Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 minutter siden, Turkis Sau skrev:

Her: https://metteask.blogg.no/

3 innlegg i alt.

Hjelpes. Er det mulig?? Der fikk jeg bekreftet hva jeg trengte å vite om AB som person. Veldig lite tiltalende og heller skremmende. Jeg er rett og slett litt sjokka. Dette er IKKE bra. Hvordan kan hun fortsette på dette viset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zenhouse skrev:

Isabel er jo medeier i Blogghuset. Det har vært stille en stund derfra. Podden er lagt ned. Det har vært stilt spørsmål her inne om de har blitt uvenner. Isabel har muligens kun vært medeier, ikke med på hvordan det driftes i praksis? Jeg aner ikke hvordan slike ting fungerer. Men forundrer meg ikke om det kommer et oppgjør fra den siden også. 

Det brukes sterke ord nå. Svindel. Det er alvorlig. Jeg håper ikke det ender så trist at AB mister det hun har bygd opp for seg og familien( hus), men TV2 få den dama ut av Bloggerne, det er smakløs underholdning og respektløst ovenfor de hun tråkker på.  

Isabel er, i følge nettsiden til Blogghuset, daglig leder. 

Jeg tror nok også det snart kommer et oppgjør innad i det beryktede huset. Tror det er stille før stormen akkurat nå og venter i spenning. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
4 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Isabel er, i følge nettsiden til Blogghuset, daglig leder. 

Jeg tror nok også det snart kommer et oppgjør innad i det beryktede huset. Tror det er stille før stormen akkurat nå og venter i spenning. 

Det skjer vel noe veldig «dramatisk» snart, for å få fokuset vekk fra MA sine skriverier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eierne i Blogghuset må vel være enige om den forretningsmodellen og de kontraktene som brukes skulle man tro? 

Hadde vært interessant å vite noe om hvorvidt dette er vanlig i bloggmanagement-bransjen. 50% høres mye, og fare for å bli fakturert hvis man har "fravær" etter at det er sendt ut et tilbud høres litt vel bindende ut. Hvordan regnes forøvrig evt tap for en avtale som "kanskje kunne blitt" ? 

Aldri om jeg hadde blitt med på noe sånt 😮 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, Isild skrev:

Eierne i Blogghuset må vel være enige om den forretningsmodellen og de kontraktene som brukes skulle man tro? 

Hadde vært interessant å vite noe om hvorvidt dette er vanlig i bloggmanagement-bransjen. 50% høres mye, og fare for å bli fakturert hvis man har "fravær" etter at det er sendt ut et tilbud høres litt vel bindende ut. Hvordan regnes forøvrig evt tap for en avtale som "kanskje kunne blitt" ? 

Aldri om jeg hadde blitt med på noe sånt 😮 

Er det slik blogg management funker tro? Tenker da på UI også. Isåfall er det virkelig en mye mer shady bransje enn man kan forestille seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig leder i firmaet Blogghuset AS er Isabel Rinaldi Carlsen, som også står som styreleder. Hun har og alene signaturrett på vegne av selskapet. Rinaldi Invest og Anne-Brith Davidsen eier 33% hver av selskapet. Resten er fordelt på to mindre aksjonærer. Men det er altså Isabel som er styreleder og daglig leder.

https://www.proff.no/roller/blogghuset-as/oslo/reklamebyråer/IDLN60E01DI/

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sjokkert over det Mette har vist frem med tanke på hvordan AB har behandlet henne og u-profesjonaliteten til Blogghuset.

I forhold til denne tråden og Frujohansens innlegg er det en ting som ikke er korrekt. Man kan ikke se på skattelistene for å få innblikk i reell inntekt for folk som arbeider som selvstendig næringsdrivende. Dersom man ser på inntektene i Anne Brith AS så er de på over en million kroner. Nærmere bestemt 1,1, så det er ikke løgn av henne å skrive at hun tjener millioner. Hva hun tar ut i lønn er en annen sak, men hun har omsett for dette i 2018 (2019-tallene er ikke klare). 

https://www.proff.no/regnskap/anne-brith-as/sørumsand/-/IF82YS70000/

Endret av UnniB
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Er det slik blogg management funker tro? Tenker da på UI også. Isåfall er det virkelig en mye mer shady bransje enn man kan forestille seg. 

