalt ærlig. Anne Briths løgner er bek sorte! Hun lyver om at trusler mot barna gjorde at hun la ned bloggen, når det i realiteten var et pr-stunt. Hun lyver om mennesker for å skade dem, aldri for å være grei. @Gisse skriver lenger opp her at folk har kontaktet arbeidsgiverene hennes. Det skjer nok ofte. Men disse menneskene holder seg til sannheten, hun eksponerer faktisk barn, hun henger faktisk ut alle som tråkker henne på tærne, fokuset på bloggen er ikke kaker, det er edder og galle. Dette er fakta! Når Anne Brith kontaktet arbeidsgiver var det for å servere en stygg løgn. Og hun sier selv at hun gjorde det for at kritikeren skulle miste jobben. Kritikerne holder seg til sannheten, Anne Brith svarer med å lyve. Det er skremmende at et voksent menneske ikke ser forskjellen. Løgn er også noe man blir bedre på med årene. Man husker gjerne hva man sier, slik at man ikke driter seg ut. Det har med modenhet å gjøre, men også at man lyver sjeldent. Det blir ikke så mye å holde styr på. Anne Brith lyver om alt. Hele tiden. Og hun har hukommelse som en mygg, derfor kommer løgnene ofte i konflikt med sannheten. Og når du dokumenterer alt dette på nett, så blir hun utrolig lett og avsløre. Jeg vil bare poengtere at jeg ikke skrev du folk har kontaktet hennes samarbeidspartnere for å forsvare at hun har ringt arbeidsgiver!!!! Men for å si at hvorvidt det er AB har ringt samarbeidspartnere til A&J, det er spekulasjoner! 2
Rubella Skrevet 27. februar 2019 #3754 Skrevet 27. februar 2019 9 minutter siden, Ispahan skrev: Alle mennesker lyver, det er riktig, men etterhvert som man blir voksen dreier det seg mest om små hvite løgner. Ofte for å være hyggelige. Jeg kan for eksempel si til en venninne at hun ble fin på håret, mens jeg i mitt stille sinn tenker at det heldigvis vokser ut igjen. Jeg gjør det fordi sannheten sårer, og håret vokser ikke fortere av at jeg er brutalt ærlig. Anne Briths løgner er bek sorte! Hun lyver om at trusler mot barna gjorde at hun la ned bloggen, når det i realiteten var et pr-stunt. Hun lyver om mennesker for å skade dem, aldri for å være grei. @Gisse skriver lenger opp her at folk har kontaktet arbeidsgiverene hennes. Det skjer nok ofte. Men disse menneskene holder seg til sannheten, hun eksponerer faktisk barn, hun henger faktisk ut alle som tråkker henne på tærne, fokuset på bloggen er ikke kaker, det er edder og galle. Dette er fakta! Når Anne Brith kontaktet arbeidsgiver var det for å servere en stygg løgn. Og hun sier selv at hun gjorde det for at kritikeren skulle miste jobben. Kritikerne holder seg til sannheten, Anne Brith svarer med å lyve. Det er skremmende at et voksent menneske ikke ser forskjellen. Løgn er også noe man blir bedre på med årene. Man husker gjerne hva man sier, slik at man ikke driter seg ut. Det har med modenhet å gjøre, men også at man lyver sjeldent. Det blir ikke så mye å holde styr på. Anne Brith lyver om alt. Hele tiden. Og hun har hukommelse som en mygg, derfor kommer løgnene ofte i konflikt med sannheten. Og når du dokumenterer alt dette på nett, så blir hun utrolig lett og avsløre. Dette! 6
Gjest Justsaying Skrevet 27. februar 2019 #3755 Skrevet 27. februar 2019 11 minutter siden, Emmelise skrev: Alt som gjøres i både NAV og Skatt sitt system loggføres over en lav sko. Du kan knapt fjerte på do uten at det loggføres i et system et sted. Så nei, jeg kan garantere deg at hun ikke har gjort noe sånt. Da hadde hun ikke stadig vært ansatt. Men poenget var at abd fryktet at hun kunne misbruke stillingen sin. Hun er jo berettiget den frykten når folk gjør en inngripen i livet hennes i første omgang?
