Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Gjest Puddelen
Skrevet

Hun skal nå på «signingsferd» rundt om i landet og treffe alle leserne sine....

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Daisy
Skrevet

Hvis hun nå faktisk i realiteten legger ned bloggen er det noe av det beste hun kan gjøre for sine barn, men jeg har mine tvil om hun holder ord.....basert på tidligere utttalelser om å skåne barna fra blogg og SoMe.Boka kommer jeg ikke til å lese, men er av prinsipp jeg ikke leser blogger bøkene - føler alle gir ut bøker nå.

Gjest Heike72
Skrevet

Mange av de som hetser og kommer med trusler, sitter vel også i stor grad her å "trøkker" dritt ut av seg. Hva med å heller passe på hva man selv gjør. Helt uenig i å eksponere barna sine og livet sitt slik som henne, men det er uansett ikke greit at andre voksne mennesker skal holde på med hets, mobbing og trusler. For akkurat det er så sykt mye verre å holde på med og ikke noe noen fortjener. Skremmende når voksne damer, med egne barn, mobber, hetser og truer. Syke mobbenorge.

Skrevet
15 minutter siden, Heike72 skrev:

Mange av de som hetser og kommer med trusler, sitter vel også i stor grad her å "trøkker" dritt ut av seg. Hva med å heller passe på hva man selv gjør. Helt uenig i å eksponere barna sine og livet sitt slik som henne, men det er uansett ikke greit at andre voksne mennesker skal holde på med hets, mobbing og trusler. For akkurat det er så sykt mye verre å holde på med og ikke noe noen fortjener. Skremmende når voksne damer, med egne barn, mobber, hetser og truer. Syke mobbenorge.

Hets og trusler er virkelig ikke greit men har enda til gode og se dette her på KG. Men du synes det er helt greit slik hun har hengt ut andre personer på internett? 

• Liker 30
Skrevet

Jeg så intervjuet. 

Vet ikke hva jeg skal si. Jeg har fulgt med på alt fra "sidelinjen" det siste året. Ikke kommentert hverken her eller der, men har lest her, hennes blogg, BOTB, DN, Asti sin blogg, og stort sett det som har vært. 

Vil hun at folk skal bli redd henne? For hun kjører litt sånn "pass dere"-image nå (ser smashing ut om dagen da, det skal hun ha ) 

- kan vi håpe at jordskjelvet som skal komme er dokumentasjon? Forferdelig hvis det faktisk stemmer at slikt har blitt skrevet til henne, men det er litt merkelig at ingen har sett det noe sted? Det er visst mange influensere som har fått mye stygt - men de får det i sine kommentarfelt? 

- kan vi også håpe at de som mener AB har trakassert og hetset DEM står frem med sine historier? Så det ikke hele tiden bare er "den ene siden" som får prateplass i media. Jeg forstår hvis de ikke tør/vil da,  

Hun er ikke dum, det skal hun også virkelig ha! Det å slette bloggen, og være aktuell både i VG, GMN OG `Fire stjernes middag` rett før bokslipp er helt genialt. 

Personlig er jeg skremt av henne. Det blir for mye sinne, drama, politi og advokater. Hadde ikke turt å sagt et eneste ord feil jeg - hvis jeg var i omgangskretsen (eller leser som kommenterte. Hadde vært livredd for å mene noe "feil"  og havne på lista med de som burde anmeldes) 

• Liker 47
Gjest tranedatter
Skrevet

God morgen Norge er jo kosetv, så å forvente kritikk er litt mye. Men de kunne latt være og invitere hele dama... hadde passet seg bedre i et annet program der det tillates kritisk sans.

Hva var det store overraskelsen da, som skulle presenteres på GMN? Boken?? Den er jo behørig skrevet om både her og der.

Snakk om click bait, men da passer jo de sammen, GMN og ABD...

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)
On 2/16/2019 at 7:56 AM, Corinne said:

I 8 år har hun holdt kjeft ja.. Synes hun har snakket om det konstant i 8 år jeg... 

Jeg går ut fra at hun har dette som "salgs-strofen" sin ift boka, noe hun har blitt tipset om fra redaktøren, og at det er fordi Kvinnedagen er den 8. mars da boka forventes utgitt da. De må jo ha en "salgs-strofe" som fenger Kvinneguidens brukere? Hva annet kunne det blitt en diskusjon her av, som "salgs-strofe" for boka? Tror dere ikke at redaktøren for boka sikkert også tråler denne tråden?

Endret av Mrs. Random Nick
Skrevet

Ei bok er bare ei bok. Kan ikke melke den i evigheter. Glad bloggen er borte, håper det vedvarer. Det er det viktigste. 

• Liker 22
Gjest Zeitgeist
Skrevet
19 minutter siden, Heike72 skrev:

Så så ... uttrøkking av fekalmateriale, trusler, og hets er det per dato kun AB selv som er kjent for å bedrive, jf. DN-artiklene, samt annet informasjon som finnes på https://influencere.wordpress.com/

Mobbing og uthenging er på ingen måte greit, men når hovedpersonen selv oppfører seg som en balstyrig elefant med litt for mye sinnabrus innabords og med ei postkasse full av purrekrav fra "Selvinnsikt- og impulskontrollnemda", så er det kanskje der man skal begynne offensiven. Ikke her. 