Det er det jeg ble nysgjerrig på også. Hvordan resten av bransjen (UI og andre) gjør dette... 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Cessa74 skrev:

Og at blogghuset skal ha 50% av all inntekt er hinsides all foretningsdrift -har ALDRI hørt om en så dårlig avtale noensinne!!! De krever i kontrakten at bloggeren MÅ ha minst 14 innlegg i uka -og om bloggeren selv skaffer seg en kunde, så skal blogghuset ta over og tjene 50% av alt bloggeren tjener. Det er jo helt uhørt!!!!!!!!! Ikke rart Anne Brith har store tall på tavlen sin og fabler om millioninntekter -dette minner jo nesten om pyramidespill. Bloggeren skal gjøre all jobb, sørge for å være aktiv, attraktiv og tilgjengelig -så skal blogghuset til gjengjeld "bare" ha 50 % av all inntekt. Altså -dette er noe av det verste jeg har sett. Dette kombinert med ufin oppførsel og fullstendig feilaktive krav og utsagn ifht kontrakten gjør at man skjønner at Blogghuset drives av griske amatører. 

Jeg kjenner ikke til hva som er vanlig praksis i bloggbransjen, men ellers pleier agenter å ta 25 prosent av sine klienter. Det er vanlig i Norge og internasjonalt.  

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

UI tar en stor del av kaken de og. Er usikker på hvor mange prosent, men at mange bloggere der får en dårlig deal er det ingen tvil om. Kjenner folk som tidligere har blogget hos UI. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er utleggspant og hvorfor er dette tatt i ABs hus? Har hun sagt dette selv? Forstår at det er noe som at banken tar pant i eiendommen din, men hvorfor?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
25 minutter siden, nomore82 skrev:

Daglig leder i firmaet Blogghuset AS er Isabel Rinaldi Carlsen, som også står som styreleder. Hun har og alene signaturrett på vegne av selskapet. Rinaldi Invest og Anne-Brith Davidsen eier 33% hver av selskapet. Resten er fordelt på to mindre aksjonærer. Men det er altså Isabel som er styreleder og daglig leder.

https://www.proff.no/roller/blogghuset-as/oslo/reklamebyråer/IDLN60E01DI/

Og Rinaldi Invest eies 100 % av Isabel Carlsen.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Lemmon skrev:

Hva er utleggspant og hvorfor er dette tatt i ABs hus? Har hun sagt dette selv? Forstår at det er noe som at banken tar pant i eiendommen din, men hvorfor?

Dette skjer når du over tid har misligholdt en regning og unnlatt å betale inkassoene som har kommet i posten. Da går regningen til såkalt utleggsforretning. Du får først varsel om utleggsforretning og mulighet til å gjøre opp for deg. Lar du være å betale, blir regningen da sendt til Namsmannen som avholder utleggsforretning. Det vil si Namsmannen sender også vedtak om utleggsforretning med dato for når denne blir avholdt, men selv i de brevene står det at man kan unngå dette ved å betale et spesifisert beløp. Hvis du ikke betaler, og det ender med at det avholdes utleggsforretning, vil det kunne bli tatt pant i hus, bil eller annet du har av verdi. Noen kan også oppleve krav om trekk i lønn, det vil si at de går direkte på arbeidsgiveren din - men dette skjer bare når staten er kreditor. 

Med det samme du gjør opp regningen og kreditoren bekrefter at de har fått sin betaling vil utleggspantet bli slettet. 

Det tar flere måneder fra du får første regning, via inkasso til det ender med utleggsforretning, så det handler ikke om at man har glemt en regning. Man har fått mange regninger innen den tid, og konvoluttene fra Namsmannen er store og ikke til å unngå å se. En venninne opplevde dette. Hun betalte da Namsmannen sendte utleggsvarsel og slapp utleggsforretning. De aller fleste kreditorer ønsker å få pengene sine, og er villige til å inngå nedbetalingsavtaler og annet for at du skal betale det du skylder dem. Man må bare ta kontakt og ikke stikke hodet i sanden. Har man mange kreditorer er det også mulig å få forhandlet ned renter på summen hvis du viser vilje til å gjøre opp raskt. 

Endret av UnniB
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Felis skrev:

Det er forskjell på driftsinntekter og driftsresultat. Firmaet har omsatt for 1 105 000, noe som ikke er overveldende for et firma som har flere ansatte. Det viser seg i driftsresultatet, som er -79 000. Altså bruker firmaet mer penger enn det går inn, og går dundrende underskudd.

Enig i det, men mener fortsatt hun kan ha ordene sine i behold på dette. I skattelistene for 2018 er hun oppført med inntekt på 932 852, som er inntekten hun har etter at alle fradrag er tatt med. 

Det har vært flere eksempler på at medier har dritet seg ut ved å fastslå noe om inntekten til et kjent menneske, og ikke tatt med i beregningen at den inntekten man ser i skattelistene ikke er reell inntekt. Aftenposten måtte blant annet beklage for noen år siden da de fremstilte at en norsk forfatter hadde tapt mye av sin inntekt basert på det de så i skattelistene. 

Endret av UnniB
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...