Gjest Justsaying Skrevet 27. februar 2019 #3756 Skrevet 27. februar 2019 15 minutter siden, Ispahan skrev: Alle mennesker lyver, det er riktig, men etterhvert som man blir voksen dreier det seg mest om små hvite løgner. Ofte for å være hyggelige. Jeg kan for eksempel si til en venninne at hun ble fin på håret, mens jeg i mitt stille sinn tenker at det heldigvis vokser ut igjen. Jeg gjør det fordi sannheten sårer, og håret vokser ikke fortere av at jeg er brutalt ærlig. Anne Briths løgner er bek sorte! Hun lyver om at trusler mot barna gjorde at hun la ned bloggen, når det i realiteten var et pr-stunt. Hun lyver om mennesker for å skade dem, aldri for å være grei. @Gisse skriver lenger opp her at folk har kontaktet arbeidsgiverene hennes. Det skjer nok ofte. Men disse menneskene holder seg til sannheten, hun eksponerer faktisk barn, hun henger faktisk ut alle som tråkker henne på tærne, fokuset på bloggen er ikke kaker, det er edder og galle. Dette er fakta! Når Anne Brith kontaktet arbeidsgiver var det for å servere en stygg løgn. Og hun sier selv at hun gjorde det for at kritikeren skulle miste jobben. Kritikerne holder seg til sannheten, Anne Brith svarer med å lyve. Det er skremmende at et voksent menneske ikke ser forskjellen. Løgn er også noe man blir bedre på med årene. Man husker gjerne hva man sier, slik at man ikke driter seg ut. Det har med modenhet å gjøre, men også at man lyver sjeldent. Det blir ikke så mye å holde styr på. Anne Brith lyver om alt. Hele tiden. Og hun har hukommelse som en mygg, derfor kommer løgnene ofte i konflikt med sannheten. Og når du dokumenterer alt dette på nett, så blir hun utrolig lett og avsløre. Det kan være at ikke hun har lagt frem alle truslene på bakgrunn av at det kommer en bok? Kanskje det virkelig er en tsunami på gang Jeg lyver sjelden men hvis jeg hadde fått 50000 for å si at jeg foretrekker Solo foran Fanta så hadde jeg selvsagt gjort det og drukket Fanta uten å skjule det etterpå. Satt på spissen men du ser kanskje alvorlighetsgraden i en slik bloggløgn.
Gjest Ispahan Skrevet 27. februar 2019 #3757 Skrevet 27. februar 2019 10 minutter siden, Gisse skrev: Jeg vil bare poengtere at jeg ikke skrev du folk har kontaktet hennes samarbeidspartnere for å forsvare at hun har ringt arbeidsgiver!!!! Men for å si at hvorvidt det er AB har ringt samarbeidspartnere til A&J, det er spekulasjoner! Ok, for meg så det ut som om du skrev at kritikere som ringte til samarbeidspartnerne hennes drev med ryktespredning, og jeg ville presisere at det gjør de ikke. Men da er vi nok enige, Anne Brith driver med ryktespredning og det gjør muligens A&J også, siden det ikke kan bevises at det er Anne Brith.
