Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
18 timer siden, Viking-girl skrev:

AB har gjennom sine SoMe kanaler bedt folk om å følge sine barn på deres SoMekanaler. Hun ber jo om bråk. Ingen voksen med nettvettet i behold legger ut Instagram og Snapadresse til sine tenåringsbarn!!!! 

Dette er så hårreisende..   Nå har ikke jeg sett hvilken IG konto hun la ut på datteren men håper jo ikke det var den private kontoen...  På skolen hos oss har vi 1 møte i året som handler om ungdom, nettvett og andre utfordringer.  Det er så mange voksne som burde deltatt på dette

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er så rart at Vår Staude ikke er mer kritisk mtp at hun burde ha alle muligheter til å gjennomskue AB. Søsteren hennes er Cecilie Staude, høyskolelektor på BI og en av Norges mest brukte såkalte eksperter på sosiale medier. Dette syns jeg gjelder flere ting ved Vår Staude, rart at ikke søsteren tar henne litt i skole. 

• Liker 46
Skrevet

VG+ har lagt ut artikkelen fra 2017:

https://www.vg.no/rampelys/i/J1yGq8/toppblogger-anne-brith-davidsen-nordmenn-har-blitt-for-bortskjemte?utm_content=fp_vgtv-vgpluss-on-front&utm_source=vgfront&utm_term=8

«Hun holder bakekurs noen ganger i året, legger ut et par oppskrifter i uken, men mest av alt handler bloggen om familielivet og hvordan det er å oppdra fire barn alene.»

«Dating står ikke øverst på prioriteringslisten. Hun har riktignok appen «Tinder», men tiden strekker ikke til. Det er andre ting som er viktigere. Den dagen huset er i boks, deler av gjelden slettet og Davidsen tjener mer enn hun trenger, er planen å gi bort deler av inntekten til alenemødre som sliter.»

...

• Liker 26
Skrevet (endret)

Det er så mange logiske brister i narrativet hennes, at det får baron von Münchhausen til å fremstå som nøktern og sannferdig. 

Endret av tuttavims
  • Liker 46
Skrevet (endret)
44 minutter siden, kahaki skrev:

VG+ har lagt ut artikkelen fra 2017:

https://www.vg.no/rampelys/i/J1yGq8/toppblogger-anne-brith-davidsen-nordmenn-har-blitt-for-bortskjemte?utm_content=fp_vgtv-vgpluss-on-front&utm_source=vgfront&utm_term=8

«Hun holder bakekurs noen ganger i året, legger ut et par oppskrifter i uken, men mest av alt handler bloggen om familielivet og hvordan det er å oppdra fire barn alene.»

«Dating står ikke øverst på prioriteringslisten. Hun har riktignok appen «Tinder», men tiden strekker ikke til. Det er andre ting som er viktigere. Den dagen huset er i boks, deler av gjelden slettet og Davidsen tjener mer enn hun trenger, er planen å gi bort deler av inntekten til alenemødre som sliter.»

...

Hun ser ikke at på hennes vei til å kjøpe hus og slette gjeld etter 3 (!) konkurser så brenner hun så mange broer som ikke kan gjenopprettes. Det rammer alle som er involvert i denne bedriften. 

Endret av Emmy_H
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjon, persondebatt, latterliggjøring, brudd på reglene om opphavsrett, krenkende innlegg og svar til dette.

Skrevet
1 time siden, tuttavims skrev:

Det er så mange logiske brister i narrativet hennes, at det får baron von Münchhausen til å fremstå som nøktern og sannferdig. 

Ja, det høres ut som veien er veldig kort fra å slette gjeld fra flere konkurser, få «huset i boks», forsørge fire barn og samtidig tjene nok til å dele inntekten sin hjertegodt med andre stakkars alenemødre. Realiteten er vel at hun må være veldig glad om hun klarer å få kjøpt seg et helt normalt hverdagslig hus (uten svømmebasseng) og betjene lånet før barna flytter hjemmefra og hun selv nærmer seg pensjonsalder.