Skrevet

Våknet til at Anne-Brith skal slutte med blogging. Erik Follestad ble hvertfall ikke glad:

IMG_20190222_094823.jpg

Skrevet
Akkurat nå, Amber skrev:

Ligger intervjuet på nett?

Du kan sikkert gå på Sumo

Skrevet
9 minutter siden, pokijh skrev:

Våknet til at Anne-Brith skal slutte med blogging. Erik Follestad ble hvertfall ikke glad:

IMG_20190222_094823.jpg

Den var litt morsom 😂

• Liker 23
Skrevet
10 minutter siden, pokijh skrev:

IMG_20190222_094823.jpg

😂😂😂😂

• Liker 13
Skrevet

Trusler mot datteren er så klart ikke greit men desverre er det slik når man bretter ut alt i SoMe.  Men er det noe sjakktrekk og gi ut en bok?  Om den er så ille som AB sier vil det da Skåne barna?  

• Liker 28
Gjest Carina Maria
Skrevet

Greit nok. AB har tråkket i salaten og det innrømmet hunn på TV 2 men og komme med trusler til datteren er ikke akseptabelt i det hele tatt.

Her inne på tråden om AB har folk vert stygge og mye av det som har blitt skrevet har vert grov og stygg nett mobbing for det har ikke handlet om AB sin bedrift men om personen AB. 

Bare hugg hodet av meg fordi jeg skriver det jeg skriver men jeg forsvarer ikke et forum som systematisk holder på med anonym nett mobbing av ulike bloggere og kjendiser.

Dere som har sittet og skult dere bak ytrings friheten har vert med på mobbing av AB dere også. Innrøm at det ikke alltid har handlet om bedriften AB som dere vil ha det til men personen. 

Jeg forsvarer som sakt ikke det hun har gjort men synes synd på AB som person og menneske for hun er en person med følelser hun også som alle oss andre. 

Takk for meg her forumet. 

Gjest Justsaying
Skrevet
20 minutter siden, Carina Maria skrev:

Greit nok. AB har tråkket i salaten og det innrømmet hunn på TV 2 men og komme med trusler til datteren er ikke akseptabelt i det hele tatt.

Her inne på tråden om AB har folk vert stygge og mye av det som har blitt skrevet har vert grov og stygg nett mobbing for det har ikke handlet om AB sin bedrift men om personen AB. 

Bare hugg hodet av meg fordi jeg skriver det jeg skriver men jeg forsvarer ikke et forum som systematisk holder på med anonym nett mobbing av ulike bloggere og kjendiser.

Dere som har sittet og skult dere bak ytrings friheten har vert med på mobbing av AB dere også. Innrøm at det ikke alltid har handlet om bedriften AB som dere vil ha det til men personen. 

Jeg forsvarer som sakt ikke det hun har gjort men synes synd på AB som person og menneske for hun er en person med følelser hun også som alle oss andre. 

Takk for meg her forumet. 

Jeg er faktisk enig med deg, jeg syns det er på grensen til sykelig mengden med screenshots og dokumentasjon folk har samlet på både om denne bloggeren og andre.

Det virker som det er akseptabelt å mobbe og trakassere folk så lenge de er kjendiser og «ber om det» - blir litt som når voldektsforbrytere sier at offeret kledde seg utfordrende og ba om det? 

I disse forumene og kommentarfeltene er det en rød tråd med gjentakende mobbing og ikke minst dette med en nærmest sykelig dedikasjon til dokumentering og å finne måter å slå ned på ting som folk skriver hvis de ikke er med på gjengmentaliteten bak. 

Skrevet (endret)
1 time siden, TWimo skrev:

Det skumle er vel igrunn at så mange velger å klikke seg inn på alle disse bloggerne. At de skal få være en stemme i livet sitt og et sted man henter inntrykk. 

Magen min sier meg at influencere drevet av økonomiske motiver ikke er det folk trenger.

I likhet med mange andre så får jeg all den infoen jeg trenger fra media og fra denne tråden. Er aldri innom bloggen. Titter innom IG-profilen en gang eller to i måneden, trenger ikke å følge profilen for å gjøre det da den er offentlig. 

1 time siden, Heike72 skrev:

Det  blir bare spekulasjoner. Det ABD snakker om, som "drep deg selv", er bare helt forferdelig - og aldri har jeg hørt en så grusom ordlyd her inne. Her reagerer folk stort sett på at ABD utleverer barna i alle kanaler og situasjoner, og på at hun henger ut alt fra eks'er, tidligere sjefer, lesere og nærmiljøet på Sørumsand på bloggen sin. Folk som ikke har mulighet til å komme med noe tilsvar. ABD har sågar prøvd seg med hacking (via Mia Landsem) for å finne ut hvem som står bak Bloggen om toppbloggere. Hun har selv truet med at "jeg har funnet barnet ditt på facebook" og "du kan anse dette som en trussel"; jamfør:

https://influencere.wordpress.com/2019/02/21/anne-brith-hvem-hater/

Men - ingen skal måtte tåle drapstrusler. Det er vanvittig trist dersom ABD har opplevd dette, dog har vi ikke sett et eneste bevis på denne hatske og brutale netthetsen. Det som foregår her inne er noe HELT annet enn "syke syke fitte". Det er jo trist at bloggere kan påstå at de har blitt tilsendt slike trusler uten å måtte bevise det. Jeg kan da også påstå at noen skriver "syke syke fitte" til meg, uten at det foreligger noen sannhet i det.

Endret av Ultiva
  • Liker 49
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...