Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Hedy Lamarr skrev:

Javisst! Jeg mailet journalistene som skrev om dette i Dagbladet, hårreisende at de bare opptrer som mikrofonstativ for AB, istedenfor å sjekke fakta.

Takk! Superbra!! 👏

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 hours ago, Emmy_H said:

Jeg vet at det er ulovlig, men når hun blir konfrontert med at hun kan vannmerke bildene sine. Så sier hun at det er så mye pes. Og med tanke på at hun også anmeldte BOTB for brudd på åndverksloven og dette ikke fikk konsekvenser, så ville de fleste ha startet med å vannmerke. Ser at hun var på GMN og snakket om "drapstrusler" 12.Sept.18. Hva hun gjør for å tjene til livets opphold. 

Bullshit. Jeg tar selv oppdrag som fotograf, og kommer aldri til å vannmerke bildene jeg tar. Det er mitt åndsverk uansett, og da ødelegger jeg dem ikke med et ubrukelig vannmerke. Man kan si mye om AB, men i kakebildesaken har hun sitt på det tørre. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Monky skrev:

Puuuh🙈

Hun får nok sneket seg inn i bloggerne under dåpsforberedelsene til flyparet også. Hun bakte vel kaker for/med de hjemme om jeg ikke husker feil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har mor stengt kommentarfeltet på bloggen (igjen).  Hun får så mye hetsende kommentarer hver eneste dag så det blir for mye jobb og ta vare på IP adresser og lagre dette. Hun ber alle om å kommentere med fullt navn på Facebook.  Å det er jo kjempe lett siden hun blokkerer alle som sier ett kritisk ord

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, terteskjell skrev:

Da har mor stengt kommentarfeltet på bloggen (igjen).  Hun får så mye hetsende kommentarer hver eneste dag så det blir for mye jobb og ta vare på IP adresser og lagre dette. Hun ber alle om å kommentere med fullt navn på Facebook.  Å det er jo kjempe lett siden hun blokkerer alle som sier ett kritisk ord

Hvorfor driver hun og åpner kommentarfelt på både blogg og snap om det alltid er så mye hets..? Eller er det egentlig sånn at hun ikke får hets i den grad hets faktisk er (siden hun aldri legger ut screenshot av hets som andre bloggere har gjort), men hun kan ikke si at hun får hets så lenge kommentarfelt er stengt siden den eneste kanalen da er IG og Facebook..? Man kan jo begynne å lure. 

Dette ble rotete formulert, men dere skjønner.. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seg synes det er helt merkverdig at kjendisjournalister helt ukritisk lar seg bruke som mikrofonstativ for kjendiser/"kjendiser". Selv om det er lettbent stoff, er jo alt redaksjonelt stoff i avisene underlagt VVP. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blubird skrev:

Hvorfor driver hun og åpner kommentarfelt på både blogg og snap om det alltid er så mye hets..? Eller er det egentlig sånn at hun ikke får hets i den grad hets faktisk er (siden hun aldri legger ut screenshot av hets som andre bloggere har gjort), men hun kan ikke si at hun får hets så lenge kommentarfelt er stengt siden den eneste kanalen da er IG og Facebook..? Man kan jo begynne å lure. 

Dette ble rotete formulert, men dere skjønner.. 

Hun har jo sagt før at vi som er kritiske får heller stå frem på IG og Facebook med fullt navn.  Men her blir jo alle med saklig kritikk blokkert. Så derfor blir det kun de med halleluja ord som får si hva de mener

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, terteskjell skrev:

Hun har jo sagt før at vi som er kritiske får heller stå frem på IG og Facebook med fullt navn.  Men her blir jo alle med saklig kritikk blokkert. Så derfor blir det kun de med halleluja ord som får si hva de mener

Ja, og det var det jeg prøvde å komme frem til. Siden alle med en kritisk røst er blokkert på de kanalene som hun selv ikke kan moderere før en kommentar blir publisert, så er eneste måten for henne å få såkalt hets uten at hetsen vises til noen andre på å holde kommentarfeltet på bloggen og snap åpen. Dermed kan hun si at hun får hets uten at det foreligger en eneste snev av bevis for at hun faktisk har fått det. 

Om hun hadde virkelig fått hets, så hadde hun aldri åpnet hverken kommentarfeltet eller snap. Men om det er stengt, så kan hun heller ikke si at hun får hets heller, og dermed ikke lage innlegg som får masse sympati fra leserne sine. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blubird skrev:

Ja, og det var det jeg prøvde å komme frem til. Siden alle med en kritisk røst er blokkert på de kanalene som hun selv ikke kan moderere før en kommentar blir publisert, så er eneste måten for henne å få såkalt hets uten at hetsen vises til noen andre på å holde kommentarfeltet på bloggen og snap åpen. Dermed kan hun si at hun får hets uten at det foreligger en eneste snev av bevis for at hun faktisk har fått det. 