Hva lever hun av nå egentlig?

• Liker 25
Skrevet
2 timer siden, Luca_ skrev:

Jeg syns det er så rart at Vår Staude ikke er mer kritisk mtp at hun burde ha alle muligheter til å gjennomskue AB. Søsteren hennes er Cecilie Staude, høyskolelektor på BI og en av Norges mest brukte såkalte eksperter på sosiale medier. Dette syns jeg gjelder flere ting ved Vår Staude, rart at ikke søsteren tar henne litt i skole. 

Kanskje de har klare retningslinjer for hva programlederne kan si? Det er jo ikke et debattprogram så de ønsker nok ikke å provosere gjestene sine. 

• Liker 12
Skrevet

Hun mener nok at all PR er god PR. Usikker på om det er så riktig, spesielt når man ikke fremstår veldig «likanes». Jeg oppfatter ABD som en som omgir seg med negativ energi. Fokuserer nærmest utelukkende på det negative. Truer, anmelder, henger ut enkeltpersoner på sine plattformer. Jo mer PR dama da får, jo større blir aversjonen mot henne.

• Liker 39
Skrevet
1 time siden, kvinneguide skrev:

Kanskje de har klare retningslinjer for hva programlederne kan si? Det er jo ikke et debattprogram så de ønsker nok ikke å provosere gjestene sine. 

Det har de sikkert.

Litt snodig å observere at noen av de såkalte trusslene Davidsen hevder å ha mottat, er trusler som hun selv har servert kritikere. «Jeg vet hvor du bor» og trussler som omhandler barna har hun jo selv truet med. Merkelig nok innehar bloggeren profilen på disse «haterne». Hun er kvinne og har barn.. 

• Liker 39
Skrevet

Hva handler boken om?

"Den handler om kvinner som hater kvinner, og min kamp mot nettroll". 

Sletter bloggen, moderer kommentarfelt på Instagram og Facebook. Kapitulerte hun i den kampen? Er det en slagen kvinne boka handler om? 

• Liker 16
Skrevet (endret)

Feil.

Endret av Snaskesnusken
Skrevet
27 minutter siden, Marriet skrev:

Hva handler boken om?

"Den handler om kvinner som hater kvinner, og min kamp mot nettroll". 

Sletter bloggen, moderer kommentarfelt på Instagram og Facebook. Kapitulerte hun i den kampen? Er det en slagen kvinne boka handler om? 

Nei, jeg tror boken er skrevet av vinneren. Det er alltid slik at det er seierherrenes priviliegie å fortelle historien.

Mulig det er provoserende men sannheten er at dama har aldri vært så «heit» og fått så mye tid i medier som nå.....

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, TWimo skrev:

Nei, jeg tror boken er skrevet av vinneren. Det er alltid slik at det er seierherrenes priviliegie å fortelle historien.

Mulig det er provoserende men sannheten er at dama har aldri vært så «heit» og fått så mye tid i medier som nå.....

Så boken er fiksjon? 

Jeg tuller litt altså, men kart og terreng går vel ikke helt opp med hennes beskrivelse av boken og hennes handlinger om dagen. 

• Liker 25
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Marriet skrev:

Så boken er fiksjon? 

Jeg tuller litt altså, men kart og terreng går vel ikke helt opp med hennes beskrivelse av boken og hennes handlinger om dagen. 

Det er en type fiksjon, dvs "AB sin verden" som ikke er lik de fleste andre menneskers syn på livet. 

Endret av 2ney
Skrevet
10 minutter siden, Marriet skrev:

Så boken er fiksjon? 

Det er faktisk helt uvesentlig. Tror du historien ser likedan ut for vinneren og taperen?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, TWimo skrev:

Det er faktisk helt uvesentlig. Tror du historien ser likedan ut for vinneren og taperen?

Det er jo ikke uvesentlig om historien er fiksjon eller ei. 