Kinder Skrevet 27. februar 2019 #3758 Skrevet 27. februar 2019 30 minutter siden, Isild skrev: Jeg syns hun var både morsom, søt og blid på 4 stjerners middag. Kakebordet var helt utrolig flott. For meg så ødelegges desverre det koselige og talentfulle hun er av å stadig lese om anmeldelser, rettslige skritt, hacking, kontakte arbeidsgiver "og alt det der". Som leser (ikke bare av hennes egne kanaler, men media ellers) - så blir man påvirket. Jeg ønsker henne masse lykke til med videre business og med husdrøm osv. Helt oppriktig så ønsker jeg henne alt godt. Men jeg trro at alt "dramaet" skader renommèet mer enn det hjelper henne til å nå nye profesjonelle høyder nå. Dette👏 Likte den AB vi så i 4 stjerners middag godt jeg. Dessverre så er det sjeldent det er den AB hun fremstiller seg på i blogg og media ellers. Hadde det vært 4 stjerners AB vi stort sett hadde sett, med humor, sjarm og flotte kaker, og ikke dramaAB på krigsstien med stadig nye krumspring, så hadde hun jo kunnet vært en ganske likandes blogger. Og hvis det er sånn som på 4 stjerners hun virkelig er, kan jeg ikke fatte hvorfor hun fremstiller seg som hun gjort de siste årene. Mulig det hjalp henne med å klatre på blogglisten, og at hun tjente noen ekstra kroner, men på sikt er sånn oppførsel bare ødeleggende for en person. 29
Emmelise Skrevet 27. februar 2019 #3759 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, Justsaying skrev: Men poenget var at abd fryktet at hun kunne misbruke stillingen sin. Hun er jo berettiget den frykten når folk gjør en inngripen i livet hennes i første omgang? For et par uker siden kommenterte jeg på en reklame for et spahotell her i Norge. Var litt lei av at pupper og ræv skulle dyttes opp i skjermen og ansiktet mitt hver gang noe skal selges, spesielt også noe så basic som spahotell, og dette la jeg igjen som kommentar. 10 minutter senere tikker det inn en melding over instagram fra en dust som har lest kommentaren som spør meg "hvor kraftig autisme" jeg har. Dusten har instagram i fullt navn. Det tok ikke lange tiden før jeg fant ekstrajobben hans i en Teliabutikk. Som betyr at, om han ønsker det, kan når som helst mens han er på jobb søke opp mitt navn og finne mitt abonnement og personopplysninger. Det finnes måter å sjekke om noen misbruker sin stilling for å hente ut personopplysninger om deg uten å nevne hvem de er før mistanken er bekreftet eller ei. For noen ganger lønner det seg å være på den sikre siden FØR man slenger ut beskyldninger. Anne Brith gjorde ikke det, hun plukket opp røret og gikk til frontalangrep ovenfor hennes sjef og serverte en masse løgner om trakassering. Hun er ikke berettiget å lange ut beskyldninger og trusler over en lav sko når det selv passer henne. 44
Ellepelle Skrevet 27. februar 2019 #3760 Skrevet 27. februar 2019 42 minutter siden, Justsaying skrev: Det er ikke ulovlig å bruke sine barn i reklame. Men det er ulovlig å feks bruke yrket sitt til å finne opplysninger om noen i privat regi. Vet ikke sikkert om denne kvinnen har gjort det, men ettersom abd her har følt seg stalket så er jo mistanken hennes berettiget. Det er uforståelig at noen kan boikotte butikker, kjeder etc fordi abd eller andre bloggere gjør ting som ikke engang er ulovlig for å ramme bloggerne, når de i tilegg sender mail til samarbeidspartnere for å opplyse om det så virker det som en ren straffeprosess. Er sikker på st samtlige av disse bruker andre produkter som det e rmye større grunn til å boikotte av alvorligere grunner. Mener du at så lenge alt man gjør er helt lovlig, så er det også helt greit? Dette handler jo ikke om lov og rett, men om etikk. 24 minutter siden, Justsaying skrev: Men poenget var at abd fryktet at hun kunne misbruke stillingen sin. Hun er jo berettiget den frykten når folk gjør en inngripen i livet hennes i første omgang? Regner med at du sikter til at å kontakte samarbeidspartnere var en inngripen i livet hennes. Det er jeg helt uenig i, for samarbeidspartnerne jobber ikke med AB privat, de jobber med AB som en bedrift. Det er altså ikke livet hennes de gjør en "inngripen" i, men bedriften. Jeg tenker også at dersom man frykter at noen skal misbruke stillingene sine fordi de har tatt kontakt med en samarbeidspartner for å påpeke at de samarbeider med en blogger (bedrift) de mener gjør ting som er etisk uforsvarlig, da har man mye å være redd for altså. Dette er ikke berettiget frykt for privatlivet slik jeg ser det. 18
Fremhevede innlegg