Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, terteskjell skrev:

"Folk får tørre å stå for det de lirer ut av seg" Svarer AB en leser på Facebook. Å det er jo så lett.  Jeg har ikke sagt ett negativt ord på Facebook men trykket på liker til ei som skrev en kritisk ting.  Så ble jeg blokkert

Samme ble jeg både på Facebook og Instagram uten å ha skrevet et ord! 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, terteskjell skrev:

Da har mor stengt kommentarfeltet på bloggen (igjen).  Hun får så mye hetsende kommentarer hver eneste dag så det blir for mye jobb og ta vare på IP adresser og lagre dette. Hun ber alle om å kommentere med fullt navn på Facebook.  Å det er jo kjempe lett siden hun blokkerer alle som sier ett kritisk ord

Jeg forstår henne godt. Jeg synes mye av den konstruktive kritikken forsvinner i alle kommentarene som er negative på ting som ikke er greit. På Jodel er det for eksempel veldig mange som kritiserer utseendet hennes, og hvis man tar til motmæle og sier at det er mobbing, bodyshaming og ikke greit, så blir man som regel stemt ned. 

Og det er generelt noe av problemet med bloggerkritikk. Folk henger seg på og kritiserer alt mulig urelevant, for når man skal ta en blogger skal bloggeren virkelig tas på alt. Da blir det vanskelig å få den konstruktive kritikken skikkelig frem fordi det bare virker som surmaga misunnelse alt som kommer. Kanskje noe å tenke på 🙂 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Rivjernet skrev:

Jeg merker meg at hun er veldig opptatt av å poengtere at det var hun som ville ut av forholdet. Det står skrevet gjentatte ganger på blogg , og ble også nevnt flere ganger i dette intervjuet hun har linket til på snap.

Samtidig skal hun ha mye sympati . Hun har vært «lammet av sjokk» , i dyp kjærlighetssorg , osv. Hun er meget dramatisk når hun beskriver følelsene  sine.

Jeg lurer på om hun (over)dramatiserer like mye når hun beskriver andre hendelser?

Ikke for å forsvare henne på dette. Men det kan faktisk tenkes at man MÅ bryte ut av ett forhold med personen man elsker. Man kan elske en person over alt, men samtidig se at forholdet ikke er sundt for seg selv, den andre parten eller barna. 

Jeg gikk selv ut fra ett slik forhold for 20 år siden, jeg elsket den mannen over alt på jord. Men forholdet var totalt ødeleggende for meg. Han var ikke en snill person, å gjorde ting mot meg som skadet både psykisk og fysisk. Jeg brukte mange år på å komme over han. Men vet den dag i dag at jeg tok det rette valget.

Det tok over 10 år før jeg var klar til å gå inn i ett nytt seriøst forhold.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, terteskjell skrev:

"Folk får tørre å stå for det de lirer ut av seg" Svarer AB en leser på Facebook. Å det er jo så lett.  Jeg har ikke sagt ett negativt ord på Facebook men trykket på liker til ei som skrev en kritisk ting.  Så ble jeg blokkert

Lurer litt på om jeg bare skal blokkere Moder Theresa på Facebook først som sist. På den måten ser jeg ikke en dritt av bløffingen og hykleriet hennes i feeden min.

Og: det ødelegger reachen hennes🤭

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, UnniB skrev:

Jeg forstår henne godt. Jeg synes mye av den konstruktive kritikken forsvinner i alle kommentarene som er negative på ting som ikke er greit. På Jodel er det for eksempel veldig mange som kritiserer utseendet hennes, og hvis man tar til motmæle og sier at det er mobbing, bodyshaming og ikke greit, så blir man som regel stemt ned. 

Og det er generelt noe av problemet med bloggerkritikk. Folk henger seg på og kritiserer alt mulig urelevant, for når man skal ta en blogger skal bloggeren virkelig tas på alt. Da blir det vanskelig å få den konstruktive kritikken skikkelig frem fordi det bare virker som surmaga misunnelse alt som kommer. Kanskje noe å tenke på 🙂 

Jodel er jeg ikke på..  Å jeg har enda til gode å se noen kritisere utseende hennes på bloggen. For egen del så gir jeg blaffen i hvordan AB går kledd eller hvordan hun ser ut.  Er jo alt det andre surret og eksponering av barn jeg er kritisk til

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Barkrakk skrev:

Bullshit. Jeg tar selv oppdrag som fotograf, og kommer aldri til å vannmerke bildene jeg tar. Det er mitt åndsverk uansett, og da ødelegger jeg dem ikke med et ubrukelig vannmerke. Man kan si mye om AB, men i kakebildesaken har hun sitt på det tørre. 

Enig! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, formula skrev:

Nå er det vel ikke "hatet" i kommentarfeltet som var dråpen.