Det er hun selv som beskriver bokas handling som hennes kamp med nettrollene. I samme åndedrag som hun modererer egne kommentarfelt og fjerner bloggen sin. Hva slags kamp snakker vi om da? For meg ser det ut som hun har kapitulert og ikke vunnet denne kampen. Mulig kampen er pågående, men da er det fremdeles rart å fjerne blogg. Da har man jo på en måte gitt seg. Det var dette med kart og terreng da. Men for all del, klart hun er oppe og nikker om dagen, strategisk grep med tanke på klikk.

• Liker 17
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Marriet skrev:

Det er jo ikke uvesentlig om historien er fiksjon eller ei. 

Det er hun selv som beskriver bokas handling som hennes kamp med nettrollene. I samme åndedrag som hun modererer egne kommentarfelt og fjerner bloggen sin. Hva slags kamp snakker vi om da? For meg ser det ut som hun har kapitulert og ikke vunnet denne kampen. Mulig kampen er pågående, men da er det fremdeles rart å fjerne blogg. Da har man jo på en måte gitt seg. Det var dette med kart og terreng da. Men for all del, klart hun er oppe og nikker om dagen, strategisk grep med tanke på klikk.

Alle innlegg og de fleste kommentarer er lagret av minst 2 personer(som jeg vet om) , så det meste kan HELDIGVIS hentes frem om det "trengs" når boken er ute og jordskjelvet som AB kaller det, er i gang.

Hurra for systematisk lagring 🤗

Endret av 2ney
Skrevet
3 timer siden, kvinneguide skrev:

Det er sikkert riktig. Samtidig har TV2 en ansvarlig redaktør og jobber under Vær Varsom-plakaten. Selv om kjendisstoffet i GMN og GKN ikke akkurat bærer preg av det.

Her er starten på VVP.  Resten kan du lese her: https://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/

Sitat

1. Pressens samfunnsrolle

1.1. Ytringsfrihet, informasjonsfrihet og trykkefrihet er grunnelementer i et demokrati. En fri, uavhengig presse er blant de viktigste institusjoner i demokratiske samfunn.

1.2. Pressen ivaretar viktige oppgaver som informasjon, debatt og samfunnskritikk. Pressen har et spesielt ansvar for at ulike syn kommer til uttrykk.

1.3. Pressen skal verne om ytringsfriheten, trykkefriheten og offentlighetsprinsippet. Den kan ikke gi etter for press fra noen som vil hindre åpen debatt, fri informasjonsformidling og fri adgang til kildene. Avtaler om eksklusiv formidling av arrangementer skal ikke være til hinder for fri nyhetsformidling.

1.4. Det er pressens rett å informere om det som skjer i samfunnet og avdekke kritikkverdige forhold. Det er pressens plikt å sette et kritisk søkelys på hvordan mediene selv fyller sin samfunnsrolle.

1.5. Det er pressens oppgave å beskytte enkeltmennesker og grupper mot overgrep eller forsømmelser fra offentlige myndigheter og institusjoner, private foretak eller andre.

2. Integritet og troverdighet

2.1 Den ansvarlige redaktør har det personlige og fulle ansvar for mediets innhold og avgjør med endelig virkning spørsmål om redaksjonelt innhold, finansiering, presentasjon og publisering. Redaktøren skal opptre fritt og uavhengig overfor personer eller grupper som av ideologiske, økonomiske eller andre grunner vil øve innflytelse på det redaksjonelle innholdet. Redaktøren skal verne om redaksjonens produksjon av fri og uavhengig journalistikk.

2.2 Redaktøren og den enkelte redaksjonelle medarbeider skal verne om sin uavhengighet, integritet og troverdighet. Unngå dobbeltroller, verv, oppdrag eller bindinger som kan skape interessekonflikter eller føre til spekulasjoner om inhabilitet.

2.3 Vis åpenhet om bakenforliggende forhold som kan være relevante for publikums oppfatning av det journalistiske innholdet.

• Liker 15
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...