Om hun hadde virkelig fått hets, så hadde hun aldri åpnet hverken kommentarfeltet eller snap. Men om det er stengt, så kan hun heller ikke si at hun får hets heller, og dermed ikke lage innlegg som får masse sympati fra leserne sine. 

Men har ikke hun stengt kommentarfeltet før? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, terteskjell skrev:

Hun har jo sagt før at vi som er kritiske får heller stå frem på IG og Facebook med fullt navn.  Men her blir jo alle med saklig kritikk blokkert. Så derfor blir det kun de med halleluja ord som får si hva de mener

Ikke bare blir saklig kritikk blokkert. Hun ringer jo arbeidsgiverne til folk og hevder at de er nettroll. Jfr. DN-artiklene. https://www.dn.no/markedsforing/blogg/bloggere/markedsforing/toppblogger-ringte-arbeidsgiver-og-truet-med-anmeldelse-av-kritiske-lesere/2-1-471746

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Folk får tørre å stå for det de lirer ut av seg" Svarer AB en leser på Facebook. Å det er jo så lett.  Jeg har ikke sagt ett negativt ord på Facebook men trykket på liker til ei som skrev en kritisk ting.  Så ble jeg blokkert

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være litt av en jobb å sitte slik, slette kommentarer og blokkere folk, til og med de som trykker på liker. Hadde blitt helt svett jeg. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får man bare håpe at hatet og negativiteten ikke bare fjernes fra kommentarfeltet, men også fra selve blogginnleggene! Det hadde vært way to go, Anne Brith.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
3 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Da får man bare håpe at hatet og negativiteten ikke bare fjernes fra kommentarfeltet, men også fra selve blogginnleggene! Det hadde vært way to go, Anne Brith.

Enig.

Kanskje 2019 skal bli året AB blogger uten ondskapsfulle stikk? Kan hun i det hele tatt mestre å skrive, uten det som har vært selve fundamentet i bloggen i flere år?

Vil leserne hennes egentlig ha en "snill" blogg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sorry. Å tro at det mennesket evner å skrive uten hat, bitterhet, uthengning, drittslenging +++ er ganske naivt. Hun har bevist utallige ganger hva slags løgnaktig og hevngjerrig menneske hun er. Har ingen tro på at hun evner å endre seg. Ikke så lenge hun tjener penger på det. Alt for penger.

For en stusselig og ynkelig tilværelse hun selv har satt seg i.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokka

Disse bloggerne og influencere altså. Blir helt matt jeg. De vil bare ha god ord og skrøyt om hvor pene flinke og fantastiske de er. Skriver vi noe negativ, blir egoet deres såret, og de kaller de oss mobbere, nett troll, hatere og blokkerer oss. Så passer de på å henge mobberne ut på blogg, snap eller FB. Dette ser vi skjer igjen og igjen hos både AB, AR og selveste MrChristian. Sistnevnte svarer sine "mobbere" at han tror vedkommende sårt trenger en varm og god klem 😂Influencere er virkelig noen spesielle skapninger. Oppmerksomhetsyke, selvopptatte og et enormt behov for anerkjennelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Nå er det vel ikke "hatet" i kommentarfeltet som var dråpen.

Men kanskje heller den mislykkede anmeldelsen av BOTB ("Anonyme blogger popper opp i samfunnet og vi sluker det for god fisk") Og at hun "orker ikke sitte og ta vare på ip adresser og stygge hatmeldinger, for så å lagre dem i mapper i tilfelle det kommer flere fra samme person" - ja, det forstår jeg så godt. Hun nevnte jo for lenge siden på bloggen at hun samlet på ip-adresser for fremtidige anmeldelser.

At det er totalt meningsløst og bortkastet har hun vel innsett nå, etter utallige turer til politiet, og oppslag i DN.

For en enorm mengde jobb hun har skaffet seg med dette! Og i tillegg kommer alle blokkeringer, ned på det nivået at noen har likt en kommentar hun er uenig i! 

Ikke rart det bikker over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dagens bloggere tydeligvis ikke evner til å forstå er at i motsetning til dagboken med hengelås, som alltid var der og forstod deg, som du kunne skrive alt du ville i uten å få respons annet enn den godfølelsen du selv fikk, så er det litt mer risikabelt å skrive alt du tenker og føler ut til potensielt millioner av lesere. Nei, alle synes ikke din måte å gjøre ting på er den rette, ikke alle synes det er sunt å eksponere ungene, ikke vil se dine mørkeste sider, det er fortsatt ikke hat, hets og trakassering. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...