Men kanskje heller den mislykkede anmeldelsen av BOTB ("Anonyme blogger popper opp i samfunnet og vi sluker det for god fisk") Og at hun "orker ikke sitte og ta vare på ip adresser og stygge hatmeldinger, for så å lagre dem i mapper i tilfelle det kommer flere fra samme person" - ja, det forstår jeg så godt. Hun nevnte jo for lenge siden på bloggen at hun samlet på ip-adresser for fremtidige anmeldelser.

At det er totalt meningsløst og bortkastet har hun vel innsett nå, etter utallige turer til politiet, og oppslag i DN.

For en enorm mengde jobb hun har skaffet seg med dette! Og i tillegg kommer alle blokkeringer, ned på det nivået at noen har likt en kommentar hun er uenig i! 

Ikke rart det bikker over.

Synes det ser ut som hun har fått få kommentarer generelt. Unntaket har vært der hun henger ut de alle de som er så slemme mot hun som bare er god, da kommer det sympatierklæringer.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Blubird skrev:

Hvorfor driver hun og åpner kommentarfelt på både blogg og snap om det alltid er så mye hets..? Eller er det egentlig sånn at hun ikke får hets i den grad hets faktisk er (siden hun aldri legger ut screenshot av hets som andre bloggere har gjort), men hun kan ikke si at hun får hets så lenge kommentarfelt er stengt siden den eneste kanalen da er IG og Facebook..? Man kan jo begynne å lure. 

Dette ble rotete formulert, men dere skjønner.. 

Blir fort avslørt om ordlyden i "hetsen" er noe á la: Du må slutte å eksponere barna dine, Anne Brith. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, UnniB skrev:

Jeg forstår henne godt. Jeg synes mye av den konstruktive kritikken forsvinner i alle kommentarene som er negative på ting som ikke er greit. På Jodel er det for eksempel veldig mange som kritiserer utseendet hennes, og hvis man tar til motmæle og sier at det er mobbing, bodyshaming og ikke greit, så blir man som regel stemt ned. 

Og det er generelt noe av problemet med bloggerkritikk. Folk henger seg på og kritiserer alt mulig urelevant, for når man skal ta en blogger skal bloggeren virkelig tas på alt. Da blir det vanskelig å få den konstruktive kritikken skikkelig frem fordi det bare virker som surmaga misunnelse alt som kommer. Kanskje noe å tenke på 🙂 

Jeg er helt enig med deg om at kritikk av utseende er ufint. Her inne blir det heldigvis slettet hvis det er noe.  Jeg er ikke på Jodel.  Trodde at det var for den yngre generasjonen, og med det i tankene så er det litt rart at AB er en snakkis der inne. 

Er det mange på hennes alder som blir diskutert på Jodel, med kritikk av utseende og med samme bodyshamingen, eller er det i hovedsak henne ?

Prøver bare å få en forståelse for hvorfor hun er så mye mer utsatt enn andre. Det er jo litt rart at ungdom gidder å diskutere en så voksen dame, ikke sant ?

Jeg tror jo at det har litt med hennes (ifølge meg, barnslige..) behov for å vise seg frem, og fiske etter komplimenter. 

Skulle hun ikke slutte med filtere ? Hun brukte beauty filtere senest i dag.

Må hun posere foran speilet hver dag mens hun drar seg i håret og lager trutmunn som en 14 åring, og prøve å være en seriøs forretningskvinne 2 timer senere?  Det blir jo lett å lage en morsomhet ut av det. 

En litt annen fremtoning fra henne hadde sikkert spart henne fra tonnevis av hets. 

 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, terteskjell skrev:

Men har ikke hun stengt kommentarfeltet før? 

Jo, det har hun. Og så lenge det er stengt er det jo ingen steder den såkalte hetsen kan komme anonymt, ergo har hun heller ingenting å skrive om, så hun åpner da igjen kommentarfeltet igjen for å kunne si enda en gang at ; Jeg har blitt hetset! 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mikrobe skrev:

Blir fort avslørt om ordlyden i "hetsen" er noe á la: Du må slutte å eksponere barna dine, Anne Brith. 

My point exactly! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Blubird skrev:

Jo, det har hun. Og så lenge det er stengt er det jo ingen steder den såkalte hetsen kan komme anonymt, ergo har hun heller ingenting å skrive om, så hun åpner da igjen kommentarfeltet igjen for å kunne si enda en gang at ; Jeg har blitt hetset! 

Fantastisk..😏

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Fantastisk..😏

Spent på hvor lenge hun holder feltet stengt denne gangen

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, terteskjell skrev:

Spent på hvor lenge hun holder feltet stengt denne gangen

Tiden vil vise 😁

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie_82
10 timer siden, 2ney skrev:

Det er helt utrolig! Mor driter i hva datteren vil, det handler kun om hva hun selv vil. Det er jo akkurat hva mammablogging er, en skikkelig egoistisk dritthobby som kun handler om mors behov for å bli sett og beundret, bare at her sier mor det nesten rett ut selv, uten engang å forstå det selv. Sjokkerende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...